Šta je novo?

Razne gradske vesti, Topic II

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1605355
1605409urbanizam20v.jpg
 
stf":3hdfbk4r je napisao(la):
Па нема то везе са Риђим ... град и држава су дошли до краја, неки економсисти предвиђају и "Грчки сценарио". Да би држава била дотерана до те тачке, потребно је дуго време упропаштавање система, такво дно се не може постићи за само 2 године власти.

Град је у протеклом периоду трошио много више него што разађује и сад кад смо дошли пред банкрот долази до укидања "социјалних" помоћи које су и уведене без икаквог покрића.

Нема то везе са странкама, већ са економијом. Да је Риђи и даље на власти, морао би да вуче исте потезе које вуче и Мали.

Извини, али ниси у праву. Град је трошио, мање-више, у складу са својим буџетом. А онда је половином прошле године Динкић завукао руку у градску касу и "присвојио" за Републику близу 200 милиона евра. И упркос томе, Ђиласова градска влада је успевала да закрпи рупе и испуњава преузете обавезе. Онда су га мајстори сменили уз помоћ социјалиста, а да нису имали алтернативу. Месецима смо чекали да се конституишу "привремени органи власти". Е, сад кад су конституисани и напуњени алтинским кадровима и дипломцима са Мегатренда и косовских универзитета, почињемо да убирамо плодове.

И још једном: трошкови су били у складу с оним што је град приходовао. А сад, што је неко проценио да треба узети оданде где има, а да при том не преузмеш обавезу да финансираш започете пројекте, то је наша несрећа.

СТФ, писмен си и талентован човек. Не разумем како не видиш како нашу Средњу Земљу увелико почињу да преузимају полуписмене, незајажљиве Орке. Немој да мислиш да ја нисам свестан размера лоповлука који је владао у претходном периоду, али постоји и нешто што се зове компетентност и способност. Ови нови су дефинитивно неспособнији од претходних, а ја сигурно нисам присталица изреке "Сви су исти", па да могу аминовати сваку глупост. Ма колико образованим људима било мрско опредељивање између већег и мањег зла, то је наш усуд и ми, ако волимо ову земљу и овај град, морамо бирати мање. Јер, они који су полуписмени немају тај проблем. Они су свесни да у било којем иоле уређеном систему немају шансу да заседну у фотеље и да лапају. А то је једино што их занима.

Нажалост, није тачно да не може бити горе. Може, може...
 
Svijetski dan komsija na opstini zvezdara obiljezen je u lici luke vukalovica , nekad i sad malo slika komsije pristizale malo je kisca kvarila ugodjaj
dsc09287.jpg

dsc09270.jpg

dsc09263.jpg

nekad
dsc09264.jpg

dsc09265.jpg

dsc09269.jpg

dsc09268.jpg

dsc09266.jpg
 
30.05.2014 15:43
Mali u Urbanističkom zavodu o planovima u izradi
http://www.tanjug.rs/novosti/131505/mal ... izradi.htm

BEOGRAD- Gradonačelnik Beograda Siniša Mali posetio je danas Urbanistički zavod Beograda i održao sastanak sa Kolegijumom tog javnog preduzeća, koji mu je predstavio aktivnosti i probleme u radu te institucije.

Kako je saopšteno iz Gradske uprave, na sastanku je urađen poseban osvrt na urbanističke planove koji se trenutno nalaze u izradi, a koji su od velikog značaja za Beograd.

Među tim planovima su planovi detaljne regulacije deponije Vinča, trga Slavija, nove autobuske stanice u Bloku 42 na Novom Beogradu, Topčidera i planovi za naselja Batajnica, Ripanj, Altina, Barajevo...

Na sastanku su definisani i prioriteti grada u narednom periodu, odnosno potreba da se prioritetno pristupi izradi plana generalne regulacije mreže prigradskih autobuskih stanica, plana detaljne regulacije za deonice Unutrašnjeg magistralnog poluprstena od Autokomande do Pančevackog mosta, planova detaljne regulacije za Ugrinovačku, novu Kumodrašku ulicu, odgovarajućeg plana za Aerodrom Beograd...

