Šta je novo?

Razne gradske vesti, Topic II

Jedan manje...


BEOGRAD, 21. januar 2008.
U Ulici cara Dušana u Zemunu izgoreo je autobus Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd
7386127424794a663a7bf8456267511.jpg

13581525934794a52700c0f690596117.jpg

13308536624794a5370e66e619430841.jpg

19429971344794a599a1428901816058.jpg

5708782124794a58881ea8566972922.jpg


Fotografije: FoNet
Izvor: b92.net
Link: http://www.b92.net/info/galerija/index.php?nav_category=99
 
Ambassador":1270g2j5 je napisao(la):
Jedan manje...

U Ulici cara Dušana u Zemunu izgoreo je autobus Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd
Jedan manje ?! ... jes, sad će bace bus zbog nekih izgorelih kablova .

Ovaj novinar nikad nije video 'izgoreo' autobus, kad se zapali gorivo i plastika.
Vatrogasci su, u čistim 'odelima', napravili maglu od praha za gašenje nekih kablova.
I odma udri udarnu vest sa slikama koje kazuju sasvim nešto drugo.... izem'ti vest. :)
 
Sreća je što su vrata radila i što su putnici izašli.
U takvim situacijama je besmisleno procenjivati da li će vatra biti za udarnu vest ili ne.
Jednom sam prisustovao takvom požaru. Prvo smo signalizirali vozaču da ima ozbiljnog dima, kad je zaustavio autobus izašlo je svega desetak ljudi. Donji stroj autobusa je prličino masan i prijemčiv za vatru. Da ste samo videli kakva je vatra buknula kad je vozač otklopio bočnu stranicu da je pokuša aparatom ugasiti.
Naravno, za to vreme pedesetak Dragana u autobusu su ocenili da to nije ozbiljna vatra i potpuno mirno čekala da se stvar okonča. Mi smo narod koji lako ne paniči, a sa mesta za sedenje u autobusu ni vatra nas ne može pomeriti...
 
Nurko7000":xcatw74l je napisao(la):
Naravno, za to vreme pedesetak Dragana u autobusu su ocenili da to nije ozbiljna vatra i potpuno mirno čekala da se stvar okonča. Mi smo narod koji lako ne paniči, a sa mesta za sedenje u autobusu ni vatra nas ne može pomeriti...
:laugh: A malo dima nikome ne može da škodi, uostalom, za takve slučajeve postoji Darvin..

Nego, jedan mali off, da li se ikome desilo da u autobusu/tramvaju/trolejbusu mora da okreće onu ručicu, pritiska dugme, odnosno ručno otvara vrata?
Meni je trola pre par dana stala, otkačila se trola gore, odnosno pokidao se onaj kabl, i vozač izađe, ode na kraj trole (harmonika, niskopodna), i ne otvori vrata (a trola stala između Narodnog pozorišta i Studentskog trga). Ja sam čitao nešto, ali u jednom trenutku shvatim da se ljudi baš uskomešali, pogledam na sat, prošlo preko 5 minuta. A niko da mu pokuca na zadnji prozor da dođe i otvori vrata. Ja odem, pokucam, on me otera u tri lepe. Kažem mu ne može tako, odem na vrata, otvorim vratašca "u slučaju havarije", pritisnem crveni gumb i vrata se otvoriše. Sad, pošto je bilo dosta ljudi u troli, umesto da svi otvore svoja vrata :bash:, pokuljaše na "moja", i trebalo im je još dosta vremena da izađu..

Mislim, razumem ako pukne guma na auto-putu ili tramvaj stane u Nemanjinoj, da neće odmah otvoriti sva vrata, nego svoja, pa pušta ljude da izlaze kad je bezbedno, ali ej, u Vasinoj, pored trotara, na 20 metara od poslednje stanice?!? To mi stvarno nije bilo jasno..
 
kakav je osećaj bio pritisnuti crveno dugme? :D
 
Nenadje*******iv..
alexis.gif


Ali detaljnije, kao kad pritisneš mali pneumatički klip, sakriven u gomilu nekih kablova, koji potom otvori vrata.. A ne znam šta da ti kažem, jbga, moli boga sledeći put da ti zapadne kr**** od vozača i da ti rikne trola, koja ima dugme u slučaju opasnosti.. :D
 
Nurko7000":1rf53dm9 je napisao(la):
...
Naravno, za to vreme pedesetak Dragana u autobusu su ocenili da to nije ozbiljna vatra ...
Jes ti proverio sve lične karte, da nije među njima bio i neki ,Nurko'?

