dragan
Professional

U planu raspisivanje tendera za analizu mogućnosti izgradnje novih aerodroma u Srbiji
U planu raspisivanje tendera za analizu mogućnosti izgradnje novih aerodroma u Srbiji

Već je ucrtan kao sportski, i već se nasipaju neki delovi...samo ga treba neznatno proširiti i to je to. Zlatibor je turistička krava muzara i vredi svako ulaganje u njega...Kakav aerodrom na Zlatiboru pored aerodroma Ponikve?
Ponikve sa vec izgradjenom betonsko-asfaltnom pistom od preko 3 km duzine, sa minimalnim potrebnim ulaganjem da bi cela bila u upotrebi, sada je oko 2/3 osposobljeno. Sa kontrolom leta i novim tornjem koji je vec u funkciji. Ogradjen.
Ono sto bi trebalo umesto sipanja novca u novie aerodrome, jeste da se poradi na putnoj infrastrukturi kako bi dobri putevi od aerodroma Ponikve vodili ka Uzicu, Bajinoj Basti, Zlatiboru, Tari, Mecavniku, Mokroj gori, Kosjericu, Visegradu,....
Pa kome treba aerodrom neka koristi Ponikve.
Ovakav način razmišljanja moramo podhitno da promenimo, to su relikti komunizma! Znači ako smo ranije pogrešno ulagali sada treba da dovršimo pogrešno ulaganje teško zarađenim novcem!?!? To je suludo! Treba biti dinamičan u životu i prilagođavati se novim uslovima, nije to Sveto Pismo koje se ne menja!Takodje, ne vidim svrhu izgradnje novih aerodroma, bez prethodnog osposobljavanja vec postojecih, ranije izgradjenih u koji je vec ulozen znacajni novac, a koji sada zahtevaju samo malo ulaganje (u poredjenju sa prethodno ulozenim) kako bi se osposobili.
Ovde mislim na aerodrome kao sto su Sjenica i Kovin. Vec izgradjeni aerodromi sa benonsko-asfaltnim pistama. Kada se ne bi osposobili i kada bi bili pusteni da propadaju, ovo bi bio neverovatan primer bacanja prethodno ulozenog novca.
Dakle, imamo vec izgradjene aerodrome, sa izgradjenom infrastrukturom, koje treba samo ,,utegnuti" a mi gradimo nove u neposrednoj blizini?
U sve ekonomske racunice osnovnog osposobljavanja ovih aerodroma treba uzeti vec ulozena sredstva, cinjenicu da su ti aerodromi vec izgradjeni, u vlasnistvu drzave.
Takodje treba uzeti i u obzir potencijalnu sekundarnu vojnu namenu ovih aerodroma. Svi oni su gradjeni kao rezervni aerodromi aerodroma Batajnica i Ladjevci. Kada bi im se vratila ova sekundarna vojna namena rezervnog aerodroma, mogla bi se i vojska svojim kapacitetima ukljuciti u odrzavanje infrastrukture, sto bi moglo smanjiti troskove odrzavanja i upotrebe. Ne govorim o stacioniranju vojnih jedinica, vec povremenom obilasku, odrzavanju, i koriscenju za povremene trenazne letove, vojne vezbe, ..... za sta bi se moglo koristiti resurse vojske (inzenjerija, strucne letacke sluzbe vojnog vazduhoplovstva i aerodroma) u cilju smanjenja troskova.
![]()
Kikinda korak bliže izgradnji aerodroma - U planu pista od 1.200 metara
Kikinda korak bliže izgradnji aerodroma - U planu pista od 1.200 metarawww.ekapija.com
Зна ли се конкретно шта су мане поменутих аеродрома? Штета с обзиром да су баш активни.