Šta je novo?

Razne gradske vesti, Topic II

dsc07678.jpg

pa ti zgazi ako smijes
 
Grad isplatio Delrealu naknadu i vratio parcelu u Bloku 53
FoNet | 15. april 2014. 19:21 | Komentara: 0

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda isplatila je drugu tranšu naknade preduzeću „Delreal” za 16 hektara zemljišta u Bloku 53, čime su prestale sve međusobne obaveze i potraživanja
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... u-Bloku-53 (ceo tekst)
 
Sad je vreme da preselimo garažu autobusa iz đorđa stanojevića na tu lokaciju.

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
Završava se izgradnja vrtića u bloku 61 »
20. April. 2014 | (14:08 -> 19:02), Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari :: video prilog
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=100722

Radovi na izgradnji vrtića u bloku 61 su u završanoj fazi, a od septembra bi trebalo da bude dostupan mališanima.
Liste čekanja već dugo ne postoje, ali je svaki novi vrtić u gradu više nego dobrodošao.
Pogotovo u delovima grada koji se ubrzano šire. Baš to je slučaj sa blokom 61, u kojem je gradnja vrtića ušla u samu završnicu.
Objekat bi trebalo da bude završen za najviše nedelju dana, a useljen u septembru.

http://www.youtube.com/watch?v=NFc-95GLxe0
 
Nesnosna buka: Stanovnici Mirijeva od noćas pod torturom alarma koji pišti sa jednog automobila :grand:
V.J. | 19. 04. 2014. - 21:12h | Foto: Profimedia.rs | Komentara: 42
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/459241 ... automobila

"Već skoro 24 sata auto alarm pravi nesnosnu buku na raskrsnici Ulica Ljubiše Miodragovića i Rudi Čajavec u Mirijevu, iznad O.Š. "Pavle Savić".
Građani Mirijeva izloženi nesnosnoj buci za čije suzbijanje izgleda niko nije nadležan

- Zvali smo danas Komunalnu policiju jer alarm ječi od jutros u tri sata, ali oni tvrde da nisu nadležni za to. Zvali smo i policijsku stanicu u Mirijevu koja se nalazi 100 metara od automobila iz kojeg se čuje alarm, ali ni od njih nismo uspeli da dobijemo pomoć - rekao je za Blic jedan uznemireni građanin koji nam je ukazao na ovaj problem.

Kako bi nam potvrdio da ne preuveličava, čitalac je pozvao našu redakciju i preko telefonske slušalice nam "dočarao" situaciju u kojoj se nalazi. Čak i ovako moglo je jasno da se čuje pištanje alarma koje iritira stanovnike ovog dela Beograda.

Kako je Blicu rečeno iz PU Mirijevo, nadležni su pokušali da nađu vlasnika automobila, ali bezuspešno, pa samim tim i nema rešenja za ovaj problem.

Iz JKP "Parking servis" kažu da nisu ovlašćeni da preduzimaju bilo kakve mere bez naloga Komunalne ili Saobrćajne policije.

Na pozive koje je ekipa Blica uputila Komunalnoj policiji niko se nije javio, pa izgleda da će stanovnici ovog dela Mirijeva, Uskrs provesti u nesnosnoj buci. "

Kako se to rešava u Americi :
- ako se na parkingu oglasi alarm i radi duze od 5 minuta kazna je 200$ inače policija se obaveštava koja dolazi na lice mesta (za 4 minuta) i ako vlasnik i dalje ne isključuje alarm auto se odnosi paukom (300$) i pise se prijava sudiji koja iznosi jos nekih 500$.
 
utorak 22.04.2014. | 15:45
Prodaja zemljišta pokreće projekte
Izvor: Tanjug
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=839392

Beograd -- Prodaja gradskog građevinskog zemljišta u Beogradu pokrenuće brojne projekte i građevinsku operativu, ocenjuje Građevinsko-industrijska komora Srbije.

Potpredsednik komore Goran Rodić izjavio je Tanjugu da podržava odluku vlasti Beograda o mogućnosti prodaje gradskog građevinskog zemljišta i objekata koje ne koristi, jer će Grad tako doći do novca i pokrenuti mnoge projekte i građevinsku operativu.

Prema njegovim rečima, procena je da imovina na nivou grada koja bi mogla da se iskoristi vredi blizu 400 i 500 miliona evra, dok na nivou Republike može da se govori o državnoj imovini koja se meri milijardama evra.

Grad Beograd ubuduće će moći da prodaje gradsko građevinsko zemljište, stanove i druge objekte koje ima u vlasništvu, a koji nisu neophodni za funkcionisanje grada, a sva sredstva koja Grad dobije prodajom biće prihod gradskog budžeta, odlučeno je nedavno na sednici Privremenog organa grada Beograda.

"To je opravdan potez Grada u ovom momentu", naglasio je Rodić, dodajući da bi tu odluku trebalo brzo operativno sprovesti.

