Šta je novo?

Regionalna infrastruktura i autoputevi

OTVORENA OBILAZNICA OKO OVČAR BANJE
ČAČAK - U prisustvu ministra za kapitalne investicije Velimira Ilića, direktora Direkcije za puteve Branka Jocića i predstavnika izvođača radova - firmi Intermost i Putevi Užice, juče je puštena u saobraćaj obilaznica oko Ovčar Banje, koja će doprineti normalizaciji saobraćaja na toj deonici magistralnog puta Čačak - Užice.
"Radovi na ovom projektu čiji je investitor Republika Srbija, dok su sredstva obezbeđena iz kreditne linije Evropske banke za obnovu i razvoj, trajali su 22 meseca. Vrednost investicije je 645 miliona dinara, mada je prvobitno bilo planirano da se za obilaznicu utroši 430 miliona dinara", izjavio je Jocić.
Obilaznicu oko Ovčar Banje u dužini od 1,5 kilometara, osim nove trase puta, čine i novi most preko Zapadne Morave dužine 142 i tunel kroz planinu Kablar dužine 430 metara.
Prema rečima izvođača radova, tunel je izgrađeni u skladu sa svetskim standardima koji podrazumevaju signalizaciju, ventilaciju i protivpožarnu zaštitu. Izgradnja tunela je završena za petnaest meseci, a most za pet, a kako ističe šef gradilišta Goran Radičević, u obilaznicu ugrađeno je 18.000 kubnih metara betona, 4.500 tona oplate i 1.800 tona armature, dok je u kolovoznu konstrukciju ugrađeno 1.000 tona asfaltne mase i 12.000 tona drobljenog kamena.
ekonomija1_1.jpg
izvor Danas
link http://www.danas.co.yu/20070508/ekonomija1.html#top
 
Konacno i ta obilaznica. Jos jedna crna tacka manje na putu za more. idemo dalje....
 
S obzirom da ovi nasi nisu ni sami sigurni gde se sta nalazi, nije ni cudno sto nas nema na svetskim kartama :/
 
A koja imena ulica mi da predamo Google-u kada ih menjamo na mesecnoj osnovi?? Najveca fora je kad stranac dodje u Bg i pokusa da provali kako se neka ulica zove i stane potpuno zbunjen ispred jedno 3 table na zidu zgrade sa razlicitim nazivom ulice. Pomalo zbunjujuce...
 
^^Ne samo to što si rekao. Često nema nikakvih tabli sa imenom ulice :mad:
 
Plus sto su imena na cirilici, pa niko od stranaca osim Rusa, Bugara, Grka i drugih sklonih desifrovanju moze da provali sta pise.
 
Šleperi beže kod komšija -
upozoravaju okupljeni na Balkanskom kongresu špeditera u Beogradu

Ulazak Rumunije i Bugarske u EU "koštaće" Srbiju godišnje bar sto miliona evra, jer je dobar deo tranzitnog saobraćaja sa našeg "Koridora 10" preusmeren na "Koridor 4", koji prolazi kroz teritorije suseda. Time je naš glavni putni pravac izgubio top poziciju na listi evropskih prioriteta, bez obzira na brojne prednosti.Primera radi, u martu prošle godine kroz Srbiju je prošlo 920 kamiona iz Nemačke, a u istom periodu 2007. svega 340, rečeno je u četvrtak na 8. Balkanskom kongresu špeditera, koji se pod pokroviteljstvom svetske organizacije "FIATA" održava u Beogradu. Turski špediteri ostali su nam verni, ali je i tu zabeležen blagi pad, pa je tako lane u martu "Koridorom 10" prošlo 14.200, a ove godine 13.900 šlepera.

- U Srbiji imamo brojne probleme, koji bi vrlo lako, ako postoji dobra volja, mogli da se prevaziđu. Trošak po jednom kamionu samo na ime putarine i plaćanje terminala, na kojem se nekada provede i do 18 sati, po kamionu i to u jednom pravcu kroz Srbiju košta 172 EUR - kaže Kostas Sandalcidis, predstavnik turskih špeditera.

