Šta je novo?

Razvoj novobeogradskih blokova

Ja ne vidim ovde nikakav problem. Ako ljudi zele da imaju pogled, to mora da se plati, lepo skupe 5m evra, kupe parcelu i mogu da naprave jedan profitabilan park za sebe. Zasto bih ja odvajao od poreza za neciji pogled sa prozora. Pa i ja hocu da imam pogled, mogu li ja njih da pitam da plate da se sruse zgrade preko puta mene jer mi blokiraju pogled, i ne svidja mi se to. Sto se tice problema parkinga, ne mora svaki stan, jos gore svaki stanovnik, da ima kola, i resen problem, to je do njih. Ili neka finansiraju izgradnju parkinga svojim novcem na svojoj parceli, kao sto sam i ja kupio parking mesto za prilicne pare. Sve bi dzabe, to jos zivi u komunizmu.
 
shadestudio":2md47zog je napisao(la):
Ja ne vidim ovde nikakav problem. Ako ljudi zele da imaju pogled, to mora da se plati, lepo skupe 5m evra, kupe parcelu i mogu da naprave jedan profitabilan park za sebe. Zasto bih ja odvajao od poreza za neciji pogled sa prozora. Pa i ja hocu da imam pogled, mogu li ja njih da pitam da plate da se sruse zgrade preko puta mene jer mi blokiraju pogled, i ne svidja mi se to. Sto se tice problema parkinga, ne mora svaki stan, jos gore svaki stanovnik, da ima kola, i resen problem, to je do njih. Ili neka finansiraju izgradnju parkinga svojim novcem na svojoj parceli, kao sto sam i ja kupio parking mesto za prilicne pare. Sve bi dzabe, to jos zivi u komunizmu.
Poštovani, ne radi se samo o pogledu. Radi se o ugrožavanju celokupne Infrastrukture naselja. O životima radnih porodica, ljudi, dece. Nisu u pitanju samo pogledi i automobili. U pitanju su ljudski životi. Nekako mi ja Vaša objava prilično infantilna i zlonamerna. Nadam se da ne mislite tako zaista. Ukoliko izgrade ovu zgradu stanari neće imati drugog izbora osim da se parkiraju na unutrašnjim pešačkim stazama i igralištima.

Sent from my MI 9 using Tapatalk
 
Da li je preduslov za dobijanje gradjevinske dozvole da na lokaciji postoje potrebni kapaciteti za prikljucenje na strujnu/grejnu/kanalizacionu infrastrukturu?
 
Pa kako mozes da parkiras na tudju privatnu parcelu. Zbog cega stanari nisu nista uradili po pitanju problema parkiranja svojih vozila. Ako nemaju gde da parkiraju, logicno je da onda nemaju ni kola. Pa i u starom delu grada gomila ljudi nema kola, ne zato sto ne mogu da kupe, vec jer nemaju gde da ih parkiraju. Jednostavno mogu da prodaju kola, nbg je ravan, svuda mozes biciklom, autobusom. Nema tu drugog resenja. Ili ako bas moraju da imaju kola, mogu da kupe stan u mnogobrojnim novogradnjama gde taj luksuz kosta oko 20000e. Pa nije ni meni drago sto sam morao da kupim parking mesto, a cak i nemam kola, da imam najradije bih parkirao na livadi, ali ne moze, prosto.

Sto se tice gradnje, ja bih prihvatio da je tu umesto te zgrade prikladnije napraviti parking za okolne zgrade, ali iskljucivo novcem stanara tih zgrada. Niposto od strane grada, jer je to vas interni problem. Eventualno grad moze da vam ustupi parcelu, ali gradnja trospratne parking garaze o vasem trosku. Ali mislim da se svi slazu da od toga nema nista, jer i davanje novca za sijalicu u hodniku je naucna fantastika, a gde nece biti za garazu.
 
Dobro, da ne preterujemo - ne postoji čovek na NB koji nema kola jer nema gde da ih parkira (ili, ako ima jedan takav, sugerisao bih da se to ne uzima u obzir).
 
Slazem se da grad ustupi parcelu za garazu, ali ako ce ustupiti besplatmo parcelu za parking i svim ostalim blokovima, i svim ostalim delovima grada jer zasto bi neko bio privilegovaniji u bratstvu i jedinstvu?
 
Svojedobno kad je parcela u Bloku 37 prodata "Durstu" bila je najvljena izgradnja garaže. Pazite, to je početak 2008. godine, pre 13 *ebenih godina!!!