Gradonacelnik je prihvatio predlog Zavoda da se pripremi program izrade urbanističkih planova Beograda, kao i da se Zavod adekvatno pozicionira u sistemu institucija grada, imajući u vidu njegov znacaj za planiranje razvoja srpske prestonice.
 
Mali: Za deponiju Vinča zainteresovane strane kompanije
Tanjug | 05. jun 2014. 09:39 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -kompanije

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali izjavio je danas da može da se očekuje raspisivanje međunarodnog tendera za uređenje i upravljanje deponijom Vinča

BEOGRAD - Gradonačelnik Beograda Siniša Mali izjavio je danas da početkom sledeće godine može da se očekuje raspisivanje međunarodnog tendera za uređenje i upravljanje sanitarnom deponijom Vinča, za koji već sada postoji interesovanje velikih evropskih kompanija.

"Uređenje sanitarne deponije Vinča veliki je korak u rešavanju ekoloških problema u Beogradu", rekao je Mali povodom Svetskog dana zaštite životne sredine.

Ocenjujući da je sanitarna deponija Vinča "jedan od najvećih ekoloških problema u Srbiji", Mali je istakao da sa ponosom može da kaže da je "Beograd tokom poslednjih šest meseci uradio džinovske korake ka njenom konačnom uređenju".

"Samo zato što imamo čvrstu svest da ovaj ekološki problem mora da bude rešen i snažnu političku volju da tako bude, za kratko vreme smo učinili više nego decenijama unazad", izjavio je Mali.

"Nažalost, Vinča nije jedini ekološki problem u Beogradu", rekao je gradonačelnik i naveo da "ima još mnogo ekoloških crnih tačaka za koje verujem da ćemo ih, uz pomoć ekoloških organizacija, građana kojima je stalo do očuvanja životne sredine, društveno odgovornih kompanija i međunarodnih fondacija, u narednim godinama rešavati".

Mali je ocenio da je "važno da svakog 5. juna možemo da kažemo da smo u odnosu na prethodnu godinu učinili korak napred i da smo bar jedan ekološki problem rešili", jer je to naš dug prema planeti na kojoj živimo.

Grad Beograd je danas čestitao Svetski dan zaštite životne sredine svim ekološkim organizacijama, građanima koji učestvuju u ekološkim akcijama kao i kompanijama koje daju svoj doprinos zaštiti životne sredine.
 
5.6.2014
Građevinska dozvola za 28 dana
IZVOR: RTS
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=857143

Beograd -- Novi Zakon o planiranju i izgradnji biće pred poslanicima u junu. Novina je što će investitori građevinsku dozvolu dobijati u roku od 28 dana na jednom šalteru.

Cilj je da se privuče što veći broj investitora, a uslov za dozvolu više nije plan detaljne regulacije, već postojeći planovi u lokalnim samoupravama, kažu u resornom ministarstvu.

Urbanisti tvrde da su najveći problemi bili: prikupljanje velikog broja uslova i saglasnost raznih komunalnih preduzeća. Zato traže od lokalnih vlasti da komunalno opreme zemljište planirano za gradnju.

Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture kaže da zakon donosi jednu potpunu preglednost i to da građevinsku dozvolu dobijete za 28 dana. "Svaki plan koji trenutno postoji biće opredeljujući da možete da dobijete dozvolu, dakle neće biti uslov detaljan plan regulacije, naravno u narednom periodu mi očekujemo da sve lokalne samouprave to imaju. Ali ne možemo sada zaustaviti izdavanje građevinskih dozvola i to usporiti ukoliko toga nema", rekla je Mihajlovićeva.

Investitorima je najvažnije da se brže rešavaju vlasnički odnosi na parcelama za gradnju. Zatim da urbanistički planovi budu dostupni i javni, kako bi znali šta može da se gradi na tim parcelama.

