Šta je novo?

Regionalni aerodromi u Srbiji

Da li neko može da napiše tačno koliki avion može na te piste 1, 2km,15m širine?
Koliko ja kapiram, to je samo deo generalne avijacije i nešto poslovne.

Koliki je onda to obim saobraćaja poslovne avijacije?!

Aman bre, ovo je Evropa, a ne Afrika da svaki grad ima aerodromčič.
 
Da li neko može da napiše tačno koliki avion može na te piste 1, 2km,15m širine?
Za "ATR 72-600" kakve ima "AirSrbia" optimalna pista je 1.500m dužine i 30m širine. Svi ti "mali aerodromi" žele da mogu da prihvate takve i slične avione, pored raznih poslovnih i sportskih aviona.

 
Poslednja izmena:
Ako ima neko stručan da mi objasni koji je smisao ovih malih aerodroma koji su ipak daleko veći i skuplji od sportskih.

никакав. евентуално понеки пословни лет, ако постоји интерес

Ченеј најбоље да остане спортски аеродром. Бор и Поникве би ваљало развити макар за сезонске туристичке летове. Остало су све политички форсирани пројекти.

само Поникве још да се активира и ту да се стане. све остало је бацање пара

Da li neko može da napiše tačno koliki avion može na te piste 1, 2km,15m širine?

то је категорија 2А, ту дакле могу да слете следећи авиони (и сличних и мањих величина): PIPER PA-31, CESSNA 404 Titan, DHC-6

Za "ATR 72-600" kakve ima "AirSrbia" optimalna pista je 1.500m dužine i 30m širine. Svi ti "mali aerodromi" žele da mogu da prihvate takve i slične avione, pored raznih poslovnih i sportskih aviona.

АТР је 2B категорија, тако да не може да иде на те аеродроме
 
АТР је 2B категорија, тако да не може да иде на те аеродроме
"ATR 72-600" ne može na pistu 1.500/30m?! . . Na koju onda može?

 
Poslednja izmena:
Ako je verovati ovim PR tekstovima, neki će biti i kraći (1,2km). Širina od 15m se provlači kao neki standard, a ne zaboravite i nosivost piste, kao ograničavajući faktor.

A dati tolike pare za neki minimalni broj letova nije pametno. Osim ako se sektina elita bude toliko osnažila da dobije moć odlaska na velike aerodrome aerotaksijem.

A što se komercijalnih letova tiče, što kaže @JohnnyLee samo još Ponikve i gotovo. Gledajući kartu, ima logike i Bor, Novi Pazar i Vranje. E sad, koliko ljudi je spremno da plati 100€ za povratnu kartu od Tesle do bilo kog od ovih gradova ne znam.
 
A dati tolike pare za neki minimalni broj letova nije pametno. . . Gledajući kartu, ima logike i Bor, Novi Pazar i Vranje. . .
Prvo, pitanje je ko daje pare.(?) Ako je to lokalna uprava gradova, onda neka grade šta hoće, ali neka vide koliko je to opravdano i isplativo. Postoji i opcija da se koriste samo manji avioni oko 20 sedišta.

Država iz "zajedničke kase" iliti budžeta finansira sistem "Aerodromi Srbije" (Niš, Morava, Rosulje i Ponikve), a biće tu i Bor jer će morati da se izmesti aerodrom radi kineskog rudnika, pa će to platiti država i kinezi.

Kod ostalih gradova ima različitih slučajeva : neki već imaju sportski ili bivši vojni aerodrom (Sjenica ili Kovin), a drugi imaju samo livadu (Novi Pazar). Ali, svi hoće da se uguraju u "Aerodrome Srbije", tj. na republički budžet.
 
Da pomenem još jedan "naš aerodrom" koji država ima nameru da finansira iako je on u Trebinju, tj. u BiH iliti Republici Srpskoj. Radi se o megalomanskom projektu sa pistom od 3.500m(?!), a koji osporava vlast u Sarajevu i vlast u Dubrovniku. Hrvatska vrši kontrolu leta u tom delu radi njihovog aerodroma i Cavtatu, pa je i to jedan od problema.
Biće dobro ako se izgradi i manji aerodrom sa pistom do 1.800m.

 
Da li neko može da napiše tačno koliki avion može na te piste 1, 2km,15m širine?
Koliko ja kapiram, to je samo deo generalne avijacije i nešto poslovne.

U nekom ranijem periodu, do pre nekoliko decenija, svaki infrastrukturni objekat, kako veći tako i mali (uključujući i bunar u nečijem privatnom dvorištu), imao je vojnu / odbrambenu ulogu i kao takav se sagledavao i beležio (pa bi i pomenuti bunar i bez znanja vlasnika bio ,,upisan" kao rezervni izvor vode).

U nekim situacijama je potencijalni vojni značaj bio odlučujući da bi se neki objekat izgradio (npr. aerodrom Bor).
U drugim situacijama se neki planirani infrastrukturni objekat već u fazi projektovanja planirao tako da u slučaju potrebe može da ima određenu vojnu ulogu (npr. autoput Novi Sad - Beograd u zoni pored aerodroma Batajnica je projektovan tako da bude rezervna aerodromska pista sa oko 3 km deonice prave kao strela, bez nadvožnjaka, sa asfaltiranim razdelnim pojasom između smerova gde se nalazi po potrebi demontažna zaštitna ograda, tako da se demontažom ograde dobija pista celom širinom autoputa).