Meni se čini da situacija sa ovom zgradom u Bloku 37 demaskira jedan drugi veliki problem koji imamo u Beogradu, a to je netransparentnost donošenja odluka, konkretno izmene planskih dokumenata.

Jer, svako će (poput mene večeras) lako moći da "izgugla" vest iz 2008. da je plac prodat "Durstu" da tu gradi garažu.

Verovatno su je i neki od stanara koji danas protestuju, tada videli i pročitali.

Možda su i neko vreme zagledali plac u iščekivanju početka radova.

Možda su posle nekog vremena pomislili da je ipak reč o još jednom propalom projektu i lažnoj najavi, što je tako uobičajeno za grad Beograd.

Možda su na kraju jednostavno zaboravili na to, uprkos tabli koja ih već godinama stidljivo upozorava da tu ne parkiraju, jer je reč o privatnom posedu.

Ali ono što je gotovo nemoguće izguglati - a verujte mi, pokušavao sam, i obično se snalazim da izbunarim svakave gluposti - jeste kada je tačno promenjen Plan detaljne regulacije za Blok 37, i kada je odlučeno da se umesto garaže pravi osmospratna poslovna zgrada.

Ono što je kasnije usledilo - izdavanje lokacijskih uslova (2016. godine), izdavanje građevinske dozvole (2018. godine), prijava radova (takođe 2018. godine) je već moguće naći, ko zna gde treba da traži. Ali tada je već izmenom planskog dokumenta sve bilo pripremljeno za izgradnju poslovne osmospratnice.

Advokati investitora kažu - plan je bio na javnom uvidu i građani su tada mogli da se bune. Ali ono što nam advokat nije rekao jeste da se javni uvid u izmene planskog dokumenta obično oglasi u nekim dnevnim novinama i na sajtu grada, na mestu toliko skrovtom da ga Vesić, a i onomad Đilas, teško mogu pronaći u dva, tri klika.

Ukoliko imaju i sreće da pronađu oglas, moraće malo da se snađu sa terminologijom, jer bi verovatno pisalo: "Gradska uprava Grada Beograda, Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, oglašava javni uvid u izmene i dopune Plana detaljne regulacije radi izgradnje poslovnog objekta na KP 1234, KO Novi Beograd"

I onda ti češi glavu šta je "KP 1234", šta je "KO Novi Beograd", a šta uopšte "Plan detaljne regulacije"???

No, čak i ako uspeš da dešifruješ - doznaćeš da je javni uvid u izmene i dopune planskog dokumenta omogućen pet radnih dana u podrumu gradske uprave u 27. marta, od 9 do 15 časova, gde ćeš verovatno zateći neke papire zalepljene na panoe, i gde su neka polja obojena u neke boje, i gde pišu neke oznake tipa "Poslovni objekat, 2Po+P+8+Ps", i gde ti opet ništa neće biti jasno.

Ako ipak uspeš da dešifruješ plan i shvatiš šta planiraju da grade, onda moraš da podneseš pismenu primedbu koja će verovatno biti ekspresno odbijena i "zdravo, đaci" - niče ti zgrada prekoputa!

Doduše, poslednjih godina su se stvari malo promenile nabolje. Sada je javni uvid u izmene planskih dokumenata i nova planska dokumenta uglavnom moguće obaviti onlajn, ali ta dokumenta i dalje nisu baš "user friendly", a i primedbe je i dalje moguće podneti samo fizički u podrumu gradske uprave, i one i dalje najčešće budu ekspresno odbijene.

Druga stvar, koja je ponajviše pomogla da ti procesi u novije vreme ipak budu koliko-toliko transparentiji, je ta što danas imate ekipe frikova koje prate sve te stvari, počevši od nas na ovom forumu, preko raznih lokalnih inicijativa (Ministarstvo prostora, Ne davimo Beograd i sl), pa do opozicionih političkih stranaka koje su naučile da reaguju pre nego što bager dođe da kopa.

I očekujem da će se sada javiti pojedini drugovi forumaši da me prosvetle kako je dužnost građana u 21. veku da znaju da se informišu o izmenama planskih dokumenata. :grand:

I jeste, u pravu su. Ali je za to ipak potreban partnerski odnos sa donosiocima odluka, a meni se i dalje čini da se "foteljaši" trude da se odluke provlače "ispod žita", i da se uključivanje građana destimuliše (osim kada je reč o organizvanim lažno-aktivističkim partijskim tribinama, ili besmislenim, populističkim participacijama građana poput glasanja za boju autobusa, boju sedišta u tramvajima, izgled maske metro voza i sl).