Još jedna primedba prevoznika iz Turske odnosi se na važnost viza, koje Srbija za neograničeni broj ulazaka izdaje na samo tri meseca. U EU, kaže Sandalcidis, vize se dobijaju na šest meseci.
http://www.ekapija.com/website/sr/page/105994
 
Rekoh da ne otvaram novu temu
18.05.2007, UŽICE
Izvor: Beta
Ugovor o gradnji Mejuga vredan 240.000 dolara

U Užicu je potpisan ugovor o gradnji industrijske zone "Mejug" ukupne vrednosti 240.000 dolara

Potpisnici ugovora su američka Agencija za pomoć i razvoj IRD sa 180.000 dolara i užička opština koja u gradnji zone učestvuje sa 60.000 dolara kroz obezbeđenje infrastrukture.

Preduzetnici iz Užica, Požege i Sevojna već su zakupili pet od postojećih devet parcela koje se prostiru na jednom hektaru i to po veoma povoljnim uslovima na period od 99 godina.

Obaveza preduzetnika u "Mejugu" je zapošljavanje najmanje petoro radnika i razvijanje proizvodnje, što će doprineti lokalnom ekonomskom razvoju, rekao je na svečanosti potpisivanja ugovora predsednik opštine Užice Tihomir Petković.

Američka agencija za razvoj IRD u proteklih šest godina u Užicu je finansirala 107 projekata sa 2,4 miliona dolara, dok je opština u njih uložila 1,2 miliona dolara.

Direktor IRD-a za Srbiju Džesi Banč istakao je u Užicu da je američki narod jako ponosan na saradnju sa građanima užičkog regiona i na projekat "Mejug" kao "uspešnu priču" koja će obezbediti zapošljavanje i bolji život.
Press
http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=11390
 
Dok sam išao busem dole sam provalio da su skoro sve nove table na putu od Novog Sada do Kisačke petlje unakažene, tja pokrali su po pola iste. Mislim da bi rešenje bilo postavljanje tabli od jednog komada metala a ne kao što je uobičajeno da se doda više elemenata i spoje u jedan veći pošto se očigledno lako kradu... :(
 
evo i snimak izlaza kod šimanovca na samom kraju BGD.a, kao i (pretpostavljam) filmski studiji za PINK i ostali industrijski sadržaji

6crwjr4.jpg
 
FILM STUDIOS

PMG has started construction of its most recent venture, Pink Films International (PFI) studios, a division of Pink International, that are scheduled for completion in 2007.

The newly constructed PFI Studio complex covers 42 acres on Belgrade ’s periphery. When completed, the complex will consist of 360,000 square feet of multi-story buildings, housing ten large sound stages, multiple production offices and facilities, and a 30-acre backlot for set construction.

pfi-slika.jpg


To support the complex, PFI will offer a fully integrated turnkey service package for international film production.
http://www.pfistudios.com/

Pink Films International (PFI) je najnoviji ogranak Pink International Company. Koncipiran poput najmodernijih svetskih i evropskih filmskih studija , u cilju privlačenja inostrane filmske i televizijske produkcije u Srbiju, PFI nudi 9 najsavremenijih filmskih studija i pratećih objekata u Evropi, kao i kompletan paket integrisanih produkcijskih i drugih usluga.

film.jpg
....

Do kraja 2007. godine se planira završetak izgradnje PFI studijskog kompleksa koji se nalazi na periferiji Beograda, 28km od centra grada u Šimanovcima i obuhvata 17 hektara.

groundplandi9.jpg
 
V. Ilic o koncesiji, mostu kod Beske, Helenik planu, carini
PONOVO O KONCESIJI
Finansijski detalji poslovna tajna

Ministar za infrastrukturu Srbije Velimir Ilić izjavio je juče da ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega “nije nikakva tajna” i da je “dostupan svim zainteresovanim”. “Skupština Vojvodine i pokrajinska vlada nisu do sada tražili taj ugovor na uvid, tražio ga je jedino Bojan Kostreš, koji je funkcioner”, rekao je Ilić agenciji Beti posle polaganja kamena temeljca za gradsku toplanu u Valjevu. Ilić je precizirao da ugovor o koncesiji mogu dobiti Skupština Vojvodine ili pokrajinska vlada, ukoliko ga zatraže preko Skupštine ili Vlade Srbije, te da tu “nema nikakvih problema”. On je pojasnio da su finansijski detalji ugovora o koncesiji “poslovna tajna”, ali da se oni “zbog interesa koncesionara u novim poslovima širom Evrope ne mogu objavljivati u medijima”.

