Šta je novo?

Razvoj novobeogradskih blokova

Prosirenje J.Gagarina za po jednu traku u oba smera je odavno neophodno.
 
О проширењу Јурија Гагарина се одавно прича, али отом потом. Трамвајске линије ће се још проширити/повећати, а траса продужити.
 
c47.png


Када је застој у Јурија Гагарина трамваји су буквално једини спас јер јуре између колона аутомобила, да није њих цела Јурија Гагарина би постала потпуно закључана
 
i dobro je da su im ubacili još po koji interval na semoforima, naročito dva sa Gandijevom i Oml Brigada
 
c47.png


Када је застој у Јурија Гагарина трамваји су буквално једини спас јер јуре између колона аутомобила, да није њих цела Јурија Гагарина би постала потпуно закључана
Žuta traka za autobuse?

Da bi tramvaji imali smisla morali bi da imaju prioritet na semaforima i da prolaze raskrsnice bez zaustavljanja. Ali nismo stigli do tog tehnološkog nivoa još. Samo žuta farba i udri.

Dodatna traka može da se dobije i ako bi samo autobuse prebacili da voze putem šina. I spojili tramvajske i autobuske stanice. To bi eliminisalo i putnike kamikaze koji sada iskaču iz tram. baštica da bi upali u autobus.
 
Poslednja izmena:
Pa realno, mogli bi tramvaje da dignu na platformu. Tako će ionako da ide metro kroz dobar deo Novog Beograda, pa da se privikavamo na takav vid transporta.

berlin metro na mostu.jpg
 
Žuta traka za autobuse?

Da bi tramvaji imali smisla morali bi da imaju prioritet na semaforima i da prolaze raskrsnice bez zaustavljanja. Ali nismo stigli do tog tehnološkog nivoa još. Samo žuta farba i udri.

Dodatna traka može da se dobije i ako bi samo autobuse prebacili da voze putem šina. I spojili tramvajske i autobuske stanice. To bi eliminisalo i putnike kamikaze koji sada iskaču iz tram. baštica da bi upali u autobus.
Kao što napisah, semofori sada imaju nekoliko intervala u svakom krugu, upravo sa tim ciljem. Nije baš full prioritet, ali bolje je nego što je bilo.
 
Žuta traka za autobuse?

Da bi tramvaji imali smisla morali bi da imaju prioritet na semaforima i da prolaze raskrsnice bez zaustavljanja. Ali nismo stigli do tog tehnološkog nivoa još. Samo žuta farba i udri.

Dodatna traka može da se dobije i ako bi samo autobuse prebacili da voze putem šina. I spojili tramvajske i autobuske stanice. To bi eliminisalo i putnike kamikaze koji sada iskaču iz tram. baštica da bi upali u autobus.Pružauslovan prioritet vozila tramvajskog podsistema na signalisanim raskrsnicama, naročito u slučaju Jurija Gagarina gde je frekvencija šinskih vozila, uslovno rečeno visoka, bi bilo pogubno po drumski

Žuta traka za autobuse?

Da bi tramvaji imali smisla morali bi da imaju prioritet na semaforima i da prolaze raskrsnice bez zaustavljanja. Ali nismo stigli do tog tehnološkog nivoa još. Samo žuta farba i udri.

Dodatna traka može da se dobije i ako bi samo autobuse prebacili da voze putem šina. I spojili tramvajske i autobuske stanice. To bi eliminisalo i putnike kamikaze koji sada iskaču iz tram. baštica da bi upali u autobus.
Implementacija bezuslovnog prioriteta za vozila tramvajskog podsistema u slučaju Jurija Gagarina (ponajviše zbog frekvencija nailaska šinskih vozila) bi bila pogubna po drumski saobraćaj (naročito koordinisani rad signala, a samim tim i kapacitet). Ovakvim merama se mora pristupiti sa izuzetnom pažnjom uzimajući u obzir niz drugih faktora, odnosno stvari se moraju posmatrati i vrednovati sa sistemskog aspekta u skladu sa realnim stanjem. Ja se zalažem za mnogo veće učešće javnog prevoza u vidovnoj raspodeli kretanja s obzirom da je to jedini održiv način razvoja, ali prvo moraju da se definišu jasni ciljevi i rokovi, npr. dostizanje učešća JP u vidovnoj raspodeli od 60% na nivou grada u narednih 7 godina, pa strategija kako postići definisane ciljeve i tako dalje. Kod nas to naravno ne postoji, a i ako postoji, podložno je promenama što mu dođe na isto. Većina stvari se radi stihijski.
 
