Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Да направе тунел, тај превој би био идеално место за неко хумано, зелено насеље са погледом на град, типа вишњичке или бежанијске карингтонке и тсл.
 
Pa ako se pokvario, mora da stane.
Pa mora, ali onda stavi trougao barem 50m dalje, a ne na metar iza vozila.

Inače, najviše ljudi stoje u zaustavnoj traci u Srbiji od zemalja gde sam vozio. Evo, na povratku iz Grčke, 2 su stajala jer se vozačima pripišalo, a par njih je stajalo (ne preterujem) kod izlaza u traci za ubrazavanje (uključenje) jer su tu čekali nekoga.
 
Зато што мисле да то сме, тек тако, јер је "зауставна", значи - за заустављање. Било је нажалост и смртних случајева, јер је "беба тражила да једе". Сачувај Боже.
 
Десна трака је спора трака за возила која возе испод ограничења од 80 km/h и то људи не схватају.
Screenshot 2024-09-18 at 14.34.21.png

Apsolutno netacno. Eto i odgovora zasto ljudi voze srednjom trakom.

Vozilo koje vozi desnom trakom bi trebalo da se prestroji u novu desnu traku bas kao sto je to strelicom i prikazano. Ukoliko naidje na vozila koja se krecu sporije prestrojice se u srednju, a po potrebi i levu traku. Propisi su identicni za put koji ima 2 ili 10 traka po smeru, samo je neznanje nasih vozaca neograniceno.
 
Bravo.
Valjda je ljudima ispod časti da voze tu skroz desno. Ja u suprotnom pravcu, odma idem skroz desno i na miru vozim bez raznih kamikaza...
 
Pogledajte prilog 212135
Apsolutno netacno. Eto i odgovora zasto ljudi voze srednjom trakom.

Vozilo koje vozi desnom trakom bi trebalo da se prestroji u novu desnu traku bas kao sto je to strelicom i prikazano. Ukoliko naidje na vozila koja se krecu sporije prestrojice se u srednju, a po potrebi i levu traku. Propisi su identicni za put koji ima 2 ili 10 traka po smeru, samo je neznanje nasih vozaca neograniceno.
Neznanje je neograniceno jer se ovo ne spominje u autoskoli
A i na prakticnom delu nastave se ne izlazi na autoput
 
Па шта овде има да се спомиње или не спомиње?

Има и онај знак (у Македонији, додуше, нисам ни сигуран више за Србију), где за такву десну траку на успонима пише "спора возила" - али овде тога нема.
Морају се гледати знакови.

А има и типова који, и ту и на Бегаљичком, возе средњом траком добрано испод ограничења, мало-мало па наиђем на таквог. И неће да се склони, истрајан у глупости.
 
Kad bi hteli da probiju tunel kroz to brdo, kao glavni ulaz u BG, a ovo gore da ostane kao industrijska zona. Mislim da je i bila nekad neka takva ideja/plan. Možda grešim…
Nemoj, kume, ko Boga te molim. Ježim se od probijanja tunela. Vidim već je završen tunel ispod Topčidera, samo što nije između dva bulevara na NBGD, a ovih dana počinje probijanje tunela na obilaznici oko Beograda. :ROFLMAO:
 
Moja žena je platila kaznu u Španiji jer jer vozila srednjom trakom autoputa a desna je bila prazna.
Španska policija je prilično tolerantna na autoputu, tako da stvarno nije imala sreće.
Ali na ostalim putevima ima kontrola.
Ja sam platio oko 100 evrića karticom na licu mesta. Vozio sa nešto preko 80 na ograničenju 60, van naselja.
Zaustavi te saobraćajna (njih trojica) a pored je kombi sa nekom lokalnom policijom i kod njih platiš.

Ali su im fore iste kao kod nas. Ceo put je 80, a tu je par krivina sa 60 između kojih je pravac možda 200m i tu pecaju.
 
Nije to ništa. Po Skandinaviji samo ostave ove pored puta bilo gde, bez prisustva policije:

Speeding-Denny-Muller-Unsplash.jpg


Niko ni ne zna da je tu kamera, samo vidiš blic i posle ti stigne na email, tj. elektronsku poštu koju koristiš za komunikaciju sa državnom upravom.

Inače neke kazne zavise od bruto godišnje zarade prekršioca.
 
То се ради и овде. Чак сам се и зачудио на смелост да оставе радар без присуства службеника.
 
A i čudi me da se ni u naznakama ne razmišlja da se tu napravi tunel koji će sigurnije povezati motoput između MML i BP.
I ja sam se isto 100x pitao zašto tu nije tunel, jer je lokacija idealna za tunel. E sad zanima me šta mislite ako bi se jednog dana ipak tu probio tunel (ovaj forum se ipak čita i dosta ideja za infrastrukturu o kojima se ovde pisalo na kraju su i implementirane) da li je realnije da se ide na dužu varijantu (oko 4 km) gde bi ulaz u tunel sa strane BG-a bio negde malo iznad Laste, a sa strane Bubanj potoka pre početka uspona ili je ipak realnije (po meni i lepše) da se ide na kraću verziju gde bi izlaz bio negde oko nadvožnjaka kod Malog mokrog luka (malo iznad NIS pumpe) dok jer bi tada dužina tunela bila oko 2 km, ali tada bi i sam ulazak u BG bio izuzetno atraktivan jer bi na samom izlasku iz tunela pucao pogled na grad, a ulazak u BG sa te strand, sa pogledom na grad, jer realno najlepši mogući. U takvoj priči ja bi i NIS-ove pumpe proširio i modernizovao sa obe strane sa velikim parkingom sa vidikovcem jer je pogled na BG fantazija odatle.

