Šta je novo?

Regionalni aerodromi u Srbiji

Pozdrav,
na satelitskim snimcima se vidi da se nešto radi na aerodromu Bor.
Pročitao sam ranije da je u planu izmeštanje, ali tek kada se napravi nov.
Jel su to već krenuli sa kopanjem?
PS na google earth-u pre godinu dana nije bilo nikakvih intervencija
 

Mali dodatak, proširivaće fazno do mogućnosti da sleću veliki komercijalni avioni tipa Boeing i Airbus

"Izvršna direktorka aerodroma Nikola Tesla je na konferenciji održanoj prošle nedelje na Zlatiboru govoreći o projektu aerodroma potvrdila da je sam Zlatibor značajan i za širi ekonomski razvoj, i da je realizacija projekta aerodroma na samom Zlatiboru zamišljena kao dugoročan i strateški infrastrukturni poduhvat.

Razvoj će se odvijati u tri faze – prva faza obuhvata malu biznis avijaciju, usmerenu ka elitnom turizmu. Druga faza uključuje komercijalne letove manjeg obima, dok bi treća faza omogućila operacije aviona poput Airbusa 320. Ovo je veliki iskorak koji prati viziju Zlatibora 2050″, rekla je izvršna direktorka Aerodroma Nikola Tesla Ana Kaluđerović i dodala da Zlatibor već sada ima razvijenu infrastrukturu, saobraćajnu mrežu i značajnu zaštitu životne sredine, što ga čini spremnim za dodatni napredak."
 
Mali dodatak, proširivaće fazno do mogućnosti da sleću veliki komercijalni avioni tipa Boeing i Airbus

"Izvršna direktorka aerodroma Nikola Tesla je na konferenciji održanoj prošle nedelje na Zlatiboru govoreći o projektu aerodroma potvrdila da je sam Zlatibor značajan i za širi ekonomski razvoj, i da je realizacija projekta aerodroma na samom Zlatiboru zamišljena kao dugoročan i strateški infrastrukturni poduhvat.

Razvoj će se odvijati u tri faze – prva faza obuhvata malu biznis avijaciju, usmerenu ka elitnom turizmu. Druga faza uključuje komercijalne letove manjeg obima, dok bi treća faza omogućila operacije aviona poput Airbusa 320. Ovo je veliki iskorak koji prati viziju Zlatibora 2050″, rekla je izvršna direktorka Aerodroma Nikola Tesla Ana Kaluđerović i dodala da Zlatibor već sada ima razvijenu infrastrukturu, saobraćajnu mrežu i značajnu zaštitu životne sredine, što ga čini spremnim za dodatni napredak."
Molim te, možeš li da napišeš gde je ta lokacija na Zlatiboru gde će da bude pista na koju će da sleti Airbus 320? Potrebno bar 2000m piste.
Dajte malo ozbiljnosti. Postoji aerodrom Ponikve koji je relativno blizu. Napravljena je nova zgrada 2016 i nikom ništa. Nema potrebe, nema kome.
Gospodin Stamatović, sastavlja već godinu dana, kraj sa krajem. Pozajmice za plate lokalnik javnih preduzeća dobija od privatnika kojima se vraća kroz različite usluge.
Nije sve što se napiše tačno. Nekada je potrebno uključiti i zdrav razum.

 
Član @Gomago pokušava da podmetne lažne informacije jer je upravo javno dostupna informacija da Opština Čajetina već godinama ima tzv investicioni budžet, od oko 30-40 miliona eura a svega 2,5-3 miliona eura daje za plate, sve ostalo ide na razna ulaganja
Takođe pokušava nadobudno bez ikakvog znanja pa čak ni bar nekih slabašnih protivargumenata, da se usprotivi stručnjacima iz JP Aerodromi Srbije i aerodroma Nikola Tesla koji su ovo sve osmislili, neznajući ni gde su započeti radovi odnosno obeležen aerodrom koji može čak i na Google maps da se vidi, što je svojevrsni nonsens!

