Šta je novo?

Razvoj novobeogradskih blokova

Da stvar bude gora, tu panduri ne mogu nista,
Naravno da mogu.
Zmije pacovi narkomani -> nova zgrada.
Pa šta me briga za njihove kazne. A i sa druge strane se vozi po trotoaru samo malo levo i desno od te lokacije. Prema Ivana Ribara voze trotoarom pored enjuba. A i ovamo se vozi po trotoaru i parkira pored piramide.
Nista, moraćemo sve navedeno da predamo privatnom investitoru da uredi i ogradi, idealno uz nocno rusenje jer se kao društvo palimo na taj rad.

Inace, BNVom ne može da se prodje u radno vreme a da se ne vidi bar par ekipa raznih gradskih službi koje se bave održavanjem i komunalnim redom. Cini se da negde ipak drzava moze nesto da uradi
 
Naravno da mogu.
Zmije pacovi narkomani -> nova zgrada.

Nista, moraćemo sve navedeno da predamo privatnom investitoru da uredi i ogradi, idealno uz nocno rusenje jer se kao društvo palimo na taj rad.

Inace, BNVom ne može da se prodje u radno vreme a da se ne vidi bar par ekipa raznih gradskih službi koje se bave održavanjem i komunalnim redom. Cini se da negde ipak drzava moze nesto da uradi
Ja zivim na drugom kraju NBG sa Dunavske strane. Mi smo trazili stubove ili zardinjere za trotoar kako bi se sprecilo parkiranje, dobili smo ih posle 2 godine. Beli rade, ali dzabe kada na NBG dnevno ima stotine hiljada vozila. Paukova nema dovoljno. Ovaj potez u JG i te strane je katastrofa.
Takodje je neverovatno da su dobili dozvolu za gradnju necega sto je jos uvek na sudu.
Po meni
1. Da se permanentno zatvori divlji parking i onemoguci voznja po trotoaru.
2. Da se ne dozvoli gradnja necega sto je nekada bila javna imovina, dok se ne razresi situacija.

Ono sto se mene nervira u ovoj prici je sizofren momenat. Ja mogu da potpisem da nema parkinga ne bi ni protestovali.
 
Ja zivim na drugom kraju NBG sa Dunavske strane. Mi smo trazili stubove ili zardinjere za trotoar kako bi se sprecilo parkiranje, dobili smo ih posle 2 godine. Beli rade, ali dzabe kada na NBG dnevno ima stotine hiljada vozila. Paukova nema dovoljno. Ovaj potez u JG i te strane je katastrofa.
Takodje je neverovatno da su dobili dozvolu za gradnju necega sto je jos uvek na sudu.
Po meni
1. Da se permanentno zatvori divlji parking i onemoguci voznja po trotoaru.
2. Da se ne dozvoli gradnja necega sto je nekada bila javna imovina, dok se ne razresi situacija.

Ono sto se mene nervira u ovoj prici je sizofren momenat. Ja mogu da potpisem da nema parkinga ne bi ni protestovali.
Slažem se, osim poslednjeg pasusa.

Naravno da paukova ima dovoljno. Kaznjavanjem se deluje preventivno, a ne u svrhu ciscenja, tj. odnosenja svakog nepropisno parkiranog vozila u gradu. U bloku desavanja, dovoljno je bilo jednom nedeljno jedno prepodne da zaredjaju desnom trakom prekoputa piramide i do kraja nedelje mir. Vise puta vidjeno.
Ovde je motiv visedecenijski pritisak na blokove. Parkinga nije bilo ni 90tih (Nehruova - obostrano parkiranje po smeru; zaredjali i preko noci vise nikom nije palo napamet da staje sa leve strane). Livada po livada se volšebno prenameni, pacovi i zmije izumiru, a sa njima i ucrtani vrtici, objekti javne namene, parkovi...

Sta predlažes?

Na izborima je svaka vlast ovde gubila izbore (posto ih je prethodno dobila i posle eventualnog medenog meseca). Javni uvid, primedbe i predlozi u podrumu u 27-og marta od 11-11.05 radnim danom, odmah iza tezge šanera?

Za sad jedino što dokazano radi je ulica, vec vidjeno u blokovima 70a, 44, 45, 33.

Kao i za sve proteste bez ledja u strukturama, osetan je spin kroz glasnogovornike hobotnice (huligani, parking divljaci). Kome smeta sto nekom smeta da ga je*******u decenijama, nek bar iz pristojnosti cuti, ako vec ne podrzava protest (ili čak misli da je to stanje prava stvar).
Jedno je sigurno, ne moramo dalje o tome u danu mrmota. Nece nova zgrada resiti problem. Sa ovim potezom 63. jug je kompletiran. Sledi 62. jug. Ubrzo ce se i tu intezivirati voznja trotoarom, pristojna zelena povrsina ce da se zadjubri i razloka, drzava nemocna. Onda sledi jao nasta ovo lici, daj samo da neko sagradi nesto da me neko ne zgazi na trotoaru i da ne gledam ovaj skrlj.