"Nama kao investitorima je bilo potrebno više meseci da dođemo do građevinske dozvole i svakako bi bilo veoma korisno kada bi svi ovi poslovi bili objedinjeni u jednoj instituciji na jednom šalteru", smatra Dušica Gaković, investitor, "Deka inženjering".

Izvođači radova smatraju da svi investitori pre nego što počnu da zidaju moraju da obezbede novac za gradnju. "Onda bi svi objekti koji su započeti bili i završeni, ovako mnogi objekti stoje nezavršeni što stvara probleme izvođačima", rekao je Zoran Kocić iz firme "Građevinar Kocić".

Ima gradova u kojima se na dozvolu čeka svega nekoliko dana. U mnogima međutim, od početka do kraja procedure prođe godina. To zavisi i od toga da li je predati zahtev potpun, ali i od komunalne opremljenosti zemljišta.

Ljiljana Novaković, sekretar za urbanizam Grada Beograda kaže da je neophodna kompletna dokumentacija."Mi smo pre pet meseci uveli novinu da se elektronskim putem prate predmeti. Svaki imvestitor dobije broj kada preda zahtev i elektronskim putem može da prati na osnovu tog broja svoje predmete", rekla je Novaković.

Prema novom Zakonu o planiranju i izgradnji, investitor predaje zahtev za gradnju, na jednom šalteru.Po dobijanju urbanističkih i tehničkih uslova, prilaže projekat i podnosi zahtev za dobijanje građevinske dozvole. Uz to mora doneti i dokaz da je vlasnik parcele, i zaključen ugovor o plaćanju doprinosa za zemljište. Novina je da zemljište može da plati kada započne gradnju.

Na šalterima će raditi licencirani inženjeri. Dragoslav Šumarac, predsednik Skupštine Inženjerske komore Srbije kaže da se predlaže uvođenje koordinatora za projekte tako se izbegava susretanje investitora sa sekretarijatima i administracijom.

Korak dalje biće uspostavljanje informacionog sistema između lokalnih samouprava i resornog ministarstva. Tako će sve dozvole i planovi biti dostupni u elektronskoj formi, što će smanjiti mogućnosti za zloupotrebe prilikom izdavanja građevinske dozvole.
 
subota 7.06.2014. | 14:12
Beograd kandidat za F4 Evrolige
Izvor. B92 | JT
http://www.b92.net/sport/kosarka/vesti. ... _id=858118

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali uputio je pismo kandidature prestonice za ’fajnal for’ Evrolige prvom čoveku ULEB Đordiju Bertomeuu.
Slanjem tog pisma, Beograd je zvanično postao kandidat za organizaciju završnog turnira elitnog takmičenja za nekoliko godina.
Već se zna da će domaćin ’fajnal fora’ Evrolige naredne sezone biti Madrid.
„Imаm čаst dа Vаs obаvestim dа grаd Beogrаd izrаžаvа zаinteresovаnost dа preuzme ulogu domаćinа zаvršnog turnirа Evrolige počev od 2016. godine.

Koristim ovu priliku dа vаs podsetim dа Beogrаd imа odličnu infrаstrukturu zа priređivаnje tаkvih sportskih tаkmičenjа, kаo i potrebno iskustvo u orgаnizаciji velikih sportskih dogаđаjа. Kombank arenа (bivšа Beogrаdskа аrenа) jednа je od nаjvećih dvorаnа u Evropi, а već je korišćenа više putа zа utаkmice u okviru Eurobаsketа 2005. godine, ’Dаjmond bola’ 2004. godine, Univerzijаde 2009. i zа mnogа klupskа tаkmičenjа svаke godine, od 2004. godine do dаnаs. Kаpаciteti, strukturа, bezbednost, uslovi, kаrаkteristike i lokаcijа ove dvorаne ispunjаvаju nаjviše stаndаrde ove vrste sportskog tаkmičenjа. Tаkođe, postoji niz hotelа sа pet i četiri zvezdice u neposrednoj okolini dvorаne koji se nаlаze u rаdijusu od oko dve kilometrа. Kombank arenа i svi pomenuti hoteli nаlаze se u neposrednoj blizini аutoputа, nа oko 20 kilometаrа od međunаrodnog аerodromа Nikolа Teslа.