Zlatibor aerodrom.png


Ne zna ni da je Ponikve trenutno u upotrebi sa oko 1800m piste, ali se upravo razminirava ostatak da bi se uopšte stekli uslovi za veće komercijalne avione

Takođe pokušava lukavo da nam podmetne stari članak, od kog se i sam autor u neku ruku ogradio jer je samo godinu dana kasnije shvatio veličinu Zlatibora i turizma pa je napisao dva nova članka gde detaljno hvali Zlatibor i kaže da itekako ima potrebe i ima kome da se napravi aerodrom Ponikve (tada aerodrom Zlatibor nije ni bio u igri)
 
Poslednja izmena:
Jel ti bi onaj @beli labud , koji je u julu mesecu 2023 naveo da se zlatiborska pista već nasipa i da je probematika da mnogi lokalci, ne znaju da je pista dužine 900m. To je "pista" koju je pre 30 godina započeo Boban Pluton, privatnik iz Užice. Kao ni tada, tako ni sada od toga nema ništa.
Zatim, na toj istoj temi, nastavljaš monolog/dialog sa @dragan , ti meni serdare ja tebi vojvodo. Da li stvarno misliš da će neko pored aerodroma Ponikve, koji je 20km od Zlatibora, da pravi novi, bolji, lepši. Oba ta aerodroma bi po vašem, trebala da primaju avione tipa A320. Kome? Aerodrom Ponikve u 2022 imao 49 (četrdeset devet) putnika!!! Ako imaš kakvu noviju informaciju o broju putnika, zamolio bih te da podeliš. Takoće, kažeš da na znam, da je u upotrebi na 1800m na aerodromu na Zlatiboru. Da li je i jedan avion osim sportskih sleteo na tu pistu od 1800m.
Pored svega toga, Aerodrom Morava, će u bliskoj budućnost,i biti na nekih sat do sat ipo od Zlatibora. Inače ja sam Zlatiborac koji živi ovde.
 
Naravno da sam ja. Član @Gomago nastavlja u istom nadobudnom tonu a ni ne zna da je predviđeno da se radi u par faza, od čega prva i jeste 950m za aerodrom Zlatibor, što je mogao da se upozna da je stvarno zainteresovan za ozbiljniju diskusiju! A u poslednjoj fazi razvoja za Boeing 737 i Airbus 320. I kakve više veze ima Boban pluton i bakrači, čovek je samo pokrenuo priču sportskog aerodroma koji je to bio i u Kraljevini. Kad je on pokrenuo tu inicijativu to je bila obična livada-breg, da bi tek od skora započelo rasčišćavanje i iskopavanje-ujednačavanje terena.
Takođe nije ni pročitao tekstove od autora koga je sam podelio, jer da jeste video bi kako je do skoro politika kočila aerodrom Ponikve, a osnovna kultura nalaže da ako već želiš da komentarišeš onda se bar osnovno moraš uputiti u problematiku, ili bar pitati bez neznalačke nadobudnosti, pa će se u istom takvom lepom tonu i odgovoriti!

Trenutno na Ponikve sleću sportski avioni i poslovni avioni iz inostranstva direktno, s obzirom da su ulazni punkt sa policijom i carinom. Za to je sasvim dovoljno 1800m piste. Takođe ponavljam radi se na razminiravanju kako bi se stekla mogućnost daljeg proširenja koje je predviđeno u 5 faza

Autor je u tekstovima razjasnio zašto je Ponikve (a dodajem i budući Zlatibor) bolji od Morave. Upravo zbog velikog turizma na Zlatiboru i okolini.

Ali kao što se može videti iz idejnog rešenja Zlatibor će biti lepši od Ponikava, a u tehničkom smislu Zlatibor će moći da prihvata avione veličine do A320, a Ponikve do A321 koji može da "dohvati" čak i Kinu odnosno Ameriku. Takve mogućnosti su predvideli stručnjaci iz JP Aerodromi Srbije i aerodroma Nikola Tesla!

Što se mene tiče stvar je u tome da se obezbede sredstva/krediti i preskoči prva faza, odnosno odmah gradi pista za prihvat Boing i Erbas aviona na samom Zlatiboru. U tom smislu se ne zavisi od dinamike razminiravanja i 5 razvojnih faza aerodroma Ponikve
 
@beli labud niste mi odgovorili na broj putnika koji je došao na Ponikve. Dalje, iznosite neistine o postojanju granične/policijske kontrole na Ponikvama. Nema je od 2022 kada je bilo 49 putnika za celu godinu. I tada kada je postojala, ona je bila sezonska.
 
Praktično na samom Zlatiboru aerodrom Ponikve, u državnom vlasništvu i sa pistom od 3500 m. Razminiran u zoni piste. Treba malo dopuniti kratere bombi tucanikom i staviti novi sloj asfalta.
Pri tome aerodrom koji je perspektivan i za vojnu upotrebu.

Da smo najbogatija zemlja u svetu, graditi pored postojećeg novi aerodrom u samom turističkom centru bi bilo ili za ludnicu ili za zatvor.

