Šta je novo?

Razne gradske vesti, Topic II

Osetili zemljotres sad? Prilično se treslo.
Mislim da je bio najjači koji sam ja osetio, pre ovoga je najjači bio jedan za vreme bombardovanja... Proširila se jedna pukotina u stanu.
 
Izbačena iz sopstvenog stana
V. B. M. | 12. novembar 2010. 21:21 | Komentara: 3
Radnica ambasade Švedske u Beogradu u petak ujutro nasilno iseljena iz doma na Andrićevom vencu 4. Nekretninu Jeleni Gajić poklonio otac. Kvadrate preuzeo Poslovni prostor Stari grad

bg-ISELJAVANJE.jpg


SRODNE VESTI

Vraneši - bele vrane
Na ulicu zbog "Stoteksa"
SLUŽBENICA ambasade Švedske u Beogradu Jelena Gajić (30) iseljena je u petak iz stana na Andrićevom vencu 4, iako je ona, prema njenim tvrdnjama, vlasnik! Devojku su izbacili izvršitelji Privrednog suda, a po zahtevu javnog preduzeća Poslovni prostor Stari grad. U čitavoj akciji, koja je u jednom trenutku pretila da se pretvori u sukob, učestvovalo je i dvadesetak policajaca. Gajićeva je tek posle pet sati ubeđivanja izvedena iz stana, koji je zatim zapečaćen.

Drama je počela u devet časova, kada su na vrata stana 13 na petom spratu pokucali sudski izvršitelji u pratnji predstavnika JP Poslovni prostor Stari grad i policije. Jelena Gajić, koja se spremala da krene na posao, otvorila je ulazna vrata.
DVA KAO JEDAN?
JAVNO preduzeće Poslovni prostor opštine Stari grad nedavno je dobilo u posed stan koji se nalazi tik uz stan Jelene Gajić.
- Moguće je da se ta dva stana tretiraju kao jedan, što je besmisleno, jer su oduvek ove nekretnine bile odvojene - kaže advokat Stojan Radošević. - Takve činjenice bi sud trebalo da zna. Da sve bude još gore, mi nismo dobili nikakav papir o iseljenju, što samo pokazuje koliko je sve sprovedeno na nezakonit način.

- Upali su na prepad i naredili Jeleni da smesta napusti stan - kaže njena majka Milijana Gajić. - Nisu pokazali nikakav nalog ili rešenje. Ušli su kao nekakvi razbojnici, menjajući bravu i preteći mojoj ćerci.

Posle nekoliko minuta, u pomoć Jeleni dotrčali su roditelji, ali i komšije i prijatelji. Međutim, policija im nije dozvolila prilaz. To je iznerviralo Milijanu, koja je u jednom trenutku pokušala na silu da uđe u stan. U tome su je sprečili policajci. Zbog velikog stresa, Jeleni je oko 12 časova pozlilo, pa je intervenisala Hitna pomoć.

Njena porodica i advokati tvrde da JP "Poslovni prostor" nema nikakva prava nad spornom nekretninom.

- Stan je Jeleni poklonio njen otac Zoran i to je overio Prvi osnovni sud u Beogradu - kaže za "Novosti" Stojan Radošević, advokat porodice Gajić. - Ta nekretnina je njihovo vlasništvo već decenijama. Nije mi jasno kako je iseljenje mogao da naloži Privredni sud, koji uopšte nije nadležan.

Izbacivanje Jelene Gajić na noge je diglo celo zgradu na Andrićevom vencu 4. Među okupljenima u petak je bio i vojni ataše ambasade Švedske.

Sudski izvršitelji su oko 14 časova uspeli da izvedu Jelenu Gajić. Sve stvari su popisane, a na ulazna vrata stavljen pečat.

Po rečima porodice Gajić, oni će sudskim putem nastaviti borbu da povrate, kako kažu, nasilno oteti stan.

http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:307496-Izbacena-iz-sopstvenog-stana
 
Eto, da braniš svoj dom oružjem opet ti kriminalac. :notok: Ovo treba da bude pod "srbija - crna strana medalje".
 
