Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Прављење законитости од будалаштине тог ранга - "Додавање трака бесконачно довлачи нови саобраћај" - јесте био један од показатеља да свет иде у три лепе, сигурним корацима. И свет је стварно тамо отишао.

То је највећи булшит свих времена, јер, доследно изведено, значи да не треба нигде имати више од 1+1 траке. Већ претпоставка да је извор нових возила неисцрпан - чак и у условима стагнације броја становника - јесте религијска фатаморгана савремених пророка без премца: апсолутно нелогична и немогућа ствар у коју се, ето, верује, јер су њени верници гласни и довољно је упорно понављају.

Аутопут кроз Београд ради са дебело више од 100% оптерећења. Треба поправити проток, да не би читав град био блокиран, а не мрсити теорије да ће неко из Добановаца да крене бициклом, или да ће приградски воз покрити сваку могућу тачку на више хиљада квадратних километара.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875226#p875226:31mdvmth je napisao(la):
astrodule » 27 Avg 2021 12:56[/url]":31mdvmth]I šta sad treba raditi? Čekati metro mrežu 30 godina ili uraditi ono što se može uraditi za jednu godinu - proširiti Gazelu i ulice?
Ne treba čekati 30 godina, ali ni živeti u zabludi da bi se posao završio u roku od godinu dana. Dovoljno je pogledati koliko dugo rade potez Zoo vrt - Vukov spomenik.
 
За годину дана не може ништа, али би иоле смислена и организована власт за 5-10 година могла знатно да унапреди Београд. Знатно, готово до непрепознатљивости у односу на данашње (бедно) стање.
 
Kao prvo, gde bi našao takve ljude (organizovanu vlast)? A kao drugo, koliko bi vremena potrošio samo dok bi našao takve ljude?
 
U većini susednih zemalja takva gradska vlast je norma. I mi smo imali sasvim pristojnu gradsku vlast za naše uslove pre ovih. Verujem da bi npr. i aktuelna novosadska vlast to sve mnogo bolje. Al nam zapao Veliki Eskalator, pa možemo da pevamo.
 
To što je nešto norma u okruženju, nama baš i ne znači. Nažalost ni ti Novosađani nam ne mogu pomoći, jer oni se bore za svoj grad, dok smo mi u fazi neverice da će se graditi metro i skraćivati linije (što se već uradilo sa trolejbusima). Plus što se vodimo logikom da nemamo za koga da glasamo, pa zato ni ne izlazimo na izbore, umesto da se ugledamo na Italijane koji su u kratkom periodu promenili nekoliko vlada jer nisu bili zadoivoljni kako rade svoj posao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875166#p875166:1jrjagqq je napisao(la):
Пантограф » Pet Avg 27, 2021 9:42 am[/url]":1jrjagqq]За аутопут кроз Београд? То је школски пример левка који усисава сав саобраћај. Нема ту ваљане одмене. Тек ако посматраш регионално... нама је аутопут већ скоро закрчен између Добановаца и Змаја. А од Т6 креће игранка.

@astrodule
Уско грло је сада све, и у оба смера на НБ. Успон уз Бежанијску косу у шпицу, искључење на Т6 код Змаја... Треба озбиљно препројектовати и реизградити све то (укључујући денивелацију Т6, што једнако нико не помиње). Још која година и то је потпуни колапс, готово.

Проблем може да се реши на следећи начин:

1. Рушењем нелегалних и непланских објеката. У последње време, а које траје 2-3 деценије, у Београду је никао велики број нелегалних зграда, кућа, хала и др. објеката. Део тога је озакоњен, део није. Сви ти објекти генеришу моторна возила, било приватна, било службена. Рушењем тих објеката, па чак и целих насеља, нестао би велики број аутомобила. Већина тих насеља нема јавни превоз. Узмите као пример гомилу кућа изнад ауто-пута наспрам погона "Космај". Огроман број нелегалних објеката без правих и прописно направљених улица, где је од скоро почео да саобраћа неки минибус. 90% тих људи користи приватан аутомобил да би дошло до града, до лекара или да би ишло у школу или на летовање. Нико од њих не користи јавни превоз нити их занима. Цело то полудивље насеље користи прикључак на ауто-пут код "Космаја" одакле даље иде куда треба или Смедеревски пут. Ништа није боља ситуација ни са друге стране, где је била започета изградња наларадне зграде зване "Плазма" коју су на крају срушили. У том делу територије Града Београда се и даље зида, што значи стварање још аутомобила и још домаћинстава без јавног превоза. Да постоји закон, све би то било срушено.

