Зашто плаћамо ЕПС-у произвољне рачуне? Одговор је једноставан. СНС, на челу са препоштеним и свевидећим ППВ-ом, преотели су летос вођење софтвера од тима Електротехничког факултета, на челу са др Зораном Јовановић, који је овај посао радио беспрекорно последњих шест година. Посао су пребацили на једну мафијашку фирму с Вилиних Вода, мислећи да је за посао вредан 30 хиљада евра месечно довољно прекопирати имиџ софтвера и притиснути дугме. Месец-два ствар је функционисала, али пошто софтвер, као и живот, није статична категорија, прича је почела да се урушава, а они који су је "осмислили" кренули да притискају ранији тим да им буде подизвођач. Пошто Јовановић на то није пристао, добили смо шта смо добили.
Политика је јуче објавила одличан текст, из кога се види како Михајловићка курвински покушава да ескивира да избегне одговор на питање ко и зашто води систем наплате у ЕПС-у и зашто се после више година струјомери очитравају пешке, ангажовањем "стручњака" преко студентских задруга,
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomij ... ne.sr.html
Сад су омладинске задруге „криве” за велике рачуне
Београдска дистрибуција раскинула сарадњу са Електротехничким факултетом, јер јој је 30.000 евра месечно било много за одржавање система
Премијер Бугарске Борис Борисов поднео је прошлог маја оставку на ову функцију због превеликих рачуна за струју. Грађани су изашли на улицу затраживши смену владе због тога. У Србији још ником не фали длака с главе због јавашлука или нестручности оних који очитавају или организују посао наплате струје.
Министарка енергетике Зорана Михајловић још у септембру прошле године, када је хаос почео, најавила је да неко мора да одговора истичући да „није један човек крив за слање дуплих рачуна”, а да „директори ЕПС-а треба да почну да раде”.
В. д. директора ЕПС-а Александар Обрадовић предложио је тада увођење кризне управе у ЕДБ-у после анализе рада свих делова ЕПС-а, провере оправданости рекламација купаца на начин обрачуна и издавања рачуна за струју за јул и август и поступка утврђивања одговорности за пропусте приликом припреме и почетка рада ЕПС снабдевање.
О том предлогу Обрадовић је обавестио министарку енергетике. И на томе се све и завршило. Јавност ни до данас није сазнала ко је крив за толике рачуне, а одговорних још нема.
Спекулише се да је до проблема с децембарским рачунима дошло због тога што је ЕДБ пре пола године прекинуо сарадњу с Електротехничким факултетом у Београду, који им је шест година одржавао систем и имао софтвер који је могао да испрати све захтеве ЕПС-а. Након тога је, сазнаје се, по партијској линији ангажована једна приватна фирма, која је после три месеца престала да пружа ове услуге ЕПС-у.
На питање да ли је тачно да је уместо ЕТФ-а ангажована приватна фирма, а због које је цео проблем с децембарским рачунима настао, Зорана Михајловић, министар енергетике, каже да, уколико би то било тако, као што се прича, да би проблема било само у Београду, а овако их има у целој Србији.
– Трудим се да ЕПС ради свој посао, а сада стижу нова потурања о томе да је ангажована нека приватна фирма која нема софтвер и да је она крива за рачуне. Чињеница је да су очитавања радиле омладинске задруге и да је увек било гужве, али су сада и потрошачи много осетљивији, због чега чиним све да се ЕПС окрене потрошачима, а не себи – каже Михајловић.
Она још додаје да је много већи, системски проблем, квалитет гаса због ког су рачуни такође много већи, што ће се такође испитати, јер су грађани огорчени.
Министарка каже да је ред и да надлежни у ЕПС-у и „Србијагасу” дају објашњење за овакву ситуацију, јер су директно у тој причи.
Упитани ко им сада очитава потрошњу струје, у ЕПС-у за „Политику” кажу да то раде дистрибуције, то јест да људи излазе на терен и очитавају потрошњу струје, а не софтвер.
