U Finskim blokovima je verovatno projektovano više parking prostora nego kod nas ili u SSSR-u.
Generalno je u komunizmu projektovan mali broj parking mesta negde sam čuo po jedno na svaka 3 stana, ali i tu ima izuzetaka npr. Poljska koja je na vreme krenula da predviđa veći broj parking mesta.
Evo par zanimljivih linkova:
Cars are jammed onto sidewalks and crowded against buildings in the Soviet Union because there are not enough parking lots and garages, a Soviet newspaper...
www.upi.com
(first posted 6/26/2016) Some time around 1955 as the campaign for country-wide construction of prefab concrete apartment blocks (‘Khruschev barracks’ as they became known ) picked up pace, the government […]
www.curbsideclassic.com
https://www.google.com/download/article/governparkingspaceit
Što se tiče izgradnje garaži pitao sam jednog čoveka koji radi u građevinskoj firmi, kaže da je vrlo teško zaraditi pare na garažnim mestima, zato ih ni ne prave više nego što moraju.
1. Beton je bio skup i pre ove inflacije, sada sa inflacijom podzemne garaže po nivou koštaju samo za beton 500.000eur - 1000.000eur - 1.500.000eur (u zavisnosti od površine etaže)
(to je glavni i najveći trošak);
2. Dosta su pooštrili poštovanje pravila koja se tiču manevarskog prostora u garaži (i bilo je krajnje vreme) - to znači da na istoj površini manje ostaje za garažna mesta;
3. Što se više ide u dubinu mora više da se uloži u hidro izolaciju, pumpe i sl.
Npr. neki se sećaju da je na 2016te u A bloku na drugom nivou garaže bilo čestih poplava, u Savadi poplavi nije bilo jer postoji samo jedan nivo garaže.
Danas se čak i garsonjere retko projektuju - samo zato što i za nju mora da se obezbedi 1,1 ili 1,2 parking mesta po stanu.