Da li neko može da napiše tačno koliki avion može na te piste 1, 2km,15m širine?
Koliko ja kapiram, to je samo deo generalne avijacije i nešto poslovne.
U nekom ranijem periodu, do pre nekoliko decenija, svaki infrastrukturni objekat, kako veći tako i mali (uključujući i bunar u nečijem privatnom dvorištu), imao je vojnu / odbrambenu ulogu i kao takav se sagledavao i beležio (pa bi i pomenuti bunar i bez znanja vlasnika bio ,,upisan" kao rezervni izvor vode).
U nekim situacijama je potencijalni vojni značaj bio odlučujući da bi se neki objekat izgradio (npr. aerodrom Bor).
U drugim situacijama se neki planirani infrastrukturni objekat već u fazi projektovanja planirao tako da u slučaju potrebe može da ima određenu vojnu ulogu (npr. autoput Novi Sad - Beograd u zoni pored aerodroma Batajnica je projektovan tako da bude rezervna aerodromska pista sa oko 3 km deonice prave kao strela, bez nadvožnjaka, sa asfaltiranim razdelnim pojasom između smerova gde se nalazi po potrebi demontažna zaštitna ograda, tako da se demontažom ograde dobija pista celom širinom autoputa).
Kako se sada radi ne znam, ali prema pomenutoj analogiji bi se možda mogli posmatrati pomenuti mali aerodromi.
Zanimljivo za razmišljanje može biti sledeće:
- bespilotna letelica CH - 95 koja je naručena za VS poleće sa piste dužine 800 m
- transportni avion Airbus C - 295, koji je naručen za VS, potpuno natovaren zahteva pistu od nešto preko 900 m, na pisti se okrerće za 180 stepeni, na pisti širine 12 m (tj. na pisti od 12 m i široj ne zahteva proširenje za okretanje).