Šta je novo?

Regionalna infrastruktura i autoputevi

Nema, zna se gde se najbolje krade. Zato se ovi muceni politicari i pobise da dodju na vlas' :)
 
Danas sastanak sa koncesionarima
Beograd -- Predstavnici Vlade Srbije sastaće se danas sa koncesionarima sa kojima je potpisan ugovor o izgradnji autoputa Horgoš-Požega.

Kako nežvanično saznaje agencija Beta u Vladi Srbije, prema zaključku na sednici Vlade 23. avgusta, predstavnici ministarstava finansija, infrastrukture, ekonomije i kabineta ministra bez portfelja Dragana Đilasa zaduženi su da sa koncesionarima rezgovaraju o objavljivanju aneksa ugovora koji se odnose na regulisanje odnosa koncesionara i države.

Na sastanku će se razgovarati i o tome da se iz aneksa izostave delovi o odnosima koncesionara s trećim licima, odnosno bankama, jer je reč o njihovom poslovnom odnosu, koji u suštini ne interesuje javnost u Srbiji.

Pored toga, kako ističu u Vladi Srbije, koncesionari mogu da tuže Srbiju ukoliko se objave informacije o njihovom finansijskom stanju i poslovnim odnosima sa bankama.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=08&dd=27&nav_category=11&nav_id=260883
 
Sutra ugovor o koncesiji u javnosti
Beograd -- Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega sutra će biti objavljen na sajtu Vlade Srbije, saznaje B92.

Objavljivanje osnovnog ugovora, kao i 14 od 19 aneksa koncesionog ugovora, dogovoreno je danas na sastanku predstavnika Vlade i koncesionara. Na višečasovnom sastanku je precizirano koji aneksi ugovora neće biti objavljeni. Kako saznajemo, javnosti neće biti predočeni delovi ugovora o odnosima koncesionara i poslovnih banaka i o kreditima koje su uzeli.

Prema zaključku Vlade, sa sednice održane 23. avgusta, bili su zaduženi predstavnici ministarstava finansija, infrastrukture, ekonomije i kabineta ministra bez portfelja Dragana Đilasa da sa koncesionarima rezgovaraju o objavljivanju aneksa ugovora koji se odnose na regulisanje odnosa koncesionara i države.

Ugovor o koncesiji za autoput Horogoš-Požega potpisan je pre skoro pet meseci, a Vlada je pod pritiskom javnosti prošle nedelje odlučila da Ugovor objavi na sajtu.

Ugovor o koncesiji za autoput Horogoš-Požega Vlada Srbije je krajem marta ove godine potpisala sa špansko-austrijskim konzorcijumom koji čine FCC Alpina.

Vlada Srbije je 23. avgusta odlučila da na svom sajtu objavi taj ugovor, posle višemesečnog insistiranja vlasti u Vojvodini i medija da ugovor bude dostupan javnosti.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=08&dd=27&nav_category=11&nav_id=260883
 
Da li se isplati izgradnja autoputa od Beograda do Požege - argumenti za i protiv
Koncesionaru u miraz izgrađena deonica od Novog Sada do Beograda

Beograd - Deonica autoputa Horgoš - Požega, koja će se protezati od Beograda do Požege sigurno će rasteretiti Ibarsku magistralu koja godinama predstavlja veliki problem za vozače, međutim, koliko će biti isplativa za koncesionare to je neizvesno.
Objašnjavajući zašto je toj deonici potrebno dati prioritet u odnosu na Koridor 10, ministar za infrastrukturu Velimir Ilić je kao argumente naveo veliki promet i visoki broj saobraćajnih nesreća na Ibarskoj magistrali. Prema njegovim rečima, kod Lazarevca dnevno prođe između 15.000 i 17.000 vozila, a u udesima stradaju jedna ili dve osobe.


Pandan Ibarskoj magistrali



Iako se stručnjaci za saobraćaj slažu da je svaki autoput dobrodošao kako za građane, tako i za državu i njenu privredu, ipak ostaje pitanje koliko će vozila novi put uspeti da "odvuče" sa Ibarske magistrale. Kao granica isplativosti jednog autoputa utvrđen je prosek od najmanje 10.000 vozila dnevno. To bi značilo da deonica od Beograda do Požege treba da rastereti "Ibarsku" za bar dve trećine automobila i kamiona, a procenjuje se da je, južno od Lazarevca, najveći promet kod Čačka gde u proseku dnevno prođe oko 8.000 vozila.



