Šta je novo?

Razne gradske vesti, Topic II

Изградња првог „скејт парка” у Блоку 70а
Понедељак, 11. фебруар 2008.
1305822_Mesto_za_skejt_park.jpg

Први „скеjт парк” у земљи, коjи задовољава све светске стандарде, биће до пролећа направљен у Блоку 70а. Његов изглед креирали су сами скеjтери, али ће осим њих моћи да га користе и акробате на бициклима и ролерима. „Скеjт парк” ће заузимати површину од 2.000 квадратних метара. Справе, такозване рампе, њих 15, биће постављене на специjалноj бетонскоj подлози толико глаткоj да трење скоро и не постоjи. Пошто ће рампе бити различитог облика и величине, оваj простор ће одговарати и почетницима и вештим возачима.

– Справе су направљене од специjалне „скеjт смарт” подлоге, материjала коjи по особинама подсећа на дрво, али jе много чвршћи од њега. Траjниjи jе и од бетона и од дрвета, не деформише се при ударцу, а и падови и повреде су много мање опасни – рекла је Ивана Миленковић, главни архитекта Новог Београда.

Централна рампа у парку имаће облик пирамиде направљене од зидића и гелендера. С jедне њене стране биће рампе намењене почетницима, а с друге „забавне кутиjе” – прагови различитих висина и справе за вратоломиjе. Наjвећа рампа подсећа на широку цев пресечену на пола. Висока jе око метар и по, а дугачка око 15 метара. Иако парк неће бити ограђен, имаће мале трибине и биће осветљен и ноћу.

Пошто рампе од „скеjт смарт” подлоге производе само две фирме у свету, изградња овог парка коштаће око 17,5 милиона динара. Посао ће водити „Зеленило – Београд”, а тендер ће најкасније за три недеље расписати општина Нови Београд.
извор Беоинфо
линк http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1305818
 
Uskoro useljenje
S. B., 11.02.2008

GRADSKI socijalni stanovi trebalo bi da budu useljeni do kraja ovog meseca. Ključeve će dobiti 174 najugroženije beogradske porodice. Domove u Kamedinu će moći da koriste narednih pet godina, a oni koji i do tada ne reše stambeno pitanje, moći će da produže ugovor.

Konačna rang lista budućih korisnika objavljena je 22. januara. Svi koji su smatrali da su oštećeni, mogli su da se žale do petka. Pristiglo je 50 zamerki na pojedinačna rešenja i stambena komisija će ih razmatrati narednih dana.
- Do petak je stiglo pedesetak prijava, ali moguće da će još neka stići poštom ovih dana - objašnjava Gorica Mojović, pomoćnik gradonačelnika. - Sastaće se stambena komisija i razmtraćemo pristigle prigovore. Sledi zaključivanje ugovora sa stanarima. Treba potpisati i ugovor o održavanju sa "Javnim stambenim", pošto će to preduzeće brinuti o zgradama. Krajem meseca, početkom sledećeg biće useljenje.

Za ova 174 stana konkurisalo je 1.296 porodica. U trci za ključ, posle prve eliminacije, ostalo je njih 703. Skoro svaka porodica koja je ostala među prvih 174 ima člana invalida ili nekog sa telesnim oštećenjem.

Svi koji su ostali ispod "crte" imaće novu šansu da dođu do krova nad glavom. Grad planira gradnju još 1.200 socijalnih stanova i to u Kamnedinu, naselju Dr Ivan Ribar i u Vojvođanskoj ulici. Uslovi sledećeg konkursa, kako najavljuju nadležni, biće nešto fleksibilniji. Ovog puta pravo učešća nisu imali oni na koje se vodi bilo kakva nepokretanost, ma kako ona bila neuslovna. Sledećeg puta, moći će da pokušaju i oni na koje se nešo vodi, ako je to zaista nepodnošljivo za život.

NEPROFITNI
STAMBENA komisija radi punom parom i na formiranju preliminarne rang liste za kupovinu gradskih neprofitnih stanova. Ona bi trebalo da bude završena krajem marta, najkasnije početkom aprila. Za kupovinu 1.000 stanova konkurisalo je ukupno 7.036 Beograđana.
извор Новости
линк http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=116035&datum=2008-02-12
 
Капетан Мишино здање добија декоративно осветљење
Четвртак, 14. фебруар 2008.

