Šta je novo?

Regionalna infrastruktura i autoputevi

Visoke putarine - manje tranzita
Jagodina -- Visoke putarine, 16 puta veće nego u Bugarskoj i Rumuniji, koče razvoj tranzitnog turizma u Srbiji, kaže Anđelković.

Manje tranzitnih gostiju zbog visokih putarina
Manje tranzitnih gostiju zbog visokih putarina
Pored putarina kočnice su i neorganizovanost gradova uz autoput Beograd - Niš, neprilagođenost radnog vremena prodavnica i menjačnica, od koga neposredno živi oko 50 hotela i motela od Preševa do Subotice, uključujući i beogradske, izjavila je predsednica Turističke organizacije Jagodine, turizmolog Milena Anđelković.

Putarina za jedan autobus od Preševa do Subotice i nazad staje 168 evra, dok se kroz Bugarsku i Rumuniju za tu relaciju plaća deset evra. Kada putnici stignu u većinu naših gradova posle 20 sati, "nemaju gde da šopinguju", jer većina prodavnica posle tog vremena ne radi, kao ni menjačnice.

Ove godine smo imali i "peh", što mnoge turističke organizacije u inostranstvu nisu Srbiju uvrstile u svoju ponudu, ili su to uradile sa zakašnjenjem, a razlog je "kašnjenje konstituisanja Vlade, turbulencije sa Kosovom i Metohijom, a za neke smo i dalje krizno područje", napomenula je ona.

Anđelković je podsetila da je 2005. godine hotel u Jagodini imao 9 hiljada noćenja stranih turista u tranzitu, najviše Grka i Poljaka, a prošle godine svega 5 hiljada noćenja. Pad noćenja tranzitnih gostiju beleže gotovo svi hoteli i moteli uz autoput, osim beogradskih, i treba "hitno raditi da se ova grana turizma, veoma isplativa, unapredi i maksimalno iskoristi".
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=06&dd=26&nav_id=252769

Po cenama su nam putevi najbolji u evropi.
 
JBG, tako ti je to kada je svima zinulo dupe za pare :mad: Na kraju ce svi lepo da naprave nove rute kroz Rumuniju i Bugarsku, a mi cemo imati koridor 10 za traktore...
 
Ne znam po kom principu se uopste odredjuju cene putarina kod nas. Cini mi se da se upravo zbog toga nas saobracaj ne uskladjuje sa evropskim - da bi svako mogao da radi i napracuje sta i koliko hoce!
Jos uvek nemamo kompatibilne zakone i regulativni okvir sa Evropom. Kada sam u Nemackoj vadio vozacku dozvolu, lepo su me pogledali i rekli: "da ste Hrvat, ne biste morali da prolazite kroz sve ove procedure".

Stalno kukamo kako nas ta Evropa nece, a na kraju krajeva, "rucnih kocnica" iznutra imamo koliko nam dusa iste!

Kada jednog dana postanemo kandidat za ulazak u EU, tj. da bismo postali kandidat, kompletna regulativa ce se uskladjivati sa evropskom, a sa time i cene putarina i parkinga na granicnim prelazima itd. Do tada ce se "oparivanje" nastaviti...
 
USKORO TENDER ZA GRADNJU DEONICA AUTOPUTA NA KORIDORU 10
Ministar za infrastrukturu Velimir Ilić izjavio je danas u Vlasotincu da će najkasnije kroz tri meseca biti raspisan međunarodni tender za izbor izvođača građevinskih radova, na autoputu E75, odnosno koridoru 10, na deonicama od Velike Kopašnice do Vladičinog Hana i od Vladičnog Hana do Levosoja kod Bujanovca.
Ilić je kazao je da će u finansiranju radova na tim deonicama država Grčka učestvovati sa oko 100 miliona evra iz Helenik plana, ali da najveći deo troškova pada na teret Srbije.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
KOD BEŠKE JOŠ JEDNOM „PRESKAČU” DUNAV
Pored starog mosta preko Dunava kod Beške počela je izgradnja novog mosta, koja je poverena austrijskoj firmi „Alpina“ i nemačkom „Dilingeru“. Po izjavi koju smo dobili od direktora projekta Zorana Lazarevića, na gradilištu trenutno ima oko 50 radnika, ali već sledeće nedelje očekuje se oko 100 neimara.