Po meni, opet, stvar je elementarne pristojnosti cutati dok se neko bori za svoje dvorište. Ne nasedati na spinove da je to 15 divljaka koji su smislili kako da tu zauvek parkiraju free. O ironije, na ukradenom placu. Mozda da pokazu fejk papir da su platili struju za najbližu banderu pa da se upisu kao vlasnici parkinga?
 
Sta predlažes?
Ma bloku 63-61 nema pomoci. To ce i onako za 10-20god da se urusi samo od sebe. Gore izgleda nego ciganski vasar. Vec je krenulo. Meni produbljivanje price o zelenim povrsinama je apsolutni debilizam jer je dovoljno proci kroz te blokove i videti kako se stanovnici istih brinu o njima. Djubre na sve strane. Parking jedni-drugi na glavama jer neretko imaju po 3-4 vozila u porodici. Ali ajde to je tek prica za sebe. Mene nervira ta prica o protestu a kao sto sam kazes, u svom (njihovom) dvoristu je puno sopstvenih govana. Ok je da se ore pesacka staza i biti malogradjanski i bahat, i za to se ne protestuje, ali nije ok da se gradi zgrada - to je po meni kljucno.

naravno da nije ok da se gradi takva zgrada, isto kao sto nije ok to sto se izgradila ona petica.
 
Svejedno je, imaju prava na protest. Imaju prava da se bune protiv toga da im zatvore taj deo i ograde, ne samo zbog površine već što je u JG već velika gužva svuda.
A ovo što pričaš o raspadanju i nehigijeni, to nije istina, možda ima nekog dela ali ne svuda i ne rade to svi stanari.

Kad kreneš da pričaš o blokovima (oprosti što sam primetio) pričaš sa jako velikom mržnjom, kao da te je neko ostavio u ljubavnoj vezi odatle, pa nisi preboleo ili si uvek želeo da živiš tu ali ti skupo. Opet kažem, samo tako deluje. Nemam nameru da te uvredim ni slično ali emituješ tu energiju.
 
Ma bloku 63-61 nema pomoci. To ce i onako za 10-20god da se urusi samo od sebe. Gore izgleda nego ciganski vasar. Vec je krenulo. Meni produbljivanje price o zelenim povrsinama je apsolutni debilizam jer je dovoljno proci kroz te blokove i videti kako se stanovnici istih brinu o njima. Djubre na sve strane. Parking jedni-drugi na glavama jer neretko imaju po 3-4 vozila u porodici. Ali ajde to je tek prica za sebe. Mene nervira ta prica o protestu a kao sto sam kazes, u svom (njihovom) dvoristu je puno sopstvenih govana. Ok je da se ore pesacka staza i biti malogradjanski i bahat, i za to se ne protestuje, ali nije ok da se gradi zgrada - to je po meni kljucno.

naravno da nije ok da se gradi takva zgrada, isto kao sto nije ok to sto se izgradila ona petica.

Ok, recimo da nisi zlonamerni trol...

Nije mi jasno sta rade sa 3-4 vozila? jel to neki blokovski autohtoni trip? da uvek imaju rezervni auto za goste? ko su oni ljudi u tramvajima? turisti? u busevima? tranzit?

Neretko 3-4 vozila po porodici, bizarno. u jednoj zgradi u 63em jug ima cirka 700-800 ljudi, ugrubo. Znaci min 1500 automobila. Ludaci. Al jako fini ljudi, i pored tolikog voznog parka ipak ne parkiraju u dvoriste osim ovih 15 dijabola. Ako su sve lokalci, a ne gosti lokala u novoj zgradi ili petici, recimo, to ke onda manje od promil lokalnog življa.

Znaci ako komsa ore zelenu površinu kolima a komunalna ne reaguje, mene da je sramota i da se ne javljam. Neces verovati, gledao sam u BNV uzivo kako oru kolima z. povrsine i dodje komunalna, pise kazne.


Pricas o delu grada koji je grad za sebe, gde živi par desetina hiljada ljudi. Naravno da ima delova koji su potpuni raspad i delova koji su vrhunski, kao i u ostatku grada, uostalom.

