zexland
Advanced
Jako mi je drago sto se vecini dopada...i naravno drago mi je sto ima i kritika
STF Super ! Jedva cekam Sinisa hvala :kk: Nombre :kk:
STF Super ! Jedva cekam Sinisa hvala :kk: Nombre :kk:
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/227585/Setaliste-i-terase-umesto-ruina-pored-SaveNEOBIČNO REŠENJE ZA POVEZIVANJE KOSANČIĆEVOG VENCA SA PRISTANIŠTEM
Šetalište i terase umesto ruina pored Save
Radmila Bulatović | 05. 01. 2011. - 00:02h | Foto: V. Lalić | Komentara: 3
BEOGRAD - Na pitanje šta na prosečnog turistu koji poseti grad ostavlja najjači utisak, u 95 odsto slučajeva odgovor je bio Beograđani, pokazalo je istraživanje. Zato sam odlučio da napravim projekat sa velikim beogradskim terasama na kojima će turisti, zajedno sa Beograđanima, ispijati kafe i uživati.
Karađorđeva ulica, pruga i pristanište prema viziji projektanata
„Beogradske terase” zamišljene su i kao novi simbol ulaska u stari deo grada i konačno rešenje povezivanja dve istorijske celine, Kosančićevog venca i Starog savskog pristaništa. Ovako Željko Zdravković (31), apsolvent industrijskog dizajna i stručni saradnik na Beogradskoj politehnici, objašnjava svoje rešenje za uređenje priobalja.
Zdravković je osmislio izgled celog poteza Karađorđeve ulice i Turističkog pristaništa „Sava“, oivičenog Brankovim mostom, Kosančićevim vencem, zgradama Rektorata Univerziteta umetnosti i „Beton halom“.
- Odlučio sam da se bavim ovim delom grada jer je sramota da hiljade turista koji se prvo u Beogradu sretnu sa pristaništem, ugledaju neugledan i zapušten gradski urbani prostor pun starih baraka, auto-servisa i zgrada koje je odavno nagrizlo vreme i nemar. Kod nas je, nažalost, slučaj da se Turističko pristanište nalazi u neuglednom, nereprezentativnom i devastiranom prostoru. To sam želeo da promenim - kaže Zdravković, koji je i autor 3D virtuelne mape Beograda na servisu “Google Earth”.
Potez od Brankovog mosta do „Beton hale“, u kombinaciji sa proširenim Turističkim pristaništem, bio bi šetalište sa biciklističkom stazom, zelenim površinama, ali i staklenim podom ispod koga bi bio ukopan postojeći železnički kolosek prve kružne metro linije M1 Kalemegdan - Donji grad - Savski amfiteatar. Tako bi svi koji prolaze pored Save mogli da ispod stakla posmatraju kompozicije metroa, a stakleni pod bi noću bio obasjan dekorativnom rasvetom.
- Ovakvim saobraćajnim rešenjem zauvek bi se rešio višedecenijski problem fizičke podele ovog dela obale Save sa urbanom matricom grada koju trenutno preseca postojeća železnička pruga, i sprečava prostornu integraciju sa Karađorđevom ulicom - objašnjava Zdravković.
On kaže i da je planirano da se u sklopu šetališta postave velike, prve beogradske vetrenjače.
- Velika novina ovog projekta jeste upotreba obnovljivih izvora energije, u ovom slučaju vetra. Sam položaj Beograda i klima pružaju sjajne uslove za korišćenje energije vetra. Osim što bi bila energetski korisna, prva beogradska vetrenjača postala bi i prepoznatljivi panoramski detalj Beograda - objašnjava Zdravković.
Kapacitet vetrenjača bio bi da energetski zadovolji ceo kompleks koji bi tu bio izgrađen. Automobilski saobraćaj bio bi potpuno proteran iz ove gradske zone.
S obzirom na to da je bez drveća i zelenila sve uzalud, Zdravković je poseban deo projekta posvetio upravo tome. Zaključio je da je u Beogradu moguća sadnja različitih vrsta egzotičnih biljaka otpornih na sve vrste temperatura, i zato je u sklopu zelenih površina „zasadio” nekoliko vrsta palmi, citrusa, puzavica, bambusa, banana i drugih biljnih vrsta.
Hotel, prodavnice i muzej vina
U sklopu kompleksa „Beogradskih terasa” projektovana je i gradnja nekoliko novih objekata: hotela „Port Plaza Belgrade” sa tri zvezdice, robne kuće suvenira, srpskog dućana, muzeja vina i velika prostrana galerija. Obnovilo bi se staro zdanje Đumurkane, carinarnice poznate po tome što je u njoj 1841. odigrana prva pozorišna predstava u Beogradu, a čija bi namena bila isključivo u turističke svrhe. Svi objekti su, po projektu, dostupni osobama sa posebnim potrebama.
razgradjevinar":16aej8dc je napisao(la):zex, nadam se samo da onih par komentara uvredjenih arhitekata bez talenta a sam tim i profesionalne buducnosti i dezurnih smaraca iz provincije kojima je beograd kriv i sto ih vara zena nece uticati na tebe da, kao i ogromna vecina talentovanih i vrednih ljudi, kazes sebi "za kog se ja bre akam ovde, ova s.... ne zasluzuje ni ono pojilo u pionirskom parku a ne pristojno pristaniste" i da vremenom neces izgubiti entuzijazam i volju da se boris te pobeci negde gde ce znati da cene kvalitete koje imas.