Za poslove fundiranja, odnosno izgradnju šipova i temelja mosta angažovali smo radnike „Mostogradnje“- kaže Lazarević. Još krajem prošle godine počeli smo s čišćenjem terena i izgradnjom pristupnih puteva, a sada je u toku izgradnja šipova s novosadske strane. Ukupno će biti postavljeno 8 kilometara šipova, koji se ukopavaju do 20 metara ispod zemlje, negde i dublje. Izgradiće se 42 stuba, a svaki ima najmanje osam šipova prečnika 1,2 metar. Novi most biće betonski, a silueta će biti ista kao kod postojećeg.

Osim izgradnje novog mosta i sanacije postojećeg, „Alpini“ i „Dilingeru“, koje su u trci s domaćim nacionalnim konzorcijumom pobedile na međunarodnom tenderu, povereni su i poslovi projektovanja mosta. Projektovanje je započeto odmah po zaključivanju ugovora s investitorom, Javnim preduzećem „Putevi Srbije“. Sagovornik kaže da je idejni projekat gotov i upućen je na državnu revizionu komisiju. Ako ne bude primedbi, izdaje se odobrenje za izgradnju, posle čega počinje izrada glavnog projekta. I ovaj projekat je većim delom gotov, kako bi se dobilo na vremenu, a akt o urbanističkim uslovima dobijen je 31. maja.

Projekat izgradnje novog mosta i sanacije postojećeg, vredan 57 miliona evra, finansira se kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj, a izvođač radova preuzeo je obavezu da izgradi novi most za dve godine, a da postojeći popravi za godinu dana.

Domaći nacionalni konzorcijum za Bešku, koji je izvisio na tenderu i koji je podneo prigovor na konačan rezultat i investitoru, Javnom preduzeću „Putevi Srbije“, i Republičkoj upravi za javne nabavke, tvrdeći da je njihovo tehničko rešenje bolje i cena povoljnija, na kraju je morao da prihvati mrvice, odnosno podizvođački položaj kod pobednika. A, kao što vidimo, angažovani su da grade ništa drugo do temelje mosta.

Podsećanja radi, domaći projekat za izgradnju novog mosta predviđao je čeličnu konstrukciju, koja je inače skuplja od betonske i sedam puta lakša, što bi, kako su tvrdili brojni stručnjaci, više odgovaralo beščanskom terenu.

Međutim, prevladao je stav da austrijsko-nemački konzorcijum gradi betonski most, koji je, kako tvrde naši neimari, po svim parametrima jeftiniji od čeličnog, bez obzira što je njihova ponuda za 3 miliona evra skuplja od ponude domaćih građevinara.

Međutim, putnicima i vozačima koji prolaze ovim delom autoputa najvažnije je da se što pre izgradi novi most i popravi stari, kako bi se osećali bezbednije i putovali brže.
www.dnevnik.co.yu
 
ILIĆ:NASTAVAK GRADNJE PUTNE INFRASTRUKTURE SRBIJE
29.6.2007 17:19 TOPOLA (Tanjug) - Tenderi za dva auto-puta na Koridoru 10, nastavak radova na koncesiji, most kod Beške na Dunavu i veliki poslovi oko beogradskih saobraćajnica i mostova biće prioritet Ministarstva za infrastrukturu u ovoj godini, najavio je danas u Topoli ministar Velimir Ilić.
Prema njegovim rečima, prvenstvo će imati izgradnja obilaznice oko Beograda, batajnička i dobanovačka petlja, sanacija Pančevačkog mosta i Gazele, ali se neće zanemariti ni rekonstrukciju ostalih puteva širom Srbije.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Pročitah danas u SAT Autoreviji da su konačno uveli civilne patrole kod nas sve sa kamerama, displejima iza za zaustavljanje itd itd... i neka brza kola da mogu da zaustavljaju divljake.
 