Prosetaj jedan vikend kroz sve savske blokove, ide prolece, bice sjajna setnja, obećavam. Primetices da je najveci raspad u direktnoj proporciji sa blizinom novogradnje (poslednjih 30 god).
Primetices da nigde nema mesta za parking. Po tvojoj racunici blokovi duže cirka četvrt miliona vozila u srbiji.
70a, 70 pored save cistije i zelenila ima vise. 70 kod Kineza deponija, staze unistene, tumor nadogradnja. 44 oko piramide raspad, tumor baste, razvaljeno sve. kad zadjes medju zgrade fina oaza, sa parking problemima ofc
45, a i 70, deo blizi reci je jbni Lothlórien za veci deo grada.
Sa druge strane JG teza situacija. Ako krenes u hodocasce verujem da ces primetiti da sto si blizi novogradnji, to je stanje u starom delu losije. Izgleda bednije i to ne zbog kontrasta sa novim zgradama. I te nove zgrade ubrzano stare u takvom okruženju.
61-64 inicijalno najveći problem sa parkingom.
63 blok jug najlosija situacija.


Objasnjenje jednostavno: nove zgrade nategle kriticno nategnut resurs. Komunalne službe su zauzete u BNV.
Isto je i na Voždovcu, Zvezdari, Paliluli....
 
Na stranu sve. Sve i da vlasnik parcele ima građevinsku i da je postavio tablu i sve po zakonu.

Nije normalno da se stanovnici ne pitaju o daljem uređenju svog kraja, nebitno o kom delu grada/države se radi. Gde je tu demokratija? Nula.

Ovakvim sistemom se građani na redovnoj bazi provociraju na ovakve akcije. Ovo je sistemski problem.
Pa pita se urbanistički plan koji je neko tu napravio verovatno odavno,a ako je neko menjao trebao si da odes na javnu raspravu sa koje bi te skinuli sa kurca verovatno
 
Mislim da je postojanje tih "divljih parkinga" (u većini slučajeva nužnih sa ovakvom infrastrukturom) u NB upravo posledica ovakvog urbanizma gde se gleda da svaku slobodnu površinu zatrpaju hiljadama kvadrata bez da pre bilo kakve dozvole za novu gradnju uzmu u obzir stanje postojeće infrastrukture i potrebe građana koji tu žive, a ne profit kao jedinu stavku. Već je sve rečeno i o načinu na koji se donosi većina planova i načinu na koji se građani (ne)informišu o njima, bukvalno je otežano da maksimuma da redovnim putem građani utiču na izmenu tih planova da su jedini efikasan način borbe postali upravo ovakvi protesti.

Na prvom mestu tu je nepostojanje volje da se donekle isprave i greške tih originalnih planera NB koji nisu uzeli u obzir ovakvu masovnu automobilizaciju pa da se obezbede nove javne garaže gde su neophodne jer barem u blokovima mesta za njih ima. Ona podzemna garaža Pinki u Zemunu je koštala oko 6 miliona evra, to su smešne pare za Beograd, pa oni su dali 2x toliko za vaučere Sportvisionu uz gomilu drugih sličnih dilova ispod žita, da smo gradili 3-4 javne garaže godišnje širom grada poslednjih 10 godina danas bi veći deo Beograda izgledao drugačije jer bi i rasterećenjem ulica/javnih površina od parkinga/vozila mogao da ih polako transformišeš u daleko prijatnije i kvalitetnije prostore.
 
Ona podzemna garaža Pinki u Zemunu je koštala oko 6 miliona evra, to su smešne pare za Beograd, pa oni su dali 2x toliko za vaučere Sportvisionu uz gomilu drugih sličnih dilova ispod žita, da smo gradili 3-4 javne garaže godišnje širom grada poslednjih 10 godina danas bi veći deo Beograda izgledao drugačije jer bi i rasterećenjem ulica/javnih površina od parkinga/vozila mogao da ih polako transformišeš u daleko prijatnije i kvalitetnije prostore.​
I da i ne. Na NBG bi garaže pomogle, na Vračaru i jednom delu Voždovca i Zvezdare teško. Za Stari grad i MZ Zapadni Vračar ne znam da li bi pomoglo i u kojoj meri. Za Rakovicu i Čukaricu, kao i Palilulu, zavisi od delova opština. Za Zemun apsolutno ne znam gde bi i koliko moglo, osim tamo oko Zemunskog keja i Glavne, kao i dela Prvomajske i okoline. Onaj deo Zemuna koji se vodi numerološki kao NBG blokovi, već ima, čini mi se 2 - 3 podzemne garaže.​
 
park blokovi na 6.jpg


izvor: FB Volim Novi Beograd
 
Mislim da je postojanje tih "divljih parkinga" (u većini slučajeva nužnih sa ovakvom infrastrukturom) u NB upravo posledica ovakvog urbanizma gde se gleda da svaku slobodnu površinu zatrpaju hiljadama kvadrata bez da pre bilo kakve dozvole za novu gradnju uzmu u obzir stanje postojeće infrastrukture i potrebe građana koji tu žive, a ne profit kao jedinu stavku. Već je sve rečeno i o načinu na koji se donosi većina planova i načinu na koji se građani (ne)informišu o njima, bukvalno je otežano da maksimuma da redovnim putem građani utiču na izmenu tih planova da su jedini efikasan način borbe postali upravo ovakvi protesti.