Doduše Dragone nije lako uplašiti, ali treba biti i oprezan. :)
 
Ma teško da je bio neki, oni na prvi dim beže...
Još samo da im neko organizuje praktičnu obuku. Recimo uz pretplatnu markicu pola sata obuke, šta raditi i kako otvoriti vrata, razbiti prozor bez čekića i sl. I šta se zapravo očekuje da vozač uradi u takvim situacijama, a šta putnici?

Pa onda posebna obuka za svaki tip vozila, autobus, tramvaj, pa škodini modeli, pa MAN, ikarbus. Na kraju ćemo dobiti kvalifikovane putnike, oni koji od javnog prevoza očekuju udobnost, tačnost a znaju se suočiti sa realnosću...
 
NAPAD NA ISTORIJSKI ARHIV GRADA BEOGRADA!!!
Vest:
Branka Prpa, direktorka Istorijskog arhiva Beograda, povodom napada na ovu instituciju
Ubice Slavka Ćuruvije ne mogu da me zastraše
hronika1_1.jpg

Beograd - Tri nepoznate osobe kantom su razbile prozor na zgradi Istorijskog arhiva Beograda preksinoć oko tri sata ujutro, posle čega je policija obavila uviđaj.
Direktorka te institucije Branka Prpa kaže za Danas da je napad bio isplaniran.
- Sve je snimljeno kamerama video nadzora. Tri lica su snimljena, s tim što je osoba koja je bacala kantu i koja je potpuno razorila prozor pisarnice imala kapuljaču. To nisu nikakvi huligani. Ova grupa je imala svest o tome da je Arhiv pod video nadzorom i samim tim ovaj napad je bio isplaniran, jer se na snimku vidi da jedna od osoba, koja nije imala kapuljaču na glavi, izbegava kamere. To se tačno vidi i na snimku, kada jedna osoba skloni lice da je kamera ne bi uhvatila - ocenjuje Branka Prpa.
Ona podseća da su pre ovoga nepoznate osobe 18. oktobra 2007, takođe snimljene kamerama, palile crnu sveću ispred Arhiva i izvodile "ritual smrti".
- Rezultata istrage nema. Na osnovu snimaka policija je trebalo da identifikuje te osobe. Arhiv je državna institucija ispred zgrade je jarbol sa zastavama Srbije i grada Beograda, tako da je ovo napad i na samu državu. Ne znam koji bi bili motivi. Istorijski arhiv čuva dokumente koja su u statusu kulturnog dobra od izuzetnog značaja i ako vi dovedete u opasnost takvu instituciju, kakva je razlika između tih mladića i onih koji su palili crkvu Bogorodice Ljeviške u Prizrenu? Nema razlike - ističe Prpa.
Ona ocenjuje da je 18. oktobra ispred Arhiva bila paljena crna sveća za njenu smrt i da neko pokušava da je zaplaši.
- Žele da me uplaše već dugo vremena, a posebno od 11. januara prošle godine, kad sam izvedena kao svedok pred Specijalni sud u vezi sa svirepim ubistvom Slavka Ćuruvije. Hoću javno da im poručim da od ljudske krvi ne mogu da operu ruke i da me neće zastrašiti niti pokolebati. Potrudiću se da Slavkovim ubicama budem za vratom do kraja života - poručuje Branka Prpa, koja je bila nevenčana supruga ubijenog novinara Slavka Ćuruvije. J. Čolak
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.co.yu/20080124/hronika1.html#1
 
Прво да прокоментаришем вест о Архиву : СВИЊАРИЈА, СРАМОТА, ЛУДОСТ И ГЛУПОСТ!!!