Pritom, ja zaista ne mislim da građani o svemu treba da imaju poslednju reč, niti mislim da se za sve morakju raspisivati nekakvi lokalni referendumi.

Građani su npr. u prigradskim naseljima dobili "carte blanche" da pokažu koliko se razumeju i u arhitekturu i u urbanizam, i kada bismo ih o svemu pitali, ubrzo bi nam ceo grad izgledao kao Kaluđerica (a mnogi krovovi, balkoni, sutereni, dvorišta, trotoari, bašte itd. u "staaaarom, građanskom Beogradu" su već "pokaluđeričeni" odavno).

Najkonstruktivniji način građanske participacije je, po mom mišljenju, organizvanje radionica. Čak i onlajn. Gde bi građani svoje potrebe komunicirali sa urbanistima i arhitektama, koji bi im onda lepo objasnili šta može, šta ne može, i gde su granice kompromisa (jer građani često imaju paradoksalne zahteve, npr. da se istovremeno na vrlo ograničenom slobodnom prostoru poveća broj parking mesta, ali i da se povećaju zelene površine).

Isto tako, informisanje građana mora biti bolje. Oglasi o javnom uvidu u izmene planskih dokumenata bi, u saradnji sa skupštinama stanara, morali da budu postavljeni u zgrade u neposrednom komšiluku predmeta plana.

A budući da smo ipak u 21. veku, i da predsednica Vlade navodno drži digitalizaciju visoko na listi prioriteta, zar ne bi bilo bolje da se sajt grada unapredi u jedan servisni portal, sa mobilnom aplikacijom lakom za korišćenje, gde bi građani, razumljivim jezikom, bili obaveštavani o svim odlukama važnim za grad, a posebno za njihov komšiluk (mejling liste, push notifikacije i sl).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859392#p859392:3uyej1qq je napisao(la):
MrGood2016 » 21 Jun 2021 20:40[/url]":3uyej1qq]Politizacija na delu.
Zamena teza na delu.

Inače sa FB stranice "Zeleni Beograd"

Jutros u 6:20, nastavljeni radovi na izgradnji zgrade monstruma u Bloku 37❗
Građani se okupljaju ispred gradilišta ...
 
Kako je krenulo ovde cemo cuti predloge da ukoliko u kraju ima manjak obdanista da uvek mozemo da prodamo decu ili ih damo na usvajanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859417#p859417:3qci1vaz je napisao(la):
molder » Pon Jun 21, 2021 10:49 pm[/url]":3qci1vaz]Kako je krenulo ovde cemo cuti predloge da ukoliko u kraju ima manjak obdanista da uvek mozemo da prodamo decu ili ih damo na usvajanje.
Bukvalno se ka tome ide. Po nekim članovima, građani samo treba da sede kod kuće, plaćaju sve račune i dugove, a ništa ne dobijaju zauzvrat.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859397#p859397:3t4cn3o2 je napisao(la):
Homer Jay » 21 Јун 2021 08:57 pm[/url]":3t4cn3o2]
Ali ono što je gotovo nemoguće izguglati - a verujte mi, pokušavao sam, i obično se snalazim da izbunarim svakave gluposti - jeste kada je tačno promenjen Plan detaljne regulacije za Blok 37, i kada je odlučeno da se umesto garaže pravi osmospratna poslovna zgrada.

Ono što je kasnije usledilo - izdavanje lokacijskih uslova (2016. godine), izdavanje građevinske dozvole (2018. godine), prijava radova (takođe 2018. godine) je već moguće naći, ko zna gde treba da traži. Ali tada je već izmenom planskog dokumenta sve bilo pripremljeno za izgradnju poslovne osmospratnice.
@Хомере, а можда кренути од "Инжењерске коморе Србије" тј. архитекте г-ђе Цоловић, она је са својим тимом радила на "Детаљном урбанистичком плану блока 37" далеке 1990.године http://www.ingkomora.org.rs/homepages/r ... =200052603, а касније и на његовим изменама и допунама http://www.ingkomora.org.rs/homepages/r ... =3214&fl=0 . Она сигурно има ту документацију.

Capture.JPG


Можда вреди покушати, у подацима су број њеног мобилног и е-пошта, и сазнати када је тачно одлучено да се гради пословна зграда уместо гараже.

Иначе ми је жао што су станари блока 37 "стопирали" градњу троспратне гараже на том плацу, не би апсолутно имали сада проблема са паркирањем. Иначе те 2018.године када је требало да се гради пословна зграда, она је требало да има 10 спратова! Имао сам негде цртеж те пословне зграде, чак је био постављен и на форуму.

