Šta je novo?

Razvoj novobeogradskih blokova

Brze iz blokova

USKO "grlo" ulice Jurija Gagarina, od raskrsnice sa Trećim bulevarom do benzinske pumpe, biće prošireno. Ova saobraćajnica će na kritičnoj deonici umesto sadašnje tri posle rekonstrukcije imati ukupno šest traka. Ovaj zahvat podrazumeva i pomeranje železničkog nadvožnjaka ispod kojeg se svakodnevno u saobraćajnom špicu stvara "čep" vozila.

Direkcija za građevinsko zemljište krajem februara raspisaće tender za izvođača radova, pa se, ukoliko sve bude teklo bez prepreka, početak izgradnje može očekuvati u junu. Stručnjaci su procenili da bi ova intervencija mogla koštati oko 500 miliona dinara, ali će se tačan iznos i datum završetka radova znati tek po zaključenju ugovora sa izvođačem.
Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište najavljuje da će se radovi odvijati u tri faze.

- Prvobitno je bilo planirao probijanje železničkog nasipa radi proširenja ulice, ali se posle ispitivanja na terenu pokazalo da je neophodno sagraditi novi nadvožnjak - objašnjava Bajić. - To će se i prvo raditi. Nov nadvožnjak dužine stotinu metara i sa izmeštenom trasom pruge gradiće se južno od postojećeg. Na njega će se odmah prebaciti železnički saobraćaj, kako bi se obezbedio normalan protok putnika i robe. Sledeća etapa biće demontaža postojećeg čeličnog nadvožnjaka i probijanje nasipa ka Trećem bulevaru i na kraju sledi proširenje Ulice Jurija Gagarina na tom delu.

Prema glavnom projektu proširenje podrazumeva izgradnju tri trake u oba smera. Ukupna širina kolovoza biće 21 metar, a sa obe strane planirani su trotoari od šest metara. Između traka u dva smera projektovan je razdelni pojas od 14 metara. Zelena površina na njemu i uz trotoare biće ukrašena živom ogradom, a posadiće se i drveće.

NOVO SKRETANJE
SADA se za skretanje iz Jurija Gagarina ka Trećem bulevaru i za skretanje u suprotnom smeru koristi ista traka. Ko ima prednost određuje semafor. Projektom rekonstrukcije Ulice Jurija Gagarina planirano je da se napravi odvojena traka za skretanje iz Trećeg bulevara u smeru ka Blokovima.
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=115848&datum=2008-02-08
 
au pa stvarno bi bilo lepo, mada iskreno ne znam zasto ne bi mogli samo da probiju nasip... eto kako se bacaju pare.. al dobro....
 
Mene iritiraju građevine u mom bloku. Mnogo.

Nekada je ovde bilo i prirode. Sad ispod svoje zgrade umesto da vidim samo jedan ''limeni kontejner'' u olbiku Maxi diskonta, ja vidim još jedan, 3 puta veći, i to u obliku Tehnomarketa, a između njih dvoje se, biće, gradi još jedan ekvivalent.

Ko to dopušta? Ovo ne liči ni na šta.

*erem se ovom gradu n gradske urbaniste i arhitekte koje odbijaju gradnju Besixa, a dozvoljavaju ova *ranja.
 
Slazem se ali srecom ti objekti nisu veciti niti je njihova arhitektonska vrednost na nekom nivou da bi bili odrzivi tu neko duze vreme.
A sto se tice Besixa pitanje je ko je koga tu odbio i ko je odustao, jel cini mi se da su ovi stvarno zapeli za gradnju da bi ovi nasi brze bolje uzeli kes za to i imali keca u rukavu za naredne izbore i kampanje. Sa druge strane daleko mi je bolji koncept sadasnjeg predlozenog resenja za taj blok nego sto je bio besix.
 
Evo i fotki. Prvo je bio aktuelan samo Maxi koji i nije smetao, bio je od neke koristi. I još uvek je.

dscf2820resizezr0.jpg


Onda su sagradili ovu glupost za koju se hvale da je najveća tehnička prodavnica na Balkanu. Barem da su im cene normalne...

dscf2822resizeuu5.jpg


A sada grade nešto treće za šta sam se iskreno nadao da će biti nešto što će oplemeniti ovaj kraj, ali jok... Po svoj prilici će biti još jedna konzerva.

dscf2821resizexe0.jpg


Urbanizacija, my ass.