Da li su ostale raskrsnice dobro rešene ili ne, ne znam, laik sam, samo kažem da su na isti način nezgodne i te desne trake za levo na prethodnim raskrsnicama, kao i ova jedina za levo. Obe blokiraju taj put za pravo! Za 20+ godina vozačkog staža, jedina čukanja koja sam imao je kad su me u mestu (0 km/h) čukali ti koji se zalete. Bukvalno imam traume. Ja sve ljude savetujem da kad već ne postoji traka u koju se prestrojavaš pri skretanju, nego stojiš na sred otvorenog puta, dobra navika je da uvek uključe migavce dok stoje i čekaju semafor kad su poslednji u redu, nek blinkaju, 'leba ne jedu.
mogu ti reci da ni meni nije bilo svejedno par puta kada sam cekao na to skretanje. radi migavac ali sve vreme sam gledao u retrovizor u fazonu ''valjda nece neka bu****...''.
 
Могуће је извести денивелисане најпрометније раскрснице за лева скретања. Што се мене тиче, ваљало би асфалтирати трамвајске баштице и туда спровести и аутобусе по узору на Војводе Степе.
 
Implementacija bezuslovnog prioriteta za vozila tramvajskog podsistema u slučaju Jurija Gagarina (ponajviše zbog frekvencija nailaska šinskih vozila) bi bila pogubna po drumski saobraćaj (naročito koordinisani rad signala, a samim tim i kapacitet). Ovakvim merama se mora pristupiti sa izuzetnom pažnjom uzimajući u obzir niz drugih faktora, odnosno stvari se moraju posmatrati i vrednovati sa sistemskog aspekta u skladu sa realnim stanjem. Ja se zalažem za mnogo veće učešće javnog prevoza u vidovnoj raspodeli kretanja s obzirom da je to jedini održiv način razvoja, ali prvo moraju da se definišu jasni ciljevi i rokovi, npr. dostizanje učešća JP u vidovnoj raspodeli od 60% na nivou grada u narednih 7 godina, pa strategija kako postići definisane ciljeve i tako dalje. Kod nas to naravno ne postoji, a i ako postoji, podložno je promenama što mu dođe na isto. Većina stvari se radi stihijski.
Пре 15 година смо имали управо тих 60% учешћа ЈГП-а у оствареним путовањима у граду а онда се аутомобилски урбанизам захуктао, пола милијарде коју нисмо н иимали смо улупали у неколико километара булевара и моста преко пруге које више ни нема..

Имајући у виду укидање старог жел чвора и константно пропадање најбољих видова јавног превоза за 15 година смо враћени 50 година уназад а са оваквим размишљањем континуитет урбане деградације ће се наставити. Прешли смо линију без повратка и ушли смо у спиралу пропадања града:

- Лош јавни превоз - Људи прелазе у аутомобиле - Генеришу се веће гужве које захтева још веће грцање у аутомобилском урбанизму - још гори јавни превоз

На све то имамо и аномалију београдског мафијашког тржишта некретнина "од националног интереса" који спиралу на доле додатно убрзава и погоршава.
 
Što se tiče levog skretanja, mislim da bi odmah trebali da pojačaju/produže horizontalnu signalizaciju. Mnogo je nebezbedna.
 
Tramvaj sad dobro radi u J. Gagarina, a ovde je ponovo krenulo novobeogradsko kukanje, mada se ima tri trake po smeru a uskoro će i četiri, dok pola grada ima po traku. Humanitarian disaster, that's what it is. Diži NATO.
 
Kao stanovnik blokova u potpunosti sam saglasan sa postom iznad Pantografa.
Sa tim da ne verujem u ove četiri trake, osim onog patrljka kod Autobuske stanice
 
Poslednja izmena:
Tržni centar u Bloku 29, mesecima traje agonija sređivanja stepeništa.
Rasturiše sve, a postavka ide tempom.
Postave tri ploče, pa ih nema danima, pa još 4 ploče, pa ih nema. Pa onda posle par meseci rada završe dva reda ali toliko kriva, da su onda danima razbijali sve i evo sad krenuli jovo nanovo, naravno istim tempom kao i prošli put, samo se nadam ne i istim kvalitetom rada.
Pogledajte prilog 166477