Наравно подршка станарима тог дела блока 37, а видећемо шта ће бити данас на састанку у 11 часова.
 
Камион са арматуром за шипове, јуче (21.06.) је цео дан стајао паркиран у Булевару М.М. код пословне зграде "црвена змија" (тако је ја зовем). Вероватно још увек тамо стоји. Три слике од јуче, снимљене у 14:25 часова.
IMG_20210621_142509_resized_20210621_104335278.jpg
IMG_20210621_142516_resized_20210621_104336270.jpg
IMG_20210621_142517_resized_20210621_104334504.jpg


Део станара је био присутан код улаза у грађевину, хтео сам да сликам протест, али ми је било незгодно из кола, да снимам људе!

Пошто иду врућине, једно "Red Stripe" пиво за расхлађење :vops:
red stripe.jpg
 
Kada je reč o radovima u Bloku 37, istakao je da je u tom slučaju sve urađeno po zakonu, ali da su posledica anomalije Generalno-urbanističkog plana iz 2003. godine.

– Taj plan je doživeo izmene 2009. godine, dok je ova gradska vlast 2016. godine donela novi plan generalne regulacije, koji je poništio prethodni Generalni urbanistički plan. Jednostavno, ono što je tada bilo moguće sada ne bi bilo. Taj bi objekat sada morao biti tri puta niži – ukazao je gradski urbanista.

Podsetio je da je javni uvid prilika da se građani izjasne.

– Konkretno u ovom slučaju, pre skoro dve decenije, građani se nisu oglasili. Građani inače reaguju na svaki slučaj u gradu i pomognu nam kada vide da nešto nije logično. Sada je teško menjati plan jer je se radi o važećoj dokumentaciji. Promena plana iziskuje godinu dana, a investitor ima rok da do 2022. godine završi radove – ukazao je Stojčić.

izvor: studio B
 
Juče su ceo dan ljudi iy 37. bloka blokirali ulaze na gradilište da ovaj kamion sa armaturom ne bi ušao.

Bio sam 33, odslušali devojku koja je lepo ukratko ubjasnila šta se i kako radi. Bilo je možda 50-ak ljudi koji su odatle polako krenuli ka Bloku 37.

Mi (žena i ja) smo išli malo brže ispred njih i kada smo došli do gradilišta, bilo nam je malo čudno što ima malo ljudi, međutim, svi su blokirali raskrsnicu sa Tošinim bunarom.

Ispred glavnog ulaza na gradilište (između Crvene gliste i sporne parcele) je mali štand gde se potpisuje peticija podrške i još jedna stvar, koja je mnogo bitnija. Naime, organizuju se smene ispred ulaza jer je prepodne i ujutru broj ljudi koji sprečava nastavak gradnje mali. Koliko sam shvatio iz priče govornika, par penzionera je blokiralo gradilište dobar deo dana. Nadam se da će im danas neko doći u ispomoć.

Nisam primetio organizovan dolazak ljudi iz 70-og bloka. Bilo je par ljudi odatle.

Drago mi je što su ljudi napokon shvatili da imaju neku moć. Blok 45 je tako trebalo da se organizuju za zgradu na mestu bivšeg Škodinog servisa.

Ja lično nisam preveliki optimista za Blok 37. Papirološki mi se čini da je sve čisto i da će nko morati da im nadoknadi štetu, a to će biti budžet, tj. mi.

Nadam se da če Grad sledeči put malo pametnije menjati zakone i PDR ili šta već i uzimati u obzir ovakve slučajeve.

I meni je kao i Gagi žao što nisu pristali svojevremeno na tu garažu od 3 sprata, jer sam uveren da je parkiranje najveći problem koji će se samo pogoršavati sa vremenom.

Ko je uopšte trebalo da gradi tu garažu?
 
Ali koji je tada bio smisao garaža kada se parking nije nigde naplaćivao u tom kraju.

Nije ni čudo što su odustali od gradnje te garaže.
 
Ја сам исто био у групи која је из блока 33 ишла да подржи комшије у 37-ом. Некако сам ипак очекивао да ће бити више људи и нас из блока 33, а и тамо, код блока 37.