Steva":2qvlek8v je napisao(la):
Pročitah danas u SAT Autoreviji da su konačno uveli civilne patrole kod nas sve sa kamerama, displejima iza za zaustavljanje itd itd... i neka brza kola da mogu da zaustavljaju divljake.
E j**** mu sunce, znao sam da ce nam globalizacija glave doci!! :))
 
Steva":xq9uu2ko je napisao(la):
Pročitah danas u SAT Autoreviji da su konačno uveli civilne patrole kod nas sve sa kamerama, displejima iza za zaustavljanje itd itd... i neka brza kola da mogu da zaustavljaju divljake.
A jesu li rekli kolika im je cena (mito) ?? :) :)
 
Milance":2c4ld1yj je napisao(la):
Steva":2c4ld1yj je napisao(la):
Pročitah danas u SAT Autoreviji da su konačno uveli civilne patrole kod nas sve sa kamerama, displejima iza za zaustavljanje itd itd... i neka brza kola da mogu da zaustavljaju divljake.
A jesu li rekli kolika im je cena (mito) ?? :) :)
U svakom slucaju bolje ces proci nego na Zapadu :)
 
Milance":20byp8el je napisao(la):
A jesu li rekli kolika im je cena (mito) ?? :) :)
.
.
Pitaj njih, dok im budeš nudio mito...pa,ako ti kažu, dok
budu pisali prvjavu za podmićivanje.
 
Контејнери и канте за сваку кућу
Аустријска компанија преузима бригу о сакупљању смећа у Јагодини

Презентација нових канти за домаћинства

Јагодина – Аустријска компанија „Пор Вернер Вебер” потписала је са СО Јагодина уговор о обављању комуналних делатности сакупљања и одвожења смећа, третману отпада, као и о изградњи и управљању Регионалним центром за селекцију комуналног чврстог отпада, односно рециклажу. Тим поводом оформљено је ново предузеће „ПВВ – Јагодина”, а аустријски партнер је преузео и све раднике овдашњег Комуналног предузећа „Стандард”. Уговорена инвестиција вредна је 14 милиона евра, а према речима директора Антуна Шрамела, основни циљ новоформираног предузећа је постизање европских стандарда у заштити животне средине и да се на један савремен начин и са врхунском опремом врше услуге одлагања и третмана отпада.

Први кораци ка овом циљу већ су остварени. ПВВ је јуче Јагодини поклонио два нова специјална возила за одвоз смећа до нове депоније на локацији Гигош, а обављена је и презентација нових контејнера, за грађанство које живи у зградама, а тако и оних већих који ће бити лоцирани уз индустријске објекте. Што се тиче оних Јагодинаца који станују у својим приватним кућама, свако домаћинство ће добити специјалну пластичну канту са точковима. Нови контејнери биће постављени и по селима како би се избегло даље стварање дивљих депонија.

Пројекат одвожења комуналног смећа и његове рециклаже на локацији Гигош, десетак километара од града, отвара могућности њене регионализације јер ће свој отпад на њу моћи да одлажу и околне поморавске општине.

Јагодинци су са општим одобравањем прихватили формирање овог предузећа, јер ће се тиме коначно решити вишедеценијски проблем градске депоније која је на самом ободу града и годинама представља праву еколошку бомбу, а на предлог аустријског партнера одвожење смећа се одсад више неће наплаћивати према стамбеној површини него према броју станара, што је много социјалнија варијанта од досадашње.
Р. Милановић
[објављено: 04.07.2007.]
 
Pokušavam da nadjem vezu autoputeva i kontejnera u Jagodini :D

p.s. otvorio sam novu temu za to ;)

sada back to autoputevi!
 
Pa pitao sam se i ja:) Ali reko', regionalna INFRASTRUKTURA i autoputevi, a ovo mu dodje neka infrastruktura.. U svakom slucaju, novi topic je bolje resenje! :)
 
Stanje autoputeva u Srbiji i regionu.

Kao što je poznato, putevi u Srbiji su mnogo propatili tokom proteklih 15 godina, pretežno zbog lošeg održavanja i neulaganja. Od 2000. do danas uloženo je dosta novca u njihovu revitalizaciju i tim pravcem se nastavlja. Ostaje pitanje da li je do sada uradjeno dovoljno i koliko još treba da se uradi da bi smo se približili evropskim standardima.