Ово се исто односи и на Калуђерицу и остале делове града који се развијају као малигна болест и где је аутомобил једино ефикасно превозно средство

2. Боља организација и модернизација железнице.

Гужву на ауто-путу чине и возила која пролазе кроз Београд. Када би постојали брзи, поуздани и редовни возови на релацији од Ниша ка Суботици или ка Шиду, људи би се определили да иду возом, а не колима или аутобусом. Сва та возила пролазе кроз Београд, а ретки су они који иду обилазницом. Осим тога, побољшање градске железнице би више људи одвукло на воз. Видим да сте помињали Б. Косу. До тамо је могуће доћи возом до Тошиног бунара. Због садашње ситуације, већина користи ауто и иде ауто-путем. Због неразвијеног жел. саобраћаја, људи купују кола и тако се крећу са југа на север земље као и кроз сам Београд.

3. Побољшање ГСП-а.

Мали број линија који иде ауто-путем и минималан број линија према аеродрому. Већ сам рекао да је грешка што 72 иде преко Ледина, уместо аутопутем.

4. Изградња нових мостова.

Рушењем трамвајског моста повећаће се гужве на Газели и ауто-путу.
 
Naravno da se neće rušiti čitava naselja, to je nezamislivo - naprotiv, urban sprawl na širem području Beograda nam tek sledi ('Amerikanizacija'). To će znatno ojačati pritisak na drumove, primarno na ovaj.

Na železnicu u Beogradu se može računari samo do određene mere, jer mreža ima smešnu gustinu - a i tamo gde je najgušća, u Nemačkoj, u prigradskom saobraćaju gubi od automobila, ubedljivo.

Prilično je jasno śta će ovde da bude...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875237#p875237:oyww3k9s je napisao(la):
Пантограф » Pet Avg 27, 2021 1:48 pm[/url]":oyww3k9s]Прављење законитости од будалаштине тог ранга - "Додавање трака бесконачно довлачи нови саобраћај" - јесте био један од показатеља да свет иде у три лепе, сигурним корацима. И свет је стварно тамо отишао.

То је највећи булшит свих времена, јер, доследно изведено, значи да не треба нигде имати више од 1+1 траке. Већ претпоставка да је извор нових возила неисцрпан - чак и у условима стагнације броја становника - јесте религијска фатаморгана савремених пророка без премца: апсолутно нелогична и немогућа ствар у коју се, ето, верује, јер су њени верници гласни и довољно је упорно понављају.

Аутопут кроз Београд ради са дебело више од 100% оптерећења. Треба поправити проток, да не би читав град био блокиран, а не мрсити теорије да ће неко из Добановаца да крене бициклом, или да ће приградски воз покрити сваку могућу тачку на више хиљада квадратних километара.

Da li je bulšit zavisi od toga da li se shvata doslovno ("1+1") ili s malo rezonovanja. Lično mislim da nije. Poenta je da ne treba slepo širiti fizičke kapacitete jer to indukuje saobraćaj, odnosno ohrabuje ljude da da započinju više putovanja bez naročitog planiranja istih, itd. Može se napraviti analogija sa vaspitavanjem (razmazivanjem) deteta... šta god i koliko god da mu pružite, ono će u jednom trenutku opet želeti još.