Mislim da ipak treba da sacekamo da sud kaze sta ima. Iz novinskih clanaka nemozemo puno toga bitnog da saznamo. Iz licnog primera znam da je zasticen podstanar uveo gas, iako mu je za to po zakonu trebalo odobrenje vlasnika koje nije imao.
Zato je najbolje da sud postupa po zakonu, samo sto se to kod nas retko primenjuje, ili je presporo.
 
Iz ličnog primera znam da "zaštićenji stanari" nemaju to pravo, već su ga imale njihove babe i prababe, ali oni i dalje žive tu.
Ali, koliko sam razumeo, ovde se ne radi o zaštićenim stanarima?
 
Da poslovni prostor ima argumente rekli bi ih sigurno ili bi dali pr izjavu medijima.Ovako su samo rekli-nase je,mars iz stana i cao...Naravno policajce nisu mogli da izbace iz onih stanova ko zna koliko vremena,ali cim je sama zena u stanu to se radi odmah bez problema...
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=11&dd=25&nav_id=474893

B92 Biz Vesti Srbija

Beograd povećao namete firmama 150%
25. novembar 2010. | 12:42 | Izvor: Tanjug
Beograd -- U proteklih mesec dana porez na imovinu u centru Beograda povećan je 120 do 150 odsto, navodi Unija poslodavaca Srbije.


Lokalima i objektima koji su pre ove promene plaćali godišnji porez na imovinu od 1,5 do dva miliona dinara tako su iznosi podignuti na pet i više miliona dinara.

„Poslodavci u Beogradu nemaju izbora. Tražićemo sastanak kod gradonačelnika, a ako to ne pomogne i vlasnici objekata i njihovi zaposleni zajedno će organizovati protest pred Skupštinom Grada Beograda", kažu u UPS.

Generalni sekretar Unije poslodavaca Srbije Boško Savković kaže da je ovakva politika povećanja opterećenja privrednih subjekata i podizanja poreza na imovinu i drugih dažbina za preko 100, 150 i više procenata oterala u gubitke čak i one privredne subjekte koji se nalaze na najboljim lokacijima i mnogi od njih već mesecima knjiže gubitke i posluju u minusu.

Privrednici u centru Beograda započeli su prikupljanje potpisa koje će zajedno sa svojim finansijskim bilansima poslati gradonačelniku Draganu Đilasu i nadležnima u gradskoj vladi kako bi pokazali da im je poslovanje postalo neodrživo zbog brojnih nameta. Do sada je peticiju potpisalo 241 malo, srednje i veliko preduzeće i 136 preduzetnika.
Ukoliko se ovakva tendencija bude nastavila preti opasnost da hiljade ljudi koji rade u trgovačkim, ugostiteljskim i drugim objektima u centru grada ostanu bez posla, jer većina vlasnika kasni sa uplatom poreza i doprinosa za zarade, kao i sa platama zaposlenima, jer ne može da servisira sve nagomilane obaveze prema Beogradu i republici, piše u saopštenju.

Iz Unije poslodavaca Srbije podsećaju da je promet u svim lokalima u centru grada u 2010. godini manji za tri odsto u odnosu na lane, a u 2009. godini je pad u odnosu na 2008. godinu iznosio 14,3 odsto.

Privredni subjekti u centru grada u zavisnosti od delatnosti pored poreza na imovinu plaćaju još izmedju 40 i 50 različitih obaveza mesečno prema republici, gradu, raznim organizacijama.

Početkom ove godine iznos za gradsko građevinsko zemljište takođe je podignut za celu teritoriju Beograda od 40 do 356 odsto zavisno od zone, značajno su podignute i takozvane firmarine u proseku 114 odsto kao i preostalih 14 gradskih taksi, navedeno je u saopštenju.
 
^^
Vazno je da nismo ekstra zaduzeni,a prihodi budzeta grada ce rasti tako sto cemo da peljesimo sve one koji rade privatno i nesto privredjuju za razliku od birokratije...