Иначе, јуче је предата примедба на урбанистички пројекат изградње пословне зграде у блоку 33, заједно са преко 1000 потписа станара овог блока. Видећемо да ли ће резултат бити другачији од онога што се сад дешава у блоку 37. Скидам капу младом брачном пару који је покренуо читаву причу и за недељу дана организовао људе у блоку где до сада и није баш прштало од иницијативе...

https://24sedam.rs/beograd/tik-uz-simbo ... sklonistu/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859374#p859374:196izogc je napisao(la):
shadestudio » Pon Jun 21, 2021 7:51 pm[/url]":196izogc]Pa kako mozes da parkiras na tudju privatnu parcelu. Zbog cega stanari nisu nista uradili po pitanju problema parkiranja svojih vozila. Ako nemaju gde da parkiraju, logicno je da onda nemaju ni kola. Pa i u starom delu grada gomila ljudi nema kola, ne zato sto ne mogu da kupe, vec jer nemaju gde da ih parkiraju. Jednostavno mogu da prodaju kola, nbg je ravan, svuda mozes biciklom, autobusom. Nema tu drugog resenja. Ili ako bas moraju da imaju kola, mogu da kupe stan u mnogobrojnim novogradnjama gde taj luksuz kosta oko 20000e. Pa nije ni meni drago sto sam morao da kupim parking mesto, a cak i nemam kola, da imam najradije bih parkirao na livadi, ali ne moze, prosto.

Sto se tice gradnje, ja bih prihvatio da je tu umesto te zgrade prikladnije napraviti parking za okolne zgrade, ali iskljucivo novcem stanara tih zgrada. Niposto od strane grada, jer je to vas interni problem. Eventualno grad moze da vam ustupi parcelu, ali gradnja trospratne parking garaze o vasem trosku. Ali mislim da se svi slazu da od toga nema nista, jer i davanje novca za sijalicu u hodniku je naucna fantastika, a gde nece biti za garazu.

Radi se o tome da stanari bloka nikada nisu koristili ovu parcelu za parkiranje. Ali jesu je koristili zaposleni iz okolnih firmi, u toku radnog dana
 
Ako je glavni problem parkiranje, a bila je ponudjena izgradnja garaze koja resava problem parkiranja, zbog cega su se stanari bunili protiv izgradnje garaze. Sticem utisak da se bune iz hira i pomodarstva. Ili im je smetalo sto bi se parking naplacivao?, ato je stvarno nezgodno, bolje je kad je dzabe.
Glavni argument protiv gradnje na nbg je nedostatak parkinga, a onda se bune i kad cuju da ce se graditi parking, jer uzimaju mi moju livadu i prave beton. Pa sta ljudi hoce, ja samo to pitam, jer su potpuno oprecni u stavovima. Kako resiti parkiranje, ako se ne pravi parking? I ako niko nece da se odrekne automobila.
 
Кад је то некоме била нуђена изградња гараже а тај неко ју је одбио? Узгред, паркинг се већ наплаћује улицама које окружују тај блок. Није људима толики проблем садашње стање са паркирањем већ чињеница да ће изградњом овакве зграде где јој није место, добити стотине нових аутомобила дневно у блоку. А није паркирање једини проблем са том зградом.

А то што су овакве ствари пролазиле по многим деловима града није разлог да људи треба да их прихвате здраво за готово. Ваљда је свима у интересу да имамо хумане услове живота и не видим проблем што су људи коначно схватили да за неке ствари морају да се изборе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859323#p859323:4pody6zc je napisao(la):
shadestudio » 21.Jun.2021/3:47 pm[/url]":4pody6zc]Ja ne vidim ovde nikakav problem. Ako ljudi zele da imaju pogled, to mora da se plati, lepo skupe 5m evra, kupe parcelu i mogu da naprave jedan profitabilan park za sebe. Zasto bih ja odvajao od poreza za neciji pogled sa prozora. Pa i ja hocu da imam pogled, mogu li ja njih da pitam da plate da se sruse zgrade preko puta mene jer mi blokiraju pogled, i ne svidja mi se to. Sto se tice problema parkinga, ne mora svaki stan, jos gore svaki stanovnik, da ima kola, i resen problem, to je do njih. Ili neka finansiraju izgradnju parkinga svojim novcem na svojoj parceli, kao sto sam i ja kupio parking mesto za prilicne pare. Sve bi dzabe, to jos zivi u komunizmu.

Slažem se, kapitalizam je oštar ali koristan.

Ako ti nešto je odgovora ti iskoristiti sva legalna sredstva. Kupi parcelu, preseli se, a ne da smaraju radnike i investitora koji za promenu ima sve papire.

Sta bi tek naši sugrađani u krugu dvojke trebali reci ako je ovo za stanare bloka37 katastrofalni dogadja?

Ja mislim da mi novobeogradjani imamo fantastično životno okruženje za razliku od drugih delova grada te nemamo svest o tome šta je "katastrofa".
 
Vrh