Šta je novo?

Rekonstrukcija autoputa kroz BG

Mogu makar ove jadne ograde da ofarbaju ili mozda operu? Drugar koji radi u Beograd Putu je jednom dok smo se vozili do aerodroma na moj komentar da treba da promene uzasne ograde rekao da su vecinom relativno nove - samo treba da se operu :) Kao nema sanse da zardjaju toliko za relativno kratko vreme, vec im samo treba dobro pranje posto verovatno nikada nisu oprane. Problem je sto te ograde sa strane se menjaju relativno cesto (nazalost ima dosta udesa, cesanja o ograde itd), ali se brzo i prljaju. U kombinaciji sa tradicionalnom srpskom aljakvoscu dobijemo to sto dobijemo. Toliko o tome.

Zato me i ne cude ovi gigantski kolotrazi u zaustavnoj traci na prethodnim slikama ili ove nove table koje su "ukrivo" postavljene - jednostavno srbi i perfekcionizam ne idu zajedno. Aljakvi smo do bola, samo nam fale ovi LED displeji dok i njih ne pokrije 5-6 slojeva prasine.
 
Pominjali su da će stavljati neke bukobrane,kroz deo Auto-puta Beograd-Niš u delu kroz Beograd. Da li neko zna šta se desilo sa tim :rant:
 
с обзиром какве су зграде код Душановца и Малог Мокрог Луга то не би био само букобран него и брукобран! :/
 
NikolaSimao":8l4b4ik0 je napisao(la):
Ti LED displeji se zovu VMS (vehicle management system) i sama reč kaže čemu to služi. Pre dve večeri smo postavili jedan kod KBC "Bežanijska kosa" i planira se da u roku od mesec dana postavi i jedan kod Dušanovačkog mosta. Primena im je višestruka i vrlo su korisni. U sklopu tog VMS sistema su i metorološke stanice, video nadzor na bitnim tačkama duž Auto-puta (konkretno od B. Potoka do Dobanovaca + obilaznica - to je takođe u planu), ALPR kamere, indukcione petlje i upravljački centar iz koga se sve to prati, obrađuje i zatim ti podaci prezentuju na LED displeju VMS-a, te se time vozači obaveštavaju o uslovima koji vladaju na Auto-putu.

НиколаСимао, обзиром да си инсајдер, молим те да нам кажеш да ли се планира увођење осветљења ауто пута од Бубањ Потока према граду?

Хвала унапред.
 
Da li postoji mogucnost da se pri rekonstrukciji uklopi
da svi stubovi raznih namena
duž autoputa kroz BG pa i na novoj obilaznici
budu pričvršćeni za podlogu na taj način
da bez problema izdržavaju vremenske nepogode
a prilikom udara vozila u njih, isti se ,,prelome,,
i kao takvi
bitno smanje broj poginulih prilikom udara u takve stubove ?
 
Tu deonicu od Bubanj potoka do Laste jedino može da spasi ono što je trebalo uraditi kad je građen autoput. TUNEL! Uspon je tu čini mi se 7% a max dozvoljen prema našim propisima za autoputni profil je 4,5%.

Koliko je ljudi izginulo i kolika je šteta zbog ovog improvizovanog rešenja.....verovatno niko ne zna.

A i zamislite kakav bi bio efekat , dolaziš iz pravca Niša, naplatna rampa, od BGD-a još ništa ne vidiš, ulaziš u savremen lepo osvetljen tunel i izlaziš iz njega , Bam... Beograd sine pred tobom,. ekstra... bi bilo :cool:
 
PIGLET":28c3wru2 je napisao(la):
A i zamislite kakav bi bio efekat , ulaziš u savremen lepo osvetljen tunel i izlaziš iz njega , Bam... Beograd sine pred tobom,. ekstra... bi bilo :cool:

A jos vise ekstra bi bila cena tog poduhvata! :D
 
Сад то више није ни толико важно. Изградњом обилазнице ће се цео павац растеретити. Оно што могу да ураде, то је да за сада осветле људски цео потез до наплатне рампе, а тунел... ваљда једног дана...
 
spatiotecte":tnbwnlbv je napisao(la):
PIGLET":tnbwnlbv je napisao(la):
A i zamislite kakav bi bio efekat , ulaziš u savremen lepo osvetljen tunel i izlaziš iz njega , Bam... Beograd sine pred tobom,. ekstra... bi bilo :cool:

A jos vise ekstra bi bila cena tog poduhvata! :D


Lova može da bude izgovor za sve, do onog momenta dok ne izgubiš sve ....zbog nečije gluposti i plitkoumnosti.