Također, deo moto puta preko prevoja bih ostavio, praktično to bi bila obilazna ruta ka Kaluđerici, jer će u budućnosti na vrhu brda biti petlja sa SMT, tako da bi se taj put preko prevoja savršeno uklapao zapravo kao spojni put moto puta i SMT-a, a količina saobraćaja bi se ipak znatno redukovala jer gro saobraćaja bi svakako išao prema gradu, umesto prema SMT-u, jer bi petlju sa SMT-om koristili ljudi koji idu ili ka Panĉevačkom mostu, ili ka tim istoĉnim delovima grada.

Kada ovo sve imamo u vidu jasno je koliko zapravo malo fali da neki delovi infrastrukture budu perfektni.

Probajte da zamislite kakvo bi bilo uživanje voziti kroz tunel od 2 km sa izlazom ka gradu sa kojeg puca pogled ka BG-u, a sa strane moderna odmorišta sa panoramskim pogledom na grad. S'druge strane, jednako atraktivan bi bio i put preko prevoja sa petljom na vrhu prevoja sa SMT-om kojim dalje voziš po brdima prema Mirijevu i Višnjici, gde bi takođe bio vrhunski pogled na spustu prema mostu iznad Ade Huje... ufff možda sam otišao suviše daleko, ali mislim da bi ove deonice bile brutalno dobra priča za Bege, a ne sve to i moćno bi sve izgledalo imajući u vidu pogled i orografiju terena.
 
Posto nismo poceli tunel za metro, tunel u centru grada i ostatak obilaznice sa mostom preko Dunava ima smisla da prvo izgradimo tunel za fotkanje zalaska sunca.

Mislim da taj tunel necemo doziveti da vidimo.
 
Može preimenovanje teme iz autoputa u motoput, i da se premesti u deo bulevari i ulice, jer je sad lokalna saobraćajnica?

Motoput je ubedljivo najprometnija i najzagušenija "ulica" u gradu, i zahteva hitno preuzimanje mera, ali svedoci smo da se mnogi bulevaru šire, uglavnom opravdano, ali samo motoput niko ne zarezuje.

Predlažem niz rešenja koje bi nažalost, samo donekle rešili probleme.

SMER KA NOVOM BEOGRADU

Problem bi se u potpunosti rešio dodavanjem više traka.

Kod plavog mosta bi se dodala 3. traka. Zbog toga se kod Dušanova mora dodati četvrta traka, ali ona može da vodi direktno u pomoćnu saobraćajnicu gde ide 17, za šta je potrebno vrlo malo radova.

Na Autokomandi bi se dodala 4. traka. Kod Hitne pomoći bi se dodala peta traka i na Mostaru bi 4 trake produžavale pravo, a 2 trake bi išle desno. Zatim bi se opet dodala 5. traka i tako prešla Sava. 5. traka bi se oduzela kod Arene. 4. traka bi se oduzela kod Kvantaša, i 3 trake bi stigle do kraja motoputa.

SMER KA BUBANJ POTOKU

Kao u suprotnom smeru, kod Kvantaša bi se dodala 4. traka, a kod Arene 5.

Sa Gazele, 1 traka bi se isključivala, pa bi se opet dodala posle petlje. Na Autokomandi, 3 trake bi išle pravo, a 2 bi se isključivale. Isključenje kod Dušanovca je neophodno zatvoriti, a alternative bi bile nova trasa od Autokomande kroz novi šoping mol i plavi most, gde bi se oduzimala 3. traka.

Potpunog rešenja nema do rekonstrukcije Autokomande i dušanovačke petlje, ali ovo bi mnogo pomoglo.

PRIVREMENA REŠENJA, KOJA BI TREBALO PRIMENITI PO NAJHITNIJEM POSTUPKU:
Smer ka Novom Beogradu:
Najvažnije privremeno rešenje, a trenutno i aktuelno je zatvaranje poslednjeg uključenja na Gazelu za automobile. Pre nekog vremena, kad su menjali asfalt na tom uključenu, a sa funkcionalnim starim savskim mostom i Teodora Drajzera, zastoja uopšte nije bilo. Međutim, sa povećanim brojem kola u gradu, to više neće biti dovoljno.
Takođe, potrebno je ukinuti zaustavu traku bar do Kvantaša, ali poželjno sve do obilaznice oko Beograda, kako bi se saobraćaj odvijao u 3 trake.

Smer ka Bubanj Potoku:
Zatvoriti uključenje iz Jurija Gagarina, jer, isto kao u suprotnom smeru, mnogo usporava saobraćaj. Na primer, pre nekoliko dana, oko pola 2, bila je gužva dotle, a posle ne, jer vozila koja se uključuju moraju da stanu pre uključenja, što je neprihvatljivo za tako opterećen motoput. Alternativa je polukružno okretanje u Vladimira Popovića odmah posle nadvožnjaka u uključivanje rampom od 270°. Jednom sam prisustvovao istom od strane policije, što je znatno ubrzalo saobraćaj, iako je zastoj bio do Dušanovca.
Napraviti trasu od Autokomande kroz šoping mol da se zaobiđe kružni tok.
Isključenje kod Dušanovca je neophodno zatvoriti, a alternative bi bile nova trasa od Autokomande kroz novi šoping mol i plavi most, gde bi se oduzimala 3. traka.

Kako možemo izvršiti pritisak da se što pre odrade privremena rešenja, a zatim i ona najlakša?
 
Poslednja izmena:
Vrh