Nego...

bg%20izlog.jpg


Uleteo kolima u izlog "Benetona"
Beta | 25. novembar 2010. 09:21 | Komentara: 5
Muškarac, najverovatnije u alkoholisanom stanju, uleteo je rano jutros kolima u prodavnicu na Terazijama. Vozač prebačen na VMA

BEOGRAD- Jedan muškarac, najverovatnije u alkoholisanom stanju, uleteo je rano jutros kolima u prodavnicu Beneton na Terazijama i sa povredama u svesnom stanju prevežen na Vojnomedicinsku akademiju, re

http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:309001-Uleteo-kolima-u-izlog-quotBenetonaquot#

des se dogodio nešto pre četiri časa, a vozač je zadobio ortopedske povrede i povredu glave. Sem materjalne štete na toj prodavnici, oštećen je i obližnji automat od jedne banke.


Šest osoba ukupno je povređeno sinoć i tokom noći u tri udesa i tuči, rekla je Macura agenciji Beta.

Jedan muškarac je uboden nožem u stomak u tuči u Ssajkaškoj ulici ispred broja 25 sinoć oko 21 čas i prevežen na VMA u svesnom stanju.

Povređena je i devojka stara 27 godina u udesu na početku Brankovog mosta nešto pre 19 časova, kao i tri mladića nešto pre ponoći u Geteovoj ulici ispred broja 24-26, pošto se automobil u kom su bili prevrnuo na krov. Svi su zbrinuti na VMA.
 
Stoku treba odstraniti iz društva,možda jedna delagacija da poseti vođu u Severnoj Koreji,da se preuzmu vaspitni metodi i sl.. :kafa:
0627_n_korea1.jpg
 
Ovi pored njega su komunalni inspektori sa blokcetom za prijave ?
 
Fiksne cene taksija do aerodroma
1. decembar 2010. | 00:32 | Izvor: Beta
Beograd -- Od danas počinje primena fiksnih cena za vožnju taksijem sa aerodroma "Nikola Tesla" u Beogradu. U zavisnosti od destinacije cene od 1.500 do 7.000 dinara.


(Beta)
Najjeftinija će biti vožnja do užeg centra i delova Novog Beograda i iznosiće 1.500 dinara, a najskuplji prevoz od aerodroma biće do Mladenovca, 7.000 dinara.

Kako je rečeno u Beogradskom taksiju postoji pet zona - prva je 1.500 dinara, druga 2.000, treća 3.000, četvrta 4.500 i peta 7.000 dinara.

Član Gradskog veća Beograda zadužen za saobraćaj Dejan Mali rekao je da će novi sistem naplate taksi prevoza od aerodroma uvesti red u tu oblast.

"Nije poenta u ceni. Naš prioritet je da stvorimo izvesnost kod građana kada sednu u taksi na aerodromu", rekao je Mali na pitanje da li će novim sistemom naplate taksi prevoza od aerodroma građani plaćati više nego ranije.

Mali je rekao da će cene taksi prevoza sa aerodroma biti iste radnim danima, za vreme praznika i nedeljom, kao i posle 22 sata i da neće biti dodatne naplate prtljaga.

"Da li bi neko prošao jefitinije da se vozi po taksimetru možda i bi. Ogroman broj ljudi koji dolazi u Beogradu će imati izvesnost", rekao je Mali.

Mali je rekao da će na dolazni terminal na aerodromu Beograd, gde taksisti čekaju putnike, moći da dođu samo oni taksi prevoznici koji imaju dozvole za to.

Radnici Direkcije za javni prevoz će putnicima na aerodromu izdavati vaučere za svih pet zona koje pokriva grad Beograd sa fiksnom cenom prevoza, rekao je Mali govoreći o početku novog sistema naplate taksi prevoza sa aerodroma.

