Šta je novo?

Regionalni aerodromi u Srbiji

Kakav aerodrom na Zlatiboru pored aerodroma Ponikve?

Ponikve sa vec izgradjenom betonsko-asfaltnom pistom od preko 3 km duzine, sa minimalnim potrebnim ulaganjem da bi cela bila u upotrebi, sada je oko 2/3 osposobljeno. Sa kontrolom leta i novim tornjem koji je vec u funkciji. Ogradjen.
Ono sto bi trebalo umesto sipanja novca u novie aerodrome, jeste da se poradi na putnoj infrastrukturi kako bi dobri putevi od aerodroma Ponikve vodili ka Uzicu, Bajinoj Basti, Zlatiboru, Tari, Mecavniku, Mokroj gori, Kosjericu, Visegradu,....
Pa kome treba aerodrom neka koristi Ponikve.
Već je ucrtan kao sportski, i već se nasipaju neki delovi...samo ga treba neznatno proširiti i to je to. Zlatibor je turistička krava muzara i vredi svako ulaganje u njega...
Ako omogućiš krupnoj svetskoj klijenteli da može da sleti odmah tu iza ćoška što se kaže, rado će dolaziti i drugima reklamirati...onda si ubio dve muve jednim udarcem!
Imaš niz takvih manjih aerodroma u svetu, pored turističkih mesta naročito
 
Takodje, ne vidim svrhu izgradnje novih aerodroma, bez prethodnog osposobljavanja vec postojecih, ranije izgradjenih u koji je vec ulozen znacajni novac, a koji sada zahtevaju samo malo ulaganje (u poredjenju sa prethodno ulozenim) kako bi se osposobili.
Ovde mislim na aerodrome kao sto su Sjenica i Kovin. Vec izgradjeni aerodromi sa benonsko-asfaltnim pistama. Kada se ne bi osposobili i kada bi bili pusteni da propadaju, ovo bi bio neverovatan primer bacanja prethodno ulozenog novca.
Dakle, imamo vec izgradjene aerodrome, sa izgradjenom infrastrukturom, koje treba samo ,,utegnuti" a mi gradimo nove u neposrednoj blizini?

U sve ekonomske racunice osnovnog osposobljavanja ovih aerodroma treba uzeti vec ulozena sredstva, cinjenicu da su ti aerodromi vec izgradjeni, u vlasnistvu drzave.

Takodje treba uzeti i u obzir potencijalnu sekundarnu vojnu namenu ovih aerodroma. Svi oni su gradjeni kao rezervni aerodromi aerodroma Batajnica i Ladjevci. Kada bi im se vratila ova sekundarna vojna namena rezervnog aerodroma, mogla bi se i vojska svojim kapacitetima ukljuciti u odrzavanje infrastrukture, sto bi moglo smanjiti troskove odrzavanja i upotrebe. Ne govorim o stacioniranju vojnih jedinica, vec povremenom obilasku, odrzavanju, i koriscenju za povremene trenazne letove, vojne vezbe, ..... za sta bi se moglo koristiti resurse vojske (inzenjerija, strucne letacke sluzbe vojnog vazduhoplovstva i aerodroma) u cilju smanjenja troskova.
 
Država ulaže samo u 4 aerodroma koji pripadaju "Aerodromi Srbije", a svi ostali su u nadležnosti lokalne samouprave. Ko ima interes može da ulaže u "svoj aerodrom", ali svi bi hteli da se nakače na državnu kasu i udju u "Aerodrome Srbije".
 
Takodje, ne vidim svrhu izgradnje novih aerodroma, bez prethodnog osposobljavanja vec postojecih, ranije izgradjenih u koji je vec ulozen znacajni novac, a koji sada zahtevaju samo malo ulaganje (u poredjenju sa prethodno ulozenim) kako bi se osposobili.
Ovde mislim na aerodrome kao sto su Sjenica i Kovin. Vec izgradjeni aerodromi sa benonsko-asfaltnim pistama. Kada se ne bi osposobili i kada bi bili pusteni da propadaju, ovo bi bio neverovatan primer bacanja prethodno ulozenog novca.
Dakle, imamo vec izgradjene aerodrome, sa izgradjenom infrastrukturom, koje treba samo ,,utegnuti" a mi gradimo nove u neposrednoj blizini?