Kada je reč o deonici autoputa E75 od Beograda do Batrovaca tj. do hrvatske granice, situacija se poboljšala u odnosu na onu od pre nekoliko godina. Kolovoz je revitalizovan na dobrom delu puta, trenutno se postavlja zaštitna ograda (koja je pokidana ko zna kada), obnovljene su naplatne rampe Šimanovci i Šid (uvedena je i Telepass naplata putarine) i urađen je potpuno nov granični prelaz. Ova poboljšanja su u svakom pogledu pohvalna, međutim, koliko god to lepo zvučalo na papiru, u praksi stvari stoje nešto drukčije. Naime, iako je asfaltna podloga radjena pre ne više od 2 godine, oseća se dosta neravnina, a postoje i deonice koje nisu popravljane od samog početka i nalaze se u jako lošem stanju. Takođe, signalizacija je i dalje veoma loša, siromašta i često oštećena. Izgrađeno je nekoliko novih pumpi, no i dalje postoji veliki manjak odmarališta, a ona postojeća su u takođe jako lošem stanju. Izlazi sa autoputa su retki, dok postojeći nisu adekvatno održavani: divlje reklame i grafiti stari i po više od decenije, neobeleženost, beton koji se ljušti, itd... Tek postavljena ograda je na više mesta razvaljena, najverovatnije od seljaka koji su hteli da proguraju traktore i kombajne. Granični prelaz Batrovci jeste potpuno nov, ali svojom neuglednom pojavom to ne pokazuje. Sve u svemu, neka poboljšanja postoje, no ona su i dalje jako daleko od stanja u kakvom bi jedna saobraćajnica takvog značaja trebala da bude.

Što se tiče evropskih standarda, primer bi mogao da se potraži u susednoj Hrvatskoj ili Sloveniji gde su oni već odavno implementirani. Pored kolovoza koji je (skoro uvek) potpuno ravan, adekvatno obeležen horizontalno i vertikalno sa najmodernijom signalizacijom kako znakovnom tako i svetlosnom, sa SOS telefonima i info skrinovima, čestim i dobro uradjenim izlazima, može se zaključiti da Srbija nažalost još uvek nije ni blizu standarda koji bi je po pitanju saobraćaja odveli u EU. Razlika izmeđju Slovenije, Hrvatske i sa druge strane Srbije je velika i primetna tako da će biti neophodno još jako mnogo investicija kako bi se naši standardi približili.

Moj lični utisak je da se Srbija po pitanju autoputa trenutno nalazi u zaostatku 5-7 godina u odnosu na Hrvatsku i bar 10 u odnosu na Sloveniju :(

Srbija:
srb1.jpg

srb6.jpg

srb3.jpg

srb8.jpg

srb2.jpg

srb7.jpg

srb4.jpg

srb5.jpg


Hrvatska:
hrv1-1.jpg

hrv2.jpg

hrv3.jpg

hrv4.jpg


Slovenija:
slo3.jpg

slo2.jpg

slo1.jpg

slo4.jpg


PS
Ne zamerite mi zbog sporadičnih fleka na fotografijama. Teško je održavati super čistu šajbnu kada se prelzai po 1000 km dnevno :D
 
Gledajuci ove slike (a sve sam uzivo video prosle godine kada sam vozio za Beograd) pokusavam da shvatim kako i ZASTO jedna obnovljena naplatna rampa u Srbiji izgleda ovako

a u Hrvatskoj ovako!

Asfalt se najlakse da zameniti, ali ove stvari, koje ostaju decenijama, pa majku mu, stvarno bi mogli malo da udare po dizajnu kada vec obnavljaju i trose pare gradjana i kredita!
U Hrvatskoj se veliki znacaj pridaje vizelnom imidzu, sto je odlicno! U Sloveniji takodje! A kod nas je to nepostojece!
Kada ce se jednom i na tom frontu organizovati strucni tim koji ce se baviti isklljucivo tom tematikom - predstavljanjem zemlje i vizuelnim imidzom!? Problem u nepostojanju istog je to sto tranzit, tj. stranci koji bi mozda i svratili da obidju gradove moraju da se zavuku u centre gradova da bi videli da se zemlja ne raspada i da u stvari ima prelepih mesta. Utisak, kada se vozi autoputem, je kao da se prolazi kroz izuzetno siromasnu i neinteresantnu zemlju!
Za takve investicije nisu potrebne neke mega pare, vec samo inicijativa i dobra volja!!
 
Nenad":3eiv55kg je napisao(la):
Utisak, kada se vozi autoputem, je kao da se prolazi kroz izuzetno siromasnu i neinteresantnu zemlju!
Za takve investicije nisu potrebne neke mega pare, vec samo inicijativa i dobra volja!!
Nazalost, ovo je potpuno tacno :( Jako malo se ulaze u estetiku nasih drumova i taj ko samo prolazi kroz Srbiju ne stice bas neki pozitivan utisak.

