Šta je novo?

Regionalna infrastruktura i autoputevi

Nadajmo se da ce se to obecanje Jocica uskoro ispuniti. Ograda za zastitu od buke je naravno veoma svrsi shodna, ali u isto vreme odlican paravan za prikrivanje onoga sto se nalazi iza nje:) Primer, postavljanje ograde na autoputu kod Dusanovca! Znam da je moj komentar jako povrsan, ali na nekim lokacijama ce sredjivanje terena i naravno, vlasnickih odnosa, trajati jos godinama. Za to vreme, ni mi, a ni stranci koji prolaze ne moraju da Beograd pamte po najgoroj sirotinji i ruglu ovoga grada!

A imam i jos jedno pitanje vezano za nase puteve. Da li se planira renumerisanje i prekvalifikacija nasih puteva? Trenutno stanje je jako zbunjujuce (reginonalni put 22, pa 22-1, pa 22-2 i tako dalje, dok bi 22 i 23 bilo logicnije:)) takodje i kod autoputeva - A1, A2 itd. Vidim da se na nekim web stranama nasi putevi vec obelezavaju ovim oznakama, tipa, na wikipediji (A3 je Nis-Dimitrovgrad). Da li ce biti i toga, tj. da se oficijelno postave table sa takvim nazivima?
 
Nenad":2rjfpaiw je napisao(la):
Nadajmo se da ce se to obecanje Jocica uskoro ispuniti. Ograda za zastitu od buke je naravno veoma svrsi shodna, ali u isto vreme odlican paravan za prikrivanje onoga sto se nalazi iza nje:) Primer, postavljanje ograde na autoputu kod Dusanovca! Znam da je moj komentar jako povrsan, ali na nekim lokacijama ce sredjivanje terena i naravno, vlasnickih odnosa, trajati jos godinama. Za to vreme, ni mi, a ni stranci koji prolaze ne moraju da Beograd pamte po najgoroj sirotinji i ruglu ovoga grada!
Slažem se, ima i praktičnu stranu što čuva stanovništvo od buke ali i tu "vizuelnu". Pitao bi Vračara odakle mu informacija o tome? Ja već dosta duže vremena mislim kako je to potrebno BGD.u i to celom dužinom od Mostara pa sve do izlaza iz grada do one "Kuće na prodaju" (tamo gde su oni jumbo plakati a sa strane se vidi Kaludjerica).

A imam i jos jedno pitanje vezano za nase puteve. Da li se planira renumerisanje i prekvalifikacija nasih puteva? Trenutno stanje je jako zbunjujuce (reginonalni put 22, pa 22-1, pa 22-2 i tako dalje, dok bi 22 i 23 bilo logicnije:)) takodje i kod autoputeva - A1, A2 itd. Vidim da se na nekim web stranama nasi putevi vec obelezavaju ovim oznakama, tipa, na wikipediji (A3 je Nis-Dimitrovgrad). Da li ce biti i toga, tj. da se oficijelno postave table sa takvim nazivima?
Ja mislim isto da je to hitno potrebno, trenutno obeležavanje je ostalo iz vremena ex-sfrj. Treba ujednačiti i znakovne standarde. Što se znakova to polako čine... ali još nije to dovoljno rasprostranjeno. Koliko mi se čini je jedino na ibarskoj magistrali kompletna signalizacija skoro pa perfektna. Ono što mi smeta su izuzetno "škrta" signalizacija na autoputevima. Najobičniji primer (meni poznat pošto živim u Vrčinu) je izlaz za Vrčin a put vodi dalje do grocke. Postoje samo 2 table iznad autoputa, jedna piše strelicom pravo "Niš" a druga pokazuje ukoso na izlaz "Grocka" ko da je to jedino naselje, Imalo bi više smisla da pokazuje tipa "Grocka, Zaklopača, Vrčin" pošto su to 3 veća naselja koja obuhvata taj izlaz. Ovo važi i za sve ostale izlaze. Isto treba dodati i numeraciju izlaza, što su već započeli po BGD.u.
 