Na prvom mestu tu je nepostojanje volje da se donekle isprave i greške tih originalnih planera NB koji nisu uzeli u obzir ovakvu masovnu automobilizaciju pa da se obezbede nove javne garaže gde su neophodne jer barem u blokovima mesta za njih ima. Ona podzemna garaža Pinki u Zemunu je koštala oko 6 miliona evra, to su smešne pare za Beograd, pa oni su dali 2x toliko za vaučere Sportvisionu uz gomilu drugih sličnih dilova ispod žita, da smo gradili 3-4 javne garaže godišnje širom grada poslednjih 10 godina danas bi veći deo Beograda izgledao drugačije jer bi i rasterećenjem ulica/javnih površina od parkinga/vozila mogao da ih polako transformišeš u daleko prijatnije i kvalitetnije prostore.

Sve sto si naveo je apsolutno tacno. Dodao bih da mislim da nismo svesni nedostatka parking mesta na Novom Beogradu i u gradu uopste, to su desetine ako ne i stotine hiljada stanova u starim soc blokovima koji nemaju parking mesto a svi imaju po barem jedan auto.

Drugi problem kojem cini mi se ne pridajemo dovoljno paznje je apsolutna bahatost vozaca. Cak i da se naprave sve garaze opet bi bile podeljene po bolkovima i ne bi bile svima ispred ulaza. Trebalo bi da se hoda prilicno tako da bi se opet parkiralo gde i ranije. Pri tom parking mesto bi moralo da se placa a znamo da to niko nece ako uzmemo primer naplate odrzavanja zgrada. Primer iz BnVa ti je da imas Galeriju u kojoj uvek moze da se nadje besplatno parking mesto ali ce bag** bahata parkirati po sred ulice ispred onog restorana Kaldi i po trotoarima da ne bi morali da prepesace 100 metara.
 
Мислим шта рећи када нама политичка """""""""""""""елита""""""""""""" не може да паркира кола у подземној гаражи и пређе улицу већ је плато испред Народне Скупштине претворила у дивљи паркинг и угрожава археолошко налазиште да би им се нагузила гаража одмах поред Скупштине. Треба надокнадити после у скупштинској мензи тих изгубљених 15 калорија за пешачење није то мало

Прва и основна мера коју треба донети је укидање бесплатног паркирања на јавном простору, било где на читавој територији Београдског региона. Као да је цео регион зониран, или да се плати 90 минута паркинга или да се плати месечна карта за паркирање на јавном простору (улицама, тротоару, паркинг местима која нису већ зонирана итд.). Може да се подели у више нивоа али за паркирање у одређеном нивоу / зони мора да се плати или та 90-минутна или месечна која ту важи.

Па да сви возачи морају месечно да плаћају 1000-3000 динара ако хоће да се паркирају на површини која им не припада било би итекако довољно новца да се масивно крене у куповину возила за ГСП, плате нових и старих возача и одржавање јавних гаража. Уз додатне инвестиције у нове гараже би се за пар година решио проблем паркирања а онда би могли да кренемо у укидање уличног паркинга и пребацивање тих кола у јавне гараже како би коначно добили назад тротоаре, зеленило и пешачке зоне које су нам узурпиране.
 
I u 38. bloku je sada, naravno, parking.
То је ово, дивљи паркинг на кошаркашком терену, писао сам о томе већ пре пар година на подтеми" Бахато парикрање...", слике су од 21. јануара 2023.године. На другој слици, зграда десно са 4-ри спрата је зграда где имам наслеђени родитељски стан, а у блоку 38 сам живео 25 година.
Бивши комшија грађевинац, који даје изјаву за телевизију, @Вучко поставио снимак, је исто та зграда само са предње стране.
IMG_20230123_133816_resized_20230123_030712811.jpg
IMG_20230123_133845_resized_20230123_030713328.jpg
 
Та површина у блоку 38 где се налази тај руинирани парк је савршена за подземну гаражу изнад које би свакако могао да се изгради нови и модеран парк. Подземна гаража у блоку 38 је нарочито неопходна јер се у том блоку аутомобили паркирају на тротоарима иза зграда зато што нема довољно регуларних паркинг места.
 
Vrh