Зграда Капетан Мишиног здања ускоро ће добити декоративно осветљење и тако постати још један у низу репрезентативних објеката Београда. За почетак, из буџета града издвојено је 1.770.000 динара за израду пројектне документације за декоративно осветљење овог здања.

Задужбина капетана Мише Анастасијевића на Студентском тргу 1 грађена је од 1858. до 1863. године, као приватна палата Мише Анастасијевића, а према пројекту Јана Неволе. Миша Анастасијевић, председник Народне скупштине и најбогатији човек у Србији тога времена, палату је поклонио српском народу за просветне и културне сврхе. Према вољи дародавца, у згради су биле смештене скоро све значајније просветне и културне институције у Кнежевини Србији – Министарство просвете, Велика школа (претеча Универзитета), Народни музеј, галерија слика и библиотека. Данас је у њој Ректорат Београдског универзитета и део Филозофског факултета.

Објекат је уврштен у програм декоративног осветљавања значајних објеката Студентског трга. Током протекле године осветљена је зграда Етнографског музеја, а планирано је и осветљавање задужбине Илије М. Коларца.

Пројекат декоративног осветљења радиће се према пројектном задатку који ће Управа за енергетику формирати у сарадњи са Заводом за заштиту споменика културе Републике Србије, с обзиром на то да је објекат проглашен за културно добро од изузетног значаја.

Према плану Управе за енергетику Секретаријата за комуналне и стамбене послове, у току ове године декоративно осветљење добиће више објеката од културно-историјске вредности. План за 2008. годину, поред светлосног украшавања храма Светог Саве које је већ у току, предвиђа осветљавање Старог савског моста, Дома Народне скупштине, Конака кнегиње Љубице и Земунске гимназије. Поред израде пројекта за декоративно осветљавање Капетан Мишиног здања, током године очекује се израда пројеката за осветљавање Главне железничке станице, задужбине Илије М. Коларца, моста „Газела” и цркве Светог Антуна на Црвеном крсту.
izvor Beoinfo
link http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1306195
 
Zar nisu projekat za Žel. stanicu pre tipa pola godine dali nekome da uradi? Da li to toliko dugo traje?
 
Upravo sam video na sajtu Beogradske arene vest u krolu da su primljeni u Evropsku asocijaciju arena. Nazalost, sajt Asocijacije je do sutra offline, tako da nisam mogao licno da se uverim. U svakom slucaju cestitam, buduci da je u pitanju veoma elitno drustvo :)
 
Veliki planovi za bolji Beograd
Autor: Lana Gedošević | 16.02.2008 - 08:34

Komisija za pripremu Strategije razvoja grada Beograda do 2012. godine usvojila nacrt ovog dokumenta. U njemu se nalaze strateški prioriteti za razvoj glavnog grada, kao i konkretne mere koje koje treba preduzet za njegov snažan i ravnomeran razvoj. Za taj značajan posao Beogradu je potrebna održiva ekonomija, napredne tehnologije, tešnja saradnja sa opštinama, kao i veća decentralizaciju urbanih centara.

Strategiju razvoja Beograda uradili su stručnjaci „Palgo centra“, uz pomoć Gradske uprave, gradskih komunalnih preduzeća, opština i inostranih eksperata.
- Veoma je važno da Beograd ima ovakav dokument. Pored toga što se u njemu nalaze strateški pravci, značajno je što on sadrži konkretne mere koje u kraćem vremenskom periodu mogu da budu sprovedene. Gradska vlast će imati smernice šta treba da se uradi kako bi se Beograd ravnomerno, i u što većoj meri, razvijao - kazao je v.d. gradonačelnika Zoran Alimpić.
Izradi ovog dokumenta prethodilo je nekoliko faza, od kojih je jedna bila i presek stanja u Beogradu do 2006. godine.
- Na osnovu dobijenih podataka urađena je objektivna analiza stanja u glavnom gradu, a posle toga i Strategija koja definiše ciljeve i pravce razvoja. Ovo je realna Strategija onoga što može i mora da se uradi u narednom periodu. Naša vizija je da se Beograd, kao metropoliten četvrtog ranga, do 2012. godine popne na viši nivo i stane rame uz rame sa gradovima poput Varšave, Barselone i Stoklolma - kaže Prof. dr Borislav Stojkov, šef tima za izradu Strategije razvoja Beograda.
Strategija ima četiri ključna segmenta, od očuvanja prirodne i životne sredine, do ekonomskog, tehnološkog i socijalnog razvoja i uvođenja moderne i efikasne gradske uprave.
Poseban akcenat stavljen je na reformu saobraćajnog i komunalnog sistema, zaštitu živorne okoline, ali i daljeg ulaganja u kulturu i uveđenja elektronske uprave.
Strategijom je predviđeno i osnivanje Agencije za razvoj Grada Beograda koja bi trebalo da se bavi i uvođenjem novih projekata, ali i pokreće i prati razvojne projekte vezane za predpristupne fondove Evropske unije i druge međunarodne partnere.
Značajna inovacija koju predviđa Strategija je formiranje dugoročnog budžeta koji bi trebalo da omogući planiranje na duži vremenski rok što je naročito značajno za planiranje i izgradnju kapitalnih investicija.
U naredna dva meseca sve relevantne gradske institucije imaće priliku da dostave svoja mišljenja o ovom nacrtu, posle čega će Komisija sačiniti konačan predlog i uputiti ga Skupštini grada na usvajanje.
Inicijativu za izradu Strategije Grada Beograda pokrenuo je pokojni gradonačelnik Beograda Nenad Bogdanović.