Diskutovali ste i na temu nadgradnji skloništa, well, ti objekti barem izgledaju pristojno za razliku od ovih gluposti, as in:

dscf2823resizeresizepk9.jpg


dscf2824resizeresizeac2.jpg


dscf2825resizeresizeeu9.jpg


(Trudio sam se da max. optimizujem slike da ne davim sa thumbnailovima.)
 
JA SAM ODAVNO NAPISAO DA JE TO PROSTO NEOBJASNJIVO, osim ako se ne pretpostavi inace neverovatno, a kod nas vrlo verovatno, da je namenu tih "blokcica" odredio i bojicam u plan ucrtao neko ko nikad tu u zivotu nije bio i verovatno se pitao otkud to da su ti blokovi prazni i nije skonatao mimo lica mesta da oni cine tako prazni celinu sa bocnim bokovima... tu je moglo da se napravi nekoliko tematskih parkova, svaki da se na zove po nekoj planeti isl.... a ovako propast!

@Igor
Tacno je da se radi o prolaznim objektima, ali je tacno i da su parcele izdate na "99" godina, sto je samo pravna forma za prodaju gradskog gradjevinskog zemljista. Jedini nacin da tu nikne nesto normalno je ekproprijacija... ali to sada ne dolazi u obzir jer bi to bilo klasicno sikaniranje.
 
eksproprijacija u odnosu na koga?
 
Poshto sam ziveo tu od malena......na tim "blokcicima" izmedju visokih zgrada blokova 61-64 od izgradnje blokova nije bilo apsolutno nichega...samo trava i korov...da se ispravim,bila je fabrika betona jako jako davno pre nego shto je niko korov na jednom od "blokchitja" Bloka 62...lepo je shto su se nakon skoro 40 godina setili da poplochaju te "blokchitje"i prvedu ih kakvoj-takvoj nameni a ako na neshto konkretnije od hangara treba da se cheka josh 40 godina..pa giv mi hangar enidej.
 
josh 40 godina.? ... ma, manje ... nije toliki rok trajanja tih objekata. :)
 
poluproverena informacija je da će treća konzerva biti slovenački Tuš.

Polako, NBGD će na kraju imati zgrade kao Coruscant :D (ko razume shvatiće ;)) samo je pitanje vremena :)
 
У Блоку 37 градиће се гаража са 536 места
У Блоку 37, на углу Трећег булевара и улице Тошин бунар, предузеће „Durst Development” градиће гаражу са 536 гаражних места. Овом предузећу у закуп на 99 година дато је 5.105 квадратних метара по цени 290.343.360 динара након поступка јавног надметања који је спровела Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда. Почетна цена укупне закупнине и накнаде за уређења јавног градског земљишта износила је 70.949.663 динара.

Објекат ће имати подрум, приземље и три спрата, а инвеститор је обавезан да га изгради у року од три године по добијању одобрења за градњу.

– Град поздравља све приватне иницијативе које за циљ имају изградњу нових паркинг места, јер је очигледно да Београду недостају паркиралишта. У центру се граде још два слична објекта и очигледно је да су инвеститори правилно проценили да се на овом послу може добро зарадити. Најбољи пример је подземна гаража код Пионирског парка која је увек пуна – рекао је Ђорђе Бобић, главни градски архитекта.

Тренутно је у припреми још 29 девет локација које ће град понудити приватним инвеститорима. Према речима Ђорђа Бобића, очекује се да овај план буде усвојен на једном од наредних заседања Скупштине града, а у међувремену је у ЈКП „Паркинг сервис” формирана радна група која ће предложити најбољи начин реализације овог посла.

