Šta je novo?

Projekat BEO/Grad cine ljudi : BEOGRADSKE TERASE / BELGRADE TERRACES

Valjda se za gradnju na ovakvom mestu ne pita samo investitor, vec i grad?

Drugim recima, ako si pametan kao investitor, znas da ce grad na toj lokaciji da trazi prvo da se konsultuje za zavodom za zastitu spomenika, istoricarima, arheolozima. Pa kad je vec tako bolje je da unapred angazujes po jednog istoricara i arheologa da odradi dobar deo tog posla, jer ce onda realizacija projekta ici brze.
 
Hmm stvarno bi bilo lepo da je tako ali videli smo vec da su retki primeri gde grad lepo odradjuje posao, pocevsi od one fontane ispred skupstine...

Onda cini mi se da postoji projekat iz 2001 koja je radila direkcija za gradjevisnko zemljiste koje je podrazumevalo nadogradnju postojecih zgrada i realizacija novih kako bi se dobio recni front, ne znam sta je sa tim, ide valjda u sklopu rekonstrukcije Karadjordjeve.

grad planira da revitalizuje taj deo grada ali ne znam kako ce to ispasti na kraju.
 
у Карађорђевој нема неких посебних археолошких остатака, тако да је археолог ту и непотребан
 
hazard":3nlk2aum je napisao(la):
spatiotecte":3nlk2aum je napisao(la):
(ne postoje studije urbanizma,
Nazalost. :)
На архитектонском постоје мастер студије за урбанизам. 5000 еврића
 
@JohnnyLee wrote:.....,, а поготово није потребан рибар (стварно стф, што си га ставио?),, ...

Stvarno misliš da jedan arhitekta mora da zna kakve su razlike leve i desne strane koje-kakvih plovila , -
i verovatno se pitaš kakve veze ima leva i desna strana pramca evo odmah da ti kažem kada se pristaje ide se uzvodno a to je leva strana plovila , a treba omoguciti pristup i sa vode .... a reka je specifična sredina.... :grand:

Da li mora da zna kad opadne vodostaj, ima li neki krš u vodi-na dnu koj ce posle da ometa. To zna alas , pamti gde mu se cepala i mreža ...i ...da netupim, projekat je ogroman , razgovor sa lokalcem koj poznaje ,,terem,, i hirove tog terene može biti samo koristan. :D

Sam si svedok da nisu retki slučajevi kad ,, lokalci ,, kažu ,,to su stavili tu a tu nije dobro zbog... a posle se ispostavi da su lokalci bili upravu... Osim toga projekat je na vodi gde su i rečni rekreativci (vidi koliko su nam pune marine) pa projekat treba da bude i njima koristan... :kk: ... a jedan arhitekta ne mora sve da zna .....dovoljno je da pita...
 
да, али у том делу који је обрадио зекс не постоји марина за рибарске бродиће, него за велике туристичке бродове, и тако је у плану да остане. зато је рибар ту сувишан. он би могао да се пита за део код Куле Небојша и даље ка 25. мају
 
Niko nije spomenuo da tu bude marina , misliš da neki klinaci sa kajakom, tu ne bi smeli da zastanu odu na sok i nastave dalje sa veslanjem , po tebi na vodi su samo veeeliki ...,
je si li probao sa svoim društvom ili curom, malo da se provozaš gore dole vodom običnim manjim čamcem , ima mnogo lepih stvari i iz te perspektive :gobb:
video bi i problematiku :rant: , pa Beograd nije samo kopno na vodi , Beograd je i na vodi. :) :D :)
 
U svakom slucaju mozda bi se obavili razgovori sa ribarima za vodostaj, strujanje vode, itd kroz par sastanka ili konsultacija ali ne bi oni bili direktno ukljuceni u projekat. Najveci deo obavljaju arhitekti i staticar koji ovde ima veliki posao oko proracuna strukture.

