Šta je novo?

Regionalna infrastruktura i autoputevi

Znaci, imacemo super autoputeve koje niko nece koristiti jer su preskupi! Bas lepo
 
Kako niko neće koristiti ?

Velja će morati da naplaćuje lokalne-alternativne puteve .. više od AP. :)

Na AP cena 10€, a okolnim putevima 12€ ... pa,sad biraj.
 
Ibarska magistrala koju bi novi autoput trebao da zameni ima odredjenu ferkvenciju vozila, no ona dosta varira. Napr. vikendom je skoro prazna kao i tokom letnjih meseci. Takodje, imam bojazan da bi ljudi i pored autoputa isli ibarskom posto se ista ne placa...
 
^^Prvi put cujem da je Ibarska tokom letnjih meseci prazna. Iz licnog iskustva mislim da je bas tada najkrcatija (Zlatibor, Crna Gora itd..)
 
To mozda na pocetku i kraju letnjih odmora tj. deo juna i septembra. Ovo izmedju je potpuno prazno. Znam posto imam vikendicu koja gleda pravo na magistralu.
 
Aha, ok.. nisam znao. U svakom slucaju, autoput sa sobom donosi mnostvo mogucnosti. Otvaranje industrijskih zona posto je sve "blize" i glavnom gradu i ostalim putnim pravcima. Drugo skracuje se i put za Bosnu, pogotovo kada se zavrsi obilaznica oko Uzica. To ce biti i autoput za buduci aerodrom Ponikve itd.. Hocu da kazem da, sama izgradnja autoputa dovodi nove korisnike istog.
 
Vlada danas o javnosti koncesije
23. avgust 2007. | 07:16 -> 09:55 |
Beograd, Novi Sad -- Vlada će na današnjoj sednici odlučiti da li će anekse ugovora o koncesiji za autoput Horgoš-Požega staviti na uvid javnosti.

Ministar infrastrukture Velimir Ilić je sinoć na RTS-u izjavio da je kampanja koja se vodi protiv njega "čisto politička", a da je ugovor "čist kao suza". "Naši izdajnici, koji u Srbiji, nažalost, postoje i protiv kojih zakon ne preduzima ništa, tipa Kostreša i ostalih, sistematski rade na uništavanju svega što miriše na Srbiju, a ovih dana izdaju vojvođanske pasoše", rekao je Ilić.

"Tu se uključuje i gospođa Barać, čak šta više i Miša Brkić, novinari koji su veterinari po struci, agronomi, svi komentarišu koncesiju", kazao je ministar Ilić.

Velimir Ilić je rekao i da se boji da će zbog kampanje koja se vodi, koncesionar odustati od izgradnje autoputa Horgoš-Požega.

"Koncesionar ne dâ da se objavi finansijski deo ugovora, a pravni smo objavili. Pitanje je da li će koncesionar nastaviti da radi. Oni su me upozorili da su oni jake firme i njima kampanje nanose veliku štetu", rekao je on.

Odgovarajući na primedbu da je Ustav Srbije, koji garantuje javnost takvih poslova, iznad bilo kakvog ugovora, Ilić je rekao da je ugovor završen pre donošenja novog ustava.

"Ustav je jači od koncesionog ugovora, ali je koncesija završena pre nego što je usvojen Ustav. Ustav ima tačku koja smeta", rekao je Ilić.

Ilić se upitao i zašto se toliko insistira na tom ugovoru, a "ne i o B92 i Sartidu".

"Ja ću insistirati, i po cenu svoje ostavke, da se obelodani, i tražiću da sve bude dostupno javnosti. Ne bude li se obelodanilo, neću biti ministar u Vladi Srbije", kazao je on.

Kostreš: Ne verovati Iliću "na reč"

Predsednik Skupštine Vojvodine Bojan Kostreš kaže za B92 da, kad je u pitanju ugovor o koncesiji, javnost Iliću ne sme verovati na reč.