Zaštita životne sredine
- Smanjivanje zagađenosti vazduha u centralnoj gradskoj zoni za 15-20 odsto (2008-2012)
-Ozelenjavanje i rekonstrukcija centralnih gradskih zelenih površina i parkova, povezivanje sa rubnim prigradskim kompleksima zelenila (2008-2010)
- Formiranje i aktiviranje komunalne policije (2008-2012)
Ekonomski razvoj
-Formiranje Agencije za razvoj grada (2008)
-Strategija razvoja poljoprivrede, turizma i trgovine (2008)
-Formiranje Agencije za razvoj turizma, transformacija Turističke organizacije Beograda (2008)
-Formiranje i aktiviranje turističke policije (2009)
-Lokalni turistički vodiči (tokom 2008)
Razvoj saobraćaja
-Obilaznica oko Beograda (do 2011.)
-Unutrašnji magistralni poluprsten, sa mostom preko Ade Ciganlije (2008-2011)
-Visokokapacitetni šinski prevoz, prva etapa Ustanička-Tvornička (2010-2013)
-Izgradnja parking garaža po sistemu „Parkiraj i vozi se“ (2008-2011)
-Nove trolejbuske linije, modernizacija tramvaja, rečni
-luka na levoj obali Dunava (2008-2011)
-Proširenje i modernizacija Aerodroma „Nikola Tesla“ (2008-2012)
-Osposobljavanje vojnog aerodroma „Batajnica“ za civilni, kargo i lou kost saobraćaj (2008-2012)
Tehnička infrastuktura
-Odvođenje otpadnih voda (2008-2012)
-Povećavanje pouzdanosti snabdevanja električnom energijom (2008-2012) -Povezivanje, modernizacija i revitalizacija toplotne mreže i postrojenja(2008-2012)
-Povećanje korišćenja postojećih kapaciteta gasovoda (2008-2012)
-Nastavak izgradnje i povećanje kapaciteta za snabdevanje vodom (2008-2012)
Socijalni razvoj
-Dovoljno mesta u predškolskim ustanovama za svu decu (2008-2012)
-Organizovanje različitih vrsta dnevnog boravka u mesnim zajednicama (2008-2012)
-Razvoj kulture u mesnim i lokalnim zajednicama kroz unapređenje prostora za kulturne aktivnosti (2008-2012)
-Organizacija velikih kulturnih, sportskih i sajamskih manifestacija evropskog i svetskog značaja (2008-2012)
-Dostupnost biciklima i pešacima većim gradskim rekreativnim zonama i prostorima za rekreaciju u okruženju stambenih zgrada (2008-2012)
-Definisanje režima korišćenja, uređenje i zaštite velikih i neuređenih zelenih površina kao javnog dobra (2008-2012)
-Uvećanje dostupnosti primarne zdravstvene zaštite (2008-2012)
-Unapređenje i širenje postojećih i formiranje novih javnih gradskih prostora (2008-2012)
-Organizovanje usluga srednjeg i visokog obrazovanja po modelu „društvo znanja“ (2008-2012)
Identitet grada
-Studija javnih prostora Centralne zone Beograda (2008-2010)
-Beogradski braunfildi, Ada Huja, Brodogradilište, Beton hala...(2008-2012) -Uređenje Savskog amfiteatra (2008-2010)
-Revitalizacija Kosančićevog venca i rehabilitacija Savamale (2008-2012)
-Izmeštanje autobuske i železničke stanice na nove lokacije (2008-2012)
-Lokacije za izmeštanje privrede i skladišta iz gradskog jezgra u prostore uz obilaznice i autoput (2008-2012)
Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=30689
 
Makar su dali malo realnije rokove od dosadasnjih, ali dok se ne zaore zemlja rokovi ce se samo pomerati, a sve ostalo ce ostati isto...
 