Upućeni tvrde da ne bi bilo velikog interesovanja kompanija da je u koncesiju data samo deonica od Požege do Beograda. Država je verovatno u "miraz" morala da ponudi i deonicu od Beograda do Novog Sada, odnosno naplatu putarine sa te deonice kojom dnevno u proseku prođe oko 12.000 vozila. Na deonici Horgoš - Novi Sad dnevno prođe manje od 7.000 vozila, a direktor Puteva Srbije, takođe, smatra da je promet na toj deonici ispod nivoa autoputa. Ipak, činjenica da je obaveza koncesionara da izgradi još jednu traku na toj deonici (odnosno da izgradi jedan deo Koridora 10), očigledno je na neki način umirila Evropsku uniju da se ne meša u promenu prioriteta srpske vlade u izgradnji saobraćajne mreže iako dugo insistira na završetku Koridora. Tome je sigurno doprinela i najava minsitra da će uskoro biti raspisani tenderi za izgradnju preostalih deonica Koridora 10 - od Leskovca do makedonske granice i od Niša do Dimitrovgrada.
Za procenu isplativosti deonice autoputa Beograd - Požega može biti zanimljiv i podatak o broju stanovnika koji žive uz projektovanu trasu. U opštinama duž deonica od Horgoša do Novog Sada i od Novog Sada do Beograda živi oko 700.000 građana (prema popisu iz 2002. i bez beogradskih opština). I mada je reč o deonicama međunarodnog puta, njima dnevno u proseku prođe oko 7.000 odnosno 12.000 vozila. S druge strane u opštinama duž predviđene trase puta Beograd - Požega živi nešto više od 250.000 stanovnika (bez beogradskih opština). Ni kada se tim brojevima dodaju stanovnici u opštinama koje graniče sa opštinama kroz koje prolaze deonice autoputa odnos se ne menja previše i pokazuje da u tom delu Srbije živi daleko manji broj potencijalnih korisnika autoputa. Podsećanja radi, autoputa ka Jadranskom moru nema na karti Panevropske transportne mreže u koju su ucrtani svi, za EU važni, koridori.
Činjenica da će novi put najviše koristiti i turisti koji u letnjim mesecima idu ka Crnoj Gori možda neće značajnije popraviti procene o protoku vozila s obzirom na to da su, prema podacima turističkih agencija, Grčka i Turska, ali i neke druge destinacije mnogo atraktivnije srpskim turistima u odnosu na crnogorski deo Jadrana.
Polemika ministra za infrastrukturu Velimira Ilića sa crnogorskim kolegama oko regulisanja odnosa u Luci Bar na videlo je izbacila podatke o orijentisanosti srpske privrede ka toj destinaciji. Špediteri tvrde da im se više isplati da koriste Solun i Koper, kao i da je barska luka nepodesna jer ima lošiju infrastrukturu i plitka je za ulazak najvećih brodova. Podaci pokazuju da je za srpske špeditere mnogo povoljnija rumunska luka Konstanca pa ne treba očekivati ni da sa boljim autoputem svoje poslove obavljaju preko Crne Gore (u obzir treba uzeti i najavljivanu neophodnu rekonsturkciju pruge Beograd - Bar).
Cena izgradnje deonice od Beograda do Požege (zajedno sa jednom trakom od Horgoša do Novog Sada) procenjena je na 800 miliona evra (bez poreza) i, prema najavama ministra za infrastrukturu, u toku je izrada dokumentacije za davanje koncesije za izgradnju deonice od Požege do crnogorske granice (do prelaza Boljari). Izgradnja najvećeg dela autoputa od Horgoša do Požege odvijaće se pretežno na ravnom terenu odnosno po nižoj ceni dok će graditelj deonice od Požege do Boljara morati da se suoči sa planinskim terenom što će po nekim procenama cenu tog dela autoputa podići na 1,4 milijardi evra. Ukoliko se ispostave kao tačne procene da taj autoput nije u punoj meri isplativ postavlja se pitanje šta će potencijalnom koncesionaru biti ponuđeno u "miraz".
Izgradnju autoputa ka Srbiji odnosno završetak velikog projekta autoputa Horgoš - Južni Jadran, deklarativno, kao prioritet ističu i zvaničnici Crne Gore. Međutim, dinamika ostvarivanja tog prioriteta ne odgovara dostignućima s ove strane granice s obzirom na to da je crnogorsko Ministarstvo saobraćaja, pomorstva i telekomunikacija tek 10. avgusta potpisalo ugovor o izradi studije izvodljivosti za izgradnju dva autoputa u Crnoj Gori od kojih je jedan ka Srbiji. Studiju će napraviti firma Luis Berger, odnosno njena kancelarija iz Francuske. Podsećanja radi, firma Luis Berger iz Vašingtona pravila je ugovor o koncesiji za autoput Horgoš - Požega. I. Radak
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
ILIĆ:MEDIJIMA OD DANAS DOSTUPAN UGOVOR O KONCESIJI
28.8.2007 8:43 BEOGRAD - Ministar Velimir Ilić najavio je da će Ugovor o koncesiji za auto-put Horgoš-Požega biti dostupan od danas, ali samo za medije, ne i za građane Srbije.
Ukazavši da će novinari imati uvid i u anekse Ugovora, Ilić je u izjavi Radio-televiziji Srbije apelovao na medije da poštuju želje koncesionara i da ne objavljuju ono što budu pročitali.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu

Objavljen ugovor o koncesiji na autoput Horgoš-Požega
BEOGRAD, 28. avgusta 2007. - Ugovor o koncesiji na autoput Horgoš-Požega objavljen je u utorak na sajtu Vlade Srbije (www.srbija.sr.gov.yu).

Na sajtu je pored teksta osnovnog ugovora objavljeno i 12 od ukupno 19 aneksa.

Aneksi 3, 4, 5, 11, 12, 13 i 14 nisu objavljeni.

Ugovor o koncesiji, čija je vrednost procenjena na 1,5 milijardi evra, objavljen je nakon konsultacija koncesionara, konzorcijuma firmi FČ i Alpine, sa predstavnicima Vlade Srbije.

Odluka o objavljivanju doneta je 23. avgusta na sednici Vlade Srbije pet meseci nakon potpisivanja ugovora i svakodnevnih pritisaka javnosti i predstavnika vojvođanskih vlasti.
Izvor: Beta
Link: http://www2.beta.co.yu/default.asp?m=Ekonomija,eko&j=sr&h=Home,sr&prikaz=1689260
 
prelistavam u dokolici malo ove anexe (sto rece jedan lik na komentarima vesti na 92jci - "ja skin'o ugovor, skeniro antivirusom, nema nikakvog malware-a, prema tome sto se mene tice ugovor je cist" ;))
elem, spominju se brzine Vmax = 120kmh i neka racunska brzina Vr = 100kmh. sta mu dodje ta 'racunska brzina'?
 