– Морамо одлучити хоћемо ли ове локације инвеститорима понудити у вишегодишњи закуп или ћемо закључити неку врсту уговора о концесији. Могуће је и да ће бити направљена нека врста јавног и приватног партнерства. Међутим, већ сада је извесно да ће цену паркиралишта у овим јавним гаражама контролисати град – рекао је Ђорђе Бобић.
Izvor: Grad Beograd
Link: www.beograd.co.yu
 
Opština Novi Beograd traži stare fotografije
Opština Novi Beograd pozvala je građane, institucije i javne ustanove koje poseduju stare fotografije, štampane materijale ili druga dokumenta (filmski zapisi), da se jave kako bi pomogli u što kvalitetnijoj pripremi obeležavanja jubileja Novog Beograda. Naime, 11. aprila ova opština obeležiće 60 godina postojanja. U sklopu proslave ovog značajnog jubileja predviđene su izložbe dokumenata i fotografija koje su posvećene istoriji i razvoju Novog Beograda.
Sve potrebne informacije građani mogu dobiti na telefon 3106-780 od 8 do 16 časova ili putem imejla: JUBILEJŽNOVIBEOGRAD.org.yu. Materijali se u opštinu mogu dostaviti do 31.marta.
B. R.
извор Данас
линк http://www.danas.co.yu/
 

Нови сјај новобеоградске „Фонтане”

На јесен у најстаријем делу Новог Београд модеран комерцијални центар
Fontana.jpg

Предстоји комплетна обнова(Фото Л. Вулетић)

Новобеограђани ће, упркос вишедеценијском неодговорном и немарном односу према фонтанама, крајем године дочекати да Пословни центар „Фонтана” буде комплетно обновљен. Планом детаљне регулације за Блок 1 у Новом Београду, предвиђена је обнова комплекса „Фонтана” и изградња јавне подземне гараже у унутрашњости кварта омеђеног улицама Париске комуне, Омладинских бригада, Булевара Зорана Ђинђића и Народних хероја.

Урбанисти препоручују да „Фонтани” буде враћен аутентичан изглед комерцијалног градског центра. Поправка партера и уређење постојеће фонтане требало би да буду урађени према условима Завода за заштиту споменика културе, будући да ово здање слови за представника модерне архитектуре у нашој земљи. На велику радост малишана, сва дечја игралишта у овом блоку биће обновљена и проширена.
– Овај план је значајан за Нови Београд, јер је реч о блоку који је први изграђен у овом делу града. Урбанисти су прецизно одредили где ће се налазити зелене површине које морају да остану јединствене. У овом крају нема довољно простора за паркирање и првобитно је била планирана изградња надземне јавне гараже. Грађани су се успротивили таквом предлогу. Њихова сугестија је уважена, па је одлучено да буде изграђена подземна гаража – каже Ђорђе Бобић, главни градски архитекта.

Процењује се да ће за комплетну реконструкцију бити утрошено око 22 милиона динара. Ивана Миленковић, архитекта Новог Београда, каже да ће за три-четири месеца бити завршен пројекат и да ће на јесен, уз помоћ града, почети радови.
– Комплекс Пословног центра „Фонтана” има два дела, од којих је већи у надлежности општине, а трећину користи компанија „Делта”. Пошто је објекат под заштитом Завода, неће бити надоградње. Планирамо да средимо биоскопску салу у којој ће се, осим гледања филмова, одржавати концерти. Биће поплочане прилазне стазе и терасе, сређен раван крови фасаде – каже Миленковић.

Почетком шездесетих година прошлог века изграђен је Блок 1 по пројекту архитекте Бранка Петричића, један од првих блокова у Новом Београду. Замисао урбаниста је била да Блок 1 представља централну друштвено-привредну зону тадашњег Новог Београда у коме је 1967.године, по идејном решењу архитекте Уроша Мартиновића, изграђен пословни центар „Фонтана”. Дуго је био место где су излазили млади.