S obzirom nа sve izneto, nаdаm se dа će ULEB rаzmotriti ovo Pismo o zаinteresovаnosti i izrаžаvаm iskrenu nаdu dа će Beogrаd imаti mogućnost dа predstаvi svoju kаndidаturu“, stoji između ostalog u pismu gradonačelnika Beograda.

Čelnici Beogrаdа su više putа jаvno istаkli dа je nаš glаvni grаd spremаn dа podrži i srpske košаrkаške klubove ukoliko budu želeli dа orgаnizuju kvаlifikаcioni turnir ULEB zа plаsmаn u Evroligu
 
Arhitekta koji je i suvlasnik par klubova na splavovima, interesantno. Vidim komentare na ovu vest da i nisu ohrarujuci, ima li neki arhitekta sa foruma da nam malo prosiri vidike o novom gradskom arhitekti.
 
Još samo da obezbedimo 800 miliona evra za čitav projekat :?
 
То је 80 годишње а и сами грађани плаћају прикључке и шта већ све. Осим што имамо и доста амбициознијих планова, скупљих свакако мислим да нема ни један потребнији. Док сви Београђани не добију бар канализацију и воду да пречишћавамо, о чему другом размишљати а да је важније?
Не знам ни шта би подразумевао партнерски однос са владом Јапана? Ако не дају паре, не знам од какве друге користи може бити та непријатељска земља. Са или без њих ово мора да се уради, није сада ни измишљено, за фабрику у Крњачи сам и раније знао.
 
Nisam znao da nam je Japan neprijateljska drzava! Cini mi se da je Japan medju tri drzave koje su nam dale najvise para i to nepovratno???
 
Није све у парама... има нешто и у суверенитету и територијалном интегритету :(
Док је тако, а тако је од 18.03.2008, нема тих пара којим ће купити моје пријатељство. Ваљда разумеш да новац те велике земље (често агресорске) не значи љубав, већ интерес. Они добро знају шта купују и по којој цени...а шта ми знамо, за аутобусе :roll:
 
Ја сам данас прошао платоом и делује пријатно и било је доста људи. Једино што ме је изненадило то да нису степенице из правца Масарикове улице сређене ! Па ваљда су могли и то да ураде и замене пукнуте и одломљене степенишне плоче.
 
U budžetu grada Beograda 78,1 milijarda dinara - Spreman novac za obnovu Vojvode Stepe, fontanu na Slaviji, stanove u Ovči, nove autobuse i trole...
Utorak, 17. 06. 2014.|12:51 | Izvor: 24 sata
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... se-i-trole

Grad Beograd će sledeće nedelje nakon višemesečnog privremenog finansiranja dobiti budžet. Pred odbornicima Skupštine grada naći će se predlog budžeta koji, kako je gradonačelnik najavio, predviđa prihode od 78,1 milijarde dinara, dok će rashodi biti dve milijarde veći.

U budžetu grada predviđen je novac za rekonstrukciji Ulice vojvode Stepe koja bi trebalo da počne za mesec dana, a za te namene u ovoj godini biće izdvojeno 1.099.361.682 dinara, dok će najveći deo biti pokriven iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj i donacije Evropske investicione banke.

Novi sjaj koji će dobiti Trg Slavija i Bulevar oslobođenja do Autokomande, u ovoj godini koštaće 30.677.000 dinara, dok će znatno više novca, čak 651 milion, biti izdvojeno u 2015, a 2016. još oko 215 miliona dinara. Radovi na Slaviji najavljeni su za 1. mart naredne godine, što pokazuje i projekcija budžeta koji predviđa oko 1,2 milijarde dinara u 2015.

