Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898707#p898707:3nvdchsv je napisao(la):
Express » 14 Nov 2021 10:02 pm[/url]":3nvdchsv]
Blok 28/29 profil 26m s ostrvom 4,5m: https://www.google.com/maps/@44.8151969 ... a=!3m1!1e3
...
Profil kolovoza širine 26m na najužem segmentu omogućava obeležavanje 4+4 (3m) sa 2m širokim betonskim separatorom kao na Gazeli, umesto 2+2 sa po dve lateralne zaustavne trake.
А шта ћеш са стубовима петље код Арене који заузимају разделни појас? Такође, проширење на 4+4 на НБ би било саобраћајно штетно ако Газела остане 3+3.

Схватите, људи, да се ништа не мења "претварањем аутопута у градски булевар" и да су то пука блебетања ВеУправе.
 
Povećavanje broja traka ne mora da znači uvek i bolji protok...pogotovo kada se sav saobraćaj uliva na Gazelu i ostala uska grla...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Па наравно. У постојећим околностима, имало би смисла додати једну траку тек иза петље Змај, до добановачке петље, и то само у том смеру, јер на обилазници има места за појачан доток саобраћаја. До Змаја - никако пре денивелисања и повећања капацитета Т6, што није ни у плану. Ка Газели без проширења Газеле - беспредметно и размишљати.

Уосталом, по граду је зауставна трака већ и претворена у траку за укључивање/искључивање, што је смислено.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894083#p894083:2m8jpxsz je napisao(la):
solecar » Чет Окт 28, 2021 2:08 pm[/url]":2m8jpxsz]Da ponovim od ranije pisano, vezano za te online mape. Imam linkove ka nekoliko njih, zato što svaka od njih ima po neku sitnicu koja koja je ili specifična samo za njih, ili je bolja od ostalih mapa. Pa tako za određene stvari idem i gledam određenu mapu.
Требало би да су најтачнији подаци (називи улица и кућни бројеви) на Геосрбији: https://a3.geosrbija.rs/
 
Будући "градски булевар" до којег, кажу, треба омогућити што више прилаза, да би га колико је год могуће више људи користило, овако изгледа током (све дужих) поподневних шпицева:

Hajvej2.jpg
 
Pa naravno kad su ljudi st***. Odu na iskljucenje pa se ponovo bezobrazno ukljuju sto drasticno usporava saobracaj i stvara upravo ovo sto se i desava.
Samo kaznjavati, kaznjavati i kaznjavati dok se st*** ne nauci.
 
Не можеш да кажњаваш ако се не крши ниједан пропис.

Овде то није случај: практично сви на рампи на левом крају слике су се укључили на једној од две петље код Арене. То су све унутарградска/унутаррегионлна кретања центар НБ-даља периферија, без икакве наде да икад добију ваљану алтернативу. Више у шпицу није закрчен само смер ка Газели. Неопходно је озбиљно препројектовање и веома скупа доградња аутопута и саобраћајница које се на њега ослањају (пре свега Т6), а не неке магловите тезе о "градском булевару".
 
Gazela nam je usko grlo ali moguće je određena poboljšanja uraditi i mimo nje.
 
Па једино тунел Топчидер, тј. нови продужени до иза Аутокоманде, али, ако Раскрпетља код Хиподрома остане у оном облику - ћорак.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=898794#p898794:3wvmko3q je napisao(la):
Bulbulderac17 » Pon Nov 15, 2021 11:49 am[/url]":3wvmko3q]Povećavanje broja traka ne mora da znači uvek i bolji protok...

Тачно. Зато је ово добар корак у правцу решавања проблема:

Gradska uprava raspisala tender za unapređenje rada svetlosne signalizacije i uspostavljanje integrisanog rada svih sistema adaptibilnog upravljanja u Beogradu. Kako se navodi u projektnom zadatku, pokretanje ovog obimnog projekta sprovodi se zbog toga što trenutno stanje svetlosne signalizacije ne odgovara realnim potrebama u saobraćaju.
- Uvođenjem savremenih sistema za upravljanje saobraćajnim tokovima, kao što su sistemi za adaptibilno upravljanje svetlosnom signalizacijom, koje se u okviru predmetne nabavke nastavlja, stvaraju se uslovi za podizanje stepena iskorišćenosti postojećih kapaciteta ulične mreže i njihovo fleksibilno prilagođavanje zahtevima saobraćaja u realnom vremenu, uz istovremeno povećanje nivoa bezbednosti korisnika i smanjenje negativnog uticaja motorizovanog saobraćaja na životnu sredinu - dodaje se u okviru projektnog zadatka.
unapredjenje-rada-sistema-svetlosne-signalizacije-u-saobracaju
 
Uvode ih potez po potez. Ne mogu sve odjednom.

