Od 15 mostova, koliko će se izgraditi na obilaznici oko Novog Sada, radovi su otvoreni na pet, a ceo projekat vredan 43 miliona evra poveren je prošle godine preduzeću „Intermost“ u sastavu francuske kompanije „Vinči“ i beogradskoj firmi „Energoprojekt - niskogradnja“. Radovi su počeli prošlog leta, a planirano je da se okončaju do maja 2008. Investitor je Javno preduzeće „Putevi Srbije“, koje je za ovaj posao obezbedilo kredit Evropske banke za obnovu i razvoj.
Generalni direktor „Intermosta“ Rene Milošević rekao je juče novinarima prilikom obilaska gradilišta da projekat izgradnje obilaznice obuhvata izgradnju dve trake autoputa i dve prateće saobraćajnice ukupne dužine oko 10 kilometara, 15 mostova raspona od 15 do 110 metara, za čiju izgradnju će biti upotrebljeno 2 miliona kubika peska, 20 hiljada kubika betona, 1.500 tona armature i 150 hiljada kilograma užadi za utezanje.
- Tokom realizacije ovog projekta biće angažovana najmodernija mehanizacija koja je vredna oko 5 miliona evra, jer nismo došli da uradimo samo jedan objekat, nego da ovde ostanemo duže i da stvorimo uslove za sve građevince s kojima sarađujemo, kao što radimo i u drugim zemljama sveta - rekao je Rene Milošević. - Na spisku najsavremenije mehanizacije su hidraulična mašina za izradu bušenih šipova, portalni i dva toranjska krana, teleskopska auto-dizalica od 36 tona i druga oprema.Trenutno je na terenu oko 180 radnika, ima i podizvođača, a na jesen će ih biti oko 1.000.
Direktor za projektovanje i tehnologiju Dragomir Lukić pojasnio je da je reč o potpuno novom delu autoputa pored Novog Sada. Na pravcu Subotica - Beograd gradi se kompletna leva traka, rekonstruiše se postojeća i dograđuju se servisne trake, uključujući i svu drugu infrastrukturu (instalacije, naplatne rampe, petlje, elektrika, odvodnjavanje...). Sva isključenja u zoni Novog Sada biće sa servisnih saobraćajnica, koje će se koristiti i za lokalni saobraćaj. Rekonstruisaće se zrenjaninska i temerinska petlja, izgradiće se novi Sentandrejski nadvožnjak i drugi objekti, među kojima je i pet propusta koji će regulisati odvođenje vode sa kolovoza.
Milošević je izjavio za naš list da za sada nemaju problema s investitorom, jer se projekat izgradnje obilaznice finansira iz kredita, a ne budžeta. Međutim, ocenio je da nije dobro to što Srbija još uvek nema vladu, pa su putari pogođeni u brojnim projektima zbog privremenog finansiranja iz budžeta. On kaže da postoji velik broj objekata koje je ova firma završila još lane, a koji ni do danas nisu plaćeni i dugovi su narasli na oko 2 miliona evra. To se premošćava tako da sama firma pokušava da kod banke uzme kredit i finansira izgradnju.
- Kada bi se čekale pare od Javnog preduzeća „Putevi Srbije“, slabo bi se šta radilo - kaže Milošević. - Kako smo prihvatili posao na izgradnji mostova u Adi i Sremskoj Rači, da bismo uspeli da poštujemo preuzete rokove morali smo da se izložimo riziku i podignemo kod banke kredit, jer država za koju radimo nema novac. Radovi su krenuli i u maju će se na mostu u Adi raditi fundiranje, a na Rači se radi čelična konstrukcija i istražni radovi na terenu.