Šta sadrže aneksi Ugovora?
18:19 -> 19:36 | Izvor: B92, Beta
Beograd -- Na sajtu Vlade Srbije objavljeno je 12 od 19 aneksa Ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega.

Aneksom 1 Ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega, koji je danas objavljen na sajtu Vlade Srbije, na više od 150 strana je opisan projekat izgradnje, projektni zadatak i idejni projekat. Aneksom 2 su regulisani rokovi druge razvojne faze, koja se odnosi na pripremne radove za početak realizacije koncesionog ugovora.

Aneks 3 odnosi se na plan izgradnje i on nije objavljen, kao ni aneks 4 o finansijkom planu i aneks 5 o saobraćajnim studijama.

Aneks 6 reguliše odnose države i koncesionara u proceni rizika i portfelja osiguranja.

Aneks 7 je obrazac ugovora o korišćenju i održavanju autoputa, a aneks 8 precizira pristup obezbeđenje kvaliteta i kontroli kvaliteta.

U aneksu 9 su detalji o postupku imenovanja i dužnostima Nezavisnog inženjera kojeg zajednički biraju koncesionar i Vlada Srbije, a čiji je zadatak da prati realizaciju izgradnje, korišćenje i održavnje autoputa. Taj posao može obavljati jedna ili više konsultanskih kuća.

Aneks 10 se odnosi na ugovor o osnivanju koncesionog preduzeća.

Nisu objavljeni aneski 11, o ugovoru članova društva, zatim aneks 12 o sistemu naplate putarine, iznosu putarine i ekspolataciona formula, aneks 13 o koncesionoj naknadi i anaks 14 o oblicima garancije.

Ekološka zaštita i olakšavajuće mere razrađeni su u aneksu 15, a ugovori sa izvođačima u aneksu 16.

Spisak posebnih ugovora je u aneksu 17, a lista izvođača i dobavaljača opreme i materijala u anaksu 18.

Procedura za prenos korišćenja koncesije predviđena je aneksom 19.

Preuzimanje autoputa 1. aprila 2008.

Prema aneksima, precizirano je da je 31. mart iduće godine krajnji rok da koncesionar zatvori finansijsku konstrukciju za početak izgradnje autoputa i osnuje preduzeće za izgradnju, a da 1. aprila preuzme na korišćenje izgrađene deonice autoputa u Vojvodini.

Projekat izgradnje treba da bude odobren do 8. oktobra ove godine. Obaveza Vlade Srbije je do tog roka obezbedi da eksproprijacija zemljišta bude blagovremena, odnosno da koncesionar dobije sve informacije o stanju svake parcele i njenim cenama, kao i o preseljenju korisnika zemljišta.

Konačna finansijska Studija izvodljivosti projekta izgradnje autoputa treba da bude gotova do 7. januara iduće godine.

Krajnji rok za imenovanje Nezavisnog inženjera, koji će kontrolisati izvođenje radova, održavanje i korišćenje autoputa bio je 7. avgust, a za osnivanje Koncesionog preduzeća 31. maj ove godine.

Procena poslovanja postojećih naplatnih stanica treba da se završi od 7. februara iduće godine, kako bi one bile preuzete 31. marta.

Vlada Srbije snosi rizik za četiri od 18 rizika

Vlada Srbije snosiće odgovornost za četiri od 18 definisanih rizika u koncesiji za autoput Horgoš-Požega, a sa koncesionarom će deliti rizik od prirodnih katastrofa, navodi se u danas objavljenom aneksu šest ugovora o konceciji.

Kako se precizira u aneksu, Vlada će biti odgovorna za blagovremenu esproprijaciju zemljišta i moraće da plati nadoknadu za sva kašnjena. Vlada snosi rizik ukoliko ne dozvoli povećanje cene putarine u skladu sa ugovorom, odnosno u tom slučjau dužna je da nadoknadi štetu.

Cena putarine se, prema ugovoru utvrđuje na nivou preporuka EU i cena u regionu, a prema formuli koja se nalazi u aneksu 12, koji nije dostupan javnosti. Rizik Vlade će biti i ukoliko koncesionaru ne bude omogućeno da profit od koncesije na autoput Horgoš-Požega pretvori u evre i prenese u matičnu državu.

Zajednički rizik Vlade i koncesionara, navodi se, predstavljaće šteta od prirodnih katastrofa za koje postoji osiguranje, dok će rizik od neosigurljivih rizika, kao što su terorizam i rat pasti na teret Vlade Srbije.

Rizik od promene finansijskih okolnosti, koje uključuju promene deviznog kursa i kamatnih stopa, kao i nivoa saobraćaja i prihoda od putarina, snosiće koncesionar.

Kako se ističe u aneksu, kocesionar će snostiti rizike i defekte tokom izrade projekta, premašivanje troškova tokom izgradnje i plana kontrole kvaliteta izvedenih radova.

Precizira se da će kontrolu kvaliteta obavljati nezavistan inženjer, a ukoliko se utvrdi da obavljeni radovi nisu u skladu sa planom izvođač će morati da ispravi ili plati štetu.

Koncesionar će snositi i sve rizike tokom korišćenja autoputa u koje spadaju i promene troškova poslovanja, a moći će da unajmi specijalizovano preduzeće za vođenje poslova autoputa.

Ekološke katastrofe koje uzrokuju koncesionar ili oprater takođe će snostiti koncesioar, ističe se u aneksu šest ugovora.