Takođe fizičke kapacitete saobraćajnica ne treba dimenzionisati na osnovu protoka u vršnim satima tokom dana ili turističkom špicu tokom godine jer će većinu vremena putevi biti sablasni. Na Zapadu je napušten koncept prilagođavanja grada saobraćaju jer su shvatili da je neodrživo. Saobraćaj treba da se prilagodi gradu (prvenstveno njegovim infrastrukturnim ograničenjima) uz pružanje kvalitetnih alternativnih načina kretanja poput, naravno, javnog prevoza i sl. Opet, ne treba ništa shvatati doslovno jer ništa nije crno ili belo, ali treba da postoje jasni i merljivi ciljevi razvoja i strategije kako ih dostići što kod nas naravno nije slučaj... sve se stihijski odlučuje i menja.

Kada se gojite, da li rešenje kupovina većeg broja pantalona i bušenje nove rupe na kaišu ili možda ipak nešto drugo...?
 
Све што је направљено људском руком, може бити уништрно, па тако и дивља насеља без инфраструктуре. За почетак, држава би морала да одустане од легализиције, а онда да престане да повезује те објекте на електричну мрежу, телефон, воду и др. системе.

На ободу Београда, као и у појединим деловима ближе ка центру, постоје читаве целине које немају јавни превоз. Због свега тога, људи купују кола и само се крећу на тај начин кроз град или ка другим насељеним местима. Ти људи не знају за јавни превоз нити желе да га користе. Погледај само насеље у Улици војводе Влаховића. Практично нема јавни превоз и сви користе кола. Због таквих насеља имаш застоје у саобраћају јер по глави долази један ауто.

То што причаш за Америку, не може да се пореди са Србијом и Београдом. Пре свега, у Америци постоји уређен простор за становање у кућама и сва та насеља на периферијама су планирана. Сви ти људи имају дворишта, гараже, куће и довољно простора. До тих кућа и насеља воде пројектовани путеви и сва друга инфраструктура. Тамо људи нису могли без плана и дозволе да зидају и да се касније привезују на мрежу и да траже озакоњење.

Градска железница је та која повезује периферију и предграђа са центром као и околне мање градове и села (Панчево, Пазова, Младеновац, Лазаревац, Ваљево). Када би постојао Беовоз до Младеновца са тактом од 15 минута, не би било оволико возила свако јутро код погона "Космај". Исто важи и за возила која долазе из правца Батајнице, Пазове и Бановаца. Сви ти људи који гравитирају ка Београду најчешће долазе колима, јер је то испало најефикасније.
 
Kada se gojite, da li rešenje kupovina većeg broja pantalona i bušenje nove rupe na kaišu ili možda ipak nešto drugo...?

Rešenje je kupovina novih pantalona jer u tom trenutku nemam šta da obučem, a proces mršavljenja je dugačak. Da li treba da idem go dok ne smršam?

Širenje ulica ne može da škodi. Ako jednog dana dovedemo sve u red (smršamo), eto mesta za staze za bicikle i trčanje ili parkinge.
 
@winstonsmith
Beč ima dva gradska autoputa, profila 3+3 do 4+4, Beograd ima jedan, 2+2 do 3+3 uz suženje traka, postavljen i projektovan tako da se stvara mnogo veća gužva, iako ima saobraćaj otprilike kao bečka Sudost tangenta (pre svega, ulazi/izlazi su preblizu i efekat levka je neuporediv - projektovano za drugo vreme i svrhu, a baš na glavnoj osi istok-zapad).

Najbolje onda da smršamo još, ili da ništa ne menjamo. Jer, i obilaznica nam je uža od bilo koje obilaznice oko ovolikog grada, i ona je mršava po projektu, pa će i tu za koju godinu biti veselo.

@overdrive
Pusti Ameriku. Kad bi znao koliko je mestašaca u Nemačkoj za koje bi i Lasta bila premija, ne bi verovao. Takođe, od koliko sam stranaca čuo da Beograd ima odličan gradski prevoz... I to dođe iz grada koji je malo manji, a ima metro (Tuluz, npr.). Pri čemu nije čovek dalabu, nego šef poreske službe. I kaže: 'Zgodnije je ovde kod vas, mnogo, svuda idem prevozom'. I još njih.