Бранко Ковачевић, декан Електротехничког факултета, потврђује за наш лист да je овај факултетдо пре шест месеци одржавао систем за ЕДБ, али и не само то, већ је правио и нове програме који би испратили све оно што је овом јавном предузећу било потребно да би нормално функционисало.
– Постојао је посебан програм за повлашћене потрошаче, али и за све друге. Рађен је такозвани билинг програм – систем за обрачунавање утрошене струје, с тим што се софтвер стално усавршавао, јер је ЕДБ врло често имао измене које су млади стручни људи с факултета морали да региструју, то јест да програме прилагоде потребама овог предузећа, што је велики посао. И проблема није било – објашњава проф. Ковачевић.
Он каже да је ЕПС овај систем оценио као најбољи, а да је разлог за раскид уговора с ЕДБ-ом тај што им је било скупо да плаћају по 30.000 евра месечно, иако је познато да овакви послови, када вас ангажује нека велика кућа коштају и до 10 пута скупље, па цене иду од 300.000 до пола милиона евра.
Ковачевић каже да је писао надлежнима, али и да је на састанцима упозоравао да ће с прекидом сарадње с ЕТФ-ом до проблема сигурно доћи, јер је реч о врло захтевном и обимном послу, а ЕТФ је од почетка у овоме и кога год да ово јавно предузеће ангажује биће му потребно много времена да се уклопи у систем рада. Није вредело.
Најгоре од свега је што је захтев за прекид сарадња с ЕДБ-ом стигао у часу када се радило на програмима акција без камате на рате, примени уредбе о енергетски заштићеним купцима и формирању ЕПС снабдевања као јавног снабдевача.
Јасна Петровић-Стојановић
објављено: 22.01.2014.
ПОСЛЕДЊИ КОМЕНТАРИ
neon . | 23/01/2014 12:28
Poštovani nije bilo mnogo njima da plaćaju 30 000 evra nego je došla firma koja je mislila da će da uzima 30 000 evra i da ništa ne radi i taj koncept se morao raspasti. Jednostavno način na koji je ETF proglašen za nekompetentan je tragikomičan jer je ETF sam razvijao sistem skoro deceniju i taj sistem je od kompanije RWE proglašen za najbolji informacioni sistem u Srbiji za obračun električne energije.
Mister X | 23/01/2014 13:01
Ministarka kaze da nije angazovana privatna firma.
Pa dobro, zasto ne kaze KO je angazovan na odrzavanju softvera u EDB ?
I sta ce biti ako se ispostavi da ministrska, iz nekog razloga, ne govori istinu ?
Milan Milan | 23/01/2014 14:57
Ima dosta onih koji kradu struju,pa cak i zaposlenih u ED,koji koriste struju a ne povezu na brojilo,ta struja se nigde ne ocitava,pravi se manjak i onda se taj manjak pegla preko svih gradjana,pogotovo pred kraj godine kad treba da zavrsi 12-mesecni obracunski period.Cudi me da to niko nespominje,a zemlja je kao prepuna tzv.strucnjaka.Isto se desava i kod infostana i toplana,abnormalno velika cifra na kraju godine se placa,nista se ne modernizuje godinama,nema nikakve ideje za resavanje problema,sve se gura pod tepih,naravno da ce doci do nagomilavanja problema.Nestrucnjak da predlozi sta streba uraditi:1.Elekro distribucija mora da obidje svako,ali pojedinacno domacinstvo(veliki posao) i da utvrdi u svakoj kuci svaki utikac i da utvrdi tacno da li ima malverzacija(a ima 100%),te izgrednike obeleziti i da u narednih 10 godina da placaju struju po najvecoj tarifi.2.Uvesti savremene digitalne citace brojila(koje bi trebala da izradjuje drzavna firma-perspektivan posao)