Milance":3b6mwcwf je napisao(la):
A meni neko da objasni zasto se jedino kod nas ne stavlja ograda sa strane autoputa nego se jos i kozije stazice grade koje sluze da se on prepesaci??
kako nema ograde? ja koliko znam duz celog autoputa bg-leskovac postoji zicana ograda.

a kozja staza koju sam uslikao, to su verovatno radnici napravili za svoje potrebe posto su im gore na brdascu bile barake :)
 
elliot":339earor je napisao(la):
Milance":339earor je napisao(la):
A meni neko da objasni zasto se jedino kod nas ne stavlja ograda sa strane autoputa nego se jos i kozije stazice grade koje sluze da se on prepesaci??
kako nema ograde? ja koliko znam duz celog autoputa bg-leskovac postoji zicana ograda.
Ima ali je prilično zardjala, zastarela i bušna :(

a kozja staza koju sam uslikao, to su verovatno radnici napravili za svoje potrebe posto su im gore na brdascu bile barake :)
Što nas dovodi do zaključka da su radnici koze ? :D šala mala
 
Steva":2ajir1mr je napisao(la):
... Pitao bi Vračara odakle mu informacija o tome? Ja već dosta duže vremena mislim kako je to potrebno BGD.u i to celom dužinom od Mostara pa sve do izlaza iz grada do one "Kuće na prodaju" (tamo gde su oni jumbo plakati a sa strane se vidi Kaludjerica). ...
Bilo je na RTS 1, famozni intervju sa Jocićem više puta sam ga pomenuo ovde. ;)
 
^^ hvala :) Evo izvod iz legende karte srbije sa planom NIP.a za deonice:

(deonice koje se rekonstruišu/grade):
22232004462bc3740e752.gif
 
Grčke pare i savetnik za autoput kroz Srbiju
Tender za izgradnju dela koridora 10 od Leskovca do makedonske granice mogao bi da bude raspisan već na leto, a Grčka, koja će sufinansirati projekat, spremna je da uloži prvi deo svoje pomoći od 12 miliona evra koji su već u ambasadi u Beogradu - rekao je juče zamenik ministra inostranih poslova Grčke Evripidis Stilianidis.
Grčka delegacija je Vladi Srbije rekla da je spremna da našoj zemlji dodeli novac za izgradnju autoputa, ukoliko Srbija za savetnika uzme grčku kompaniju „Egnatija“. Stilianidis je rekao da je ministar za kapitalne investicije Srbije Velimir Ilić najavio da će srpska komisija zadužena za realizaciju Helenik plana u narednih desetak dana razmotriti taj predlog i doneti odluku o potpisivanju ugovora sa „Egnatijom“.
Inače, „Egnatija“ je radila studiju izvodljivosti, vrednu više stotina hiljada evra, koju je besplatno ustupila našoj zemlji, a prema rečima grčkog zvaničnika, pozivanje međunarodnih banaka da pomognu oko raspisivanja tendera odložilo bi početak izgradnje za tri godine.
- Grčka je uradila sve što od nje zavisi i sada je sve u rukama srpske strane - rekao je Stilianidis.
Procenjuje se da deo koridora 10 od Leskovca do Makedonije košta oko 450 miliona od čega je Grčka namenila 100 miliona evra, a ostatak bi finansirala Srbija. Ova investicija je samo deo od oko 260 miliona evra, koliko je Grčka u okviru svog Helenik plana namenila za razvoj Srbije. Helenik plan podrazumeva ekonomsku pomoć Grčke u razvoju celog Balkana, a ova država je ukupno izdvojila 550 miliona evra za njegovu realizaciju. Od toga skoro polovinu za Srbiju.
Prema rečima Stilianidisa, Grčka je za ovu godinu namenila 50 miliona evra, a sredstva će dobiti države koje budu najviše napredovale u realizaciji postojećih projekata.
Inače, Stijilanidis je dodao su u okviru Organizacije za crnomorsku ekonomsku saradnju (BSEC) potpisani memorandumi o izgradnji kružnog autoputa oko Crnog mora, dugog 7.500 kilometara, čiji će krak biti deonica evropskog koridora 10 kroz Srbiju.
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=2063
 