Glavni izvođač građevinskh radova Alpina Srbija

Glavni izvođač građevinskih radova na autoputu Horgoš-Požega biće firma Alpina Srbija, kćerka firma austrijske kompanije Alpina majereder, navodi se aneksu 18 koncesionog ugovora.

Kako se precizira u tom aneksu, koji je danas objavljen na sajtu Vlade Srbije, među potencijalnim izvođačima na izgradnji autoputa je 15 srpskih građevinskih firmi.

To su, kako se navodi, preduzeća Nibens, Vojput Subotica, Putevi Užice, Energoprojekt Beograd, Rad iz Beograda, Beograd-put, Tamnava put iz Uba, Balkan-gradnja Beograd, valjevska firma Igrapomni, beogradski Euro-park, Pro inženjering, Tri omega inženjering, Ratko Mitrović Beograd, Unogradnja i Mostogradnja.

Na listi potencijalnih izvođača za geodetska merenja i geotehnička istraživanja su Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu, Objektiv iz Beograda, Geo GIS konsultants (Consultants), niški Grinič, M.S. Premer iz Kosovog polja i Međaš iz Smedereva.

Unipromet iz Čačka bi mogao da napravi i ugradi elasto-odbojne i žičane ograde, ozelenjavanje putnog pojasa bi, prema aneksu 18, moglo biti povereno Biodekoru iz Beograda, a ugradnja horizontalne i vertikalana saobraćajne signalizacije i saobraćajne opreme somborskom preduzeću Boja i firmi TTK inženjering iz Beograda.

Kao firme kojima će biti poverena izrada projektne dokumentacije navode se CPV - Centar za puteve Vojvodine, Institut za puteve, Saobraćajni institut CIP, Institut saobraćajnog fakulteta i Putinvest iz Beograd, Plovput, Mostprojekt i Institut "Mihajlo Pupin".

U aneksu je i lista dobavljača materijala. Na listi su Alipne dolomit, Srraževica a.d, Lafarž, Holcim, Titan cementara, TE Nikola Tesla (za suvi pepeo), Boja SOmbor i TTK Inženjering, Heroj Pinki, Unipromet, Milan Blagojević Minerva, NIS Petrol Jugopetrol, Europolis Nova fabrika i Hemijska industrija Prvi maj.

Dodatna oprema i reezervni delovi biće nabavljani od predstavništava Atlas Kopka, Riko-a, Virgena, Bomana i Lipherna u Srbiji.

Zatvoreni tip autoputa

U aneksima se može videti da će postojeći autoput od Horgoša do Begorada preći sa otvorenog na zatvoreni tip naplate autoputa kako se ne bi izbegavala postojeća naplatna rampa.

Na već izgrađenoj deonici se planira gradnja ukupno 10 motela i 17 benzinskih stanica.

Koncesionar će vlasnicima i korisnicima Pratećih sadržaja Autoputa, koji su izgrađeni ili će biti izgrađeni uz Autoput, obezbediti neometan prilaz i korišćenje tih objekata i neće preduzimati mere koje bi onemogućavale ili otežavale korišćenje i održavanje takvih objekata.
Извор: www.b92.net
Линк: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=08&dd=28&nav_id=261093
Опет нисмо видели најважније анексе... :/
 
Михаило":14cdbhi6 je napisao(la):
ozelenjavanje putnog pojasa bi, prema aneksu 18, moglo biti povereno Biodekoru iz Beograda
:lol:
Znači autoput neće imati zelenila! Tj. imaće, ali tek 2796 godine!! Nije moguće da se DSS-ov Biodekor ne ugradi u nešto. Boganović ih je iznapušavao za parkove, i rekao da neće dobiti sređivanje parkova, ali su zato dobili postavljanje i/ili skidanje saobraćajnih znakova na Autokomandi...

Zapravo, ovo nije smešno, ovo je sve tragično... :mad:
 
corax.gif


Kod Coraxa je sve u detaljima!!
 
Evo, kao sto je i bilo ocekivano! Kostres ce odmah naci nesto da se zali! I da su sve objavili opet bi kukao zbot toga sto su korice ugovora plave, a ne zelene!

Kostreš: Najvažnije nije objavljeno
29. avgust 2007. | 07:48 -> 09:57 |
Beograd -- Kostreš ocenio da Vlada Srbije nije objavila navažnije delove Ugovora o koncesiji na autoput Horgoš-Požega.

“Naročito me zabrinjava to što nije objavljen aneks 12, koji definiše naplatu putarine, zatim aneks 13, kojim se reguliše pitanje koncesione naknade, kao i aneks 14, koji reguliše oblike garancije”, rekao je predsednik Skupštine Vojvodine Bojan Kostreš.

"Nismo došli do onog što nas najviše interesuje i što je interesovalo stručnu javnost i zato ćemo morati se potrudimo da u narednom periodu dođemo do novih informacija, jer upravo ovi delovi ugovora su veoma podložni manipulacijama i zbog toga oni moraju biti javni", kazao je Kostreš.

Pored teksta osnovnog ugovora, na sajtu Vlade Srbije objavljeno je 12 od ukupno 19 aneksa.

Kako B92 nezvanično saznaje, pre podne će biti održan još jedan sastanak predstavnika Vlade i koncesionara.

Očekuje se da će na tom sastanku biti postignut dogovor da se novinarima omogući da vide sve anekse.

Verica Barać: Zabrinjavajuće

Verica Barać ocenila je da je objavljivanje samo nekih delova ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega, veoma zabrinjavajuće.