No dobro, dobro rasveta i novi kolovoz će sigurno da podignu nivo bezbednosti.
 
a to sto bi taj tunel gradili dvaes godina je prica za sebe .... neka bolje ovako, jes da je 7% al navikli smo
 
Izgradnjom obilaznice to vise nece biti auto put, vec obicna gradska saobracajnica sa profilom auto puta. Tako da taj tunel na listi prioriteta pada dosta dole. Za te pare moze vincanski most da se napravi..
 
Piglet je u pravu. Ovaj problem je moguće rešiti jačom rasvetom, novim kolovozom i savremenijom horizontalnom i vertikalnom signalizacijom, kakva se danas postavlja na rizičnim deonicama brzih saobraćajnica.
 
Vozio sam se i po većim usponima na autoputu...
taj uspon nije toliko strasan. Naravno da bi tunel bio bolje resenje, ali...
Bolje bi bilo da imamo prosecne plate 1300EUR umesto naših (statističkih) 300EUR - ali nemamo :D

Ne treba ici daleko sao do HR i videti kako se štedelo
pri projektovanju Autoputa A1 (Zagreb-Split...Dubrovnik)
Oni koji su išli znaju da postoje useci kroz brda duboki i po 30-40 m, kao i nasipi visoki po 50m i više.

A kako mi to radimo:
Pravimo na BGD totalno bespotreban tunel kod Ostružnice, tunel na koji je navožena zemlja... :(
 
laki72":27v6p6ex je napisao(la):
A kako mi to radimo:
Pravimo na BGD totalno bespotreban tunel kod Ostružnice, tunel na koji je navožena zemlja... :(

Ma volimo mi ta skupa resenja! :D
 
Oću sve bre da bude u LED fazonu,pa da kad krenem sa avale na splav imam pripremu za LAJT ŠOU... :) Ozbiljno jako je bitno i iz bezbednosnih razloga da bude takva signalizacija. Ja sam za i nešto me baš briga koliko košta,te pare nikad nećemo videti tako da je bolje da ih ugrade u tunel nego u svoj dzep.. :grand:
 
laki72":1gds83tc je napisao(la):
Vozio sam se i po većim usponima na autoputu...
taj uspon nije toliko strasan. Naravno da bi tunel bio bolje resenje, ali...
Bolje bi bilo da imamo prosecne plate 1300EUR umesto naših (statističkih) 300EUR - ali nemamo :D

Ne treba ici daleko sao do HR i videti kako se štedelo
pri projektovanju Autoputa A1 (Zagreb-Split...Dubrovnik)
Oni koji su išli znaju da postoje useci kroz brda duboki i po 30-40 m, kao i nasipi visoki po 50m i više.

A kako mi to radimo:
Pravimo na BGD totalno bespotreban tunel kod Ostružnice, tunel na koji je navožena zemlja... :(

Au čoveče, jel si čuo možda da je tu klizište i da su radi sanacije njega pobijani šipovi do 25m dubine.
Preko tog "nepotrebnog" tunela ide i železnička pruga .

Nije problem u dubokim usecima i visokim nasipima ako su kosine stabilne. Važno je da niveleta (podužni nagib puta) ostane u prihvatljivim granicama. 7% u slučaju Bubanj Potoka je daleko iznad dozvoljenih nagiba i ako se pita struka (a u ovoj zemlji se sve ređe pita) tu je jedino ispravno rešenje tunel.
 