Јавно осветљење око зграде Војногеографског института
Четвртак, 24. jануар 2008.
1304375_Vojnogeografski_institut_s.jpg

Град Београд финансираће са 5.9 милиона динара осветљавање простора око зграде Војногеографског института. Уговор за набавку опреме и изградњу јавног осветљења прилазних стаза, интерне саобраћајнице и парка око зграде института биће потписан са предузећем „Keep light” из Београда.

У саставу овог комплекса, на углу улица Мије Ковачевића и Чарлија Чаплина, налазе се прилазне стазе, интерна саобраћајница и уређени парк са дечјим игралиштима и спортским тереном, који су без јавног осветљења. Пројектом је предвиђено да се прилазне стазе осветле постављањем 19 нових стубова са светиљкама од 70 до 150 вати. Интерна саобраћајница биће такође осветљена постављањем 22 стуба са светиљкама од 100 до 150 вати, а спортски терен са 12 рефлектора снаге 400 вати. Улаз у сам Војногеографски институт биће осветљен са три рефлектора.
Izvor Beoinfo
link http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1304372
 
^^BIlo bi lepo da se i sama zgrada osvetli. S obzirom na poziciju u prostoru, nocu bi izgledala kao svemirski brod! :)
 
Спремни центри конгресног туризма
Београд, Нови Сад и Србија имају капацитете да постану регионални лидер у конгресној индустрији, закључено је јуче на отварању седмодневног „митинг вика” у „Сава центру ”. Партнери у овој активности ЈП „Сава центар ”, Београдски сајам, Експо центар, Мастер центар из Новог Сада, туристичке организације Србије и Београда, конгресни бирои Србије и Београда представили су сајамске и конгресне потенцијале и најавили најзначајнија дешавања у овој години.

Бројни семинари, симпозијуми, сајмови, научни и стручни скупови одржаће се у 2008. години, а конгресни простори спремни су да дочекају овакве догађаје. Према речима Јасне Димитријевић, директорке ЈП „Сава центар”, конгресни туризам је од виталног значаја за економски развој земље.

– Проширићемо капацитете будући да имамо 300 скупова. Располажемо са 18 сала, 20 мањих канцеларија, а укупан капацитет је 7.000 места. До октобра у „Сава центру” биће одржано осам важних међународних скупова, медицинских конгреса и слично – објаснила је Димитријевићева.

Један од најважнијих догађаја, подсетили су из Туристичке организације Београда, јесте такмичење „Песма Евровизије” када ће престоница угостити више од 10.000 посетилаца.

– То ће бити највећа промоција наше земље. Смештајни капацитети у хотелима и хостелима издржаће тај притисак. У јуну Београд ће бити домаћин манифестације „Сити брејк 2008” која ће окупити 1.200 највећих професионалаца из области туризма – рекла је Оливера Лазовић, директорка ТОБ-а.

Девизни прилив од туризма за првих 11 месеци у 2007. години био је 482 милиона динара, истакао је Горан Петковић, државни секретар Министарства економије и регионалног развоја. Он је нагласио да је неопходна помоћ државе и струковних удружења у позиционирању и кандидатури Београда или Новог Сада за добијање конгреса.

– Радимо на обогаћивању конгресне понуде и очекујемо да у току године добијемо још један простор на Палићу који ће имати 700 места за пленарни рад, а трудимо се и да бањске и планинске центре опремимо сличним салама – казао је Петковић.

Анђелко Трпковић, директор Београдског сајма, најавио је 34 догађаја за ову годину. Представници Експо центра и Мастер центра из Новог Сада осврнули су се на своје активности, а неке од њих су сајам тркачких аутомобила и фестивал мобилних и бежичних комуникација.
Д. М.
[објављено: 26/01/2008]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Spremni-centri-kongresnog-turizma.sr.html

Lepo. Samo ne znam da li se ovo novinar malo zeznuo sa valutom...
 
Јавни увид у план детаљне регулације саобраћајнице Јужни булевар


У згради Градске управе у улици 27. марта 43-45 (сала два у сутерену) у току је јавни увид у Нацрт плана детаљне регулације саобраћајнице Јужни булевар. Јавни увид може да се обави до 27. фебруара, радним данима од 9 до 15 часова.