On je kazao da Grad ima dosta poslovnih, stambenih i drugih objekata i lokacija koji su napušteni i niko ih ne održava, a za koje bi itekako bilo dosta zainteresovanih domaćih i stranih investitora.

"Prodavanje te imovine po tržišnim uslovima sačuvalo bi te objekte od propadanja, a Grad bi došao do svežih para koje ima gde da uloži", naveo je stručnjak građevinske komore.

"Uzmite samo centralni deo grada - zgradu Jugoeksporta, Beka, bivšu zgradu Energoprojekta i Beobanke, područje Rakovice i fabrike IMR...", naveo je Rodić.

To je samo jedan segment u kojem država ima neiskorišćene potencijale i konačno bi trebalo da napravi popis svoje kompletne imovine da bi se videlo šta sve može da se može da se stavi u funkciju privrede.

Prema njegovim rečima, taj novac bi bio upotrebljen umesto kredita koje bi trebalo uzimati samo za nabavku opreme koja se ne proizvodi u zemlji.

Privremeni organ Grada Beograda je usvojio Odluku o načinu postupanja sa nepokretnostima koje su u javnoj svojini grada, odnosno na kojima ima posebna svojinska ovlašćenja.

Na osnovu te odluke, grad će ubuduće pribavljati u javnu svojinu i otuđivati iz javne svojine grada objekte na osnovu tržišne vrednosti koju će utvrđivati Uprava javnih prihoda grada Beograda. To znači da će Grad, takođe biti u prilici da kupuje građevinsko zemljište i da ponudi investitorima atraktivnije lokacije za stambenu i poslovnu izgradnju i investiranje u privredi.

Odluka je, kako je navedeno u saopštenju, u potpunosti u skladu sa Zakonom o javnoj svojini Srbije i Statutom grada Beograda.

Kako se dodaje, mada je Republika Srbija 2009. godine omogućila otuđenje građevinskog zemljišta, grad Beograd je do sada zemljište davao investitorima na zakup od 99 godina.

Donošenje ove odluke pospešiće investiranje u Beogradu, jer će sada investitori biti vlasnici zemlje, a samim tim će lakše dobijati novac od banaka za izgradnju objekata.

Kada su u pitanju stanovi, grad će sada po tržišnoj ceni ponuditi na prodaju stanove koje ima u vlasništvu, a Odlukom je precizirano da je moguće da fizičkim licima koja se nalaze u gradskim stanovima na osnovu spornog pravnog osnova, na dan donošenja Odluke, ponudi otkup stanova u kojima žive, po tržišnoj ceni.

Donošenje te odluke ubrzaće postupak legalizacije, a u narednom periodu, Skupština grada će kroz posebnu organizacionu jedinicu prvi put popisati svu imovinu grada.
 
Nikola Nikodijević predsednik Skupštine grada Beograda?
Tanjug | 23. april 2014. 10:21 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... a-Beograda

BEOGRAD - Nikola Nikodijević iz Socijalističke partije Srbije biće novi predsednik Skupštine grada Beograda, saznaje Tanjug.

Njegov zamenik biće Andrea Radulović sa liste Srpske napredne stranke.

Njih je predložila većina od 110 odbornika.

Nikodijević je trenutno član Privremenog organa Grada Beograda ispred SPS.
 
Beograd domaćin atletskog EP 2017. »
03. Maj. 2014 | (12:49 -> 15:35), Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

Beograd će biti domaćin Evropskog dvoranskog prvenstva u atletici 2017. godine, odlučeno je danas u Frankfurtu.
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=101125 (ceo tekst)
 
Beograd: Izmeštanje luke i čak 7 autobuskih stanica
M. T. KOVAČEVIĆ | 05. maj 2014. 08:11 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ih-stanica

Dr Nebojša Stefanović, direktor Urbanističkog zavoda Beograda, o planovima za prestonicu. Uz glavno stajalište u Bloku 42, terminali i u Zemunu, na Banovom brdu, kod Bogoslovije... Brodovi bi mogli da se presele u Pančevački rit ili kod Velikog Sela

bg-stefanovic1620x0.jpg

BEOGRAD će dobiti ne samo novu glavnu autobusku stanicu u Novom Beogradu, nego i još šest manjih terminala na obodima prestonice, a u planu je i izmeštanje Luke Beograd, u Pančevački rit ili na prostor oko Velikog Sela!

- Pored one glavne u Bloku 42, u planu je da se naprave manje autobuske stanice, sa dolaznim i odlaznim peronima na još šest lokacija - otkriva dr Nebojša Stefanović, direktor Urbanističkog zavoda Beograda. - One će rasteretiti prevoz, a građanima iz svih delova grada biće putovanje dostupnije nego da idu samo na jednu stanicu.

Nove autobuske stanice, prema ovom planu, nalaziće se u Zemunu kod novog mosta, na Trošarini, u Železniku, u Ustaničkoj ulici, kod Bogoslovije i na Banovom brdu.