Da li je ugovor čist kao suza, kako tvrdi ministar, treba da utvrde stručnjaci, rekao je Kostreš, kao i da na uvrede neće odgovarati.

"Ilić koristi retoriku Slobodana Miloševića. U Srbiji određene grupe ljudi, kada god žele da skrenu sa teme, svoje političke oponente nazivaju izdajnicima, podmeću razne laži i izmišljotine. Postavljam ponovo osnovno pitanje - zašto ne možemo da vidimo taj ugovor?", pita Kostreš.

Verica Barać, predsednica Saveta za borbu protiv korupcije, smatra da je činjenica da Velimir Ilić tako žestoko, ne birajući sredstva, brani ugovor, dokaz da on, u stvari, brani svoje uskopartijske interese.

"Iz njegove reakcije se, u stvari, vidi ono što se može inače videti - radi se o interesu njegove stranke. Zato je on i rekao da će izaći iz Vlade i oboriti je, ako se ospori koncesija", rekla je Baraćeva.

Ona kaže i da ne razume kuda vodi put Beograd-Požega. "Vodi samo u Zapadnu Srbiju, gde je političko uporište Velje Ilića", kazala je Verica Barać.

Ekonomska novinarka i direktorka Ekonomist medija grupe Biljana Stepanović kaže da je afera o koncesiji prevazišla ministra Ilića.

"Ne razumem vladu koja pušta Velimira Ilića da je brani", kaže ona, kao i da je u ovom trenutku važno šta će da kaže premijer Vojislav Koštunica.

"Pitanje je u čije ime nastupa Ilić, on je sada ispao sam na brisanom prostoru, kao da je sâm taj ugovor sklapao. Prosto je neophodno da nam se kaže zašto se ćutalo i koji su osnovni elementi ugovora", kaže Stepanovićeva.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=08&dd=23&nav_category=11&nav_id=260349
 
Vlada odobrila objavljivanje kompletnog ugovora

23. avgusta 2007. (Beta) - Vlada Srbije prihvatila je u četvrtak inicijativu da se kompletan ugovor o koncesiji na izgradnju autoputa Horgoš-Požega stavi na uvid javnosti, rekao je ministar prosvete Zoran Lončar.

Na konferenciji za novinare posle sednice Vlade, Lončar je kazao da će Vlada Srbije objaviti sve anekse ugovora, a da je odluka o objavljivanju ugovora doneta jednoglasno, na inicijativu ministra za infrastrukturu Velimira Ilića.

Lončar je kazao da će tekst ugovora biti objavljen na internet sajtu Vlade, kako se izrazio, u najkraćem mogućem roku.

On je istakao da će ugovor o koncesiji biti objavljen čim se obave neophodno tehničke pripreme i precizirao da će biti dostpuni svi delovi koji su bitni za interese građane Srbije.
Pa, da vidimo i to čudo .. od Ugovora.
 
Hehe, sad ispade Velja heroj! O Boze, sta se sve nece cuti od ove nase Vlade...
 
Objavljuje se najveći deo ugovora
Beograd, Novi Sad -- Vlada Srbije donela je odluku da se objavi ceo ugovor i najveći deo aneksa o koncesiji za autoput Horgoš-Požega.

Sednica Vlade na 100. dan od početka rada trajala je više od tri sata. Kako saznaje B92, aneksi za koje koncesionar FCC Alpina traži da budu tajni, biće predmet pregovora četvorice ministara sa predstavnicima koncesionara, kako bi i ti delovi bili objavljeni. U pregovorima će učestvovati ministri Cvetković, Đilas, Dinkić, Ilić, kao i javni pravobranilac Srbije.

Nezvanično, tajna će ostati informacije o kreditima koje koncesionar uzima od banaka za izgradnju puta.