Još prošle godine završen je tender za izgradnju novog mosta preko Dunava kod Beške, posao je poveren austrijsko-nemačkom konzorcijumu “Alpina - Dilinger”, novac je obezbeđen, građevinska sezona u jeku, aništa od radova se ne vidi.
- Gradilište je formirano još pre nekoliko meseci, u toku su pripremni radovi, projekat je veoma složen.

Grčka godinama obećava pomoć u izgradnji autoputeva u Srbiji preko Helenik plana, iz kojeg se ove godine očekuje 100 miliona evra za deonicu prema makedonskoj granici. Koliko je to izvesno?
- Ugovor s Grčkom je potpisan pre oko mesec dana i u izradi je tender koji će, na sopstveni zahtev, sprovesti Grci po kriterijumima EU. Komisijski ćemo zajednički odlučiti ko je najpovoljni ponuđač, jer veći deo novca za izgradnju autoputa daje Srbija. Rok za ovaj posao je 90 dana i izgradnja južnog dela Koridora 10 je sigurna.

Od ulaska Rumuiije i Bugarske u EU, na našim autoputevima zabeležen je pad saobraćaja u tranzitu. Kamioni zaobilaze Srbiju i putuju dužim “Koridorom četiri” zato što imaju slobodan prolaz preko granice, za razliku od naše zemlje na čijim prelazima se zbog spore kontrole stvaraju gužve. Šta ćete preduzeti da se vrate vozila na naše puteve?
- Saobraćaj se pomalo normalizuje, a za zadržavanje vozila na granici kriva je carina i ostale službe ministarstava poljoprivrede, ekologije, zaštitu životne sredine, policije... Mene je Uprava carina svojevremeno pogrešno razumela, tražio sam da na granici ne bude pet sektora sa pet rukovodilaca, pa ako jedni rade do 20 časova, vozači ih moraju čekati do sutra ujutro, već da se formira Direkcija za granične prelaze koja će postaviti jedno lice zaduženo za sve inspekcijske nadzore na graničnim prelazima.

Već dve godine se najavljuje donošenje zakona o bezbednosti saobraćaja, koji imaju sve zemlje u okruženju, dok kod nas svakodnevno raste broj saobraćajnih nesreća.
- Zakon je završen, ali u prethodnoj vladi je bila rasprava o tome ko treba da bude predlagač ovog propisa: tadašnje Ministarstvo za kapitalne inevsticije ili MUP. Ministarstvo policije je smatralo da je upravo ono nadležno da sprovede realizaciju ovog zakona. Nama je svejedno, čim vlada odluči ko će biti predlagač, propis ulazi u proceduru. Kazne su drastične za nesavesne vozače.
Ranka Dautović
izvor Dnevnik
ceo intervju http://www.dnevnik.co.yu/modules.php?name=News&file=article&sid=24165
 
Prelaz zarasta u korov
Teretni saobraćaj na graničnom prelazu Horgoš smanjen za četvrtinu, a upućeni tvrde da su glavni razlog za to naše previsoke cene

Horgoš – U poslednjih godinu dana Horgoš, naš najfrekventniji granični prelaz za teretni saobraćaj prema Mađarskoj, prešlo je 10.000 kamiona manje nego u prethodnom periodu.Prema evidenciji carine 22. maja prošle godine kroz „kapiju” na Horgošu prošlo je 41.197 kamiona, a istog datuma ove 31.165 drumskih krstarica, rekao je sagovornik „Politike” iz Uprave carina koji je želeo da ostane anoniman.

U ovom periodu na Kelebiji, drugom graničnom prelazu ka Mađarskoji Evropskoj uniji, takođe beleže smanjenje tranzitnog i teretnog saobraćaja za oko dve hiljade vozila. Glavni razlog zbog kojeg nas teretni drumski saobraćaj sve više zaobilazi jesu visoki troškovi u našoj zemlji, kaže sagovornik naš sagovornik. Tako on izvodi računicu po kojoj teretni kamion iz Grčke ili Bugarske kada dođe na našu granicu treba da plati inspekcijski pregled, a ako ga zadesi noćna smena to košta 150 evra, izlazak na terminal plaća se oko 40 evra. Ako nema CE multilateralni sertifikat još dodatnih 45 do 50 evra, zadržavanja na parkingu na granici, što se inače ni u jednoj zemlji ne naplaćuje za strance, košta 3.000 dinara, plus putarina od Horgoša do Preševa od 158 evra.