Примедбе на планирана решења, у току јавног увида, могу се у писаној форми доставити Секретаријату за урбанизам и грађевинске послове најкасније до 25. марта ове године. Јавна седница одржаће се 25. марта у 13 часова, а правна и физичка лица могу пред Комисијом за планове Скупштине града Београда да образложе своје примедбе које су у писаном облику послате током јавног увида.

www.beograd.org.yu
 
Beogradu nedostaju pasarele za pešake preko najprometnijih ulica
Pešački mostovi za veću bezbednost
Autor: Goran Svilar | 29.01.2008 - 09:28
pasarela_v.jpg

Bezbednost pešaka u Beogradu je na zabrinjavajućem nivou, a jedan od načina da se oni poveća je postavljanje mostova za pešake preko kolovoza. Beograd je, kažu upućeni, geografski veoma pogodan za postavljanje pasarela, ali taj vid zaštite pešaka u saobraćaju još uvek nije dovoljno zastupljen.

Mostove za pešake, tvrde stručnjaci, trebalo bi postavljati svuda gde bi se njima podigao nivo bezbednosti u saobraćaju i gde postoji pogodan teren za to. Takođe, veoma važan faktor je da li postoji potreba ljudi da na određenom mestu prelaze preko ulice više nego što je to uobičajeno. Vladimir Simidžija, saobraćajni inženjer koji je angažovan na izradi projekata bezbednosti u saobraćaju u pojedinim gradskim zonama, tvrdi da je Beograd geografski veoma povoljan za postavljanje mostova za pešake.
- Beograd je zgodan za pasarele zato što je brdovit. Povoljna okolnost za postavljanje takvih mostova je kad sa jedne strane kolovoza imate brdo, a sa druge ravninu. Pešaci u tom slučaju ne moraju da se maltretiraju idući gore - dole jer sa brda direktno ulaze na most, a kad ga pređu spuštaju se stepenicama dole - objašnjava Simidžija.

Nedostaci ovakvog saobraćajnog rešenja su to što pešaci moraju neprirodno da se kreću (gore-dole), neke pasarele nisu predviđene za osobe sa invaliditetom, a i često nisu zaštićene od loših vremenskih uslova. Zbog toga na njima dolazi do pojave leda, što opet ugrožava bezbednost ljudi koji preko njih prelaze. Prednost ovakvih mostova je ta što oni u potpunosti odvajaju pešake od vozila i tako ih štite od sve većeg broja nesavesnih vozača i saobraćajnih nezgoda.
- Svuda gde ne postoji konflikt pešaka i vozila u saobraćaju, bezbednost je podignuta na viši novo. Pasarela košta manje nego jedan ljudski život - kaže Simidžija.
Sa druge strane, Zoran Pešović, gradski sekretar za saobraćaj takođe stavlja akcenat na bezbednost, ali napominje da je neophodno voditi računa i o protočnosti na beogradskim bulevarima i ulicama.
- Kao primer možemo navesti deo Bulevara vojvode Mišića, kod Gospodarske mehane, gde je nekada postojao pešački prelaz ali je on ukinut jer je ustanovljeno da loše utiče na protočnost vozila. Pošto je evidentno da ovde postoji izražena potreba za prelazak ulice, u ovom trenutku je bliže rešenje postavljanje pasarele nego ponovno vraćanje prelaza. Isti je slučaj sa ostalim delovima grada. Gde god postoji izražena potreba pešaka za prelazak na drugu stranu ulice, razmišlja se o postavljanju pešačkog prelaza, nadzemnog ili podzemnog prolaza - kaže Pešović. On objašnjava da ukoliko 20 građana svakodnevno ima potrebu da pređe ulicu na jednom mestu, to zahteva obeležavanje pešačkog prelaza ili postavljanje semafora. Ukoliko je broj nekoliko puta veći, onda se mora razmišljati o postavljanju mosta ili podzemnog prolaza.
Pešović otkriva da je u planu postavljanje pasarela ne nekoliko lokacija u gradu. Prva je Bulevar vojvode Bojovića, kao veza Kalemegdana i savskog pristaništa. Zatim, Bulevar vojvode Mišića, kod hale 14 beogradskog Sajma i u Radničkoj ulici, kod Ade ciganlije.
- Za navedene tri lokacije u toku je izrada projekata one će biti postavljene u toku ove godine. Razmišlja se i o još dva mesta na kojima bi bilo dobro postaviti mostove za pešake. To je prostor između Plavog i Imo mosta, i deo autoputa posle pumpe Zmaj, kod preduzeća Grmeč. Studije će pokazati na koja su mesta najpogodnija za to - zaključuje Pešović.
Škole da podnesu zahtev