Do sada nisam primetio neki benefit. Šta više, zeleni talas u Bulevaru Mihaila Pupina od Blok 30 do Brankovog mosta je teško ubosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899351#p899351:1680ffu7 je napisao(la):
TheOnlyLuka » 17 Nov 2021 10:53[/url]":1680ffu7]Zar nisu te "pametne" semafore već uveli u gradu?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899355#p899355:1680ffu7 je napisao(la):
astrodule » 17 Nov 2021 11:01[/url]":1680ffu7]Uvode ih potez po potez. Ne mogu sve odjednom.

Do sada nisam primetio neki benefit. Šta više, zeleni talas u Bulevaru Mihaila Pupina od Blok 30 do Brankovog mosta je teško ubosti.
Na osnovu iskustava koja su ovde iznošena, rekao bih da nam fali pre svega pametnih ljudi koji bi radili na implementaciji ovoga, jer se dosadašnje postavljanje pokazalo, rekao bih, kao jednodimenzionalno gledanje na problem na lokaciji na kojoj postavljaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899355#p899355:2fhspnei je napisao(la):
astrodule » 17 Nov 2021 11:01 am[/url]":2fhspnei]Uvode ih potez po potez. Ne mogu sve odjednom.

Do sada nisam primetio neki benefit. Šta više, zeleni talas u Bulevaru Mihaila Pupina od Blok 30 do Brankovog mosta je teško ubosti.
Ja moram da kažem da jesam primetio poboljšanja, na raskrsnicama u mom kraju, a to su i neke od kritičnijih u Beogradu: Milanković-O. brigada i HSK - O. brigada. Duže drže neke leve strelice gde je baš bilo potrebno.

U Bul. Mihajla Pupina ka Brankovom mostu zeleni talas je obesmišljen u jačem špicu, pa ima smisla da ne bude imperativ. Inače je taj pravac dobio apsolutni prioritet u odnosu na Bulevar Nikole Tesle. Ali, kako u kritičnim delovima dana tuda putujem samo autobusom, ne mogu da kažem da li je sada iole bolje za vožnju (mnogo bolje ne može da bude).
 
Ja taj pravac ne koristim u već totalno van špica, nedelja oko 19h pošto tada idem na sport. Od kada su ga uveli, bilo je takvih nebuloza da je strašno.

Čini mi se da je u poslednjih mesec dana situacija napokon u normali.

I meni se čini da je rešeno bolje levo skretanje HSK x OB. Nisam obratio pažnju na indukcione petlje, ali verujem da postoje.
 
Generalno je na pojedinim mestima zaista poboljšano. Doživeo sam vozeći da mi se zelena strelica za levo skretanje odmah pali, ako nema nikoga, kome prelazim put. Međutim, uopšte nije ovo najsrećnije izvedeno. Pogotovo pešaci - mislim da ti kompjuteri mogu da se isprogramiraju sigurno da sračunaju sve to lepo i da se ne čeka "ciklus". Konkretno, ni za tramvaje nisam video neka poboljšanja, osim ako baš idu nekom sporijom brzinom i onda im se semafori otvaraju u Bulevaru, tj. nemaju toliku prednost, kao na primer u drugim gradovima sveta.

Why the Dutch Wait Less at the Traffic Lights, Not Just Bikes (Jutjub kanal). Konkretno mi je interesantna priča sa 5:20, gde prepoznajem i Beograd ponajviše.

U konkretno Holandiji, semafori bukvalno detektuju ko je gde i kuda hoće i tako programiraju koje će se svetlo upaliti, dok se ovi naši bave isključivo intervalom. Mada, sve verujem da su naši za to krivi.
 
[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=2z7o3sRxA5g&t=272s[/YouTube]
Možda je na prvu loptu paradoks, ali dodavanje novih traka ne samo da nužno ne smanjuje gužve, već ih pravi. To čak ima i u ekonomiji "induced demand", ako bi napravili još traka, samo bi još više ljudi krenulo logikom, hajde da to iskoristim i vrlo brzo bi opet došlo da zakrčenja.