Meni bi bilo zao da vise nema legendarnog brda bez obzira sto je tunel bolje resenje :|
 
има нешто у том брду када силазиш ка Београду ноћу и видиш га како светли. не верујем да ишта може да замени тај осећај
 
Е то сам баш и ја хтео да прокоментаришем, баш град супер изгледа из те перспективе. Уосталом и тунели су веома опасни. У сваком случају прича о тунелу је беспотребна. Само добра сигнализација и ригорознија контрола на тој деоници.
Неко је већ споменуо пут Зг-Сплит, слажем се да је код нас проблем безбедности неуопоредиво мањи него тамо а баш се тај пут често наводи као узор. Ко је туда возио посебно када дува ветар (а скоро увек дува) зна о чему причам.
 
PIGLET":3eshcuro je napisao(la):
laki72":3eshcuro je napisao(la):
Vozio sam se i po većim usponima na autoputu...
taj uspon nije toliko strasan. Naravno da bi tunel bio bolje resenje, ali...
Bolje bi bilo da imamo prosecne plate 1300EUR umesto naših (statističkih) 300EUR - ali nemamo :D

Ne treba ici daleko sao do HR i videti kako se štedelo
pri projektovanju Autoputa A1 (Zagreb-Split...Dubrovnik)
Oni koji su išli znaju da postoje useci kroz brda duboki i po 30-40 m, kao i nasipi visoki po 50m i više.

A kako mi to radimo:
Pravimo na BGD totalno bespotreban tunel kod Ostružnice, tunel na koji je navožena zemlja... :(

Au čoveče, jel si čuo možda da je tu klizište i da su radi sanacije njega pobijani šipovi do 25m dubine.
Preko tog "nepotrebnog" tunela ide i železnička pruga .

Nije problem u dubokim usecima i visokim nasipima ako su kosine stabilne. Važno je da niveleta (podužni nagib puta) ostane u prihvatljivim granicama. 7% u slučaju Bubanj Potoka je daleko iznad dozvoljenih nagiba i ako se pita struka (a u ovoj zemlji se sve ređe pita) tu je jedino ispravno rešenje tunel.

E pa čoveče, onda ti meni objasni ovo:

1. Kako to da pruga nije otklizala jer postoji tu mnogo duže nego tunel ?

2. Zabadanje Šipova za stabilizovanje klizišta je koliko je meni poznato moguće i bez da se iznad gradi veštački (nepotreban) tunel, zar ne?

3. Zar je bolji tunel koji nema osvetljenje , ventilaciju i slicno i koji sve i da to ima aktivirano mora da se skuplje odrzava nego da je uradjeno fundiranje terena sa sipovima, sanirano klizište i razuman podporni zid, a da se eventualno uradila zvučna barijera za stanovnike Železnika, da ne budu 24 sata dnevno izloženi buci ???

Poštujem ja struku i volim, ali taj tunel nije tu iz potrebe već iz megalomanskih vizija tadašnjih "stručnjaka" sa kraja ´80
Voleo bih ja da postoji i tunel Orlovača (jer tuda često prolazim), pa da tu nije "detelina" nego velika petlja, ko što se radi kod Batajnice, ali sam svestan naših mogućnosti i zato mi je draže da Srbija ima 10km auto puta viže nego da nam 2,3 petlje budu grandiozne, i da decenijama kasnimo sa izgradnjom autoputeva.
P.S.
Sto se sanacije klizišta tiče poznajem lično čoveka iz austrijskog Strabag-a koji na tim poslovima radi od 1973 godine i nisam neobavešten, iako nisam iz struke.
 
Da li zna neko kada će biti aktivirani oni LED putokazi,inforamatori.. Da li se čeka potpuni završetak ili,i da li će biti postavljeni još neki osim ovih. :kk:
 
Zasto bi? kad se zavrsi obilaznica nece biti nikakve potrebe, a i da hoce nema mesta, barem na nbg.
 
NOVI 011":2l0rzr9x je napisao(la):
Da li zna neko kada će biti aktivirani oni LED putokazi,inforamatori.. Da li se čeka potpuni završetak ili,i da li će biti postavljeni još neki osim ovih. :kk:

A gde su postavljeni za sada led putokazi?
 
Vrh