Tužba zbog privatizacije Luke Beograd
Autor: B. K. | 17.02.2008 - 00:02


Oko 800 bivših malih akcionara Luke Beograd podnelo je Trgovinskom sudu tužbu za poništavanje privatizacije obavljene u septembru 2005, a prilikom koje su, kako tvrde, oštećeni za najmanje 6,5 miliona evra.

Mali akcionari smatraju da je luksemburški fond „Wolrdfin“, za koji se tvrdi da iza njega stoje Miroslav Mišković i Milan Beko, kupio akcije po 2,5 puta nižoj ceni od procenjene vrednosti koju ju je izradio Institut ekonomskih nauka. Bivši direktor Miloš Milovanović smatra da je poslovodstvo koje je vodilo Luku u vreme preuzimanja oštetilo male akcionare za oko 30 miliona evra, a državu za 20 miliona evra. Milovanović tvrdi da je realna cena akcija iznosila je 20,2 evra, a ne 8,1, za koliko su prodavane.
U svojoj tužbi mali akcionari navode da je država bila upućena u čitav posao, ali nije ništa učinila da zaštiti javni interes. Tako se luksemburški fond „Wolrdfin“ domogao blizu 94 odsto vlasništva za svega 45 miliona evra. Vrednost atraktivne lokacije Luke, koja se prostire na 120 hektara, danas se procenjuje na milijardu evra.

Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=30747

U normalnoj državi zbog ovakvih ugovora pada vlada, ali ne i ovde.
 
Презентација урбанистичког пројекта за део комплекса „Скадарлија”
У великој сали општине Стари град у среду, 20. фебруара, у 18 часова, биће одржана презентација урбанистичког пројекта који је израђен у складу са Детаљним урбанистичким планом комплекса „Скадарлија” и Генералним планом Београд 2021. Ову презентацију организује Савет за архитектуру и урбанизам Скупштине општине Стари град.

Урбанистички пројекат је део комплекса „Скадарлија” који се налази на месту бивше пиваре „Бајлони”. Предвиђа се реконструкција, доградња и изградња комерцијално-пословног и пословно-стамбеног објекта у Цетињској 15. Обрађивач плана је радни тим са Архитектонског факултета Универзитета у Београду, а наручилац урбанистичког пројекта је „Star immobilliare” д.о.о из Београда.
Izvor: Grad Beograd
Link: www.beograd.co.yu
 
Израда идејног пројекта за систем „Паркирај и вози се”
Зоран Пешовић, секретар Секретаријата за саобраћај и Небојша Бојовић, продекан за научноистраживачки рад Саобраћајног факултета данас су потписали уговор о изради идејног пројекта са проценом изводљивости увођења система „Park and ride” у Београд.

У централној зони Београда од 2003. године функционише режим временски ограниченог паркирања. Пошто су расположиви паркинг капацитети ограничени није било могуће испунити захтеве корисника који желе дуготрајно да се паркирају у зонама високог степена атрактивности. Тим возачима може се понудити да оставе своје возило на ободу зоне и пут до центра града наставе возилима јавног превоза, што се назива системом „Park and ride”.

– Систем „Park and ride” је присутан у многим Европским градовима и игра значајну улогу у решавању проблема, како паркирања, тако и укупног саобраћаја. Увођењем овог система капацитети постојећих паркиралишта постају боље искоришћени, а по потреби се изграђују и нова паркиралишта. Ова врста паркинга обично се налази уз терминале јавног градског превоза или на чвориштима великог броја линија. Ту се нуди јефтинија услуга паркирања и превоза до централне зоне у односу на исте услуге у центру града. Увођење овог система омогућило би лакше функционисање саобраћаја за време планираних радова на реконструкцији мостова – рекао је Зоран Пешовић, секретар за саобраћај.