Sve zajedno, stranog prevoznika jedan prolazak kroz našu zemlju košta 400 evra, a ukoliko tura ide ka severu i nazad, to je trošak koji ozbiljno utiče na zaradu. Zbog toga se teretni saobraćaj između severne i jugozapadne Evrope sve više usmerava prema Rumuniji i Bugarskoj, koje su, iako još nisu izgradile putnu infrastrukturu, za drumske prevoznike jeftinije. Budući da su ove zemlje od početka godine članice Evropske unije, te da se sa jednim dokumentom prelaze sve granice, do krajnjeg odredišta se stiže znatno brže. Međutim, uslovima na našoj granici nisu nezadovoljni samo stranci, već i domaći prevoznici, jer kada glavna arterija kroz koju se u Srbiju uliva teretni saobraćaj beleži minusni saldo, onda se posledice tog smanjenja kapilarno šire do svih koji su povezani sa granicom i teretnim saobraćajem. Tako je nedavno formirano udruženje koje okuplja dvadesetak pograničnih špeditera iz cele Srbije uputilo pismo vladi i Direkciji za imovinu da se preispitaju visoke cene zakupa poslovnog prostora na granici. Ukupno 14 špedicija na granici plaća mesečno budžetu Srbije 75.000 evra, kao da se radi o ekskluzivnom poslovnom prostoru, iako on to nije, kažu u Udruženju.

Naime, granični prelaz na Horgošu gotovo da zarasta u korov, jer država, preko svojih institucija, od početka godine, nikoga nije zadužila da održava zelene površine na granici. Takođe nije produžila ni privremeni ugovor sa kanjiškim preduzećem „Komunalac” za održavanje čistoće i odnošenje smeća, niti našla novog ko će da brine o čistoći. Ova mala lokalna firma, iako na to nije obavezna, nastavila je, da čisti spoljašnji prostor na granici i odnosi smeće. Jer, kako kaže Zoltan Kanjo, direktor „Komunalca”, bilo je sramota da tokom uskršnjih praznika prelaz ostane zatrpan smećem. Oni i dalje čiste granicu, a iz Direkcije su nedavno pozvali Kanjoa da donese ponudu za dalje održavanje granice.

– Zamenik direktora Direkcije Dragan Ivković saslušao je naše probleme, ali nam je rekao da ni Direkcija nije dobila saglasnost da upravlja graničnim prelazom na Horgošu, a takođe nema ni novca za plaćanje naših troškova – kaže Kanjo, direktor firme kojoj država duguje po milion dinara mesečno.
Granični prelaz na Horgošu je, nakon nekoliko odlaganja, konačno otvoren krajem jula prošle godine, a reč je o našem najmodernijem objektu na granici koji je izgradila Evropska unija ulaganjem 10 miliona evra. I pored toga, sve službe koje rade na ovom prelazu imaju mnogo primedaba na uslove u kojima rade.
Aleksandra Isakov
[objavljeno: 06.06.2007.]
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=30566&lang=2
 
A ko upravlja granicnim prelazom uopste?? EU je lepo sve platila, a mi ne mozemo ni to sto su nam dali da odrzavamo! Katastrofa!

Inace, te "granicare" i sve sluzbe koje tamo rade treba iz korena promeniti. Stravicno su neljubazni, prema strancima se ponasaju kao prema zadnjem djubretu i u trenutku kada neko treba da ti pozeli toplu dobrodoslicu, oni te toliko isikaniraju da se pitas, "boze, pa ko me natera da dodjem u ovu zemlju"! Prave ogromnu stetu nasem celokupnom imidzu (koji je i inace na samom dnu)!
Treba uvesti za to posebnu edukaciju, a najvise iz manira i lepog ponasanja!

I jos nesto: naravno da ce svi kamioni i ostali da nas obilaze - prolaz kroz nasu zemlju je svojevrsna pljacka! U Nemackoj se naplacuje 12,4 centi po kilometru sto mu onda dodje 12,4 evra na sto kilometara. Sto mu dodje oko 75 evra za 600 km (priblizno Horgos-Presevo). A kod nas 158 evra (vise nego duplo) s tim sto su putevi u Nemackoj i putevi u Srbiji naravno neuporedivi!
U ostale troskove nisam upucen, ali znam da se parking ne placa, a infrastruktura je odlicna (odmorista, kupatila, restorani itd.) sto je kod nas takodje nerazvijeno.