To je poznat fenomen, koji je možda i najprimetniji kod amerikanaca i njihovim "highway putevima" gde je to jedan začaran krug iz kojeg nema izlaza pa oni dobijaju autoputeve koji imaju po 20+ traka, a ne razumeju značaj efikasnog javnog prevoza, vozova, metroa, tramvaja i svih drugih mogućnosti. I garantujem jednu stvar, i kada se kompletira obilaznica kod Bubanj potoka, gužve na autoputu neće nestati, biće iste, ako ne i gore.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899940#p899940:j9ckp3x5 je napisao(la):
Duleban97 » Thu Nov 18, 2021 8:15 pm[/url]":j9ckp3x5][YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=2z7o3sRxA5g&t=272s[/YouTube]
Možda je na prvu loptu paradoks, ali dodavanje novih traka ne samo da nužno ne smanjuje gužve, već ih pravi. To čak ima i u ekonomiji "induced demand", ako bi napravili još traka, samo bi još više ljudi krenulo logikom, hajde da to iskoristim i vrlo brzo bi opet došlo da zakrčenja.

To je poznat fenomen, koji je možda i najprimetniji kod amerikanaca i njihovim "highway putevima" gde je to jedan začaran krug iz kojeg nema izlaza pa oni dobijaju autoputeve koji imaju po 20+ traka, a ne razumeju značaj efikasnog javnog prevoza, vozova, metroa, tramvaja i svih drugih mogućnosti. I garantujem jednu stvar, i kada se kompletira obilaznica kod Bubanj potoka, gužve na autoputu neće nestati, biće iste, ako ne i gore.
Onda je rešenje rad od kuće.
:kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=899940#p899940:1pd9qdre je napisao(la):
Duleban97 » 18 Nov 2021 20:15[/url]":1pd9qdre]Možda je na prvu loptu paradoks, ali dodavanje novih traka ne samo da nužno ne smanjuje gužve, već ih pravi. To čak ima i u ekonomiji "induced demand", ako bi napravili još traka, samo bi još više ljudi krenulo logikom, hajde da to iskoristim i vrlo brzo bi opet došlo da zakrčenja.

To je poznat fenomen, koji je možda i najprimetniji kod amerikanaca i njihovim "highway putevima" gde je to jedan začaran krug iz kojeg nema izlaza pa oni dobijaju autoputeve koji imaju po 20+ traka, a ne razumeju značaj efikasnog javnog prevoza, vozova, metroa, tramvaja i svih drugih mogućnosti. I garantujem jednu stvar, i kada se kompletira obilaznica kod Bubanj potoka, gužve na autoputu neće nestati, biće iste, ako ne i gore.
Ovo je netačno, barem kod nas. Lično sam se milion puta uverio da uličice u kojima jedva mogu dva vozila da se mimoiđu, vozila ima podjednako puno, kao i u ulicama sa po nekoliko traka po smeru. Tj. , ništa manje vozila nije u uskim ulicama, samo zato što su uske i sa jednom do dve trake.
 
Постоји разлика између саобраћајница код нас, где нпр. уз аутопутеве или магистралне путеве и шире саобраћајнице имамо објекте разних намена, од индустријских, преко стоваришта, сервиса, разних салона, до стамбених зграда и кућа за индивидуално становање, и аутопутева у САД који су претежно транзитне саобраћајнице. Опет, код нас је проблем што многи делови Београда (као и многа насеља широм Србије) немају адекватну уличну мрежу те се капиларно целокупни друмски саобраћај гуши на петљама и битнијим раскрсницама.
 
Ali uvek nam daju poređenje sa Amerikom.

Ja garantujem da proširenje Gazele i auto-puta od Tošinog Bunara do Dušanovca ne bi napravilo veće gužve.
 
Pa večito se porede dve krajnosti USA i Holandija sa druge strane. Kao da smo u nekom izlogu i da treba prstom da pokažemo u pravcu jednog koncepta umesto da nađemo neki balans prema našim potrebama.
 
Naravno da treba napraviti balans, ali što ne bismo uzeli i zapravo čuli sve te strane, njihove preporuke, ideje, umesto što glavom udaramo prvi i pravimo se pametni? Zar nije pametniji onaj, koji uči na tuđim greškama?

Sve ovo što mi sada uvodimo jeste tehnologija, koja je sigurno negde već testirana i može da funkcioniše. Zbog čega se ne bi ti stručni ljudi kao savetodavno telo priključili i pomogli nam da optimizujemo sve ovo što sad imamo?

Pravljenje bulevara od jedinog auto-puta kroz grad je, prema mom mišljenju, suludo. Bolje da probiju neke važnije bulevare, nego da uguše to. Čak i uz obilaznicu, ne znači da neće koristiti ljudima.
 
Vrh