Активности на увођењу система „Park and ride” у Београду почињу израдом идејног пројекта са проценом изводљивости увођења. Паркиралишта би била двонаменска, а по уходавању система испитала би се могућност увођења нових локација.
Izvor: Grad Beograd
Link: www.beograd.co.yu
 
Taj sistem su probali pre par godina i bio je pravi fijasko. Parking je bio kod Sava Centra, odakle su autobusima GSPa vozili do grada. MIslim da je taj servis koristilo u proseku 5 ljudi dnevno... Mnogo bolje resenje opd toga je pravljenje blokovskih garaza, ali gradski oci su gluvi za to.
 
^^^Na taj nacin covek niti koristi svoj automobili,niti javni prevoz.Moze li neko da objasni sta je sustina tu,jer kako je doticni objasnio,zvuci kao duplo smaranje.Ljudi automobil koriste radi vece udobnosti i vremenske pouzdanosti,svakako ne da bi "dobachili" do tachke gde mogu da scjednu u javni prevoz.Ne kapiram...zar je to najefikasniji nacin da se resi problem parkiranja?
Ima li neko ideju sta je sa onim najavljenim projektima izgradnje parkinga na lokacijama u centru,npr ispod zgrade B2 ili Obilicev venac?Potsetite me,planira li se projektima i povecanje kapaciteta?
 
^^Gradske garaze jesu preko potrebne i odlicne za jedan grad ali nikako ne mogu da pokriju potrebe parkiranja. P&R se jako uspesno koristi u razvijenijim gradovima sveta i nije besmisleno samo za to je potreban donekle razvijen gradski saobracaj. Kod nas to jos uvek zvuci besmisleno ali mislim da mora i to da se razvije. Medjutim to se obicno kombinuje sa nekim vidom metroa ili prigradske zeleznice (Beovoz). Isto tako to je namenjeno za ljude koji dolaze iz udaljenih krajeva ili dugih gradova (drzava) u posetu Beogradu. Ne treba podsecati koje je smaranje i koliko je nemoguce naci parking mesto u Beogradu (sto je slucaj i sa ostalim velikim gradovima) u centru tako da je ovo jako dobra alternativa ukoliko su ti parkinzi dobro postavljeni. Pored SC je po meni preblizu. Vise bi vredelo na nekim mestima preko puta Dunava, odmah pored Beovoz stanica ali za to je potrebna zeleznica koja funkcionise kako treba kao sto vec pomenuh.
 
^^ok,thanx.U kombinaciji sa mtroom zvuci bolje,ali sa gsp-om kakav on trenutno jeste mi se cini da ljudi bas i ne bi pohrlili da koriste taj sistem.Tacno to o cemu pricas,Milanche.Uz subway bi bilo logicnije...
 
Интервју Бојана Станојевића Блицу
Ima li izgleda da se u gradska (javna) preduzeća uskoro uvede privatno partnerstvo?
- Mislim da politička klima još nije u toj fazi. Ono što će prvo ući u ovakav aranžman je deponija u Vinči za koju će uskoro biti raspisan tender. Njeno uređenje će učiniti i lakši i lepši život ljudi koji žive u njenoj okolini.

Ostajete li u Skupštini grada i posle lokalnih izbora?
- Ne, ali se neću potpuno povući. U narednom periodu radiću u jednoj inostranoj kompaniji, ali se politikom neću baviti profesionalno. Posle toga ćemo videti.
http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=31547
 
To je plan. Prvo rasprodaja drzavne imovine, velikih preduzeca i industrije, a zatim gradskih i opstinskih komunalnih preduzeca. Sve u svemu, za nekoliko godina zivecemo u monopolu :X
 
Уторак, 26. фебруар 2008.
За пројекте општине Звездара одобрено 44,5 милиона динара
За пројекте општине Звездара град је издвојио укупно 44.500.000 динара. Ова средства уложиће се у адаптацију Спортског центра „Олимп”, библиотеке „Вук Караџић”, кружне стазе око стамбеног комплекса „Рудо” и платоа за дечје игралиште. Финансирање решавања комуналних проблема спроводи се у оквиру акције уређења општина путем малих пројеката.

– У складу са градском политиком да локалне самоуправе најбоље могу да процене потребе становника на својој територији ми смо, узимајући у обзир пријаве грађана, до сада осмислили више од 50 мини пројеката, вредности од 100 хиљада до петнаест и више милиона динара. Међу њима су дечја игралишта, фреквентна степеништа, кошаркашки и фудбалски терени итд. Прошле године завршено је око 20 оваквих пројеката, а како је грађевинска сезона пред нама, очекујем да током ове године довршимо бар још толико мини пројеката – рекао је Милан Поповић, председник општине Звездара.