Tek će ovde živeti ljudi na ledinama bez prevoza, ili će bus ići dvaput dnevno (dedin najmlađi brat mi je živeo u takvom mestu kraj Hajdelberga, poslednji put sam bio 1998; čovek je bio 1914. godište i niko ga nije pitao može li da vozi, pali Ford Skorpio, pa u samoposlugu - tako se i odselio na Floridu, kad već prelazi tolike distance pod stare dane, da je bar benzin jeftin).

Ne očekujte sasvim nerealno i ne uzdajte se u modele koji ne funkcionišu skoro nigde, a baš će u Srbiji. Mislim, dok voz stigne u Ugrinovce i Banovce-Dunav... isušiće se i Sava i Dunav.

Nama su jedina alternativa, pod uslovom da to uspe, električne letelice. Ozbiljno to mislim; Grocka npr. nikad neće imati dobar zemaljski prevoz.
 
Јака мрежа градских саобраћајница високог капацитета је предуслов за растерећење централних улица и за развој бициклистичког саобраћаја. У Београду имамо само коридор аутопута на релацији северозапад-југоисток, посебно јужно од Саве. На НБГ и постоји 5 алтернативних паралелних праваца са аутопутем, али се на крају и они сливају у постојећа три и по моста преко Саве. Фале или изградња још два моста и проширење старог Савског моста (нови мост), или дуплирање Газеле и проширење старог Савског (тј. нови). Али то ће само растеретити прелазак реке али не и аутопут и Мостар даље ка југу.
Аутопут би морао да се прошири од Мостара до Аутокоманде, где до Стека има места за по две траке са обе стране, док би од Стека проширење морало да буде са јужне стране са пођерањем трака на ту страну. Даље од Аутокоманде такође има места за проширење макар до Душановца. Мислим да би разделна острва између искључења и аутопута могла да се укину са променом статуса.
Од Душановачког моста даље до Коњарника два је уско, па би морала обимнија експропријација, мада верујем да би људи били сретни да се иселе од аутопута.
 
Za auto-put je rešenje uvođenje MetroBusa sa velikim kapacitetom i jakim taktom u zaustavnim trakama i striktno neovlašćeno korišćenje i blokiranje zaustavnih traka tako da MetroBus u svakom trenutku može za 15-20 minuta da dođe od Konjarnika do Bežanije i onda bi ste svi vi videli rezultate takve mere i da se autobus nesmetano probija kroz zastoj dok automobili stoje po pola sata, i onda bi ljudi iz automobila prelazili u bus i onda bi trebalo pojačavati bus.

Bez MetroBusa Beograd će ostati nerazvijen jer se ceo grad desetljećima razvijao oko auto-puta i baš po toj osi je potreban sistem masovnog prevoza sa adekvatnim vezama popreko.
 
Мало ко ће из аутомобила прећи у јавни превоз. А искључења код Газеле, Мостара и Аутокоманде би угушиле метробус у старту. Неопходно је проширење сразмерно дистрибуцији возила. Неопходно је више искључења са аутопута, посебно јужно од Аутокоманде ка Звездари и Вождовцу.
 
Ta isključenja se lako regulišu za jedan dan sa patrolom pored isključenja pa bi videli kako sutra funkcioniše to isključenje. A ljudi iz automobila kada bi videli da par autobusa prođe pored njih dok oni stoje u mestu usto bi jako brzo reorganizovali i ostavljali automobile tipa na Konjarniku i odatle išli autobuom kad bi taj autobus bio tačan, brz i sa dobrim i tačnim poprečnim vezama.
 
Нема ни на Коњарнику где да се паркира. Сваки концепт брзог транспорта мора предвидети park and ride систем.
Буду патроле некад на искључењима код Сава центра али слаба вајда. Просто се формира чеп. Из Јурија Гагарина се укључују по две колоне ка Газели. Туда се и постојећи аутобуси једва пробију.
 
Već sam pisao o tome. Na Gazelu iz prvca NBG ulaz treba da bude dve trake od Genexa i jedna za ove iz J.Gagarina.
Isto i u suprptnom pravcu, dati traku ovima odozdo.

