Šta je novo?

Razvoj novobeogradskih blokova

Da stavimo umesto Gagarina Gangulu na spomenik.

gagarin-beograd-2.jpg
 
Zanimljiv tekst o sirenju grada i razbijanju barijera o tome sta je kraj grada kao i osecaju koji deo grada je bolji i sa koje strane reke.
 
Zanimljiv tekst o sirenju grada i razbijanju barijera o tome sta je kraj grada kao i osecaju koji deo grada je bolji i sa koje strane reke.
Sve je to lepo ukoliko odmah krenu sa izgradnjom T6 plus prelazak Save preko ili ispod donjeg špica Ade, barem još jedne saobraćajnice 2+2 između aerodroma i obilaznice i nekoliko 2+2 saobraćajnica koje će ići sa severoistoka na jugozapad. Da ne pominjem još jedan most između Ostružnice i Ade.

Ukoliko se bude gradilo bez rešene saobraćajne mreže, oslanjajući se na prugu od Zežuna preko aerodroma prema Obrenovcu, ulice Jurija Gagarina i Tošin bunar možemo komotno da proglasimo večno neupotrebljivim.

Na Novom Beogradu je velika šansa za protočniji saobraćaj propuštena još tokom sedamdesetih kada nije napravljen bulevar uz Savu. Jeste da bi odsekao blokove od reke, ali bi sada bilo neuporedivo lakše. Ovako blokovi od nečega što je petnaestominutni grad (jer stvarno svega ima "na peške") ima da postanu trajni čep.

No, ekipu koja forsira tu megalomaniju kod Surčina boli uvo za moje i ko zna čije potrebe.
 
Poslednja izmena:
Na Novom Beogradu je velika šansa za protočniji saobraćaj propuštena još tokom sedamdesetih kada nije napravljen bulevar uz Savu. Jeste da bi odsekao blokove od reke, ali bi sada bilo neuporedivo lakše. Ovako blokovi od nečega što je petnaestominutni grad (jer stvarno svega ima "na peške") ima da postanu trajni čep.​
Obzirom da maltene ništa od smislene infrastukture nije rađeno u starom delu grada, sve i da imamo 50 bulevara sa po 50 traka na NBG, ne bi mnogo pomoglo u rasterećenju gužvi, jer svi ti koji iz širokih NBG bulevara prelaze Savu, idu u uskle sokake, većinom.​
 
Obzirom da maltene ništa od smislene infrastukture nije rađeno u starom delu grada, sve i da imamo 50 bulevara sa po 50 traka na NBG, ne bi mnogo pomoglo u rasterećenju gužvi, jer svi ti koji iz širokih NBG bulevara prelaze Savu, idu u uskle sokake, većinom.​
Ja pričam o onima koji ulaze u te široke bulevare, jer članak koji je šerovan govori o širenju trenutnog NBG na nove horizonte. Dakle ono što je nekad na papiru izgledalo dobro, a onda dugi niz godina i u praksi funkcionisalo, u poslednjih 15 godina postaje sve gore i gore, dok pohlepna ekipa sav taj NBG ne pretvori u nepomično more automobila.
 
Sve je to lepo ukoliko odmah krenu sa izgradnjom T6 plus prelazak Save preko ili ispod donjeg špica Ade, barem još jedne saobraćajnice 2+2 između aerodroma i obilaznice i nekoliko 2+2 saobraćajnica koje će ići sa severoistoka na jugozapad. Da ne pominjem još jedan most između Ostružnice i Ade.

Ukoliko se bude gradilo bez rešene saobraćajne mreže, oslanjajući se na prugu od Zežuna preko aerodroma prema Obrenovcu, ulice Jurija Gagarina i Tošin bunar možemo komotno da proglasimo večno neupotrebljivim.

Na Novom Beogradu je velika šansa za protočniji saobraćaj propuštena još tokom sedamdesetih kada nije napravljen bulevar uz Savu. Jeste da bi odsekao blokove od reke, ali bi sada bilo neuporedivo lakše. Ovako blokovi od nečega što je petnaestominutni grad (jer stvarno svega ima "na peške") ima da postanu trajni čep.

No, ekipu koja forsira tu megalomaniju kod Surčina boli uvo za moje i ko zna čije potrebe.
Kako bre bulevar uz Savu, u celoj Evropi (namerno kažem ne svetu) se takvi projekti sada rasturaju da se napravi nešto što mi već imamo na Savi... Pomenuto više puta, više ulica ne pravi manju gužvu, značajniji javni saobraćaj umanjuje gužvu...

I kada već krenuh na ovu stranu, obzirom da je nastavak ka onoj brzoj saobraćajnici ka MIlošu velikom na Vojvođanskoj i Tošinom bunaru, poboljšanje protoka u budućnosti (ako bude tih gužvi) se može delom rešiti ukidanjem nekih raskisnica (tipa sa Nehruovom), uz paralelno ukidanje parkinga u nekim uspravnim (tipa Gandijeva) i onda pravljenja Evropske i Japanske međublokovskom mrežom. To naravno onda traži dodatno unaređenje parkinga unutar blokova pošto nose mnogo parking mesta.

Ipak, trenutno glavna gužva u ovom pracu je upravo na delu gde je Zemunska ulica koja se sada šili (ili Egipatska, kako već Gaga će me svakako ispravi)... To je rešenje za kolokvijalno Tošin bunar, bar delimično..