Steva":wc1dutmg je napisao(la):
Grčke pare i savetnik za autoput kroz Srbiju
Tender za izgradnju dela koridora 10 od Leskovca do makedonske granice mogao bi da bude raspisan već na leto, a Grčka, koja će sufinansirati projekat, spremna je da uloži prvi deo svoje pomoći od 12 miliona evra koji su već u ambasadi u Beogradu - rekao je juče zamenik ministra inostranih poslova Grčke Evripidis Stilianidis.
Grčka delegacija je Vladi Srbije rekla da je spremna da našoj zemlji dodeli novac za izgradnju autoputa, ukoliko Srbija za savetnika uzme grčku kompaniju „Egnatija“. Stilianidis je rekao da je ministar za kapitalne investicije Srbije Velimir Ilić najavio da će srpska komisija zadužena za realizaciju Helenik plana u narednih desetak dana razmotriti taj predlog i doneti odluku o potpisivanju ugovora sa „Egnatijom“.
Inače, „Egnatija“ je radila studiju izvodljivosti, vrednu više stotina hiljada evra, koju je besplatno ustupila našoj zemlji, a prema rečima grčkog zvaničnika, pozivanje međunarodnih banaka da pomognu oko raspisivanja tendera odložilo bi početak izgradnje za tri godine.
- Grčka je uradila sve što od nje zavisi i sada je sve u rukama srpske strane - rekao je Stilianidis.
Procenjuje se da deo koridora 10 od Leskovca do Makedonije košta oko 450 miliona od čega je Grčka namenila 100 miliona evra, a ostatak bi finansirala Srbija. Ova investicija je samo deo od oko 260 miliona evra, koliko je Grčka u okviru svog Helenik plana namenila za razvoj Srbije. Helenik plan podrazumeva ekonomsku pomoć Grčke u razvoju celog Balkana, a ova država je ukupno izdvojila 550 miliona evra za njegovu realizaciju. Od toga skoro polovinu za Srbiju.
Prema rečima Stilianidisa, Grčka je za ovu godinu namenila 50 miliona evra, a sredstva će dobiti države koje budu najviše napredovale u realizaciji postojećih projekata.
Inače, Stijilanidis je dodao su u okviru Organizacije za crnomorsku ekonomsku saradnju (BSEC) potpisani memorandumi o izgradnji kružnog autoputa oko Crnog mora, dugog 7.500 kilometara, čiji će krak biti deonica evropskog koridora 10 kroz Srbiju.
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=2063
kad ce nis-dimitrovgrad?
 
Mislim da sam ovo vec pomenuo, ali mislim da se putevi prema Grckoj i Bugarskoj ne grade jednostavno zbog lenjosti vlasti i nedostatka volje! Najveci deo para i za jedan i za drugi pravac otpada na klisure - Sicevacku prema Bugarskoj i Grdelicku prema Grckoj! Ostatak deonica, pogotovo oni koji prolaze kroz ciste ravnice su odavno mogli bar delimicno da budu zavrseni! Tako se gradi i u Sloveniji, i u Austriji i td. Puteve, kao sto ih je gradila Hrvatska u danasnje vreme retko ko gradi - tipa, odjednom ceo autoput (Karlovac-Split). Da su poslednjih godina ulagali po 10 miliona evra u pravac od bugarske granice prema Pirotu, i od Preseva prema Vranju, vec su mogli do sada jedan lep deo da zavrse! A prica da toliko para nisu imali, jednostavno ne stoji!

I sada naravno opet cekamo vladu! Zivoti i buducnost zemlje ce nam proci u cekanju vlada i u izborima... Tuzno, zar ne?
 
" Putevi Srbije" ne rade ništa, jer čekaju novu vladu.

putig8.jpg


......"BIZ me" pdf
 
Putarinu vaga država


KONCESIONIM ugovorom za kompletiranje autoputa Horgoš - Požega, Srbija nije preuzela nikakav rizik, već on pada na teret koncesionara - konzorcijum španske FCC i austrijske "Alpine". Kako tvrde u Ministarstvu za kapitalne investicije ugovorom nije predviđeno da naša država plaća bilo kakve penale, garantuje novcem iz budžeta ili imovinom, čak ni u slučaju da se prognoza obima saobraćaja ne ostvari.
Dakle, ako na ovom putnom pravcu bude manje vozila nego što je planirano, to je problem sa kojim će se suočiti isključivo koncesionar. Takođe, koncesionar bez saglasnosti države ne može da koriguje cenu putarine i ona mora da bude usklađena sa tarifama za odgovarajuće kategorije vozila na drugim naplatnim rampama u Srbiji, sa preporukama EU i visinom ove naknade na autoputevima u susednim zemljama.