"Delićemo upustva u carinskoj zoni na aerodromu na šest jezika u kojima je objašnjena procedura u slučaju da taksista naplati putniku više od fiksne cene", rekao je Mali govoreći o eventualnim žalbama putnika na rad taksista.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=12&dd=01&nav_category=9&nav_id=476175

Cekam sizifa da brani i ovaj postupak kao uspeh gradske vlasti sto je omogucila putnicima da ne moraju da gledaju taksimetar vec znaju unapred koliko ce ih opeljesiti taksisti. :laugh:
 
Nego otvara se neka prodavnica na terazijama 5. Onaj fini lokal cepterov koji je dugo stajao zatvoren mislim da je prije rata pripadao praskoj banci .U bivswm kosta kofiju takodje na terazijama otvorena prodavnica igracaka :kafa:
 
http://www.youtube.com/watch?v=LWdapGb0QJs

GRAD BUDUĆNOSTI: ŽIČARA OD KOŠUTNJAKA PREKO ADE CIGANLIJE DO BLOKA 44
Bešumno putovanje nad Beogradom

B. Bednar | 02. 12. 2010. - 23:40h | Komentara: 5
Žičara koja bi povezivala Košutnjak, Adu Ciganliju i novobeogradski Blok 44 bila bi dobro rešenje za savladavanje velikih visinskih razlika bez direktnog kontakta sa najprometnijim saobraćajnicama u tom delu Beograda, što bi ubrzalo putovanje. Na taj način Beograd bi mogao da se pridruži svetskim metropolama, Njujorku, Barseloni, Lisabonu... koje koriste žičare kao dopunu postojećih sistema javnog prevoza.


Retki su oni koji su imali priliku da vide grad iz ovakve perspektive
Projektom koji je pre nekoliko godina izradio institut „Juginus“ predviđeno je pet stanica: terminal u Bloku 44, stanice na Adi, Makišu i Banovom brdu i terminal na Košutnjaku, a na liniji žičare bi se nalazilo 27 stubova i depoa za gondole. U zavisnosti od veličine gondola u toku jednog sata žičarom bi moglo da se preveze između 2.000 i 2.500 putnika koji bi relaciju od pet kilometara prelazili za manje od 15 minuta.

– U gondole koje smo projektom predvideli moglo bi da stane osam putnika, što svakako ne može da bude konkurentno broju prevezenih putnika u gradskom prevozu, ali žičara i nije zamišljena da postane zamena autobusima i tramvajima. Njena prevashodna namena bi bila da što efikasnije opsluži pešake, bicikliste i ostale nemotorizovane posetioce samog centra Ade Ciganlije koji ne bi morali da se provlače kroz gužvu postojećih saobraćajnica. To bi konkretno značilo da bi pešak ili biciklista za samo nekoliko minuta mogao da se spusti sa Banovog brda na Adu – kaže inženjer Mirko Radovanac, nekadašnji direktor „Juginusa“ i vođa projekta beogradske žičare.


Generalni projekat, objašnjava Radovanac, dozvoljava mogućnost izgradnje žičare u fazama, a planirano je da prvo bude izgrađena žičara od Bloka 44 do centra Ade Ciganlije. Dužina te trase bi bila nešto manja od jednog kilometra, a na njoj bi se nalazile dve stanice, na Novom Beogradu i na Adi. Taj deo žičare bi bio postavljen na osam čeličnih stubova, visine od pet do 35 metara, a putovanje bi trajalo oko tri minuta.

– Gondole bi pružale komforan smeštaj putnika i njihovog ličnog prtljaga, prilaz osobama s invaliditetom bio bi zagarantovan, a bilo bi mesta i za bicikle, skije, sanke rolere i drugu sportsku opremu. Na početnoj i prolaznoj stanici planirana je izgradnja pratećih tehničkih sadržaja, ali i lokala koji bi, pored prodaje karata i turističkih informacija, imali komercijalnu namenu. U prvoj fazi je predviđena izgradnja oko 2.000 kvadratnih metara komercijalnih sadržaja, čijim zakupom ili prodajom bi se povećala isplativost celog projekta. To bi ujedno bila i dobra prilika da se Grad, u skladu sa Zakonom o koncesijama, okuša u pripremanju tendera za javno-privatno partnerstvo kojih će u budućnosti sigurno biti – objašnjava Radovanac.

Prema ranijim proračunima, izgradnja prve faze trajala bi oko četiri meseca i koštala 3,8 miliona evra. Cena karte bi bila oko jednog evra, pa bi se povraćaj troškova očekivao u prvih 10 godina eksploatacije.