U sve ekonomske racunice osnovnog osposobljavanja ovih aerodroma treba uzeti vec ulozena sredstva, cinjenicu da su ti aerodromi vec izgradjeni, u vlasnistvu drzave.

Takodje treba uzeti i u obzir potencijalnu sekundarnu vojnu namenu ovih aerodroma. Svi oni su gradjeni kao rezervni aerodromi aerodroma Batajnica i Ladjevci. Kada bi im se vratila ova sekundarna vojna namena rezervnog aerodroma, mogla bi se i vojska svojim kapacitetima ukljuciti u odrzavanje infrastrukture, sto bi moglo smanjiti troskove odrzavanja i upotrebe. Ne govorim o stacioniranju vojnih jedinica, vec povremenom obilasku, odrzavanju, i koriscenju za povremene trenazne letove, vojne vezbe, ..... za sta bi se moglo koristiti resurse vojske (inzenjerija, strucne letacke sluzbe vojnog vazduhoplovstva i aerodroma) u cilju smanjenja troskova.
Ovakav način razmišljanja moramo podhitno da promenimo, to su relikti komunizma! Znači ako smo ranije pogrešno ulagali sada treba da dovršimo pogrešno ulaganje teško zarađenim novcem!?!? To je suludo! Treba biti dinamičan u životu i prilagođavati se novim uslovima, nije to Sveto Pismo koje se ne menja!
Oba pomenuta aerodroma i Sjenica i Kovin su "mrtva", jedino ako ikad budu bili potrebni za vojne svrhe ali u to ne ulazim i posebna je tema

Infrastruktura mora da prati razvoj zemlje, turizma i drugih grana, ako postoje klijenti koji će jednog dana doći na Golf teren na Zlatiboru koji će se uskoro graditi, svojim avionom, i spremni su da plate tu uslugu, onda im treba to omogućiti. Zašto bi Nole kad je dolazio da otvara vrtić u Čajetini dolazio do Ponikava pa onda još 50 min do vrtića, ako bi jednog dana mogao da sleti odmah na Zlatibor!?
Na stranu što se taj budući na Zlatiboru može još malčice produžiti i onda imaš kao u Grčkoj i Norveškoj mali komercijalni aerodrom za prihvat 50-70 putnika onim manjim propelercima...a Ponikve ostaje za velike avione koji prevoze 150-300 turista odjednom
 
Pošto sam na drugoj temi (Ponikve) pomenuo aerodrom Sjenicu - Dubinje, evo i malo snimaka sa letom iznad piste, da se vidi stanje od pre neku godinu.
Od tada je završeno razminiranje aerodroma i okoline, krateri po pisti i okolnom zemljištu popunjeni. Sama pista je originalno dobro građena, sa dobrim ,,donjim strojem"


 