Do kraja maja, a to znači 60 dana od potpisivanja ugovora, trebalo bi da se formira koncesiono preduzeće, sa zadatkom da se projektovanje, izgradnja, korišćenje i održavanje autoputa obavlja u skladu sa propisima naše zemlje. Materijali i oprema koji će se ugrađivati moraju da zadovolje uslove kvaliteta utvrđene JUS i drugim evropskim i svetskim standardima.
Srbija će izabrati svog zastupnika koji će u procesu izgradnje, ali i trajanja koncesije od 25 godina, koordinirati između koncesionara, nezavisnog inženjera i države. Ovom koncesijom nije obuhvaćena takozvana prateća infrastruktura - izgradnja benzinskih pumpi, parkinga, stajališta, motela, hotela, predviđenih Prostornim planom na ovom putnom pravcu od Horgoša do Požege.

Troškovi eksproprijacije takođe su obaveza koncesionara i procenjeno je da će iznositi oko četiri odsto investicione vrednosti autoputa. Urađeno je fotogeometrijsko snimanje, odnosno utvrđeno je postojeće stanje na terenu. To znači da neko ne može na placu da sagradi kuću kako bi dobio više novca od eksproprijacije.
Država će imati prihod od PDV i od koncesione naknade, što je obaveza koncesionara za vreme trajanja koncesije. Deo koncesione naknade od oko 35 odsto ići će Vojvodini, a pet odsto lokalnim samoupravama kroz čiju teritoriju prolazi autoput.
Tek kada koncesionar zatvori finansijsku konstrukciju, a za to mu je potrebno od šest meseci do godinu dana, da uz svoj novac obezbedi i kredite, može da preuzme naplatne rampe kod Siriga i Pazove.

ŠTA SE GRADI
KONCESIONAR se obavezao da izgradi levu traku autoputa od Horgoša do Novog Sada dužine 106,9 kilometara, da održava saobraćajnicu od Novog Sada do Beograda od 68 kilometara i da izgradi pun profil autoputa od glavnog grada do Požege u dužini od 148 kilometara. Taj posao koštaće koncesionara ukupno gotovo 1,5 milijardi evra. Sama izgradnja autoputa biće završena 2012. godine, a istovremeno će se graditi i deonica od severne granice prema Novom Sadu i od Beograda prema Požegi.

KOMISIJA
NAJKASNIJE tri godine pre isteka roka koncesije, koncesionar i koncedent (država) obrazovaće komisiju koja će pregledati autoput i utvrditi koje radove i popravke treba obaviti. Jer, autoput mora da bude predat državi u ispravnom stanju za redovno i bezbedno odvijanje saobraćaja i posle isteka koncesije.
Novosti : http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=102879&datum=2007-04-24
 
Pre jedno desetak godina u "Politici" je izišla jedna mala karta sa "vizijama" mogućih autoputeva. Koliko se sećam, bili su ucrtani i koridori Leskovac-Priština-Peć-Rugovska klisura i dalje prema Crnoj Gori i veza Niš-Zaječar-Prahovo.
 
^^A sto to? Daj barem neko objasnjenje. Svako nepovezivanje sa bilo kim u okolini ja smatram kao veliku gresku. Bilo to Kosovo, Bugarska, Hrvatska ili sta god vec.
 
Novi Sad: Obilaznica do maja 2008.

Saobraćajna obilaznica oko Novog Sada biće završena u predviđenom roku, do maja 2008. godine.

Intermost će u Srbiji u 2006. ostvariti promet od oko 25 miliona evra
Generalni direktor građevinskog preduzeća Intermost Rene Milošević je tokom obilaska radova na toj obilaznici rekao da je ugovor, koji Intermost realizuje zajedno sa Energoprojektom, vredan 43 miliona evra i dodao da je uveren da će taj ugovor Vlada Srbije sigurno poštovati.

"Znamo da će Srbija ispoštovati ugovor koji smo potpisali. Hteli smo u tome da im pomognemo, pa smo dobili podršku banaka, kako ne bismo došli u nezgodnu finansijsku situaciju", rekao je on.

Projekat obilaznice oko Novog Sada, ukupne dužine deset kilometara, obuhvata izgradnju dve trake autoputa, dve prateće saobraćajnice i četiri mosta.

Povodom izjave direktora preduzeća Srbija putevi Branka Jocića da će do juna biti veoma teško finansirati izgradnju puteva u Srbiji zbog privremenog finansiranja budžeta, Milošević je rekao da će to u veoma tešku situaciju staviti manja preduzeća i dodao da će Intermost, čiji je osnivač francuska kompanija Vinči, ove godine u Srbiji ostvariti promet od oko 25 miliona evra.