Kako B92 saznaje, ministri u Vladi Srbije zakazaće sastanak sa predstavnicima vojvođanskih vlasti kako bi razmotrili probleme u vezi sa koncesijom za izgradnju autoputa Horgoš-Požega.

Pošto koncesije ne poznaje kao udžbenike, ministar prosvete Zoran Lončar nije mogao da učestvuje u raspravi u Vladi Srbije, pa nije ni mogao da kaže koji će detalji ugovora ostati tajna, s obzirom na odredbu o poverljivosti tehničke i finansijske dokumentacije na koju se koncesionar može pozvati.

"Ja sam samo pristustvovao sednici, nisam učestvovao u raspravi. Svi delovi koji su od interesi za javnost dokazuju ugovor o koncesiji radi interesa Republike Srbije da ne sadrži odredbu štetnu po Srbiju", rekao je on.

Ministar prosvete nije znao da kaže kada će najveći deo ugovora sa aneksima biti objavljen na sajtu Vlade, ali je rekao da će to biti u najkraćem roku.

A na pitanje zašto je on došao na konferenciju posle sednice Vlade, na kojoj nije odlučeno ništa u vezi sa prosvetom, Lončar je primenio praksu ponavljanja odgovora.

Lončar: Ja vam se zahvaljujem na pitanju, i to ćete morati da pitate ostale članove Vlade Republike Srbije. Ja nisam bežao nikada od javnosti. Imali ste priliku da se upoznate sa mojim radom pre.

B92: To znači da Velimir Ilić i ostali članovi Vlade beže od javnosti?


Lončar: Ako je pitanje meni upućeno, zahvaljujem, ali to pitanje uputite ostalim članovima Vlade.

Lončar je zahvalio i na pitanju novinara koliko je ozbiljna vlada koja na konferenciju za novinare na kojoj je glavna tema koncesija pošalje ministra prosvete, i rekao da ova zemlja nema ozbiljniju vladu od sadašnje.

Ministar prosvete je zahvalio i na pitanju da li je Vlada raspravljala o odgovornosti Velimira Ilića, koji je pet meseci tvrdio da ne može da se objavi ugovor.

Uz to je i ponovio da je odluka o objavljivanju doneta jednoglasno, na Ilićevu inicijativu.

Ugovor je potpisan 30. marta ove godine, a novinarima je tek pre nekoliko dana omogućen uvid u osnovni tekst.

Bez uvida u anekse ugovora o koncesiji - javnost Srbije ostala bi uskraćena za mnoge informacije, kao što su način na koji će se obračunavati putarina, ali i koliko će se novca mesečno slivati u budžet Srbije na osnovu naknade za koncesiju.

Pretpostavlja se da aneksi imaju preko 1000 strana, za razliku od osnovnog ugovori od 50 strana, koji je novinarima u ponedeljak stavljen na uvid.
...
Izvor:B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=08&dd=23&nav_category=11&nav_id=260349
 
^^ dobio sam kuršluc čitajuči izjave Lončara...
 
Eh.. Loncar.. on mi deluje kao neko koga Vlada u kriticnim slucajevima uvek salje da daje izjave. Kao ministar prosvete, on stvarno nema veze ni sa cime... Eh, Vlada...
 
„АЛПИНА” НЕЋЕ ОДУСТАТИ ОД КОНЦЕСИЈЕ
БЕОГРАД – Представница шпанско - аустријског конзорцијума „ФЦЦ-Алпина” Серена Ауфвајтер изјавила је вечерас да та фирма неће одустати од концесије за изградњу аутопута Хоргош - Пожега.

„Ово што се тренутно дешава у Србији је политички обрачун који нас не интересује”, рекла је она Радио-телевизији Србије.

Представница конзорцијума је навела да нема разлога да се било шта крије и да „Алпина” сигурно, и после објављивања анекса уговора, неће одустати од посла.