Što se tiče Jurija Gagrina, ogroman izvor čepa na glavnom pravcu su naravno raskisnice i navika dela vozača da pretiču kolonu kako bi se što kasnije uključili iz leve trake za pravo (u oba smera na problematičnim raskrsnicama). Lako rešenje ovoga je stavljanje pune linije potencijalno i uz čunjenve dužinom bar sto metara koja bi onemogućila uključenje iz leve trake za pravo, pošto isto sada zapravo i nije zabranjeno, svuda je isprekidana linija. Ovo bi poboljšalo protok dobrim delom. Drugi korak je dodavanje dodatnog desnog skretanja (odvojene Trake) iz JG u Gandijevu i Nehruovu, u dužini bar ponovo pedesetak metara, pošto sada često skretanje blokira glavni pravac ili glavni pravac (ljudi koji čekaju) blokira skretanje na uslovno zeleno desno. ovo su sve male investicije (relativno)
 
Poslednja izmena:
Ма битно да од 2018. до данас на НБГ није обновљен ниједан паркић осим у Савским блоковима и у блоку 23 ( последњи обновљени паркићи су ја мислим 2018. на Бежанијској коси изнад железничког тунела). Гору општинску власт Нови Београд никад није могао да сања. Нек се сете Бован и Шапић да постоје блокови попут блока 33 у које је у последњих 12 година уложено НУЛА динара- како из општинског, тако и из градског буџета. Годину и по дана нису у стању рупе на асфалту у унутарблоковској уличици да закрпе, а камоли да реновирају нешто.
 
Blok 30, 29 itd placu za uredjenjem. Od unutrasnjih staza do prilaza zgradama, to je sve pojedeno od vremena do koske - prilazne rampe, terase, parteri.... imali smo vest o otpadanju terase sa solitera u mihajla pupina... nije vise ni malo bezbedno. Kakav crni Sapic. Ovi blokovi su netaknuti. Delom je verovatno kriv i rat protiv njega samoga od strane gradskih vlasti do nedavno. Ali svi mi ispastamo.

Zastitili su centralne brutalne blokove u zavodu za zastitu spomenika. Nikakva vest kad ce neki novac za to da se opredeli i vrati bezbednost u ove blokove.
 
Мислим да се не лажемо ништа боља ситуација није ни у осталим градским општинама, при том мислим и на (не) одржавање споменика културе.
 
U 23. bloku su popravili stepenice tako što su samo na mesta nedostajućih pločica izlili beton. Izgleda užasno. U 28. verovatno nikad neće vratiti fontanu i potok, kao ni one crvene skulpture. U 29. dugo nisam bio, ali verujem da je slična situacija.
 
Ма битно да од 2018. до данас на НБГ није обновљен ниједан паркић осим у Савским блоковима и у блоку 23 ( последњи обновљени паркићи су ја мислим 2018. на Бежанијској коси изнад железничког тунела). Гору општинску власт Нови Београд никад није могао да сања. Нек се сете Бован и Шапић да постоје блокови попут блока 33 у које је у последњих 12 година уложено НУЛА динара- како из општинског, тако и из градског буџета. Годину и по дана нису у стању рупе на асфалту у унутарблоковској уличици да закрпе, а камоли да реновирају нешто.
Очигледно ниси упознат са свим обновљеним парковима у Новом Београду.
 
kad smo vec kod parkova, kako mogu ja da pokrenem da se sredi park u bloku 29, gde su energoprojektove zgrade? gde pisati i ima li to smidla uopste da se cimam?
 
Prvo bi bilo dobro da sazoveš neki sastanak, pa da komšijama predočiš nameru. Nakon toga bi bilo dobro da pokrenete peticiju i da se organizujete oko skupljanja potpisa, a onda to predate Opštini.​
 
Meni je enigma sto su ostavljene livade onolike u bloku 30 i 29. Znam da je u 30.om bio plan da se grade škola i vrtic. Nikom ne pada na pamet da barem uredi i postavi staze neke i mobilijar. Ulaganja u uredjenje samo prate investitore a i tada to najčešće oni sami finansiraju a gradska vlast ih uslovi.
 
Da li bi se desila pobuna ako bi neko predložio komšijama da tražite da se škola izgradi na mestu gde je i planirana?
 
Da li bi se desila pobuna ako bi neko predložio komšijama da tražite da se škola izgradi na mestu gde je i planirana?
Dobro pitanje. Mislim da da u neku ruku (iako je nelogično, sto da ne želiš školu) jer u ovom komšiluku svi skacu na uzurpiranje površina u bilo kom smislu, pa i za skolu jednu. Ima dosta iracionalnog razmišljanja kod ljudi. Vlasnici pasa mi padaju prvi na pamet.
 
Очигледно ниси упознат са свим обновљеним парковима у Новом Београду.
Добро, исправи ме. Споменуо сам да су од 2018. обновљени једино паркићи у Савским блоковима и у блоку 23. Нисам рачунао паркић који је изграђен код Арене. Ево наведи који паркићи су у последњих 5-6 година обновљени у блоковима 61, 62, 63, 64, 37, 38, 33, 28, 29, 5, 8, 8а? И да је можда неки паркић у неком од тих блокова обновљен у последњих 6 година, то свеједно не мења чињеницу да није нормално да се паркићи широм НБГ толико не одржавају. Блокови 29 и 33 су најрепрезентативнији блокови по питању неодржавања паркића.
 
Vrh