Da bi se Beograđani vozili kvalitetnijim gradskim prevozom, za nabavku tramvaja u ovoj godini izdvojeno je skoro tri milijarde dinara. Nabavka 83 trolejbusa u ovoj godini koštaće 385 miliona, koliko će biti izdvojeno i u 2015. Za 32 autobusa grad će dati 100 miliona dinara, dok za ove namene ni dinar nije predviđen u naredne dve godine.

Značajnija ulaganja u 2014. godini

- Investicija - iznos (u dinarima)
- Saobraćajnice od posebnog interesa za grad 2.984.620.000
- Objekti i mreže vodosnabdevanja 203.600.000
- Objekti i mreža kanalizacije 1.262.900.000
- Makiš 2 110.472.511
- Nabavka 83 niskopodna solo trolejbusa 385.000.000
- Nabavka sistema za video-nadzor sa ugradnjom i uređaja za brojanje putnika 150.000.000
- Izgradnja stanova u Kamendinu i Zemun polju 475.134.995
- Izgradnja stanova u Ulici dr Ivana Ribara 533.448.535
- Socijalno neprofitni stanovi u Ovči 790.020.002
- Rekonstrukcija, sanacija i adaptacija KBC "Zemun" 151.994.465
- KBC "Dragiša Mišović" zgrada hirurgije 146.604.920
- Sanacija SRC "Tašmajdan" 372.000.000
- Izgradnja sportske hale u Ulici Čarlija Čaplina 40.000.000
- Rekonstrukcija Muzeja grada Beograda u Resavskoj 15.224.000
- Vrtić u naselju Stepa Stepanović 250.700.966
- Osnovna škola u naselju Stepa Stepanović 539.715.869
- Fontana na Slaviji 9.200.000
- Rekonstrukcija Vojvode Stepe 1.099.361.682
- Rekonstrukcija Bulevar oslobođenja - Trg Slavija 30.677.000
- Rekonstruckija Trga Slavija 6.100.000
- Nabavka tramvaja 2.983.101.421
 
Da bi se Beograđani vozili kvalitetnijim gradskim prevozom, za nabavku tramvaja u ovoj godini izdvojeno je skoro tri milijarde dinara. Nabavka 83 trolejbusa u ovoj godini koštaće 385 miliona, koliko će biti izdvojeno i u 2015. Za 32 autobusa grad će dati 100 miliona dinara, dok za ove namene ni dinar nije predviđen u naredne dve godine.
- Nabavka 83 niskopodna solo trolejbusa 385.000.000

ovo su samo krediti za trole koje vec voze ,naslov e kapije je u najmanju ruku los
 
Hitnu pomoć ćemo umesto pet čekati po 30 minuta!

B. Vuković | 17. 06. 2014. - 13:36h | Foto: Blic | Komentara: 18
Uprava Hitne pomoći smanjila je broj lekarskih ekipa, pa će oboleli umesto prosečnih pet minuta od sada na intervenciju čekati šest puta duže.

482626_hitna-pomoc3-foto-blic_f.jpg


Smanjen je i broj transportnih vozila koji pacijente voze od kuće do bolnice i nazad sa 10 na samo dva. Vozila su, inače, u katastrofalnom stanju. Klima je misaona imenica, samo 20 odsto je potpuno tehnički ispravno, dok ostatak ne može da prođe tehnički pregled. Koliko je opasno to smanjenje broja vozila, govori ovaj podatak: 10. juna nakon prve smene ostalo je nerešeno čak 27 poziva, noćna smena nije mogla da uradi sve i mnogi pacijenti su dočekali jutro. Na transport do bolnice se čeka i po devet, 10 sati. Tražili smo da nam potpišu papir da je pre neki dan jedan oboleli čekao od devet ujutru do 19 sati na vozilo - pričaju revoltirano zaposleni u Hitnoj pomoći, uz molbu da ostanu anonimni. Ove mere izazvale su i gnev sindikata ove ustanove.

Kako zaposleni navode, slično je i sa hitnim lekarskim ekipama.


http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/474137 ... -30-minuta
 
Vrh