Je.dno zapažanje od danas.
Ima baš mnogo stranaca kroz grad. Ako pretpostavimo da je većina u tranzitu, Obilaznica će nam kupiti malo vremena do totalnog kolapsa.
Mislim da prvo treba rešiti nekako deo od Gazele ka Autokomandi kod BIPa jer se tri toka sa ukupno 5 traka spaja u dve.
Tu kuka za bar 3+3

Drgo zažanje. Ovaj put je ogroman izvor zagaďenja.
 
И ја сам данас приметио пуно странаца баш од Аутокоманде ка Газели. Е сад, шта мислите да се уради саобраћајница од Прокопа (Петља хитна помоћ) дуж даншње Прокупачке до Драгана Манцеа (и проширење Драгана Манцеа) која би одвукла саобраћај који иде ка Бањици и Вождовцу са Аутокоманде? Код саме хитне помоћи и Прокопа има простора да се додају још по две траке између те две петље. Само што би морали да демонтирају букобране до хитне и поново их поставе.
 
Dobra je ideja, jer se mnogo ljudi isključuje na autokomadi i tu je sve gore.
Kod Bipa je do pre dve godine bila gužva samo popodne oko 17, a sad je ceo dan.
Količina zagađenja je ogromna.
 
Mi ovde maštamo o nekim projektima, a ova vlast ne ume ni linije da izbriše kako treba.

autoput linije.jpg
 
Prekucaću ovaj odgovor da večno ostane zabeleženo ko se stara o našim putevima.

linije koje blede 2.jpg


Poštovani,

Shodno mejlu koji ste nam prosledili, obaveštavamo Vas da demarkacija oznaka na kolovozu farbom ne daje trajni efekat, dok demarkacija oznaka struganjem oštećuje kolovoz - asfalt. Trenutno u Srbiji ne postoji mašina za demarkiranje oznaka na kolovozu bez oštećenja asfalta. Planirana je trajna demarkacija oznaka bez oštećenja asfalta čim se za to steknu uslovi.

Srdačan pozdrav,

Sa poštovanjem,
JP PUTEVI SRBIJE

https://twitter.com/astrodule/status/14 ... 6237302788
 
Уз све предлоге и замисли, не мислим да је ово добро решење
 
Slika koja odlično prikazuje kako i gde nastaje čep

https://www.instagram.com/p/CTb3c8QMLD9/

autoput instagram guzva.jpg


Mislim da je sve jasno, ali da probamo.

Pre ove petlje, postoji još jedna, otuda dve pune trake u servisnoj saobraćajnici. Tu su još dve trake koje se pune iz Antifašistike borbe i petlje koju vidimo na dnu ekrana.

Praktično 6 traka se sliva u 3 trake od te tačke. Zatim kod Sava centra još dve trake se prave od vozila iz Milentija Popovića, i na kraju još dve trake iz Jurija Gagarina i Vladimira Popovića.

I to je to. Nastaje čep koji se pruža do Zmaja.

Potrebne su bukvalno dve nove trake za sve ove što se uključuju od Arene pa do Gazele. Čak imamo i mesta za taj "paralelni autoput" do Gazele gde treba nadograditi još traka.

Ali i da to uradimo, pitanje je šta dalje, tj, od Gazele do Dušanovca? Auto-put "na sprat"? Da li imamo negde takvo rešenje? Ne deluje mi previše komplikovano. Taj sprat ne bi imao izlaze sve do Laste.

ipak, teško jer imamo Autokomandu gde taj sprat ne bi mogao da prođe.
 
Proširenje autoputa samo vodi do povećanja gužvi. To je fenomen koji je odavno poznat u urbanizmu. Odgovorno tvrdim da je svaka traka koja se dodaje autoputu bacanje para.

Vozači koji žele da prolaze kroz grad bez gužvi bi trebalo da energiju usmere u izgradnju visokokapacitetnih šinskih sistema prevoza i biciklističkih traka. Tako će se i putevi osloboditi onih koji voze jer moraju.
 
Vrh