Beograd: Izmeštanje luke i čak 7 autobuskih stanica
M. T. KOVAČEVIĆ | 05. maj 2014. 08:11 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ih-stanica
Dr Nebojša Stefanović, direktor Urbanističkog zavoda Beograda, o planovima za prestonicu. Uz glavno stajalište u Bloku 42, terminali i u Zemunu, na Banovom brdu, kod Bogoslovije... Brodovi bi mogli da se presele u Pančevački rit ili kod Velikog Sela
BEOGRAD će dobiti ne samo novu glavnu autobusku stanicu u Novom Beogradu, nego i još šest manjih terminala na obodima prestonice, a u planu je i izmeštanje Luke Beograd, u Pančevački rit ili na prostor oko Velikog Sela!
- Pored one glavne u Bloku 42, u planu je da se naprave manje autobuske stanice, sa dolaznim i odlaznim peronima na još šest lokacija - otkriva dr Nebojša Stefanović, direktor Urbanističkog zavoda Beograda. - One će rasteretiti prevoz, a građanima iz svih delova grada biće putovanje dostupnije nego da idu samo na jednu stanicu.
Nove autobuske stanice, prema ovom planu, nalaziće se u Zemunu kod novog mosta, na Trošarini, u Železniku, u Ustaničkoj ulici, kod Bogoslovije i na Banovom brdu.
Druga velika promena vezana je za Luku Beograd koja će ubuduće poslovati na manjoj površini od one koju trenutno ima. Tačnije, ostaće joj ono što sada koristi, dok će se prostor gde se nalaze prazni magacini i fabrike - tranformisati. U planu postoje i dve lokacije gde bi mogla da se izmesti Luka. Jedna je u Pančevačkom ritu, a druga u ritu Velikog Sela. Konačnu reč imaće republičke i gradske vlasti.
Veliki planovi vezani su i za nekadašnje fabričke gigante, kao što su IMT i IMR.
NAJVEĆE MUKE S DIVLjIM NASELjIMA U ZAVODU ne kriju da im najveći problem predstavljaju oni delovi prestonice gde su građani divlje gradili. Prema Stefanovićevim rečima, tu nije određeno zemljište javne namene, a nije urađena ni infrastruktura. Kao najkritičniji označeni su Altina, Kaluđerica, Busije, Kamendin, Mali i Veliki Mokri Lug i Zavod za njih uveliko priprema planove detaljne regulacije.
- Strateški je da se sve industrijske zone izmeste iz grada, kao i da se taj prostor transformiše za komercijalno-stambene sadržaje - jasan je Stefanović.
Urbanistički haos, nastao višedecenijskim nemarom, Urbanistički zavod Beograda od 2003. pokušava da "ispegla". Već narednih nekoliko mesci treba da bude usvojen Generalni urbanistički plan, u koji su uključene i sve opštine kroz planove detaljne regulacije.
Zakoni o planiranju i izgradnji, koji su doneseni 2003. i 2009. godine, postavili su nove standarde, kojima se čitav sistem morao prilagoditi. Žestokim radom, metar po metar, čitava površina Beograda je prošla kroz ruke stručnjaka iz ove institucije, koja je osnovana davne 1948. godine.
- Čitav jedan nov sistem urbanizma je urađen. Od 56.000 hektara građevinskog zemljišta, četvrtina ima urbanističke planove koji su na snazi. Druga četvrtina je u fazi izrade i biće gotova do kraja godine, dok kod treće postoji osnov za izdavanje građevinske dozvole kada se usvoji deset planova generalne regulacije - objašnjava Stefanović.
TUNEL ISPOD TOPČIDERSKOG BRDA
URBANISTIČKI zavod Beograda uveliko priprema planove detaljne regulacije za strateške projekte, kao što su severna i spoljna magistralna tangenta, koji se protežu od mosta Zemun - Borča do Pančevačkog puta.
- Radimo planove i za unutrašnji magistralni poluprsten, od Mosta na Adi, tunelom ispod Topčiderskog brda do Autokomande, pa urbanim jezgrom do Pančevačkog mosta - priča dr Nebojša Stefanović.
PRIVREDNA ZONA U BATAJNICI
U BLOKU 42 izgradiće se nova autobuska stanica, ali će se urediti i postojeća železnička stanica Novi Beograd. U toku je konkurs, a već u junu znaće se pobednik.
Zavod ima obiman posao i za intermodalni terminal koji će se nalaziti u Batajnici, na većoj površini. Tu je planirana privredna zona i strateški je bitno da se poveže zbog blizine dva auto-puta, dva aerodroma i železnice.
ZAVOD ZA PONOS
ZAVOD ima 142 zaposlena, od kojih su njih 111 visokoobrazovani stručnjaci.
- Naš osnovni zadatak je da štitimo javni interes grada, ali i izađemo u susret potrebama pravnih i fizičkih lica i omogućimo dobijanje lokacijskih dozvola - priča Stefanović, objašnjavajući da je Beograd doskoro imao 474 urbanistička plana, od kojih je predloženo da se 160 stavi van snage.