"To pokazuje, u stvari, kako se primenjuju odnosno ne primenjuju osnovni antikorupcijski zakoni", istakla je predsednica Saveta za borbu protiv korupcije Verica Barać za Radio Slobodna Evropa.

Prema njenim rečima, iz toga se vidi ključna činjenica da informacije nisu dostupne, i to ne samo sada nego nisu bile dostupne ni pre zaključenja ovog posla niti u vreme kada je to urađeno, čak ni šest meseci posle toga.

"Vlast nam pokazuje da ona uopšte ne mari za početak stvaranja uslova za vladavinu zakona. Iz ovog primera se vidi, ne samo zbog dostupnosti informacija nego i iz celog posla, da je problem korupcije u Srbiji i dalje isto onako
zabrinjavajući i možda najopasniji za sve eventualne promene u Srbiji, kao što je bio i ranije", rekla je Verica Barać.

Ilić: Neobjavljeni aneksi - poslovna tajna

Ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić izjavio je danas da delovi ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega nisu objavljeni, jer predstavljaju poslovnu tajnu.

"Svi ostali aneksi koji se tiču obaveza Srbije i vlade Srbije objavljeni su na sajtu", rekao je Ilić za RTS i dodao da neobjavljeni aneksi sadrže bankarske kamate i predstavljaju poslovnu tajnu koncesionara i banaka.

Prema njegovim rečima, putarine, koje se u medijima pominju kao sporne, ne predstavljaju problem, jer u ugovoru piše da će te iznose kao i do sada određivati Vlada Srbije.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=08&dd=29&nav_category=11&nav_id=261128
 
Ilić: Koncesionari žele da počnu
Beograd -- Ilić: Delovi ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega nisu objavljeni, jer predstavljaju poslovnu tajnu.

Ilić: Vlada Srbije donosi odluku o poskupljenju putarine
"Svi ostali aneksi koji se tiču obaveza Srbije i vlade Srbije objavljeni su na sajtu (vlade)", rekao je ministar za infrastrukturu Velimir Ilić za RTS i dodao da neobjavljeni aneksi sadrže bankarske kamate i predstavljaju poslovnu tajnu koncesionara i banaka.

Prema njegovim rečima, putarine, koje se u medijima pominju kao sporne, ne predstavljaju problem, jer u ugovoru piše da će te iznose kao i do sada određivati Vlada Srbije.

"Putarina nigde u Srbiji nije poskupela već dve godine, nije pratila ni inflaciju i veoma vodimo računa o tome. Putarine u Srbiji su ingerencija Vlade Srbije", naglasio je on.

Ilić je naveo da su za otplatu izvođenja radova važni broj vozila, putarina i godine korišćenja i da iznosi putarine mogu biti smanjivani ako bude rastao saobraćaj.

On je dodao da je izgradnja autoputa već dogovorena i da koncesionari traže odobrenje da započnu radove tri meseca pre ugovorenog roka, odnosno da izgradnju prvih 30 kilometara počnu za mesec i po ili dva, umesto do kraja marta.

Kako je Ilić rekao putni saobraćaj trebalo bi najkasnije da bude otvoren 2012. godine, a već je pripremljen projekat za deonicu od Požege do Boljara gde će biti spojeni autoputevi iz Srbije i iz Crne Gore.

Za 15 dana biće završen tender za auto-put od Leskovca do makedonske granice, a za 60 dana tender za autoput Niš-Dimitrovgrad, najavio je on.

Ocenjujući da je obilaznica oko Beograda najveći problem glavnog grada i Srbije i da je na njoj potrebno forsirati radove, on je naglasio da je to trebalo uraditi iz sredstava Nacionalnog investicionog plana.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=08&dd=29&nav_id=261147
 
ANEKS 11 OSTAJE NEDOSTUPAN JAVNOSTI
28.8.2007 17:13 BEOGRAD - Ugovor o koncesiji za izgradnju, korišćenje i održavanje autoputa od Horgoša do Požege i 12 od 19 aneksa tog ugovora objavljeni su danas na sajtu Vlade Srbije - www.srbija.sr.gov.yu, saopštio je direktor Vladine Kancelarije za saradnju s medijima Milivoje Mihajlović.
Šest od sedam aneksa, koji nisu objavljeni, biće dostupni u prostorijama Vlade, odlučila je komisija u čijem sastavu su bili predstavnici ministarstava infrastrukture, finansija, ekonomije i regionalnog razvoja, Republičkog javnog pravobranilaštva i ministar bez portfelja Dragan Djilas, kao i predstavnici koncesionara.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Kako me nerviraju i ovi iz vlade što se nisu ranije setili da objave sve tako me nerviraju i bajagi "informisani" protivnici konsecije, pazte ovaj komentar sa b92

komentar sa b92":3gjrtgp7 je napisao(la):
Treba krenuti od pocetka i videti kako je ovaj koncesionar uopste dobio posao. Da li je postojao tender na kome su mogli ucestvovati i drugi ponudjaci ili je tender pravljen za samo jednog. Ako je bio samo jedan ponudjac, kako znate da je to bila najbolja ponuda? Neko uporedjenje mora postojati a jedino uporedjenje koje nesto vredi su ponude od bar dva druga ponudjaca. Ako je bio samo jedan, onda je sve moguce: od korupcije do amaterizma, neznanja i neodgovornosti. Cak iako svi relevantni finansijski detalji i budu poznati, a postojao samo jedan ponudjac, nikad necete saznati da li ste mogli imati bolji ugovor. Cinjenica da se vode razgovori sa koncesionarom i tome sta je poverljivo a sta nije, samo pokazuje da su sa srpske strane ovaj ugovor pisali ljudi bez iskustva i znanja, a mozda i bez dobrih namera.
Krajnje zlonamerno, mislim da je ono bio jedan od najčistije završenih tendera, niko se nije žalio a bila su sva svetska imena tu...
 