Osim kao prevozno sredstvo, žičara bi, što je mnogo značajnije, kao i svuda u svetu, predstavljala izuzetnu atrakciju koja bi imidžu Beograda dala jednu sasvim novu dimenziju.

– To bi svakako doprinelo da grad postane interesantniji, ne samo našim gostima, već i samim Beograđanima. Retki su oni koji su imali priliku da vide grad iz takve perspektive, pa bi žičara obogatila i turističku ponudu – kaže Dejan Veselinov iz Turističke organizacije Beograda.

Osim uštede vremena pešacima i biciklistima, izgradnja žičare u potpunosti bi odgovorila na sve zahteve koje podrazumeva održivi razvoj.

– Žičara je bešumno prevozno sredstvo koje ne ugrožava postojeće ekološke resurse. Njenom izgradnjom bila bi smanjena potreba za novim kapacitetima javnog saobraćaja ili parking prostora na samoj Adi Ciganliji. Direktno bi povezivala i aktivirala sportski i komercijalni sadržaji Bloka 44 i Ade, s podsticanjem novih, zimskih rekreativnih sadržaja. Deca sa Novog Beograda dobila bi tako sjajnu priliku da se za vrlo kratko vreme sa sankama nađu na padinama Košutnjaka umesto da „uprežu“ roditelje da ih vuku po beskrajno ravnim bulevarima – kaže Radovanac.

Ideja stara skoro čitav vek
O izgradnji „vazdušnog tramvaja“ razmišljalo se još u vreme dok je Beograd bio prestonica kraljevine. Prvi projekat o mogućnosti povezivanja delova grada kabinskim sistemima izradila je 1922. godine zagrebačka firma „Čavlina i Sladoljev“. Građevinsko preduzeće „Šumadija“, vlasnika Riste Ristića, predložilo je 1928. godine da se Kalemegdan i Zemun povežu posebnom vrstom žičare preko Ratnog ostrva. Bilo je planirano da „vazdušni tramvaj“, kako je prozvan, polazi na svaka dva minuta, a da putovanje do Zemuna traje oko pet minuta. Pored tog, postojao je i plan da se žičarom povežu Terazije i Zemun, i to trasom na kojoj se danas nalaze Brankov most i Bulevar Nikole Tesle.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/221262/Besumno-putovanje-nad-Beogradom
 
Jel neko vec javio za ovo u Sremskoj ?

Plato u Sremskoj biće park
M. K. | 03. 12. 2010. - 00:02h | Komentara: 11

96404_bgsremska2_f.jpg


Plato u Sremskoj ulici konačno će dobiti novi izgled. Uređenje tog platoa počelo je u sredu, a ova betonska površina u strogom centru uskoro će postati zelena oaza.
Budući izgled platoa u Sremskoj ulici

Pretvaranje platoa u Sremskoj u pjacetu prvi je u nizu projekata Sekretarijata za zaštitu životne sredine, koji će tokom 2011. ozeleniti više betonskih površina i krovova u Beogradu. Pjaceta iznad Terazijskog tunela zamišljena je kao krovna bašta oblikovana u duhu moderne arhitekture. Radnici “Zelenila” zasadiće travu, zimzelene sadnice, kao i višegodišnji cvetni sadni materijal, a plato će biti oplemenjen klupama, korpama i osvetljenjem. Nova pjaceta u centru Beograda biće dostupna i osobama sa invaliditetom, a njihovo kretanje ka platou biće moguće iz Sremske ulice, gde će biti postavljena rampa.


Uređenje platoa koštaće više od sedam miliona dinara.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/221268/Plato-u-Sremskoj-bice-park
 
Представљен пројекат „Зелена дебата”

Резултати пројекта едукације младих о стању животне средине „Зелена дебата”, коју је невладина организација „Зелени сто” реализовала у сарадњи са Секретаријатом за заштиту животне средине, представљени су данас у Градској управи. Пројекат је спроведен у виду јавне интернет-дебате, у сарадњи са порталом www.beobuild.net, на ком су учесници изнели своје ставове и идеје на јасно дефинисане теме. Представљању резултата пројекта присуствовао је градски секретар за заштиту животне средине Горан Триван.

