Član
@Gomago i dalje nastavlja u istom optuživačkom tonu, a nema potrebna znanja! A da se samo malo raspitao znao bi da se granična/policijska patrola obavesti neko vreme pre sletanja/poletanja i dođe na aerodromski punkt koji je u tu svrhu i napravljen na Ponikvama. Pa bi onda znao da se isto tako radi na svim manjim komercijalnim aerodromima svugde po svetu.
Takođe ne zna da se Ponikve trenutno koriste samo za potrebe internacionalne poslovne avijacije zbog male piste. Wizz/Ryanair i sl loukosteri koji su zainteresovani pored tih 200m duže piste, traže i još važniju navigacionu opremu i svetla piste kako bi mogli da sleću po lošijim meteo uslovima, danju ili noću, kao i još neke stvarčice koje treba urediti
...
Oduzimati zemljište turističkog centra za zonu aerodroma?!
Turistima koji bi po nekoj definiciji boravak na planini trebalo da bude odmor od buke u planinskom miru dovesti avione iznad glave. Pretvoriti turistički centar u nove Ledine uz aerodrom Beograd?!!
Sve prethodno važi i da smo zemlja koja ima novac za bacanje i da je Zlatibor poznata svetska aviodestinacija kojoj trebaju 2 aerodroma.
I Sent Moric, Aspen, Lejk Plesid i mnoga druga poznata turistička mesta imaju aerodrom takoreći u centru, nije to problem, a ovaj bi čak bio na oko 3km iza onog brdašca pa se ne bi ni video, a ne bi ni preletali preko samog mesta.
Po meni problem je nastao usled sporije dinamike sređivanja aerodroma Ponikve. Sama opština Čajetina je uradila odličan put do brane, i sve drugo što je bilo do nje, dok za to vreme opština Užice nije uradila ništa, kao da nije zainteresovana! A sami Zlatibor iz godine u godinu obara rekorde u turizmu uz značajan porast inostranih gostiju. I onda je sasvim normalno da su morali nešto da preduzmu, u ovom slučaju su očigledno našli dobre arhitekte i uradili prelepo idejno rešenje. Svaka im čast na preduzimljivosti!
Ako bi na tom budućem aerodromu Zlatibor bila samo 3 leta dnevno u proseku (što je više nego minimalno!), to bi bilo oko 600 uglavnom novih inostranih turista, odnosno 219.000 godišnje. Za prosek da svaki boravi 4 dana i troši 100 eur dnevno, to je dodatnih 87.500.000 evra godišnje. A nismo čak ni uzeli u obzir one jače premium turiste koji odsedaju u skupljim hotelima trošeći 300-400 i još više eur dnevno, a o onima koji slete svojim privatni džetovima i idu da igraju golf da i ne pričamo (inače i Golf teren će se graditi)
Prednost je i što će budući autoput proći pored Zlatibora, dok će Ponikve ako ne srede usko grlo kod brane ostati malo zavučen. U svakom slučaju kad ga završe tamo će moći sletati transkontinentalni uskotrupni avioni, pa će i on imati svoju svrhu s obzirom da su gosti iz Kine, Izraela, arapskih zemalja u znatnom porastu...
Da sam na mestu opštinara uzeo bih kredit i za jednu sezonu završio aerodrom odmah do zadnje faze, jer kao što im se brzo isplatila gondola tako će i ovo...višestruko!
Ima da povuče i sve drugo, od domaće radinosti, hrane (stočarstvo, zemljoradnja...zdrava hrana bez aditiva), pića, boljeg smeštaja, izgradnje mnogo lepših hotela i sadržaja...jer i sad na Zlatiboru važi da ako baciš 1 dinar u zemlju ima da ti izraste 10 dinara, a tada...