Влада Србије на данашњој седници једногласно је подржала иницијативу министра за инфраструктуру Велимира Илића да се Уговор о концесији за изградњу аутоупута Хоргош - Пожега, укључујући и анексе, објави на сајту Владе.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu

Sad mi je lakse :)
 
Cuo sam sada vest da je predstavnica FCC-a izjavila da oni nece odustati od izgradnje autoputa. Ocigledno su svesni da je objavljivanje ugovora stvar koja se nikakvom klauzulom ne moze spreciti.
 
Zbog radova na izgradnji nove petlje na putu Novi Sad-Temerin zatvorena Temerinska raskrsnica
Novi Sad - Temerinska raskrsnica, odnosno ukrštanje puta Novi Sad - Temerin i poluautoputa Novi Sad - Subotica, zatvorena je za saobraćaj iz pravca Novog Sada zbog radova na izgradnji nove petlje preko budućeg autoputa.
Zabrana saobraćaja na ovom putnom pravcu uvodi se od pristupnog puta za megamarket "Rodić" do raskrsnice puteva R-120 (Novi Sad - Temerin) i veze na put M-22 (Novi Sad - Srbobran) kod "Tehnohemije".
Saobraćaj će se odvijati u alternativnim pravcima. Vozila će se usmeravati na petlju "Zrenjanin", i dalje kroz Žabalj u pravcu Temerina, odnosno prema Sirigu u pravcu Subotice. Saobraćaj od Temerina do Novog Sada, za vozila ukupne mase do 12 tona i autobuse, odvijaće se preko veze puteva R-120 i M-22.1 kod Instituta za ratarstvo, dok će se za vozila ukupne mase preko 12 tona saobraćaj odvijati preko Žablja i Gospođinaca, petlje "Zrenjanin" i dalje do Novog Sada.
Na samom autoputu u zoni "Temerinske raskrsnice", saobraćaj se odvija u oba smera, Beograd - Subotica i obrnuto. R. B.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Alpine FCC - Profesionalci, za razliku od trigranita.
 
Njima je to previse unosan posao da bi tek tako odustali zbog neodgovornosti i glupiranja Velje Ilica. Finansijska konstrukcija koja stoji u ugovoru sigurno nece biti objavljena tako da ne vidim nikakvu opasnost po FCC. Isto to vide i oni.
 
I to, a i te firme egzistiraju i rade na visoko transparentnim trzistima Evropske Unije. Bilo bi nerealno od njih da ocekuju da to negde drugde nije tako. Ali kao sto rece Steva, profesionalci!
 
^^Zato sam ja i bio misljenja da se nece povuci ako se objave detalji ugovora i da tu treba istrajati i nedopustiti Velji Ilicu da opet radi sta hoce. Jedina stvar koja mi ipak nije jasna i koja ne govori bas u prilog tome da su TOOOOOOLIKI :) profesionalci je onaj negativni odgovor Djelicu. Tu su bas mogli malo bolje da se pokazu.
 
^^ Pitanje je kako je ta molba od strane Djelica bila formilisana. Ako je napisao "jel mozemo sve da objavimo", pa i ja bih odgovorio da ne moze. Ali dobro, sve je dobro sto se dobro svrsi :)
 
Evo i cele vesti...
FCC-Alpina ne odustaje od koncesije
Beograd -- Predstavnica špansko-austrijskog konzorcijuma Serena Aufvajter izjavila sinoć da ta firma neće odustati od koncesije.

"Ovo što se trenutno dešava u Srbiji oko koncesije za izgradnju autoputa Horgoš-Požega je politički obračun koji nas ne interesuje", rekla je ona Radio-televiziji Srbije.

Predstavnica konzorcijuma je navela da nema razloga da se bilo šta krije i da FCC-Alpina sigurno, i posle objavljivanja aneksa ugovora, neće odustati od posla.