Inace, sto se tice asfalta, dok sam prolazio kroz obilaznicu oko Ljubljane licno sam se uverio da Slovenci rade asfalt iz cak 3 sloja! Nije ni cudo sto nemaju udarnih rupa i pukotina...
 
^^ istina za estetiku, to je zaista nerazumljivo, izgledamo jadniji nego što jesmo :D
 
Pa da - evropski standardi!
U Nemackoj se asfalt ne skida pa stavlja ponovo, vec se skine sve, do peska, pa onda aj jovo na novo!

Ono sto mi najvise smeta kod nas je to sto se sve radi fuserajski! Trud je isti, iste se pare potrose, a rezultat - videli smo slike gore!

Inace, hrvatske autoputeve su uglavnom radile strane firme. Najnoviju deonicu, do granice sa Srbijom je radio Strabag i rezultati su vidni - evropski standardi i odlican rezultat!
 
@Steva

Bojim se da estetika tj. njeno nepostojanje bas pokazuje koliko smo jadni (kao drustvo). Neko kome je stalo do uredjenosti takve ispade sebi ne moze da dopusti.
 
Nenad":1p5czfhq je napisao(la):
Inace, hrvatske autoputeve su uglavnom radile strane firme. Najnoviju deonicu, do granice sa Srbijom je radio Strabag i rezultati su vidni - evropski standardi i odlican rezultat!
^^ istina,

p.s. što se naplatne rampe šimanovci tiče, tu su samo zamenjene kućice (koje su i ok!) a sve ostalo je prefarbano pfff.... Nadam se skorijoj standarizaciji u dizajnu na AP Srbije, ovako je prešareno...
 
Влада":1i0jvcj2 je napisao(la):
Steva":1i0jvcj2 je napisao(la):
^^ istina za estetiku, to je zaista nerazumljivo, izgledamo jadniji nego što jesmo :D
Можда је то зато што волимо да "крадуцкамо"
:lol: :lol: :lol: :lol:

meni je to pomalo neshvatljivo, dosta naših gradova izgleda jako pristojno u centru (s obzirom na stanje u kakvom smo bili), dok je na autoputevima trash. Kažem ovo pošto je u mnogim drugim zemljama skroz obrnuto (ovde ne računam HR i SLO!)...
 
Steva":fplxmok2 je napisao(la):
Влада":fplxmok2 je napisao(la):
Steva":fplxmok2 je napisao(la):
^^ istina za estetiku, to je zaista nerazumljivo, izgledamo jadniji nego što jesmo :D
Можда је то зато што волимо да "крадуцкамо"
:lol: :lol: :lol: :lol:

meni je to pomalo neshvatljivo, dosta naših gradova izgleda jako pristojno u centru (s obzirom na stanje u kakvom smo bili), dok je na autoputevima trash. Kažem ovo pošto je u mnogim drugim zemljama skroz obrnuto (ovde ne računam HR i SLO!)...
A meni je jos neshvatljivije to da su (skoro) svi ti autoputevi skoro obnovljeni. A restauracija (da ne kazem rusenje) starih odmorista i benzinskih pumpi tece mnogo sporo! Ako Lukoil ili NAP ili kako se zovu vec ne mogu samostalno da srede svoje objekte, onda molim lepo da se nateraju! Ipak su ti objekti strateski bitni za ugled zemlje!
Jedina svetla tacka je autoput BG - NS, tu je bar sve novo pa i nije puno moglo da se promasi!

Sto je najgore od svega, ne moramo da idemo u Japan i Australiju da vidimo kako se stvari rade na pravi nacin! Eto nam ih komsije na pljunometar!
 
Evo par slika sa gradilista puta R-109 koji povezuje Indjiju sa autoputem BG-NS. Slike su malo starije tako da verujem da se do sada vec stiglo dalje.

"Radovi na izgradnji puta R-109. Prva faza obuhvata rekonstrukciju puta R-109 od auto puta Beograd –Novi Sad do železničke pruge Beograd - Novi sad. Dužina trase iznosi 4647.80m, širina 4 x 3.55m". Znaci, radi se u profilu autoputa.


Drago mi je da se Opstina Indjija lepo razvija! I sto je jos lepse - sami su za to zasluzni! :)
 
Vrh