Intermost će 7. maja završiti radove na obilaznici oko Ovčar banje, a pri kraju je i izgradnja mosta u Kraljevu, do je u toku izgradnja dva velika mosta na Tisi kod vojvođanskog mesta Ada i na Savi u Sremskoj Rači.
B92 : http://www.b92.net//biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=04&dd=24&nav_id=243522
 
„INTERMOST“ GRADI OBILAZNICU OKO NOVOG SADA
Od 15 mostova, koliko će se izgraditi na obilaznici oko Novog Sada, radovi su otvoreni na pet, a ceo projekat vredan 43 miliona evra poveren je prošle godine preduzeću „Intermost“ u sastavu francuske kompanije „Vinči“ i beogradskoj firmi „Energoprojekt - niskogradnja“. Radovi su počeli prošlog leta, a planirano je da se okončaju do maja 2008. Investitor je Javno preduzeće „Putevi Srbije“, koje je za ovaj posao obezbedilo kredit Evropske banke za obnovu i razvoj.


Generalni direktor „Intermosta“ Rene Milošević rekao je juče novinarima prilikom obilaska gradilišta da projekat izgradnje obilaznice obuhvata izgradnju dve trake autoputa i dve prateće saobraćajnice ukupne dužine oko 10 kilometara, 15 mostova raspona od 15 do 110 metara, za čiju izgradnju će biti upotrebljeno 2 miliona kubika peska, 20 hiljada kubika betona, 1.500 tona armature i 150 hiljada kilograma užadi za utezanje.

- Tokom realizacije ovog projekta biće angažovana najmodernija mehanizacija koja je vredna oko 5 miliona evra, jer nismo došli da uradimo samo jedan objekat, nego da ovde ostanemo duže i da stvorimo uslove za sve građevince s kojima sarađujemo, kao što radimo i u drugim zemljama sveta - rekao je Rene Milošević. - Na spisku najsavremenije mehanizacije su hidraulična mašina za izradu bušenih šipova, portalni i dva toranjska krana, teleskopska auto-dizalica od 36 tona i druga oprema.Trenutno je na terenu oko 180 radnika, ima i podizvođača, a na jesen će ih biti oko 1.000.

Direktor za projektovanje i tehnologiju Dragomir Lukić pojasnio je da je reč o potpuno novom delu autoputa pored Novog Sada. Na pravcu Subotica - Beograd gradi se kompletna leva traka, rekonstruiše se postojeća i dograđuju se servisne trake, uključujući i svu drugu infrastrukturu (instalacije, naplatne rampe, petlje, elektrika, odvodnjavanje...). Sva isključenja u zoni Novog Sada biće sa servisnih saobraćajnica, koje će se koristiti i za lokalni saobraćaj. Rekonstruisaće se zrenjaninska i temerinska petlja, izgradiće se novi Sentandrejski nadvožnjak i drugi objekti, među kojima je i pet propusta koji će regulisati odvođenje vode sa kolovoza.

Milošević je izjavio za naš list da za sada nemaju problema s investitorom, jer se projekat izgradnje obilaznice finansira iz kredita, a ne budžeta. Međutim, ocenio je da nije dobro to što Srbija još uvek nema vladu, pa su putari pogođeni u brojnim projektima zbog privremenog finansiranja iz budžeta. On kaže da postoji velik broj objekata koje je ova firma završila još lane, a koji ni do danas nisu plaćeni i dugovi su narasli na oko 2 miliona evra. To se premošćava tako da sama firma pokušava da kod banke uzme kredit i finansira izgradnju.

- Kada bi se čekale pare od Javnog preduzeća „Putevi Srbije“, slabo bi se šta radilo - kaže Milošević. - Kako smo prihvatili posao na izgradnji mostova u Adi i Sremskoj Rači, da bismo uspeli da poštujemo preuzete rokove morali smo da se izložimo riziku i podignemo kod banke kredit, jer država za koju radimo nema novac. Radovi su krenuli i u maju će se na mostu u Adi raditi fundiranje, a na Rači se radi čelična konstrukcija i istražni radovi na terenu.
Izvor: Dnevnik
Link: http://www.dnevnik.co.yu/modules.php?name=News&file=article&sid=22975
 