Budući mostovi za pešake
1. Bulevar vojvode Bojovića
2. Radnička (Ada Ciganlija)
3. Bulevar vojvode Mišića
4. Autoput (kod Grmeča)
5. Između Plavog i Imo mosta

U poslednje vreme sve je izraženije postavljanje pasarela u blizini škola kako bi de đaci zaštitili. Svaka škola koja želi može podneti zahtev Sekretarijatu za saobraćaj za postavljanje mosta za đake na adresu 27. marta 43-45. Pasarele u blizini škola veoma su efikasne u Bulevaru kralja Aleksandra, kod OŠ „Dragojlo Dudić“ i u Zaplanjskoj ulici, kod OŠ „Branislav Nušić“.
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=28499
 
Super, verovatno to ce to biti iste nakaze, kao one skandalnozne ograde sto su psotavljali
 
Lucifer":70wovhh6 je napisao(la):
Super, verovatno to ce to biti iste nakaze, kao one skandalnozne ograde sto su psotavljali
slažem se... kod nas su pasarele užasne :rant: mogli bi da uposle i malo studente sa arhi faksa da dizajniraju neka rešenja a ne da uzmu default-reklamama-načičkani-metalni-skelet-obojen-drečavim-bojama pasarelu.
 
^^ "Najlepsi" primer mi je onaj u Malom mokrom lugu... joj majko... Ako tako nesto obese i ispred sajma i kod Ade, stvarno...
 
Alimpić je izjavio danas da ukoliko ne potpišemo uskoro sporazum o stabilizaciji i pridruživanju nema više para za mostove, pruge i tako to... Mislim znali smo to već, ali baš je direktno rekao.
 
Uspešna realizacija Programa priključenja 21.000 stanova
Toplovodi za 139 objekata
Sprovodeći "Program priključenja 21.000 stanova", "Beogradske elektrane" su od 1. avgusta 2002. do 26. decembra 2007. godine završile toplovodne priključke za 2.804 objekta površine 1.639.672 metra kvadratnih. To je adekvatno površini od čak 27.328 stanova, ako se računa da jedan stan ima prosečno 60 kvadrata.

Zaključno sa 26. decembrom 2007. godine potpisano je 21.142 ugovora i 1.654 aneksa (3.092 objekta) za stanove, kao i 401 ugovor za poslovni prostor. Ugovorena površina za stanove iznosi 1.289.063,20 metara kvadratnih, a za poslovni prostor 127.004,47 kvadrata.

"Beogradske elektrane" trenutno izgrađuju toplovodne priključke za još 15 objekata površine 10.620 metara kvadratnih, što je adekvatno površini 177 stanova. Pripremni radovi za početak izrade toplovodnog priključka obavljaju se za 139 objekata ukupne površine 59.830 metara kvadratnih, što je adekvatno broju od 997 stanova. Za ove objekte već je završena projektna dokumentacija.

Cena priključenja za stanare iznosi 1.698,08 dinara sa PDV-om po metru kvadratnom stana. Učešće je 10 odsto, a participacija se plaća na najviše 36 mesečnih rata, bez kamate. Ova cena se usklađuje s rastom cena na malo svaka tri meseca i poslednji put je korigovana 1. januara 2008. godine.

Participacija koja se plaća "Beogradskim elektranama" obuhvata priključenje na postojeći primarni toplovod, zatim izgradnju toplovoda od mesta priključenja na primarni toplovod do ulaska u prostor predviđen za predajnu stanicu (toplovodni priključak), izgradnju primarnog dela predajne stanice i ugradnju izmenjivača toplote. To znači da je izvođenje ovih radova ugovorna obaveza "Beogradskih elektrana".

