Šta je novo?

PSP Farman West 65 - [ Multifunkcionalni kompleks - 152.437 kvm ]

Smeo bih da se kladim da nekretnina nikada nije ni bila u njegovom vlasništvu (možda samo formalno), već je sve bio marketinški trik kako bi se rasprodali stanovi za šta je naravno dobio određenu naknadu. Osim toga, ko god da je vlasnik nije zaradio duplo jer postoji porez na kapitalnu dobit.
Био је власник те некретнине.
 
Данашње

IMG_20240325_122737_resized_20240325_014140343.jpg
IMG_20240325_122913_resized_20240325_014139923.jpg
 
Ne znam da li je bilo, ali vidim ovo na sajtu stambene zajednice.

Klijent je Stambena zajednica Omladinskih brigada 86, (WEST 65 Tower - Kula) koja namerava da donese odluku o angažovanju advokata.
Zgrada broji 294 stana i 40 spratova i druga je najviša zgrada u Srbiji.

Upit advokatskoj kancelariji ima za cilj pokretanje dijaloga sa investitorom i postizanje dogovora kako bi vlasnici stanova postigli ostvarenje ugovorenih, odnosno očekivanih aktivnosti i obećanja investitora prilikom kupovine stanova.

Investitor nije raspoložen za sastanak sa Stambenom zajednicom, niti bilo kakve razgovore. U slučaju da se ne pokrene dijalog vlasnici su spremni da u konsultaciji sa odabranim advokatom/kancelarijom pokrenu i tužbu protiv investitora u narednoj fazi.

Kako bi se detaljnije upoznali sa sadržajem koje vlasnici/kupci nisu dobili, dostavljen je link projekta i obećanog sadržaja: https://www.west65.rs/sr/west-tower

PROBLEMI STAMBENE ZAJEDNICE – OBIM POSLA
1. Visoki računi za usluge klimatizacije i grejanja/tople vode
Detaljna provera stavki iz računa i način obračuna, kao i ugovora stambena zajednica - firma održavanja i stanari - firma održavanja - 4 ugovora, s posebnim osvrtom na
- formulu obračuna potrošnje i podelu na stanove (računi su izuzetno visoki i postoji sumnja na netržišno i monopolističko poslovanje firme održavanja (West65 DOO) koja je u vlasništvu investitora;
- angažovanje veštaka po potrebi - najmanje dva - finansijsko - inžinjerske ekspertize
- investitor je prilikom kupovine obećao kupcima i geotermalni način grejanja koji je bitno povoljniji i na kraju je ustanovljeno da su kupci prevarerni i da to nisu dobili
- klimatizacija koja je obećana da radi preko cele godine je isključena jednostrano tokom zimskih meseci od strane održavanja
2. Održavanje - bolje, brže, ažurnije, poštovanje ugovornih obaveza, pranje fasade i drugo
- transparentnost za račune održavanja (šta stanari plaćaju)
- detaljno pregledati ugovore SZ sa firmama održavanja koje su angažovane
- izveštaj o mesečnim pruženim uslugama
- 2x godišnje čišćenje fasade
- uputstvo za korišćenje zgrade i stana
- hitne intervencije u roku od 1h i ostale do 24h
3. Bazen i svi ostali obećani prateći sadržaji - teretana, spa, community room, park, bioskop i pravo na njihovo ekskluzivno korišćenje
Kupcima su obećani svi ovi zajednički sadržaji i još uvek ih nisu dobili (elementi prevare i obmane)
- Svi stanari tvrde da su im ovi sadržaji obećani u prodajnom procesu samo za njih
- Kupcima je obećano i ekskluzivno pravo korišćenja svih zadržaja po određenoj, neprofitnoj ceni koja je sad sporna
- Ustanoviti kako se vode prateći sadržaji i kakvo pravo kupci/stanari mogu da ostvare nad tim sadržajima
- park - šta je predviđeno planom i građevisnkom dozvolom za park
4. Nezavršeno i nebezbedno stepenište u zgradi
- stambena zajednica insistira na završavanju stepeništa - popločavanje pločicama ili odgovarajućim materijalom i obeležavanje
5. Da se utvrdi koje su zajedničke prostorije zgrade i ko za njih plaća račune, kao i reklama na zgradi i prostorije održavanja - ko plaća račune, a gde idu prihodi

Izvor: ponuda advokatske kancelarije Nikčević i Kaper
 
Iste stvari su pisane vec vise puta, vecinom izvucene sa sajta stambene zajednice. I jedna i druga informacija je stara barem godinu dana, ukoliko se dobro secam, i potice iz vremena kada su se ljudi tek useljavali.

Ljudi su naravno poceli na sve da se bune tada, i na ono sto je imalo smisla i sta nije, a zapisano je ono sto su vikali najglasniji. Kao sto je ovde vise puta pisano, render nije ugovor i to sto ti agent prodaje kaze da ce biti park na vrhu trznog centra (koji usput nije deo zgrade), ne znaci da ce to i da se desi.

Secam se kako su svi pricali da liftovi nisu dobro programirani i da se zato dugo cekaju. Naravno, problem je bio sto su se ljudi useljavali i zadrzavali liftove dugo dok su unosili stvari, a nestrpljivi ljudi u medjuvremnu svakih 10 sekundi pozivali novi lift. Cim su prestala svakodnevna useljavanja i problem sa cekanjem liftova je nestao.

Moje licno misljenje je da investitor i firma za odzavanje nisu odradili najbolji posao u povratnoj komunikaciji iako mislim da jesu slusali i radili na problemima. Previse sporo u nekim slucajevima, ali vecina problema kojih sam ja svestan je resena u dogledno vreme. Mozda je to samo moje vidjenje.
  • Kran za pranje prozora se kvario i popravljao. Cekanje delova je razvaliclo sve. Sada bi trebalo da radi i prosle nedelje je krenulo pranje prozora.
  • Jedna od troje garaznih vrata su bila pokvarena i na popravku se cekalo dok se utvrdjivalo da li spada pod garanciju ili ne.
  • Genrealno odrzavanje bi rekao da je dobro. Polomnjene plocice i ogledala u liftovima su vec vise puta menjali. Hodnici i garaze su cistije nego u bilo kojoj drugoj zgradi u kojoj sam bio.
Jedan od kljucnih problema koji je ostao jeste cena grejanja / tople vode. Ako sam dobro razumeo, Srbija Gas nasu zgradu tretira kao industrijskog potrosaca, a ne kao stambenu zgradu. Zbog toga je cena gasa znatno visa nego sto bi trebalo da bude. Vec neko vreme se jure sa njima i nije mi poznato koji je trenutni status.

Sto se bazena i teretane tice, trebalo bi da budu otvoreni za koji dan.
 
Odvratno je da neko uopšte ima ideju da živi među zidovima obloženim ostatcima tolikih životinja.
Odvratno. Nadam se da grešim i da ovo nisu prave krokodilske kože.
 
Vrh