Sve u svemu, svi se busaju u prsa kako nas vode u Evropu, a granica i te procedure su na nivou najstrasnijeg hladnog rata - sve se placa, pa i nocne smene extra!!?? Pa ako neki jadnik provede 20 sati u koloni da dodje na red zato sto su carinici nesposobni i onda ga "uhvati" nocna smena i onda ga jos oderu! Pa stvarno, evo meni prvom ne bi na pamet palo da prodjem kroz Srbiju!!!
 
Da da tuga velika. Zbog nesposobnosti ljudi koji su zaduzeni za infrastrukturu ova zemlja gubi veliki kapital i tranzit se okrece na zemlje u okruzenju. To za visinu putarine je bruka!! Ne znam ko to smislja i po kojim se to osnovama i kriterijumima odredjuje cena putarine kod nas ali visina iste je neverovatno visoka. I onda kad ovde neko kaze da se uvede provizorna putarina na jednom zavrsenu obilaznicu dobijem strah od pomisli kolika ce da bude ta "simbolicna" cena. I nju ce verovatno po istom kriterijumu da odredjuju. Potpuno se slazem sa Nenadom sto se tice manira i ponasanja sluzbenika na granicnom prelazu koji bi morali da nauce sta znaci kultura ali isto tako moram i da dodam da sam se prijatno iznenadio ponasanjem sluzbenika na zeleznickom prelazu Sid. Veoma su bili ljubazni i svi su mladi i doterani (barem kad sam ja prelazio) ...i ima par namontiranih cica u uniformi :) Sve u svemu tako bi trebalo da i ostali nauce da se ponasaju.
 
Grdelica sa šest traka
Tenderska dokumentacija za izgradnju autoputa od Leskovca do makedonske granice biće spremna do kraja avgusta. Vlada Srbije je pripremu tendera poverila grčkoj firmi "Ignatia odosa" koja je izabrana po kriterijumima EU. Grčka državna konsultantska kuća već je uradila studiju izvodljivosti za ovaj putni pravac na Koridoru 10. Uz pripremu tendera trebalo bi da se obavi i kontrola do sada urađene projektne dokumentacije.

Prema rečima Miodraga Jocića, državnog sekretara Ministarstva za infrastrukturu, od septembra do kraja godine biće raspisan tender za dve deonice i to od Velike Kopašnice (kod Leskovca) do Vladičinog Hana (oko 30 kilometara) i od Vladičinog Hana do Levosoja (42 kilometra). Ipak, mašine će prvo, i to ove godine, zabrujati na trećoj deonici od Levosoja do makedonske granice, gde je dobar deo zemljanih i betonskih radova već završen. Za tu deonicu "Putevi Srbije" imaju aktivan ugovor sa izvođačem "Putevi Užice".
- Radove će u iznosu od 100 miliona evra finansirati Grčka iz "Helenik plana", dok Srbija treba da obezbedi dodatnih 372 miliona - kaže Jocić. - Deo para biće izdvojen iz NIP, zatim iz privatizacionog fonda i iz budžeta i očekujemo da se priča zatvori bez kredita.

S obzirom da je reč o izuzetno teškoj konfiguraciji terena pre svega kroz Grdeličku klisuru, radovi će biti završeni u roku od minimum četiri godine. Inače, autoput E-75 u punom profilu završen je do Leskovca.
Od Grabovnice do Grdelice ostalo je da se izgradi još osam kilometara.

Kroz Grdeličku klisuru autoput punog profila ide potpuno novom trasom. Jer, postojeća magistrala ima projektovanu brzinu od 80 kilometara na sat, što za autoput nije dovoljno. Tako će se raditi potpuno nova deonica sa projektovanom brzinom od 100 kilometara na sat. Na svim ostalim deonicama vozila mogu da saobraćaju sa 120 kilometara na sat. Od Vladičinog Hana do granice sa Makedonijom maksimalno će se koristiti postojeća trasa magistralnog puta, koji će biti jedna i ostaje da se uradi još jedna kolovozna traka sa dve saobraćajne i jednom zaustavnom trakom.