U principu moze da se dodaju pejzazni arhitekta, urbanista, ili enterijerista ali sve to arhitekta moze da obavi umesto njih. (sve zavisi od budzeta, ako se ima para da se ubace drugi saradnici da olaksaju posao arhitekti)
 
Pitanje , od kog materijal je frontalni deo tvoje fasade ?

Voleo bih pročitati tvoj osvrt na skoro ,, sređenu,, Terazisku fasadu zgrade u kojoj je ,,Komercijalna banka,,
a na samoj raskrsnici ka pravcima Slavija -N.Pašić, ispred podzemnog prolaza

:) Fasada je od nekog žutog i belog ,, kamena,, e taj beli kao mermer , ništa posebno,
ali kao da su u fuge stavljali i neke primese bakra, tako da imam utisak da kako vreme prolazi
ta fasada dobija neki providan blago blago zeleni film preko te bele a nepravilno raspoređen kao da se radi o slapovima
tog nežnog jedva primetnog zelenog tona ( kao što i bakarni krovovi zelene ) ovo bar mom oku jako prija. i dok čekam trolu stalno zurim u nju.
Nisam video takve lepe promene fasade u smislu što je starija ona sve lepša . :) :kk: :)


Pitao sam to iz razloga što u projektu imaš zastupljene zelene boje
Možda je ovo posluži za neko dobro pomirenje različitih ( ranije iznetih ) stavova oko boja
 
boca-ica":3jv6d526 je napisao(la):
@JohnnyLee wrote:.....,, а поготово није потребан рибар (стварно стф, што си га ставио?),, ...

Stvarno misliš da jedan arhitekta mora da zna kakve su razlike leve i desne strane koje-kakvih plovila , -
i verovatno se pitaš kakve veze ima leva i desna strana pramca evo odmah da ti kažem kada se pristaje ide se uzvodno a to je leva strana plovila , a treba omoguciti pristup i sa vode .... a reka je specifična sredina.... :grand:

Da li mora da zna kad opadne vodostaj, ima li neki krš u vodi-na dnu koj ce posle da ometa. To zna alas , pamti gde mu se cepala i mreža ...i ...da netupim, projekat je ogroman , razgovor sa lokalcem koj poznaje ,,terem,, i hirove tog terene može biti samo koristan. :D

Sam si svedok da nisu retki slučajevi kad ,, lokalci ,, kažu ,,to su stavili tu a tu nije dobro zbog... a posle se ispostavi da su lokalci bili upravu... Osim toga projekat je na vodi gde su i rečni rekreativci (vidi koliko su nam pune marine) pa projekat treba da bude i njima koristan... :kk: ... a jedan arhitekta ne mora sve da zna .....dovoljno je da pita...
:kk: Apsolutno se slazem, to je slucaj kod SVAKOG DIZAJNA. Ne moras mozda direktno da znas detalje ali onda MORAS DA PROSTUDIRAS I RASPITAS SE. I kad dizajniras automobil, ima da pricas i sa ekspertima za aerodinamiku, i za proizvodnju, i sa inzenjerima koji prave motor i donji postroj (JG, tvoj dizajn mora da ostavi dovoljno mesta da oni udenu sve te komponente i mogu da odrade svoj posao), a i da svoj proizvod analiziraju sa stanovista vozaca i putnika (ostaviti im dovoljno mesta za kolena, lak ulaz i izlazi itd.)

Kod arhitekture je to jos vaznije jer su ogromne pare u pitanju i zivoti i pogodnost hiljada ljudi koji ce dolaziti u nekakav kontakt sa tvojom zgradom/resenjem. Funkcionalnost i najosnovnija smislenost, dakle razmisljanje o funkcionalnosti objekta ili resenja, hoce da bude razlika izmedju fenomenalne arhitekture i katastrofalnog promasaja i ludosti.