Kako se sada radi ne znam, ali prema pomenutoj analogiji bi se možda mogli posmatrati pomenuti mali aerodromi.

Zanimljivo za razmišljanje može biti sledeće:
- bespilotna letelica CH - 95 koja je naručena za VS poleće sa piste dužine 800 m
- transportni avion Airbus C - 295, koji je naručen za VS, potpuno natovaren zahteva pistu od nešto preko 900 m, na pisti se okrerće za 180 stepeni, na pisti širine 12 m (tj. na pisti od 12 m i široj ne zahteva proširenje za okretanje).
 

" . . investicija u aerodrom Berane planirana na iznos od 45mil eura, . ."

Očigledna predizborna glupost i posledica panike pred parlamentarne izbore zakazane za dva meseca, jer se za prethodno vreme, tokom vršenja vlasti nije uradilo ništa od ekonomskog i razvojnog značaja za državu. Jedino što mi pada na pamet je pre oko mesec dana, scenski pred kamerama, uz pomoć klešta presecanje lanaca na kapiji Željezare Nikšić čime je ona zvanično ponovo otvorena.
Sada je potpisan memorandum, a radovi samo što nisu počeli, brzo će, na leto kada prođu izbori u junu.

Ne znam ko je pomenuti investitor, ali njegovo ime (Elite Private Jet Service), je već dovoljno da izazove sumnju (mora da bude nešto Sega Mega Giga na koje reguju uši pojedinih). A želi da pravi fabriku nano solarnih tehnologija (solarne pa još nano kako to obećavajuće zvuči).
Da je planirano npr. da koriste aerodrom kao groblje aviona, a da pokrenu pored pogon za reciklažu i rezanje aviona, vozila i sl. a, dodatno u cilju obezbeđivanja stalng posla npr pilanu, moglo bi se poverovati.

Ovako ostaje nekima da veruju da će neko uložiti 45 miliona evra (tj. oko 100 E po glavi stanovnika Crne Gore), zaposliti nekoliko stotina radnika, kako bi belosvetska elita dolazila svojim privatnim džetovima u Berane da bi radili na projektovanju i razvoju nano tehnologija dok uživaju u lepotama Berana....

Nadam se da grešim.
 
Poslednja izmena:
Па ово нема смисла поред Мораве.
 
тај аеродром се никада неће користи за комерцијалне летове, већ за спортско-туристичке
 
Па нек остане нешто и за спортску авијацију и нек помогну мало ту грану као и Утву.
 
Па ово нема смисла поред Мораве.
" . . planira se poletno-sletna staza dužine 800m i širine 30m . . "

Ovaj citat iz gornjeg članka jasno definiše namenu budućeg aerodroma i vrstu aviona koji će moći da ga koriste. Sličnu pistu od 820m ima aerodrom "Rosulje".
 
Poslednja izmena:

Идеја: регионални аеродром у Врбасу тачно између Новог Сада, Сомбора и Суботице и да опслужује Северни Банат и Бачку. Врбас такође има и будућу брзу пругу као и АП Е75.
 
Da li neko može da napiše tačno koliki avion može na te piste 1, 2km,15m širine?
Koliko ja kapiram, to je samo deo generalne avijacije i nešto poslovne.

Koliki je onda to obim saobraćaja poslovne avijacije?!

Aman bre, ovo je Evropa, a ne Afrika da svaki grad ima aerodromčič.

Nisam znao da ima i ova tema...novi aerodrom na samom Zlatiboru bi trebalo produžiti sa planiranih 900m na bar 1100, 1200 ili više...ima prostora. Tu se isplati i organizovati ad hoc carinu za letove iz regiona. Grčka i Norveška su poznate po ovim malim aerodromima od 800-1000m gde se obavlja takav komercijalni saobraćaj (avioni sa 50-ak mesta Dash8)
Da ne pričam da bi naš Nole i sl mogli direktno tu da slete a ne na Ponikve. Ponikve držati za težu avijaciju (Boing, Airbus i sl)

Svi ostali po Srbiji imaju smisla za poslovno-sportsku upotrebu
 
Nisam znao da ima i ova tema...novi aerodrom na samom Zlatiboru bi trebalo produžiti sa planiranih 900m na bar 1100, 1200 ili više...ima prostora. Tu se isplati i organizovati ad hoc carinu za letove iz regiona. Grčka i Norveška su poznate po ovim malim aerodromima od 800-1000m gde se obavlja takav komercijalni saobraćaj (avioni sa 50-ak mesta Dash8)
Da ne pričam da bi naš Nole i sl mogli direktno tu da slete a ne na Ponikve. Ponikve držati za težu avijaciju (Boing, Airbus i sl)

Svi ostali po Srbiji imaju smisla za poslovno-sportsku upotrebu

Kakav aerodrom na Zlatiboru pored aerodroma Ponikve?

Ponikve sa vec izgradjenom betonsko-asfaltnom pistom od preko 3 km duzine, sa minimalnim potrebnim ulaganjem da bi cela bila u upotrebi, sada je oko 2/3 osposobljeno. Sa kontrolom leta i novim tornjem koji je vec u funkciji. Ogradjen.
Ono sto bi trebalo umesto sipanja novca u novie aerodrome, jeste da se poradi na putnoj infrastrukturi kako bi dobri putevi od aerodroma Ponikve vodili ka Uzicu, Bajinoj Basti, Zlatiboru, Tari, Mecavniku, Mokroj gori, Kosjericu, Visegradu,....
Pa kome treba aerodrom neka koristi Ponikve.
 
Vrh