Druga velika promena vezana je za Luku Beograd koja će ubuduće poslovati na manjoj površini od one koju trenutno ima. Tačnije, ostaće joj ono što sada koristi, dok će se prostor gde se nalaze prazni magacini i fabrike - tranformisati. U planu postoje i dve lokacije gde bi mogla da se izmesti Luka. Jedna je u Pančevačkom ritu, a druga u ritu Velikog Sela. Konačnu reč imaće republičke i gradske vlasti.

Veliki planovi vezani su i za nekadašnje fabričke gigante, kao što su IMT i IMR.
NAJVEĆE MUKE S DIVLjIM NASELjIMA U ZAVODU ne kriju da im najveći problem predstavljaju oni delovi prestonice gde su građani divlje gradili. Prema Stefanovićevim rečima, tu nije određeno zemljište javne namene, a nije urađena ni infrastruktura. Kao najkritičniji označeni su Altina, Kaluđerica, Busije, Kamendin, Mali i Veliki Mokri Lug i Zavod za njih uveliko priprema planove detaljne regulacije.

- Strateški je da se sve industrijske zone izmeste iz grada, kao i da se taj prostor transformiše za komercijalno-stambene sadržaje - jasan je Stefanović.

Urbanistički haos, nastao višedecenijskim nemarom, Urbanistički zavod Beograda od 2003. pokušava da "ispegla". Već narednih nekoliko mesci treba da bude usvojen Generalni urbanistički plan, u koji su uključene i sve opštine kroz planove detaljne regulacije.

Zakoni o planiranju i izgradnji, koji su doneseni 2003. i 2009. godine, postavili su nove standarde, kojima se čitav sistem morao prilagoditi. Žestokim radom, metar po metar, čitava površina Beograda je prošla kroz ruke stručnjaka iz ove institucije, koja je osnovana davne 1948. godine.

- Čitav jedan nov sistem urbanizma je urađen. Od 56.000 hektara građevinskog zemljišta, četvrtina ima urbanističke planove koji su na snazi. Druga četvrtina je u fazi izrade i biće gotova do kraja godine, dok kod treće postoji osnov za izdavanje građevinske dozvole kada se usvoji deset planova generalne regulacije - objašnjava Stefanović.

TUNEL ISPOD TOPČIDERSKOG BRDA

URBANISTIČKI zavod Beograda uveliko priprema planove detaljne regulacije za strateške projekte, kao što su severna i spoljna magistralna tangenta, koji se protežu od mosta Zemun - Borča do Pančevačkog puta.

- Radimo planove i za unutrašnji magistralni poluprsten, od Mosta na Adi, tunelom ispod Topčiderskog brda do Autokomande, pa urbanim jezgrom do Pančevačkog mosta - priča dr Nebojša Stefanović.

PRIVREDNA ZONA U BATAJNICI

U BLOKU 42 izgradiće se nova autobuska stanica, ali će se urediti i postojeća železnička stanica Novi Beograd. U toku je konkurs, a već u junu znaće se pobednik.

Zavod ima obiman posao i za intermodalni terminal koji će se nalaziti u Batajnici, na većoj površini. Tu je planirana privredna zona i strateški je bitno da se poveže zbog blizine dva auto-puta, dva aerodroma i železnice.

ZAVOD ZA PONOS

ZAVOD ima 142 zaposlena, od kojih su njih 111 visokoobrazovani stručnjaci.

- Naš osnovni zadatak je da štitimo javni interes grada, ali i izađemo u susret potrebama pravnih i fizičkih lica i omogućimo dobijanje lokacijskih dozvola - priča Stefanović, objašnjavajući da je Beograd doskoro imao 474 urbanistička plana, od kojih je predloženo da se 160 stavi van snage.
 
Beogradu preti zaraza zbog punih kontejnera
V.Jokić. M.Jovićević | 10. 05. 2014. - 19:59h izmena vesti 22:44h | Komentara: 58

Radnici "Gradske čistoće" počeli su da probijaju alternativni put u Velikom Selu kako bi njime dopremali smeće na deponiju u Vinči. Ovu deponiju već nekoliko dana u blokadi drže stanovnici Radmilovca, koji protestuju zbog najavljene gradnje dalekovoda koji bi trebalo da prolazi preko njihovih kuća i imanja.
467552vozdovacf.jpg

467551blok-44f.jpg

467549picture-foto-sveto.jpg

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/464024 ... kontejnera (ceo tekst)
 
Sekretarijat za urbanizam i gradjevinske poslove - leglo korupcije i grobar urbanizma ovog grada.
 
Ovaj put nisu oni krivi vec nelegalni graditelji ,koji su kupovali jeftine njive iako su znali da ce tu biti dalekovod ,kad tad ,drzava je krvia jer nije sprecila gradjenje , sto smece nevode na neku drugu deponiju
 
osim toga nije u redu da na ovaj način isteruju neku svoju pravdu. A zar dalekovodi ne prolaze i kroz druge delove grada neposredno uz stambene objekte.
 
Знате ли шта је Камора?
Да се не побратимимо са Напуљем (сличне сцене) :roll:
 
Vrh