elliot":3oua60zy je napisao(la):
prelistavam u dokolici malo ove anexe (sto rece jedan lik na komentarima vesti na 92jci :

"ja skin'o ugovor, skeniro antivirusom, nema nikakvog malware-a,
prema tome sto se mene tice ugovor je cist" ;)
:D
 
Steva":213uvwpf je napisao(la):
Kako me nerviraju i ovi iz vlade što se nisu ranije setili da objave sve tako me nerviraju i bajagi "informisani" protivnici konsecije, pazte ovaj komentar sa b92

komentar sa b92":213uvwpf je napisao(la):
Treba krenuti od pocetka i videti kako je ovaj koncesionar uopste dobio posao. Da li je postojao tender na kome su mogli ucestvovati i drugi ponudjaci ili je tender pravljen za samo jednog. Ako je bio samo jedan ponudjac, kako znate da je to bila najbolja ponuda? Neko uporedjenje mora postojati a jedino uporedjenje koje nesto vredi su ponude od bar dva druga ponudjaca. Ako je bio samo jedan, onda je sve moguce: od korupcije do amaterizma, neznanja i neodgovornosti. Cak iako svi relevantni finansijski detalji i budu poznati, a postojao samo jedan ponudjac, nikad necete saznati da li ste mogli imati bolji ugovor. Cinjenica da se vode razgovori sa koncesionarom i tome sta je poverljivo a sta nije, samo pokazuje da su sa srpske strane ovaj ugovor pisali ljudi bez iskustva i znanja, a mozda i bez dobrih namera.
Krajnje zlonamerno, mislim da je ono bio jedan od najčistije završenih tendera, niko se nije žalio a bila su sva svetska imena tu...
Pa da, ja se jos i zbunio citajuci ovaj komentar jer se secam da sam citao da su najmanje 4 ponude prosle pretkvalifikacioni proces... Neinformisani, a pri tom zlonamerni ljudi mogu da budu jako nezgodni..
 
I vojvođanska komisija za koncesiju
29. avgust 2007. |
Beograd -- Izvršno veće Vojvodine formiralo Komisiju za razgovore sa predstavnicima Vlade Srbije o koncesiji za autoput Horgoš-Požega.

Kako je saopšteno nakon sednice pokrajinske vlade, na čelu komisije biće predsednik Izvršnog veća Bojan Pajtić, a članovi su potpredsednik vlade Tamaš Korhec i pokrajinski sekretari Siniša Lazić, Jovica Đukić i Vladimir Zelenović. U rad komisije biće uključeni najbolji stručnjaci sa Novosadskog univerziteta i predstavnici pokrajinskog Fonda za kapitalna ulaganja.

Potpredsednik Izvršnog veća Vojvodine Tihomir Simić rekao je da će uloga komisije biti da "preispita" ugovor o koncesiji, kako bi utvrdila da li su tim ugovorom oštećeni građani Vojvodine.

Kako je preneo Pokret snaga Srbije, čiji je Simić potpredsednik, on je ocenio da se kompletan ugovor sa aneksima koji nisu objavljeni mora, "u celini, bez izuzetka", dostaviti Izvršnom veću Vojvodine pre nego što počnu bilo kakvi razgovori sa predstavnicima Vlade Srbije.

"Jedino tako ova komisija može ravnopravno učestvovati u razgovorima sa predstavnicima vlade", kazao je Simić. On je naveo da će Vladu Srbije tokom razmatranja ugovora predstavljati ministri Velimir Ilić, Mlađan Dinkić, Mirko Cvetković i Dragan Đilas.

Prethodno je predsednik Skupštine Vojvodine Bojan Kostreš izjavio da Vlada Srbije nije objavila najvažnije delove Ugovora o koncesiji.

“Naročito me zabrinjava to što nije objavljen aneks 12, koji definiše naplatu putarine, zatim aneks 13, kojim se reguliše pitanje koncesione naknade, kao i aneks 14, koji reguliše oblike garancije”, rekao je Kostreš, koji je poslednjih meseci uporno insistirao na objavljuvanju spornog ugovora.

"Nismo došli do onog što nas najviše interesuje i što je interesovalo stručnu javnost i zato ćemo morati se potrudimo da u narednom periodu dođemo do novih informacija, jer upravo ovi delovi ugovora su veoma podložni manipulacijama i zbog toga oni moraju biti javni", kazao je Kostreš.

Pored teksta osnovnog ugovora, na sajtu Vlade Srbije objavljeno je 12 od ukupno 19 aneksa.

Ilić: Ne misle dobro Srbiji


Ministar za infrastrukturu Velimir Ilić izjavio je da samo oni koji, kako je rekao, ne misle dobro Srbiji komplikuju ovaj projekat. Ilić je, gostujući na RTS, rekao i da će visinu putarine određivati Vlada.

"Znači, niko sa strane ne može odrediti putarinu, Vlada Srbije donosi odluku o poskupljenu putarine. Putarina nije već dve godine povećana nigde, i mi veoma vodimo računa o tome. Svi ostali aneksi koji se tiču obaveza Srbije i vlade Srbije objavljeni su na sajtu", kazao je Ilić.

On je rekao i da neobjavljeni aneksi sadrže bankarske kamate i predstavljaju poslovnu tajnu koncesionara i banaka.