Sta ti vredi nekakav suludi fensi krov na visokoj zgradi koji kao "izgleda efektno" ako ce na njemu svake zime da se prave ledenice koje ce da ubijaju prolaznike dole (ili ces neko morati da budno zatvara trotoare i uvodi straze svaki put kad to moze da se desi)? Hebes ti veliku javnu zgradu ako je ulaz takav da nemas sanse da ostanes suv pri ulasku i izlasku zato sto ti "zbog nekakve vizije" nisu napravili nadstresnicu pod kojom mozes da otvoris kisobran. Hebes ti onu okruglu petlju kod Arene ako je tako neprijateljski raspolozena prema pesacima? Onda se postavlja pitanje CEMU. Dobar arhitekta shvata da ne postoje drugi radi njega i njegovih grandioznih ideja nego njegove ideje treba i da sluze drugima i da ih povuku napred, i u razmisljanju i da im pruze pogodnosti koje nisu ni ocekivali. U protivnom ce sve sto radi da bude nakakva Mubarak-Milosevic-arhitektura.

Inace, necu da tupim o ovom projektu, mislim da bi tako nesto jako dobro leglo u Pariz ili pogotovo Bazel ili na neki drugi deo savske ili dunavske obale (nesto mislim na deo izmedju sajma i Ade, ili prema Visnjickoj Banji, taj deo Dunava ima ogroman potencijal i ovako nesto bi to najzad krenulo da oslobadja), mislim da nam je na ovom mestu potrebno vise uklapanja u nazalost nikad ne kompletirane linije Karadjordjeve ulice koje su sada samo naznacene, a time bi se i vise postovale neke lepe stare zgrade. Tu u biti preovladava haos, tako da po meni dodatno razigravanje nije pozeljno...
 
Ne radi sajt? Pa nek' se otvore malo ko' Dr. Dulic, ima da radi ko' podmazan!
 
заменити железничке шине са трамвајским и направити трамвајску станицу са тунел стране
 
Zaista, ovaj zexov projekat deluje impresivno, barem kao grafika.
No, ovako nesto bi vise odgovaralo np. nekom mediteranskom gradu na moru, a ne jednoj evropskoj prestonici na Dunavu cije staro jezgro izlazi na reku. Mozda na nekoj drugoj lokaciji - a ne na jedinoj, koju Beograd ima,a koja bi mogla da slichi Bidimpesti ili Pragu na rekama.
Moje skromno misljenje je da ovaj prizor sa reke treba da zadrzi svoju starogradsku autenticnost.
Drugo, mislim da bi vreme od ovog arh. poduhvata moglo da nacini pravo ruglo, a ko zna kako bi izgledalo preko zime kad napada sneg itd itd.

Jednostavo, u liniji postajecih starih zgrada pripadaju objekti koje stilski potsecaju na njih ili su njihova replika u produzetku.
Ima ih svega nekoliko preostalih u ovom delu ulice i niposto ne treba da ostanu u pozadini.
A u njihovoj pozadini se vec moze govoriti o nekakvim terasama, mada ih na ovom resenju, cini mi se, ima malo previse.

Iskoristiti vec postojeca stapenista ka kosancicevom vencu i sagraditi nova, ali tako da stilski budu identicna stepenicama na brankovom mostu, sto bi zajedno sa mostom cinilo jednu celinu i uklopilo se sa kalemegdanom koji sledi.

3959422995_16f44933b8.jpg



Dakle, bez previse perverzija i hrabrih, rizicnih poduhvata ovaj reprezentativni deo grada bi mogao da izgleda savrseno 'onakav kakav jeste', a da bude puno lepsi i bolji - ako se kopiraju i dodaju vec postojece strukture sa -, takodje, modernim objektima, koji bi bili puno decentniji i nedominantni - kako ne bi postali pravo silovanje za oci poput mnogih drugih objekata u gradu, nazalost.
 
Lep projekat...imaš talenta, samo izbaci Lrt ...i sve ok.. :kafa:
 
Vrh