– Секретаријат за заштиту животне средине успоставља све бољу сарадњу са невладиним сектором и сваке године ће издвајати све више новца за пројекте невладиних организација. О успеху „Зелене дебате” сведоче 367 учесника и 21.000 посета порталу на ком је она вођена, а портал је занимљив и са становишта новог медија који се користи за едукацију у заштити животне средине. Показало се да теме постављене у дебати занимају Београђане, тако да успех овог пројекта треба проширити и искористити све нове начине на које може да се допре до људи који имају шта да предложе у овој области. Неке од идеја учесника дебате могу да буду предложене Заводу за урбанизам, Секретаријату за урбанизам и „Зеленилу – Београд” – рекао је Триван.

Теме на које су учесници могли да дебатују су биле рециклажа (сортирање отпада и нове технологије), загађење урбане средине и како га се решити, улога зеленила у будућим урбанистичким концептима, београдске реке и приобаља, јавне зелене површине, еколошка свест (едукација грађана о заштити животне средине), еколошке патроле, зелене оазе Београда и зеленило београдских улица и булевара. Намера организатора је била да се мишљење младих људи о тренутном стању животне средине предочи јавности и градској власти, која би могла да их имплементира у неке своје пројекте.

Организација „Зелени сто” се већ 13 година бави организовањем семинара и трибина, објављивањем литературе из области животне средине, промоцијом еколошког образовања, развојем еколошке свести и промоцијом одрживог развоја

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1424242
 
Naravno, odavno je bilo jasno da neće biti ništa od izgradnje parka za potrebe snimanja filma na prostoru pored FDU koji bi bio kopija predratnih Terazija.


[video]http://www.youtube.com/watch?v=lnUiu-J4WcU[/video]


Zato su scenografiju za scene na Terazijama realizovali samo uz pomoć digitalne animacije.
 
relja":212i3iye je napisao(la):
Naravno, odavno je bilo jasno da neće biti ništa od izgradnje parka za potrebe snimanja filma na prostoru pored FDU koji bi bio kopija predratnih Terazija.


[video]http://www.youtube.com/watch?v=lnUiu-J4WcU[/video]


Zato su scenografiju za scene na Terazijama realizovali samo uz pomoć digitalne animacije.
Ali fantasticno su skinuli atomsferu, objekte, urbani mobilijar... ( barem u ovih nekoliko sekundi) vidi se cak i Viktoroviceva apoteka :)
 
PRESTONICA NIJE BEZBEDNA

Austrijski auto-moto savez proglasio je beogradske ulice najnebezbednijim za pesake. Ovo je pokazalo istrazivanje koje je sprovedeno u 18 gradova iz 15 zemalja starog kontinenta. Kriterijumi testiranja bili su izgled raskrsnica, vidljivost po danju i noci, postojanje prepreka i mogucnost sigurne upotrebe za slabovide osobe. Prelazi u srpskog prestonici ocenjeni su kao veoma losi, a kao poseban problem, naveden je i los pregled zbog parkiranih automobila. Ove rezultate osporili su u Upravi saobracajne policije, uz napomenu da je sve ``naduvano``. Kako kazu, statistika pokazuje da je broj saobracajnih nesreca opao za 22 odsto, a broj nastradalih za 10 odsto. U MUP Srbije ipak priznaju da su pesaci najugrozeniji u saobracaju, sto pokazuje podatak da oni cine cak 40 odsto onih koji su ove godine poginuli u saobracajnim udesima na ulicama Beograda

Izvor: NOVOSTI
Pre svega, ovi iz Uprave treba da se pokriju usima, a ne da osporavaju cinjenice. Koliko bi ulice bile nebezbedne da nije opao broj nesreca za 22 odsto, kad smo sad najlosiji?
Pesaci su poslednja briga svih, kako nadobudnih automobildzija, tako i neefikasnog parking servisa, i na kraju saobracajne policije koju boli dupe da zavede red.

Bitno je da se ``muke`` vozaca uvek isticu u prvi plan, kao i njihovo ``narusavanje prava``. A pesaci, ako prezive, prezive.....
 
Vrh