Koncesija Horgoš-Požega potpisana je u martu ove godine.

Posle pet meseci odbijanja, pregovori Vlade Srbije sa koncesionarima o objavljivanju ugovora počeli su ove nedelje. Za sada je na sajtu objavljeno 12, a novinari mogu da pogledaju 18 od ukupno 19 aneksa.

Stranka Nova Srbija, kojoj je lider ministar za infrastrukturu Velimir Ilić, ocenila je danas da "neko želi da koncesija na autoput Horgoš-Požega bude oborena, ako insistira na objavljivanju svih aneksa ugovora".

Rešiti pitanje službene tajne


Božidar Đelić kaže da pregovori o objavljivanju detalja ugovora o koncesiji za autoput Horgoš-Požega još nisu završeni.

"Sve na kraju mora da postane javno, svako ko radi u državi mora da zna da sve ono što potpiše biće dostupno javnosti u najkraćem mogućem roku", kaže potpredsednik Vlade Srbije.

"Četvoročlana komisija koja je određena da to uradi i da razgovara s koncesionarom i dan-danas radi, ono što je objavljeno nije kraj priče i sutra će na Vladi Srbije dati svoj predlog", kaže Đelić. On dodaje da bi ubuduće trebalo sistemski rešiti pitanje službene tajne.

Posle objavljivanja delova ugovora na veb-sajtu Vlade, novinarima je dozvoljeno da u prostorijama Vlade pogledaju i preostale dodatke koji se odnose na poslovne odnose koncesionara i banaka.

Ipak, zabranjeno je snimanje, štampanje ili prepisivanje delova ugovora na šta se novinari obavezuju potpisivanjem izjave pod krivičnom i matrijalnom odgovornošću. Tako je, na kraju, ostalo nejasno da li je ugovor o koncesiji i dalje tajna ili, kako tvrde u Vladi, postoji želja da se ceo objavi.

Đilas: Pravo građana da znaju

Ministar bez portfelja zadužen za Nacionalni investicioni plan Dragan Đilas izjavio je agenciji Fonet da svaki građanin Srbije ima pravo da zna svaki detalj ugovora o koncesiji, osim detalja o finansijskim aranžmanima koncesionara.

"Detalji finansijskih aranžmana koncesionara i njegovih finansijera nisu predmet interesovanja građana Srbije", naglasio je Đilas.

Da li će ugovor građanima biti dostavljen kroz sajt Vlade ili kroz prostoriju u kojoj će oni sami moći da se uvere šta u njemu piše je tehničko pitanje i ono ne predstavlja problem, rekao je Đilas.

Đilas je rekao da Komisija koju je oformila Vlada Srbije ne bi trebalo da bude telo koje odlučuje šta je javno, a šta ne.

"To je telo koje Vladu treba da obavesti šta su stavovi koncesionara, na osnovu čega će Vlada doneti svoje mišljenje i Komisija o tome ne bi trebalo da glasa", rekao je Đilas.

"Ukoliko ta Komisija ipak bude glasala", kako je rekao Đilas, "moj glas ide za to da sve u ovom ugovoru, osim onih detalja o finansijskim aranžmanima samog koncesionara, predstavlja ono sa čim svaki građanin treba da se upozna".

"Vlast se poigrava s građanima"

Među aneksima koji nisu objavljeni jesu i oni koji se odnose na visinu putarine, naknadu koju koncesionar plaća državi, kao i garancije za izvršenje posla.

Analitičari smatraju da ovi podaci ne smeju da budu poslovna tajna. "Tačno je da se mogu neki delovi ugovora izuzeti iz uvida javnosti, ali to mora posebno biti obrazloženo i mora biti jasno rečeno koji su razlozi za takvu odluku", kaže Nemanja Nenadić iz organizacije Transparentnost Srbija.

"Sudeći prema onom što je juče saopšteno i što možemo da vidimo na sajtu vlade, čini se da su izuzeti neki aneksi koji govore o pitanjima vezanim za putarinu i verujem da slučaj neće biti završen s ovim do sad", kaže on.

"Jedna vlast mnogo rizikuje kada se na ovaj način poigrava sa svojim građanima, kada skriva neke informacije i uvek pobuduđuje znatno veću sumnju, nego što bi inače postojala", dodaje on.

Verica Barać: Zabrinjavajuće


Sporni ugovor
Predsednica Saveta za borbu protiv korupcije, Verica Barać, izjavila je da je objavljivanje samo nekih delova ugovora o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega, veoma zabrinjavajuće.

"To pokazuje, u stvari, kako se primenjuju odnosno ne primenjuju osnovni antikorupcijski zakoni", rekla je Baraćeva za Radio Slobodna Evropa.

Prema njenim rečima, iz toga se vidi ključna činjenica da informacije nisu dostupne, i to ne samo sada, nego nisu bile dostupne ni pre zaključenja ovog posla niti u vreme kada je to urađeno, čak ni šest meseci posle toga.

"Vlast nam pokazuje da ona uopšte ne mari za početak stvaranja uslova za vladavinu zakona", s,atra ona.

"Iz ovog primera se vidi, ne samo zbog dostupnosti informacija, nego i iz celog posla, da je problem korupcije u Srbiji i dalje isto onako zabrinjavajući i možda najopasniji za sve eventualne promene u Srbiji, kao što je bio i ranije", rekla je Verica Barać.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=08&dd=29&nav_category=11&nav_id=261128
 
Осветљава се деоница аутопута од „Ласте” до Бубањ потока
Град Београд и Република Србија заједнички ће реализовати изградњу инсталације јавног осветљења на деоници аутопута, од транспортног предузећа „Ласта” до наплатне рампе у Бубањ потоку, најавио је данас градски менаџер Бојан Станојевић. У инвестицији вредној око 65 милиона динара Град ће учествовати са 49, а Република са 51 одсто средстава, а овај део аутопута биће осветљен до краја године. Посао ће обавити Јавно предузеће „Путеви Србије”.