Vazdušnе lukе u planu razvoja Vojvodinе

Kada jе rеč vazdušnom saobraćaju, povеćanjе pristupačnosti i intеgracija u vazduhoplovni sistеm Srbijе ali Evropе, jеdan od ciljеva rеgionalnog razvoja Vojvodinе. Kao civilni aеrodromi opštеg tipa planirani su Novi Sad - Čеnеj, Vršac i Subotica, koji ćе biti čvorištе u rеgionalnom sistеmu vazdušnih luka, prvеnstvеno za putnički saobraćaj, čartеr lеtovе manjih avio kompanija. Kako jе objašnjеno, u svеtlu prеnamеnе i rеstruktuiranja vojnih aеrodroma u Somboru i Bеloj Crkvi, pod upravom Ministarstva odbranе, nеophodno jе tе vazdušnе tеrminalе planirati u mrеži pеrspеktivnih aеrodroma mеšovitе (opštе/sportskе) namеnе. Planiranu mrеžu objеkata vazdušnog saobraćaja upotpunjuju sportski aеrodromi u Zrеnjaninu (Ečka), Kikindi (Drakslеrov salaš), Pančеvu (Utva), Srеmskoj Mitrovici (Vеliki Radinci), Bеlaoj Crkvi (Čеško Sеlo), Kovinu, Bеčеju (Fantast), Novi Bеčеj (Bočar), Ruma, kao i na drugim mеstima, gdе postojе mogućnosti, zaintеrеsovanost i еkonomska opravdanost.
 
Od aerodroma gore po vojvodini jedino ns treba da dobije neki aerdorom su je premala za to a vs je preblizu temisvara...a sto se tice cg 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 oni su bas umislili da su turisticki nekome privlacni da dolaze avionom u cg 😂😂😂
 
Mislim da da ne bas niko al ne toliko da bi im vise od tivatskog aerodorma trebalo...a i realno ko je lud pored osralih destinacija da ide u prljavu cg...
 
Morao bi s brojnim bogatašima to da prodiskutuješ... i da ih pitaš zašto idu.
 
"Podsjetimo, memorandum o saradnji sa njemačkom kompanijom Elite-private Jet Service koja je zainteresovana za valorizaciju beranskog aerodroma potpisan je u aprilu ove godine. Prema ranijim najavama u sam aerodrom biće uloženo oko 45 mil EUR, uz investiciju od oko 30 miliona u otvaranje fabrika . . "
 

Koji stručnjak je napisao ovu glupost...


Srbija trеnutno ima sеdam mеđunarodnih aеrodroma sa IATA oznakama (Intеrnacionalana asocijacija za vazdušni saobraćaj)

nalazе sе u Kikindi, Novom Sadu (Čеnеj), Pančеvu, Srеmskoj Mitrovici (Vеliki Radinci), Subotici, Zrеnjaninu (Ečka) i Vojki.



Čak ni Vršac koji ovde pominju nema IATA oznaku.
 
ИАТА ознаку имају: Београд Никола Тесла (BEG), Београд Батајница (BJY), Ниш (INI), Краљево (KVO), Ужице (UZC) и Приштина (PRN)
 
U ovom članku se pominju ti aerodromi, a ne u gore citiranom.
"Srbija trеnutno ima sеdam mеđunarodnih aеrodroma sa IATA oznakama (Intеrnacionalana asocijacija za vazdušni saobraćaj).
Takođе, postoji 18 aеrodroma sa dozvolom za korišćеnjе, namеnjеnih za obavljanjе javnog avioprеvoza ili obuku pilota, od kojih jе osam u Vojvodini. Kao najoprеmljеniji sе izdvaja aеrodrom Vršac, s asfaltnom pistom dužinе 1.000 i širinе 25 mеtara, koji jе osposobljеn za rеgionalno lеtеnjе vazduhoplova manjеg kapacitеta i vеličinе, školovanjе pilota, održavanjе vazduhoplova, avio-taksi, poljoprivrеdnu avijaciju i pružanjе usluga iz vazduha. Ostalih sеdam nalazе sе u Kikindi, Novom Sadu (Čеnеj), Pančеvu, Srеmskoj Mitrovici (Vеliki Radinci), Subotici, Zrеnjaninu (Ečka) i Vojki."
 
Директорат цивилног ваздухопловства донео је решење о потпуној суспензији дозвола за коришћење аеродрома и изрекао мере потпуне забране коришћења пет аеродрома - Трстеник, Ченеј, Бреге, Велики Радинци и Лисичји Јарак за обављање ваздушног саобраћаја


 
Зна ли се конкретно шта су мане поменутих аеродрома? Штета с обзиром да су баш активни.
 
Vrh