Улагања у СЦ „Олимп” подразумевају адаптацију спортске зграде, фасаде и амфитеатра. Укупна вредност радова је 76,5 милиона динара, од чега ће град учествовати са 36,4 милиона динара. Адаптација библиотеке „Вук Караџић” вредна је 10,6 милиона, а град ће суфинансирати трошкове са 4,5 милиона динара, док ће у санацији кружне пешачке стазе и простора око стамбених зграда „Рудо” и уређењу платоа за дечје игралиште у улици Матице српске партиципирати са половином потребних средстава.
izvor Beoinfo
link http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1307185

Београд – једна од најзначајнијих дестинација југоисточне Европе
У 2007. години Београд је посетило 789.000 иностраних туриста или 27 одсто више него у 2006, што оправдава настојања главног града да постане туристички лидер југоисточне Европе, речено је на данашњој конференцији за новинаре Секретаријата за привреду у Старом двору. Према подацима Завода за статистику, повећање броја домаћих туриста са ноћењем у Београду у односу на 2006. годину износи 17 одсто. Током протекле године у београдско пристаниште упловила су 383 туристичка брода, са 45.000 туриста.

– Развој туризма града једна је од приоритетних активности Секретаријата за привреду који се спроводе у пет праваца: обезбеђивање финансијских средстава за развој туризма, категоризација приватног смештаја, спровођење манифестације „Дани Европске баштине”, израда стратегије развоја туризма града Београда и предстојећи наступ на Међународном сајму туризма који ће се одржати 28. фебруара у Београду. На штанду Секретаријата за привреду са својом понудом појавиће се и представници седам приградских општина, Младеновца, Сопота, Обреновца, Сурчина, Барајева, Лазаревца и Гроцке а већину пројеката финансирао је наш секретаријат – рекао је Ђорђе Мазињанин, градски секретар за привреду.

Мазињанин је рекао да је у 2007. години за финансирање пројеката у области туризма издвојено 7.000.000 динара, којим ће бити финансирано 15 од укупно 58 пријављених пројеката. Крајњи рок за реализацију ових програма је крај јуна ове године. Данас је објављен и јавни позив за финансирање пројеката у овој години, у укупној вредности од 5.000.000 динара, казао је Мазињанин.

Говорећи о категоризацији приватног смештаја, Станија Вишекруна, заменик градског секретара, рекла је да се ради о врло једноставном и финансијски приступачном поступку, јер град не наплаћује трошкове категоризације и плаћа се само републичка такса. За сада су на територији града на располагању 72 лежаја у категоризованим објектима, а у поступку су још два захтева, рекла је Вишекруна. Рок важности категоризације је пет година, а све време њеног трајања власник смештаја мора испуњавати захтеване услове.

На конференцији за новинаре речено је и да је Секретаријат за привреду склопио уговор са Институтом економских наука у Београду о изради пројекта „Стратегија развоја туризма града Београда”, који ће бити завршен за најкасније осам месеци.
izvor Beoinfo
link http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1307176
 