Vlada Srbije je na jučerašnjoj sednici jednoglasno podržala inicijativu ministra za infrastrukturu Velimira Ilića da se Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega, uključujući i anekse od interesa za javnost, objave na sajtu Vlade, a javnost ostalih aneksa će biti predmet pregovora četvorice ministara sa predstavnicima koncesionara.

To je epilog višemesečnog insistiranja predsednika Skupštine Vojvodine Bojana Kostreša i medija da se taj ugovor objavi, kao i zahteva poverenika za informacije od javnog značaja Rodoljuba Šabića.

Velimir Ilić je u više navrata izjavljivao "da se boji da će zbog kampanje koja se vodi, koncesionar odustati od izgradnje autoputa".
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=08&dd=24&nav_category=11&nav_id=260520
 
VSS ODBACIO TUŽBU MINISTARSTVA ZA INFRASTRUKTURU
BEOGRAD , 24. avgusta - Vrhovni sud Srbije saopštio je danas je odbacio tužbu Ministarstva za infrastrukturu protiv rešenja poverenika za informacije od javnog značaja, kojim je tom ministarstvu naloženo da Skupštini AP Vojvodina dostavi kopiju ugovora o koncesiji za izgradnju, korišćenje i održavanje autoputa Horgoš - Požega.

U obrazloženju odluke Vrhovnog suda navedeno je da Ministarstvo za infrastrukturu ne može biti tužilac u tom sporu, jer rešenjem poverenika nije rešavano o nekom pravu ili na zakonu zasnovanom interesu tog organa, već o njegovoj dužnosti da, kao nadležni organ javne vlasti, postupi po zahtevu tražioca informacije.

Iz navedenih razloga Ministarstvo za infrastrukturu nema pravni interes za podnošenje tužbe, a time ni legitimaciju u upravnom sporu, navedeno je u saopštenju.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Radovi na Đerdapskoj magistrali

Saobraćaj otežan do kraja meseca

Donji Milanovac - Već tri nedelje kako se na Đerdapskoj magistrali, na potezu od Dobre prema Tekiji izvode radovi na sanaciji ove važne saobraćajnice. Radovi istina, usporavaju saobraćaj, ali i stvaraju uslove da se ubuduće na ovoj frekventnoj magistrali odvija znatno bezbednije. Izvođač radova je "Preduzeće za puteve Zaječar", a prema nalogu JP "Putevi Srbije".
Zaječarski putari puno su posla imali na deonici između Hladnih voda i Belih voda u blizini Donjeg Milanovca, gde je novim slojem asfalta presvučeno oko 4,5 kilometara puta, a sada se bave sanacijom ulegnuća na više mesta, kao i krpljenjem udarnih rupa.
Prema planu, do kraja meseca trebalo bi da se predviđeni radovi kompletno završe i deonica do Hidroelektrane Đerdap I osposobi za nesmetano odvijanje saobraćaja. Saobraćaj na Đerdapskoj magistrali se i pored radova, donekle usporeno, ali ipak odvija bez prekida. J. B. K.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Posećuje naš ministar kolegu na Siciliji, i ovaj mu pokazuje šta ima: stan, jahtu, vikendicu, privatnu ambulantu.
- Kako si stekao sve to, pita naš ministar.
- Evo kako, kaže domaćin i izvede ga van grada. Vidiš ovaj autoput?
- Vidim, kaže naš čovek.
- E vidiš, trebalo je da bude širok 14 m, ali ja sam dao da se napravi sa 12 m. Eto odakle mi sve ono.
Iduće godine Italijan uzvraća posetu i naš ministar mu pokazuje svoju kuću, vilu, privatno vašarište, kola i džip, privatnu kliniku.
- Kako si sve to zaradio, čudi se Sicilijanac?
Naš čovek izvodi ga van grada i pita:
- Vidiš li ovaj autoput?
- Ne vidim.
- E pa eto odakle mi sve ono.
Prilog čitaoca P. G. iz Zemun
Izvor: Danas
Link: www.danas.co.yu
 
Vrh