Д. Спаловић
[објављено: 12/03/2008]
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Novi-sjaj-novobeogradske-Fontane.sr.html
 
U Bloku 70 treba da se izgradi skejt park, ali su dokoni stanari odlucili da pokusaju da to sprece peticojom, na sta skejteri odgovaraju "sesticijom" (zivela hip-hop kreativnost) :cool:

Stanari su u fazonu - "Toplana, sljunkara, splavovi, jos nam samo skejt park fali", sto moze da se okarakterise kao nastavak legendarne narodne umotvorine - "Da piju, pusu, drogiraju se, sve razumem.... ali da sedae na 'ladan beton, to ne razumem".... a i nekako isijava slican mentalitet iz obe izjave :rolleyes:
 
Inače su dosta kulturno asfaltirali staze na NBG, svidja mi se dosta, mada ima još nekoliko nelogičnosti :)

DSC_0228.jpg


DSC_0225.jpg


DSC_0191.jpg


DSC_0190.jpg


DSC_0182.jpg
 
Sa ove zadnje sličice se vidi koliko tramvajska baštica lepše izgleda sa travnjakom na sebi. Nadam se samo da će ga gradsko zelenilo bar malo održavati, bez obzira na sva ulja i masti koja kaplju sa tramvaja.
 
@Steva (slike)
Nasadio Mile zardUnjere ispred svog lokala, jos samo stolove i stolice pa da se sabijaju cevapi. :bash:
 
Obratite paznju na pesacki na drugoj fotki :lol:
 
Od kada se Idea na Bezaniji izgradila, ozivela su gradilista oko nje. Evo par slika okoline









 
@ Milance, ne moraš onako da lupaš glavu, jer su te žondinjere bile
ispred tog lokala sa bašticom još ranije, pa su sada proširenjem
izgubile 'svoje mesto',a gazda bi mogao da presadi one tuje na travnjak.

@ Nenad, 'Idea' je došla radi tih gradilišta i njihovoh budućih stanara, a
nisu ona 'oživela' radi dolaska 'Ideje' .... u taj deo Bežanijske Kose.

Nego da se vratim na temu : na slikama Belville iz vazduha vidi se još koliko
treba da se gradi samo u tom delu N.Bgd., okolni blokovi, želj.i bas stan. -Buvljak
pa izmeštanje garaže GSP-a, jer tu sigurno neće ostati kad se okolo izgradi, pa
eventualno izmeštanje brodogradilišta i ceo taj potes uz savsku obalu.

Da ne nabrajam baš sve, jer i za ovo će trebati Mld.€ da se sve izgradi, a i par decenija
pa sve te priče kao 'nema mesta' na N.Bgd. pričaju oni koji 'nemaju veze' sa N.Bgd.

Ali, zato je opet narodu servirana priča o banatskom Beogradu ( koji se već sam razvija
u nekom svom pravcu - prigradskog naselja), a manje se piše o UMP-u i novi stanicama
ili o bloku 26, tj. o onim poslovima koje Grad treba da završi na sremskoj strani.
Da nepominjem i novobeogradski blok 53 - deo 'Privredne zone Autoput-Aerodrom'
ili 'Surčinsko polje' deo koji pripada N.B., a još nije ni sasvim katastarski obeležen .

Kad se sve ovo izgradi, doći će na red da se ruše stariji i niži objekti, pa će se ciklus
izgradnje obnoviti i nastaviti na sremskoj strani ( N.Bgd.+Zemun+Surčin) koja
će biti dovoljna za br.stanovnika ( sa Avalskom stranom), pa od vizija '3.Bgd' neće biti ništa.
 
@dragan
Idea je dosla u taj kraj zato sto pre nje tamo nije bilo nikakvog hipermarketa / mini shopping mall-a. Trzni centri kod nas podizu cene nekretnina u okolini zato sto smo "trosacki" narod. Kako god da okrenes, ova gradilista pre Idee su bila pusta i vidi se par nedovrsenih zgrada koje stoje vec godinama. Ono na cemu se sada radi je pocelo posle Idea-e.
 
Agrokor vlasnik Idee, uložio je novac u taj hipermarket, jer je predhodno
proučio kapacitet tog dela tržišta na Bež.kosi i sačekao da se izgrade
objekti na 300-400met. udaljenosti, kojih već ima u okolini.

Moguće je i da su pojedini investitori čekali Ideju da dovrše svoje objekte.
Izgradnjom T-6 će se još više graditi u tom delu B.Kose.
 
Vrh