Izvođač radova na Super veru u ulici Vojvode Stepe zatražio od nadležnih da garantuju bezbednost radnicima na gradilištu
Radnik obezbeđenja pokošen automobilom
Radnik agencije "Trag" koji je obezbeđivao gradilište tržnog centra Super vero u ulici Vojvode Stepe lakše je povređen u preksinoćnjim sukobima sa stanarima okolnih zgrada. Iako iz ove firme nisu želeli da saopšte identitet radnika, novinarima je rečeno da je on, nakon konstatovanja lakših povreda nogu u Urgentnom centru otpušten kući. Tim povodom juče se oglasio izvođač radova firma "Meridian inženjering", istakavši da njima niko ne garantuje bezbednost radnika, ali ni samih radova. Kako je na jučerašnjoj konferenciji za novinare rekao Babis Karagiozidis, direktor te firme, "radnik je radio samo svoj posao štiteći imovinu na gradilištu kada ga je neko udario kolima i naneo mu, na sreću, lakše povrede". On napominje da izvođač radova protiv napadača neće podneti prijavu, ali da ima informaciju da će to uraditi firma koja je angažovana na obezbeđenju.
Protesti do postizanja sporazuma
Kako je za Danas saopštio Dragan Dingarac, jedan od stanara, oni od protesta neće odustati sve dok ne dobiju napismeno da će problem uskoro biti rešen. On kaže da su upoznati sa postojanjem tri predloga, ali da ne može o njima da govori dok ne budu u potpunosti predočeni. Govoreći o sukobu sa radnicima obezbeđenja Dingarac kaže da je to najgore obezbeđenje od četiri dosad angažovane firme.
- Neki neuniformisani momci nisu nam dozvolili da uđemo na naš parking i ostavimo svoje automobile. Došlo je do koškanja u kojem je oštećeno jedno vozilo - kratko je isjavio Dingarac.
- Na gradilištu na kojem se nalazi 250 radnika u proteklih nedelju dana desila su se dva incidenta u kojima je jedna osoba povređena i pričinjena materijalna šteta usled rušenja ograde gradlilišta. U oba slučaja policija je izašla na teren ali nas nisu zaštitili. Mi kao izvođači radova nećemo da ulazimo u problematiku spora, iako su nam predočena dokumenta dobijena od tridesetak inspekcija da je gradnja u potpunosti opravdana. Nama je samo bitno da nam neko garantuje bezbednost, ili da nam pismeno saopšti da ne treba da gradimo - rekao je Karagiozidis na jučerašnjoj konferenciji za novinare.
On izražava sumnju da iza nastalog konflikta "ne stoji potreba građana za parking mestima, već pokušaj pojedinca da zloupotrebom svojih komšija pridobije zemljište, koje mu je nekada oduzeto i za šta je isplaćen". U prilog tome, Karagiozidis navodi činjenicu da je grad saopštio stanarima da će uskoro biti sprovedeno jedno od tri rešenja čime će biti zadovoljne obe strane, te da su protesti nepotrebni.
- Prema najizglednijem i najjeftinijem rešenju iznad postojećeg parkinga biće izgrađen još jedan sprat sa dodatnih 100 mesta čime bi bilo mesta za sve. Druga dva rešenja predviđaju izgradnju podzemne garaže. Prema jednom planu ona bi se gradila između Super vera i zgrada stanara, a prema drugom između Super vera i ulice Vojvode Stepe - objašnjava Slobodan Protić, tehnički direktor firme"Meridian inženjering".
Skorašnje iznalaženje rešenja najavljuje i Goran Lukačević, predsednik opštine Voždovac, koji kaže da će u roku od dva dana plan biti predstavljen stanarima kako bi se postigao kompromis. R. V. Bibić
Izvor: Danas
Link: http://www.danas.co.yu/20080227/beograd1.html
 
kako to rade 'rvati

danas je na b92, u vestima u 16 bio prilog hrvatskog RTL-a kako se u gradovima zapadnog nam susjeda formiraju estetske komisije koje ce ubuduce aminovati projekte koji bi trebalo da se realizuju u tim gradovima.

naravno, to podrazumeva i odredjen kvalitet ljudi, zamislite samo kada bi u BG-u u takve komisije samo prebacili ljude iz Urbanistickog zavoda... bilo bi isto, a cak i gore, jerbo bi se mozda okomili i na ono malo investitorske drskosti da pokusaju da porode nesto iole kvalitetno u belom gradu srbijanskome (tipa nov koncept centra Usce, ili Marina Dorcol ili tako nesto)

i samo jedno naravoucenije za kraj, znam da ce oni pedantniji da prebace kako nije ovo pisanije za ovaj podforum, a narocito ne za ovu temu, te da bi bilo dobro da se teleportuje ova regionalna anegdota na neki necitan deo relax odeljka... no ova vest je vest za BG, da Jevropa i nije toliko daleko, krenete ka aerodromu, pa jos sati i kusur voznje i tu ste....
 
Ne verujem da ce se Hrvati proslavaiti, osim mozda na primorju gde ce neki lokalni maroti "smekeri" da udju u te komisije. U Zagrebu ce verovatno biti isto kao i ovde - "burek-drustvo". Setimo se samo komisije za preimenovanje ulica... suludih principa koje je postavila ("pronasla") i idiotksih resenja koje je donela.
 
^^^

true that, friend... kao sto rekoh Stevi, a i pomenuh ovde par puta, trebalo bi zakonom da se regulise da se ljudi za neke odgovorne funkcije biraju na medjunarodnom konkursu!
 
Vrh