JUŽNI DEO
KAKO kaže Jocić, iz Nacionalnog investicionog plana za prošlu i ovu godinu za južni deo Koridora 10 planirano je 98 miliona evra. Ali, to podrazumeva izgradnju autoputa od Leskovca do makedonske granice i od Niša do Dimitrovgrada.
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=104690&datum=2007-06-08
 
Zaključci dvodnevnog zasedanja Poslovnog saveta Pakta za stabilnost jugoistočne Evrope
Ulaganja u infrastrukturu jedan od prioriteta
...
Ministar za ekonomiju i regionalni razvoj Mlađan Dinkić naglasio je da su tri najavljena prioriteta nove vlade povećanje zapošljavanja, rast izvoza i veće ulaganja u infrastrukturu, gde očekuje punu podršku stranih investitora. "Prioriteti u infrastrukturi su završetak koridora 10 (do 2010. godine), ulaganje u Aerodrom Beograd kako bi on postao ne samo međunarodni nego i interkontinentalni aerodrom, a kada je reč o energetici, to je izgranja transnacionalnog gasovoda i izgradnja novih termoelektrana", naglasio je Dinkić.
...
izvor Danas
link http://www.danas.co.yu/20070614/ekonomija1.html#6
 
Protiv ovakvih izjava treba uvoditi sankcije! Do 2010 zavrsiti Koridor 10? A kako?
 
^^Ako mogu druge drzave tako onda mozemo i mi! Ajde da se pokazemo sada i to stvarno uradimo.
 
Dobro, sada da bacim lepu vest, danas sam imao priliku da prodjem rekonstruisanim deonicama autoputa od NS do BGD. Rekonstruisano je tako... 20%, 30% trase se trenutno rekonstruiše a ostatak čeka rekonstrukciju. Skidaju ceo asfalt i stavljaju skroz nov. Ne preradjuju stari asfalt kao što su radili od BG do Niša... a rekonstruisane deonice su... odlične ;)
 
More bliže Zlatiboru
D. GAGRIČIĆ, 15. jun 2007

NOVA VAROŠ - Ovaj put nas približava moru, Jadranu, Crnoj Gori.Ovaj put je zaista rezultat izuzetnog podviga „Puteva“ Srbije i „Puteva“ Užica i omogućava da se vidi, da još jedanput blesne u svoj svojoj lepoti, lepota naše naše najlepše Srbije - rekao je u petak premijer Vlade Srbije Vojislav Koštunica, svečano predajući u saobraćaj deonicu magistrale za Crnu Goru, od Borove Glave na Zlatiboru do Užičkog mosta u Kokinom Brodu, dugu 15,8 kilometara.

Premijer Koštunica je u pratnji Velimira Ilića, ministra infrastrukture i Dragana Jočića ministra, unutrašnjih poslova Srbije, kao i brojnih gostiju, peške prešao najveći objektat ove saobraćajnici na padinama Murtenice - most Prijevorac, dug 206 metara.Četitajući graditeljima na izuzetno obavljenom poslu, naglasio je:
- Ovo je tek deo infrastrukture koju smo započeli da gradimo i koju ćemo graditi.Črvsta nam je namera i od nje nećemo odustati: da novim, modernim putevima premrežimo celu Srbiju.To znači da nas u ovoj godini čeka koridor 10, od Leskovca do granice sa Makedonijom i pravac od Niša do Dimitrovgrada i bugarske granice.Najzad, čeka nas autoput Horgoš -Požega, na osnovu koncesije koju imamo i sredstava koja su obezbeđena

Ministar infrastrukture Velimir Ilić u petak je na mostu Prijevorac podsetio da je pre šest meseci zakazan datum otvaranja puta. Meni je drago, rekao je, što smo pre šest meseci rekli: "Biće to na današnji dan."Prvi put se događa da se nešto može uraditi na vreme i onako kako se dogovorimo.
- Ovo je bila najveća „crna tačka“ na putu Beograd - Južni Jadran, pa Ovčar-Banja i obe su rešene - naglasio je Velimir Ilić, ministar infrastrukture. I to je sad izuzetno značajno, bezbednost je znatno povećana, saobraćaj ubrzan i čepovi koji su se godinama stvarali zbog saobraćajnih nesreća jednostavno su potpuno otklonjeni.Mi ćemo nastaviti da radimo, rekonstrusaćemo put do Crne Gore i početi radove Horgoš - Požega u prvoj fazi.To je potreba četiri miliona građana Srbije koji bi koristili auto-put.Povezivanje serednje Evrope, čitave Vojvodine sa južnim Jadranom, sa crnogorskim putevima je strategija razvoja saobraćaja Srbije, - naglasio je ministar Ilić.