Znam da nije po pravilu, ali sam morao, kao da su me čuli, a i opravdali očekivanja :ROFLMAO:
Kad sam napisao post su opet došli da rade, uradili su dva reda i onda ih juče popodne opet skinuli.... 🫣
 
Секретаријат за урбанизам и грађевинске послове Градске управе града Београда - Сектор за
издавање локацијских услова и грађевинске послове за објекте јавне намене и велике инвестиције у
поступку обједињене процедуре, Одељење за управно – правне послове за објекте јавне намене и
велике инвестиције у поступку обједињене процедуре, поступајући по пријави инвеститора “CTP
Property Alpha” д.о.о., Београд, ул. Зорана Ђинђића бр. 64a, поднетом преко „NORTH Engineering“
д.о.о., ул.Парк Рајхл Ференца 7, Суботица, на основу члана 148. Закона о планирању и изградњи
(''Службени гласник РС'', бр. 72/09, 81/09 - исправка, 64/10 - одлука УС, 24/11, 121/12, 42/13 - одлука
УС, 50/13 - одлука УС, 98/13 - одлука УС, 132/14, 145/14, 83/18, 31/19, 37/19-др.закон, 9/20 и 52/21),
члана 31. Правилника о поступку спровођења обједињене процедуре електронским путем ("Сл.
гласник РС" бр. 68/19) и члана 41. Одлуке о градској управи Града Београда (“Сл. лист града
Београда“ бр. 126/16, ... и 60/19), издаје
ПОТВРДУ
Којом се инвеститору „CTP Property Alpha” д.о.о., Београд, ул. Зорана Ђинђића бр. 64a, ПИБ
112278866, потврђује пријава радова на изградњи III фазе складишно-пословног комплекса на
грађевинској парцели коју чине катастарске парцеле 492/1 и 492/2, обе КО Нови Београд, у Београду,
спратности П и П са галеријом, укупне и надземне БРГП 135.513,81м2, категорије објеката В и Г,
класификационих ознака 125222, 122012, 222420, 222100, 122011 и 125211.
3. Фазу реализације БРГП 25.025,00м2 чини изградња: складишно-пословног објекта спратности П и
П са галеријом укупне и надземне БРГП која износи 25.025,00м2, 1 трансформаторске станице ТС3
10,04kV 1x1000kVA, другог колског улаза, припaдajућих интeрних сaoбрaћajница и отвореног
паркинга зa пoтрeбe функциoнисaњa Фaзe 3 са 270 паркинг места за путничка возила од чега 14
паркинг места за особе са посебним потребама, 2 плaтоа зa кoмунaлни oтпaд, дизeл eлeтрични
aгрeгaт – ДEA 3, припадајуће инфраструктуре за потребе предметне фазе као и уређење дела зелених
површина.

Предметни радови су одобрени правноснажном Грађевинском дозволом Секретаријата за урбанизам
и грађевинске послове Градске управе града Београда - Сектор за издавање локацијских услова и
грађевинске послове за објекте јавне намене и велике инвестиције у поступку обједињене процедуре
под бројем: ROP-BGDU-13819-CPI-9/2022, IX-20 бр. 351-326/2022 од 15.08.2022. године.
Напомињемо, да је пријава радова I и II фазе изградње предметног објекта потврђена Потврдом овог
Секретаријата под бр. ROP-BGDU-13819-WA-12/2022, IX-20 број: 351.022-280/2022 од 26.09.2022.
године.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Секретаријат за урбанизам и грађевинске послове Градске управе града Београда - Сектор за
издавање локацијских услова и грађевинске послове за објекте јавне намене и велике инвестиције у
поступку обједињене процедуре...
Ovo da je na grčkom napisano više bi razumeo.

Dakle, to je neki objekat za skladištenje nečega? Ali je ogroman. Mora da je to sad po nekim merilima najveći objekat u Srbiji.

EDIT: Ovo je 25.000m2, a Nasina Vehicle Assembly Building (koja je nekada bila najveća zgrada na svetu) je 32.000m2.
 
Poslednja izmena:
Ovo je sigurno nešto što je već bilo na ovoj temi ili nekoj drugoj ali nisam ispratio pa moram da pitam...

Šta je ovo u Bloku 53?
Pogledajte prilog 168969

CTPark Belgrade City, najveći logistički centar u Srbiji, kako oni kažu, sa oko 121 hiljada m2. Ima još slika i detalja na sajtu investitora.

belgrade-city-small.jpg
 
Vrh