Milance":1mtmof5z je napisao(la):
^^A sto to? Daj barem neko objasnjenje. Svako nepovezivanje sa bilo kim u okolini ja smatram kao veliku gresku. Bilo to Kosovo, Bugarska, Hrvatska ili sta god vec.
Zato sto ce nam od uskoro, ako mi sagradimo put ka Kosovu, naplacivati stranu putarinu, pogotovo kad sad, niti ce skoro u buducnosti biti sigurna politicka situacija u tom nestabilnom regionu.
 
dziggy":2vvgfkup je napisao(la):
Milance":2vvgfkup je napisao(la):
^^A sto to? Daj barem neko objasnjenje. Svako nepovezivanje sa bilo kim u okolini ja smatram kao veliku gresku. Bilo to Kosovo, Bugarska, Hrvatska ili sta god vec.
Zato sto ce nam od uskoro, ako mi sagradimo put ka Kosovu, naplacivati stranu putarinu, pogotovo kad sad, niti ce skoro u buducnosti biti sigurna politicka situacija u tom nestabilnom regionu.
Mi da naplaćujemo stranu putarinu na našoj teritoriji? (put KA kosovu, a ne put NA kosovu, to je velika razlika!). Ako bi smo sagradili takav autoput, do granice, onda bi smo mi mogli strašno da profitiramo od putarina koje bi smo naplaćivali tranzitu od inostranstva ka Kosovu što je svakako prednost.
 
Pa pretpostavljam da je dziggy mislio na puteve KA Kosovu jer NA Kosovu mi sigurno u trenutnoj situaciji ne mozemo da gradimo a ima i vaznijih projekata koji bi trebalo da se zavrse. Ajde prvo jedno da zavrsimo (tj. sve ono sto je u toku sada) pa onda da vidimo gde cemo da gradimo sledece.
 
Grci najavili oko 150 mil EUR za izgradnju Koridora 10 - čeka se raspisivanje tendera

Zamenik šefa grčke diplomatije, Evripidis Stilianidis, izjavio je da njegova zamlja planira da u okviru "Hellenic" plana investira oko 150 mil EUR u izgradnju "Koridora 10", koji će povezivati solunsku luku, Skoplje i Beograd sa centralnom Evropom.

- Izgradnju oko 108 km autoputa, za šta je potrebno ukupno 625 mil EUR, grčka strana će sufinansirati sa oko 150 mil EUR. Završili smo sve pripreme. Obavili smo pregovore sa našim prijateljima Srbima i čekamo da nova srpska vlada objavi tender za projekat, kako bismo mogli odmah da pristupimo finansiranju i realizaciji - izjavio je on.

"Hellenic" plan za obnovu Balkana, podsetio je Stilianidis, bila je ideja prethodne vlade. Grčka je, prema njemu, preuzela obavezu prema 6 država Balkana da potroši 550 mil EUR iz nacionalnog budžeta za podršku razvojnim projektima ili privatnim investicijama u širem regionu, doprinoseći tako i u praksi evropskoj orjentaciji svojih suseda.
eKapija : http://www.ekapija.com/website/sr/page/102168
 
Albanija traži zajam za autoput
13:36 | Izvor: Tanjug

Tirana -- Albanija je zatražila komercijalni zajam kao pomoć u izgradnji nove deonice puta kojom bi se skratilo putovanje do Kosova.

Deonica puta duga 60 kilometara bi trebalo da bude završena do 2009.

Albaniji je u naredne dve godine potrebno još 200 do 230 miliona evra za projekat autoputa koji će, kada bude završen, skratiti vreme putovanja do Kosova sa šest na dva časa, objašnjeno je u saopštenju ministarstva finansija u Tirani.

Deonica bi bila deo autoputa od albanske luke Drač, na 35 kilometara zapadno od Tirane, do graničnog prelaza Morina prema Kosovu, dugog 170 kilometara, prenela je agencija AP, ne navodeći o kojoj se deonici radi.

Zajednička kompanija američke firme "Behtel internešenel" i turske "Enka" zaključila je u oktobru prošle godine s Albanijom 418 miliona evra vredan ugovor o izgradnji deonice puta duge 60 kilometara, uključujući tunel od šest kilometara.
http://www.b92.net/biz/vesti/region.php?yyyy=2007&mm=04&dd=24&nav_id=243514&fs=1
 
ps1ly8.jpg


...NIP-Nacionalni investicioni plan - PDF 4.9MB ( klik na sliku )

nipspisakdx1.jpg

..............................................................................
ps.- za one koji nemaju vremena da skidaju PDF.:)

putevisrbrh1.jpg


 
Vrh