– Основни циљ пројекта је безбедност саобраћаја, јер се на овој деоници често дешавају саобраћајне несреће. Пре неколико година из истог разлога осветлили смо деоницу аутопута од Аеродрома до града. Предстоји осветљавање дела Ибарске магистрале, којом се возила спуштају са брда које се пружа према гробљу „Орловача”, будући да се на овој деоници дешава највише несрећа, услед претицања преко двоструке пуне линије. И тај пројекат ће заједнички реализовати Град и Република – рекао је Станојевић.

Пројектом је предвиђено да се изведе трофазна инсталација, која омогућава командовање нивоа осветљености са централног места. То је нова генерација светиљки са натријумовим изворима високог притиска, као и предспојним уређајима са пригушницама двојаке снаге. Оваквим решењем јавног осветљења омогућено је да се ниво осветљености пута смањи равномерно дуж целе деонице у времену смањеног интезитета саобраћаја.

Тако ће у дужини од пет километара бити постављена 82 стуба висине 13,5 метара са по две светиљке са натријум сијалицом високог притиска, снаге 400 вати, као и изграђени стубна трафо-станица и пет разводних ормана.

Осим квалитетнијег осветљења, овакво решење смањује и утрошак електричне енергије, као и трошкове одржавања.
Izvor: Grad Beograd
Link: www.beograd.co.yu
 
^^Strava!
Voznja tom deonicom do Bubanj potoka nocu je stvarno zastrasujuca
 
Nenad":27vi5tbx je napisao(la):
^^Strava!
Voznja tom deonicom do Bubanj potoka nocu je stvarno zastrasujuca
ima neki ludak na motoru koji je vozi tu tipa 180kmh i stavio video na youtube, zastrašujuće.
Voziti noću tom deonicom je prilično hevi, pogotovu ako ima puno saobraćaja, 1994 sam tu izbegao nesreću sudaranja na bankinu. Biće zaista ok potez ako osvetle to i uvedu radare na tu deonicu.
 
Steva":ts474ocu je napisao(la):
Nenad":ts474ocu je napisao(la):
^^Strava!
Voznja tom deonicom do Bubanj potoka nocu je stvarno zastrasujuca
ima neki ludak na motoru koji je vozi tu tipa 180kmh i stavio video na youtube, zastrašujuće.
Voziti noću tom deonicom je prilično hevi, pogotovu ako ima puno saobraćaja, 1994 sam tu izbegao nesreću sudaranja na bankinu. Biće zaista ok potez ako osvetle to i uvedu radare na tu deonicu.
Naravno kad vozaci tamo gaze maksimalno a taj deo auto puta je projektovan za max brzinu 100kmh
 
Steva":1nb6mst0 je napisao(la):
Nenad":1nb6mst0 je napisao(la):
^^Strava!
Voznja tom deonicom do Bubanj potoka nocu je stvarno zastrasujuca
ima neki ludak na motoru koji je vozi tu tipa 180kmh i stavio video na youtube, zastrašujuće.
Voziti noću tom deonicom je prilično hevi, pogotovu ako ima puno saobraćaja, 1994 sam tu izbegao nesreću sudaranja na bankinu. Biće zaista ok potez ako osvetle to i uvedu radare na tu deonicu.
Pricao mi je brat pre nekoliko godina da su nekom prilikom postavili test radar verziju na Novom Beogradu da bi izracunali za koliko bi se takva investicija isplatila.
Radar je kostao €50.000 (za cifre ne garantujem, posto nisam cuo iz prve ruke), a isplatio se za 3 sata!!! Cinjenica je da se kod nas nenormalno vozi, a ljudi su neustrasivi.. Ne znam da li ih ista moze zaustaviti! U svakom slucaju, bar ce biti svetlije :)
 
^^Ne bih rekao neustrasivi nego divljaci i bez grama mozga. To sto rade mogu na nekom zatvorenom poligonu pa nek ginu ako hoce i nek tamo izigravaju heroje ali ovako ugrozavaju gomilu drugih ljudi, ucesnika saobracaja. Uvek se setim one nesrece u tunelu kad je lik u porseu kako su kasnije izracunali vozio oko 180 km/h (!!!???) i ubio nekoliko ljudi. Strasno!
 
Коридор 10 за три године
Завршетак овог путног правца, као национални приоритет, биће мера успеха актуелне владе, сматра министар Млађан Динкић

Успех ове владе мериће се тиме да ли ће до краја мандата коначно бити завршен Коридор 10 и то цео – од Хоргоша до границе са Македонијом и Бугарском, укључујући све обилазнице, наравно и ону најважнију око Београда са мостовима. Јер, то није пројекат само једног министарства или једне странке, већ целе владе – национални приоритет, изјавио је Млађан Динкић, министар економије и регионалног развоја, гостујући јуче у Политикином пословном клубу. Утолико пре што сви радови на овом путном правцу, како каже, могу да се изведу за три године и што милијарду и по евра, колико је потребно за њихов завршетак, можемо да обезбедимо без концесија, из буџета, од приватизационих прихода, а да евентуално недостајући део покријемо мањим кредитом....[објављено: 30.08.2007.]
Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=39238
 
Vrh