U ovu cenu nisu uračunati troškovi izgradnje unutrašnjih grejnih instalacija, odnosno sekundarne predajne stanice.
Svi Beograđani koji su zainteresovani za priključenje na sistem daljinskog grejanja "Beogradskih elektrana" zahteve mogu podneti organizacionoj celini Marketing i prodaja, koja se nalazi u ulici Cara Dušana 141 u Zemunu.
St. B.
izvor Danas
link http://www.danas.co.yu/
 
„Пазл град” на углу Црнотравске и Борске улице на Бањици
Puzzle_grad_v.jpg

На углу Црнотравске и Борске улице на Бањици на јесен ове године биће изграђен мега дечји парк – „Пазл град”, на три спрата, пречника 30 метара, чији ће разнобојни зидови подсећати на делове слагалица - пузле.

Забавни садржаји у „Пазл граду” биће намењени деци свих узраста: „Беби” – за оне најмлађе; „Класик” – за оне мало старије и „Авантура” – лавиринт фриклајминг за све остале.

Подови „Пазл града” биће направљени од гуме, сви реквизити ће бити обли, а цео објекат од меког дрвета, јер се пре свега мислило на безбедност деце. У том циљу општина Вождовац ће се старати о одржавању објекта и његових садржаја и имаће чуваре 24 часа. Овај простор за забаву биће отвореног типа и доступан свим малишанима, као и њиховим родитељима за које ће постојати посебан простор – „платформа” на којој ће моћи да се опусте и посматрају своју децу док се играју.
Izvor: Grad Beograd
Link: www.beograd.co.yu
 
^^ Jao, Boze, nadam se da to nece da izgrade tamo, to je bas prometna raskrsnica i nije mesto za takvo ruglo! Takodje, ne bih da gledam taj Sarengrad dok vozim kuci :p
 
Doterivanje gradskih fontana
Osim redovnog čišćenja 19 fontana, sa prvim danima proleća zažuboriće i četiri oštećene gradske fontane, koje će biti kompletno preuređene

Ekipe „Beogradskog vodovoda i kanalizacije” ubrzano rade na doterivanju 23 fontane u gradu i one bi, prema rečima Milana Milanovića, direktora sektora održavanja, trebalo da budu puštene u rad do 1. aprila. Pored redovnog čišćenja 19 fontana, sa prvim danima proleća, kako kaže, zažuboriće i četiri oštećene gradske fontane koje će biti kompletno preuređene.

Do tada će, najavljuje Milanović, biti okončani prošle godine početi radovi na najoštećenijem vodoskoku, po kome je ceo kraj u Novom Beogradu dobio naziv „Fontana”.

– Osim nje, biće obnovljene fontane „Bezistan”, „Mladost”, kao i ona na Topčideru. Prethodne godine za preuređenje, „lickanje” i čišćenje fontana potrošeno je oko 40 miliona dinara, a koliko će ove sezone gradske vlasti izdvojiti za te poslove još ne znamo – objasnio je Milanović.

Pumpe sa agregatom biće zamenjene na fontanama koje su, prema Milanovićevim rečima, gradski biseri, a to su „Breza” ispred „Ineksa” na Trgu Republike i „Devojka sa krčagom” u Pionirskom parku. Ista obnova očekuje vodoskoke „Ribar” na Kalemegdanu i ispred Kulturnog centra u Knez Mihailovoj ulici, dok će dozer-pumpe biti zamenjene na nekim od najlepših gradskih fontana, kod Hrama svetog Save i na Trgu Nikole Pašića.

Preuređenje sleduje i vodoskocima na Andrićevom vencu, ispred tržnog centra „Staklenac”, kod Paviljona „Cvijeta Zuzorić”, kao i fontanama „Lira” kod Skupštine grada i „Vrelo života” kod palate „Beograđanka”.