TENDER
- ZA deset dana raspisujemo novi tender, za poslednju deonicu Kokin Brod - Nova Varoš, - rekao je brurno pozdravljen aplauzima Branko Jocić, direktor „Puteva Srbije".- Za poslednjih devet kilometara puta obezbedili smo pet miliona evra od Evropske investicione banke i uz pomoć Vlade Republike Srbije.

ČETVRTA DEONICA
DIREKTOR „Puteva“ Srbije Branko Jocić istako je da je rekonstriisana četvrta od pet deonica na putu ka Crnoj Gori. Kolovoz je proširen na 6,60 metara, preko 35 odsto dužine trase ima tri trake, a sedam mostova je put skratilo za gotovo dva kilometra.
"Putevi“ iz Užica su, kako je rekao, izveli podvih zahvaljujući primeni novih tehnologija, a „Putevi“ Srbije su izdvojili 1,239 milijardi dinara za radove.
Novosti
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=105011&datum=2007-06-15

Posle ovoga mi se cini da niko nikad nece videti taj ugovor o koncesiji :)
 
Horgoš-Požega na međunarodnom sudu?
Novi Sad -- Spor oko koncesije za autoput Horgoš-Požega mogao bi dospeti i pred međunarodne sudove, kaže Bojan Kostreš.

Spor predstavnika pokrajinske i republičke administracije o koncesionom ugovoru za autoput Horgoš-Požega mogao bi, u krajnjem slučaju, da se nađe i pred međunarodnim sudovima, najavljuje predsednik Skupštine Vojvodine Bojan Kostreš.

Predsednik Izvršnog veća Vojvodine Bojan Pajtić, koji je i potpredsednik Demokratske stranke, nada se da će njegove stranačke kolege iz Vlade Srbije "učiniti napor" da pokrajinska administracija dobije ugovor na uvid.

Bojan Kostreš kaže da kao predstavnik pokrajinske administracije mora imati uvid u to kako se raspolaže vojvođanskom imovinom. On sumnja da u ugovoru, pošto nema uvid u njega, ima "spornih elemenata" i kaže da neće odustati od namere da ugovor i njegove anekse dobije na uvid, a za to će se boriti, kako najavljuje, svim institucionalnim sredstvima.

"Čekamo završetak upravnog spora koji je pokrenut pred Ustavnim sudom Srbije, a zatim ćemo pokrenuti tužbu pred domaćim sudovima, gde ćemo pokušati da zaštitimo svoje interese. Ako to ne da rezultate, tu su međunarodni sudovi", kaže on.

Ugovor o koncesijama na autoput Horgoš-Požega nije video ni Bojan Pajtić. On, uz ocenu da je neprimereno za XXI vek i jednu evropsku državu da pokrajinska administracija ne može videti ugovor koji se tiče te administracije, očekuje da će njegove stranačke kolege iz Vlade Srbije "učiniti napor" da dođu do ugovora.

"Mi smo u 2007, sedam godina posle Miloševića, a ova situacija liči na Miloševićevo vreme. Neko raspolaže milijardama evra, a neko ko bi morao da ima uvid u to nema tu mogućnost. Ne mogu da verujem da u Srbiji 2007. jedna pokrajinska administracija ne može ni da elementarno bude obaveštena o tome šta se dešava na njenoj teritoriji", kaže Pajtić.

Ugovor o koncesijama na autoput Horgoš-Požega Vlada Srbije je potpisala sa špansko-austrijskim konzorcijumu kompanija FCC i Alpina, a vrednost posla je 1,5 milijardi evra. Ugovorom je predviđena izgradnja leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada i autoputa od Beograda do Požege.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=06&dd=21&nav_category=11&nav_id=252295

Izgleda da mi necemo skoro dobiti ovaj autoput. :( :(
 
Vrh