Oduzimati zemljište turističkog centra za zonu aerodroma?!
Turistima koji bi po nekoj definiciji boravak na planini trebalo da bude odmor od buke u planinskom miru dovesti avione iznad glave. Pretvoriti turistički centar u nove Ledine uz aerodrom Beograd?!!

Sve prethodno važi i da smo zemlja koja ima novac za bacanje i da je Zlatibor poznata svetska aviodestinacija kojoj trebaju 2 aerodroma.
 
Član @Gomago i dalje nastavlja u istom optuživačkom tonu, a nema potrebna znanja! A da se samo malo raspitao znao bi da se granična/policijska patrola obavesti neko vreme pre sletanja/poletanja i dođe na aerodromski punkt koji je u tu svrhu i napravljen na Ponikvama. Pa bi onda znao da se isto tako radi na svim manjim komercijalnim aerodromima svugde po svetu.
Takođe ne zna da se Ponikve trenutno koriste samo za potrebe internacionalne poslovne avijacije zbog male piste. Wizz/Ryanair i sl loukosteri koji su zainteresovani pored tih 200m duže piste, traže i još važniju navigacionu opremu i svetla piste kako bi mogli da sleću po lošijim meteo uslovima, danju ili noću, kao i još neke stvarčice koje treba urediti

...
Oduzimati zemljište turističkog centra za zonu aerodroma?!
Turistima koji bi po nekoj definiciji boravak na planini trebalo da bude odmor od buke u planinskom miru dovesti avione iznad glave. Pretvoriti turistički centar u nove Ledine uz aerodrom Beograd?!!

Sve prethodno važi i da smo zemlja koja ima novac za bacanje i da je Zlatibor poznata svetska aviodestinacija kojoj trebaju 2 aerodroma.

I Sent Moric, Aspen, Lejk Plesid i mnoga druga poznata turistička mesta imaju aerodrom takoreći u centru, nije to problem, a ovaj bi čak bio na oko 3km iza onog brdašca pa se ne bi ni video, a ne bi ni preletali preko samog mesta.
Po meni problem je nastao usled sporije dinamike sređivanja aerodroma Ponikve. Sama opština Čajetina je uradila odličan put do brane, i sve drugo što je bilo do nje, dok za to vreme opština Užice nije uradila ništa, kao da nije zainteresovana! A sami Zlatibor iz godine u godinu obara rekorde u turizmu uz značajan porast inostranih gostiju. I onda je sasvim normalno da su morali nešto da preduzmu, u ovom slučaju su očigledno našli dobre arhitekte i uradili prelepo idejno rešenje. Svaka im čast na preduzimljivosti!

Ako bi na tom budućem aerodromu Zlatibor bila samo 3 leta dnevno u proseku (što je više nego minimalno!), to bi bilo oko 600 uglavnom novih inostranih turista, odnosno 219.000 godišnje. Za prosek da svaki boravi 4 dana i troši 100 eur dnevno, to je dodatnih 87.500.000 evra godišnje. A nismo čak ni uzeli u obzir one jače premium turiste koji odsedaju u skupljim hotelima trošeći 300-400 i još više eur dnevno, a o onima koji slete svojim privatni džetovima i idu da igraju golf da i ne pričamo (inače i Golf teren će se graditi)

Prednost je i što će budući autoput proći pored Zlatibora, dok će Ponikve ako ne srede usko grlo kod brane ostati malo zavučen. U svakom slučaju kad ga završe tamo će moći sletati transkontinentalni uskotrupni avioni, pa će i on imati svoju svrhu s obzirom da su gosti iz Kine, Izraela, arapskih zemalja u znatnom porastu...

Da sam na mestu opštinara uzeo bih kredit i za jednu sezonu završio aerodrom odmah do zadnje faze, jer kao što im se brzo isplatila gondola tako će i ovo...višestruko!
Ima da povuče i sve drugo, od domaće radinosti, hrane (stočarstvo, zemljoradnja...zdrava hrana bez aditiva), pića, boljeg smeštaja, izgradnje mnogo lepših hotela i sadržaja...jer i sad na Zlatiboru važi da ako baciš 1 dinar u zemlju ima da ti izraste 10 dinara, a tada... 🚀
 
Poslednja izmena:
@beli labud i dalje mi nisi odgovori koji je to broj putnika u 2023, 2024 i 2025 koji je sleteo na Ponikve. Ponavljam da je 2022. broj ukupnih putnika bio 49.
Pošto kažeš da ne znam i da se nisam raspitao, evo kažem, da se jesam raspitao u vezi granične policije.
Plan je bio da policija bude prisutna od oktobra do aprila meseca. Zbog "izuzetnog" intresovanja od 2022 godine granična policija nije prisutna na Ponikvama i nije imala potrebe od 2023 do danas.
Ti i dalje možeš da krečiš oblake, ali takvo je stanje, da putnika nema ni za Ponikve, a tek ih neće biti, za neku tamo ledinu, koja je počela da se nasipa, kako ti reče 2023.
 