Kako ističu u „Beogradskom vodovodu”, potrebno je preurediti i mozaike fontana na Trgu Republike i ispred Tehničkog fakulteta.
D. Jokić
[objavljeno: 06/02/2008.]
izvor Politika
link http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Doterivanje-gradskih-fontana.lt.html
 
"Makaze" na tasteru
M. N. S., 05.02.2008
...
Najobimniji i sigurno najveći posao, predviđen planovima "Elektrodistribucije Beograd" je zamena mehaničkih brojila električne energije novom generacijom digitalnih aparata. Za osavremenjavanje svih brojila u Beogradu, kojih ima više od 750.000, međutim, biće potrebno barem sedam godina.

Prema rečima Branislava Vujanca, tehničkog rukovodioca EDB, digitalna brojila su elektronska i inteligentna. Nova generacija ovih uređaja ima mikroprocesore koji mogu softverski da se programiraju.
- Takva brojila nam mogu pružiti sve podatke koje nas interesuju - potrošnju aktivne i reaktivne energije, snagu, napone struje - kaže Vujanac.- Lane je nabavljeno 5.000 elektronskih brojila kojima će biti pokrivene potrebe potrošača u Mladenovcu.Ove godine smo krenuli u nabavku 27.000 brojila, koja će u Beogradu biti još savremenija. Uz njihovu pomoć moći ćemo daljinski da očitavamo i upravljamo potrošnjom. Očitavanje će se obavljati svakog prvog u mesecu za sva brojila, pa neće biti kašnjenja.

Vujanac ističe da je planom EDB predviđena zamena svih brojila u glavnom gradu najkasnije do 2015. godine. Novi uređaji za očitavanje potrošnje struje biće instalirani sukcesivno, kako bude tekla nabavka.
- Prednost novih brojila i daljinskog očitavanja potrošnje su višestruke - kaže Vujanac. - Kada , na primer, vidimo da u sistemu nema dovoljno snage, imaćemo mogućnost da potrošačima isključimo određene faze. To znači da će oni imati struje za osnovne potrebe, a sistem će biti zaštićen. Potrošnju ćemo moći da ograničimo i limitiramo snagu koju potrošač može da koristi. To će se upotrebljavati uglavnom kada potrošač duguje. Prvo će ostati bez određenih faza, a ako ova opomena ne da rezultate, sledi isključenje.

Novi sistem upravljanja radi na principu mobilnih telefona, odnosno GPS. Svako brojilo je "vezano" za trafostanice, koje će GPS biti povezani sa centrom upravljanja.
- Sigurno najveća prednost ovog sistema upravljanja je kontrola krađa struje - naglašava Vujanac.- Svaki neovlašćeni prilaz brojilu biće registrovan u centru upravljanja. Kradljivce struje, kao i neplatiše moći ćemo momentalno da isključimo sa mreže, a da ne priđemo njihovom brojilu. To će naše ekipe koje isključuju struju, spasiti od brojnih problema i maltretiranja na terenu.

INVESTICIJE
SISTEM elektromreže glavnog grada godinama je samo raubovan, bez ikakvih ulaganja čak i u remonte.Prema rečima Stevana Milićevića, generalnog direktora EDB, trenutno su najvažnije investicije u energetsku mrežu i remonte. EDB je već nabavio uređaje kojima se višestruko smanjuju periodi ispada i vreme prekida u napajanju strujom.
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=115718&datum=2008-02-06
 
Prvi skejt park u Srbiji
Uskoro bi trebalo da počne izgradnja skejt parka, u bloku 70 a, u priobalnom delu Save. Ideju su pokrenuli skejteri, koji su sami ponudili neke projekte od kojih je glavni arhitekta Novog Beograda Ivana Milenković izabrala najpogodniji projekat. Projekat je vredan oko 18,5 miliona dinara, a finansiraće ga sekretarijat za sport, i budžet opštine Novi Beograd. Park za skejtere biće betonska ploča dimenzija 38 sa 58 metara, uz dodatne sprave, tačnije rampe. Posao će voditi preduzeće " Gradsko zelenilo". Korišćenje skejterkog parka, neće se naplaćivati, a realizacija projekta planira se za početak aprila, kada se ujedno i obeležavaju dani Novog Beograda. I. L.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Људи (ево ја ко Борис :D ), разумем ја и тензије и стрепње и гнев али вас молим да овај сајт не претварамо у још једну расправу о КиМ или како је кренуло у црну хронику Београда.
 
Vrh