Ako neko ozbiljno namerava da ovako ispravlja istorijske greske u arhitekturi i urbanizmu tek cemo dobiti karton siti.
Novi Beograd ima svoje prednosti i svoje nedostatke, ali covekomernost i popravljanje nedostataka nikako se nece resiti zaklanjanjem zgrada i stvaranjem kanalisanih ulica kao na Vracaru, jer kanalisana ulica je proizvod 19. veka, mislim na prave bulevare sa zgradama u nizu, kada nije bilo motornog saobracaja, atinska povelja je pokusala da stvori gradove sa vise svetlosti, prostora i rastinja, i vise cistog vazduha.
Covek u kanalisanoj ulici se oseca kao da ide po dnu kanalizacije, stesnjen izmedju dva duga bedema, ako takvi budu svi novi delovi grada to ce biti jos jedan istoriski promasaj na stetu Beogradjana !
Te nove zgrade ce nastajati na slobodnim povrsinama na racun zelenila, pa ce se i time naneti steta.
U Gagarinovom i slicnim bulevarima bi covekomernost mogla da se stvara jedino trznim centrima sa prizemljem i najvise spratom, kako to izgleda mozemo da vidimo u delu ulice gde je Piramida.
Slobodni prostori uz ulicu mogli bi da imaju jos jedino dobru upotrebu, kao mesto za parkinge, gde bi mogli da se izmeste parkinzi izmedju zgrada.
Novi Beograd ima svoje prednosti i svoje nedostatke, ali covekomernost i popravljanje nedostataka nikako se nece resiti zaklanjanjem zgrada i stvaranjem kanalisanih ulica kao na Vracaru, jer kanalisana ulica je proizvod 19. veka, mislim na prave bulevare sa zgradama u nizu, kada nije bilo motornog saobracaja, atinska povelja je pokusala da stvori gradove sa vise svetlosti, prostora i rastinja, i vise cistog vazduha.
Covek u kanalisanoj ulici se oseca kao da ide po dnu kanalizacije, stesnjen izmedju dva duga bedema, ako takvi budu svi novi delovi grada to ce biti jos jedan istoriski promasaj na stetu Beogradjana !
Te nove zgrade ce nastajati na slobodnim povrsinama na racun zelenila, pa ce se i time naneti steta.
U Gagarinovom i slicnim bulevarima bi covekomernost mogla da se stvara jedino trznim centrima sa prizemljem i najvise spratom, kako to izgleda mozemo da vidimo u delu ulice gde je Piramida.
Slobodni prostori uz ulicu mogli bi da imaju jos jedino dobru upotrebu, kao mesto za parkinge, gde bi mogli da se izmeste parkinzi izmedju zgrada.