Vidim da članu treba vremena da shvati obične stvari, pa ću morati da "crtam", izvinjavam se unapred ostalim članovima

1. Ponikve već godinama imaju 50-100 zvaničnih putnika, i to je sasvim normalno za aerodrom na koji sleću samo poslovni mali džet avioni, koji obično nose 1-2 poslovna putnika
Ponikve avion.jpg
Ponikve avion 02.jpg

Ponikve avion 01.jpg
Ponikve Djokovic.jpg


2. Na Ponikve trenutno NE MOGU da sleću veći komercijalni avioni tipa Boing i Airbus koje koriste recimo AIR SERBIA, WIZZ i RYANAIR zbog:
a) posao razminiravanja nije završen (niko nije lud da sleti sa avionom od 200-250 putnika)
b) pista je trenutno prekratka sa 1800m...potrebno je produžiti bar na 2000m ili više (odnosno rekonstruisati je jer već postoji 3200m)
v) ne postoji potrebna navigaciona oprema da omogući avio operacije u svim vremenskim uslovima (što traže sve komercijalne kompanije)
g) ne postoje svetla piste i prilaza, što je neophodno za sletanje u lošim meteo uslovima i noću (što traže sve komercijalne kompanije)
d) ne postoji zemaljska oprema za prihvat tolikog broja putnika odjednom (>50), odnosno mogu prihvatiti avione sa do 10-20 mesta (tzv.poslovne i privatne avione)
e) mora opština Užice da sagradi most preko brane kako tu ne bi postojalo "usko grlo" (inače i sad autobusi tuda ne mogu!), jer autobusi moraju okolo preko Bioske što je 2-3 puta duže (45-50 min). Takođe da sredi njen deo pristupnih puteva, jer je opština Čajetina završila svoj deo kao odličnu magistralu kojom auta putuju svega 20-ak min

Granični prelaz (policija/carina) postoji, i zakazuje se dolazak tih ekipa nekoliko sati unapred, što se radi svugde u svetu na manje frekventnim aerodromima

Nek se nedobronamerni član koji voli da provocira izjasni ako mu još nešto nije jasno da nastavimo sa "crtanjem", a unapred se izvinjavam ostalim dobronamernim članovima ;)

U ovom tekstu se može videti kakav prosperitet ima ovaj aerodrom, pametnome dovoljno

Mogu oba aerodroma zajedno poslovati, ali se moraju neke stvari uraditi brzo. Da sam na mestu lokalnih vlasti uzeo bih kredit i završio za jednu sezonu aerodrom Zlatibor
 
@beli labud ti veći avioni, kako ti kažeš, neće sletati nikada. Ne zato što nema političke volje, koje sigurno nema, već nema nikakve ekonomske opravdanosti.
I dalje ne odgovaraš koliko je putnika bilo od 2023 do danas. Kakav crni kredit i za šta. Ko da podigne, Užice ili Čajetina?
Aerodrom Ponikve je sada i biće zadnja rupa na svirali. Aerodrom na Zlatiboru, možda nekada bude za neke male poslovne avione i to je to.
Kažeš da se napravi most preko brane da bi se došlo do Ponikava... Da li si ti ikada video gde je to i jesi li ikada prešao preko te brane, osim što si je video na mapi.
Daj malo uozbilji se.
 
Ups...izgleda neozbiljnom članu ne vredi ni "crtati" :oops: ...inače više puta sam prolazio trasom

Elem kao što ste videli na renderima, biće to jedan lep aerodrom pored najvećeg domaćeg, možda i u regionalnom smislu turističkog mesta, i daj Bože da lokalci kao što su uzeli i iznad svih očekivanja brzo povratili uloženo gradeći Gold Gondolu, isto tako krenu u brzu realizaciju aerodroma. Mogu se obratiti i kineskoj razvojnoj banci, kinezi bi ga sagradili u najkraćem mogućem roku
Pored toga aerodrom uvek donosi povećanje ekonomije, broj radnih mesta a u ovom slučaju možda i najveći bum u oblasti turizma i izdavanja apartmana!
 
Vrh