Hvala GagaГага":2g97tth4 je napisao(la):Свака част "мајсторе Зекс" на овом раду. Одличан пројекат тј. рад, само кад би још заживело, их где би био крај нашем Београду. Ово је "водена" капија Београда !
Колико сам схватио по овом твом пројекту постоје само цртежи, а да ли постоји могућност да се уради макета (можда сам превидео да је има !) ? Мислим да би то дало овом пројекту још већу тежину и важност, па да се онда све то лепо представи градским оцима. Надам се да ће они имати слуха за овакву лепоту, инвеститор ће се сигурно већ наћи. За ово и те како треба лобирати или по нашки "гурати".
Вероватно знаш да је предвиђено да се ове године ради и заврши привремени паркинг на крову "Бетон хале", а такође и пешачка пасарела која би повезивала Калемегдан са десном обалом Саве. Интересује ме твоје мишљење, како се све то уклапа у твој пројекат, посебно ова пасарела ?
Apsolutno, dijalog je koristan i neophodan da bi svi bili sto bolji i napredovali. Ovde mi se cini da ima dosta talenta i maste ali da su uklapanje u kontekst, tehnologija, i funkcoinalnost malo zapostavljeni. Zato postovaoci tradicije (kontekst), useri (brodari?), i hidrolozi (zastitari od poplava?) moraju da dignu glas. Uostalom arhitektura ne moze biti dobra ako sve ovo drugo zanemari, i tu je razlika izmedju matorih/iskusnih arhitekata i ovih mlad(j)ih, matori vremenom steknu osecaj i mogu bolje da anticipiraju (bar zesce) reakcije sa ovih drugih strana, mada mnogima verovatno vremenom ponestane svezih ideja (cast izuzecima).zexland":2q5n8e04 je napisao(la):Zdravo
Ok. Iz tvojih kritika vec u startu vidim da imamo potpuno razlicite stavove za mnoge stvari. Prvo nisu to bazencici, vec platforme koje povezuju pristaniste sa kopnom.
Za postojece zgrade se slazem sa tobom samo u delu sa iskakanjem, iz osnove vec mozes mnogo toga da zakljucis, jer ideja i nije bila da se nastavlja niz duz reg. linije vec da se napravi dinamika, i namerno odstupanje u sklopu cele mega strukture. Sto se tice kalkanskih zidova, oni itekako mogu da se osmisle i da imaju finkciju, a nekoliko ih je predvidjeno i za lcd monitore.
Ideja za razne arhitekte mi se dopada
Mislim da nisi bas dobro razumeo ceo koncept, ali naravno svako ima pravo na svoje misljenje i hvala ti na tome
Uzdravlje i Srecan ti Bozic ! :kk:
Wow ! Tacno u ponoc !JohnyBgood":200v55jr je napisao(la):Apsolutno, dijalog je koristan i neophodan da bi svi bili sto bolji i napredovali. Ovde mi se cini da ima dosta talenta i maste ali da su uklapanje u kontekst, tehnologija, i funkcoinalnost malo zapostavljeni. Zato postovaoci tradicije (kontekst), useri (brodari?), i hidrolozi (zastitari od poplava?) moraju da dignu glas. Uostalom arhitektura ne moze biti dobra ako sve ovo drugo zanemari, i tu je razlika izmedju matorih/iskusnih arhitekata i ovih mlad(j)ih, matori vremenom steknu osecaj i mogu bolje da anticipiraju (bar zesce) reakcije sa ovih drugih strana, mada mnogima verovatno vremenom ponestane svezih ideja (cast izuzecima).zexland":200v55jr je napisao(la):Zdravo
Ok. Iz tvojih kritika vec u startu vidim da imamo potpuno razlicite stavove za mnoge stvari. Prvo nisu to bazencici, vec platforme koje povezuju pristaniste sa kopnom.
Za postojece zgrade se slazem sa tobom samo u delu sa iskakanjem, iz osnove vec mozes mnogo toga da zakljucis, jer ideja i nije bila da se nastavlja niz duz reg. linije vec da se napravi dinamika, i namerno odstupanje u sklopu cele mega strukture. Sto se tice kalkanskih zidova, oni itekako mogu da se osmisle i da imaju finkciju, a nekoliko ih je predvidjeno i za lcd monitore.
Ideja za razne arhitekte mi se dopada
Mislim da nisi bas dobro razumeo ceo koncept, ali naravno svako ima pravo na svoje misljenje i hvala ti na tome
Uzdravlje i Srecan ti Bozic ! :kk:
I dalje mi nije jasna uloga platforme, barem ne u ovom obliku. I dalje vidim delove vode koji su ogradjeni necim (dokom, platformom) sa sve 4 strane, tako da mi nije jasno koja je svrha. Ako su platforme za ukrcavanje i iskrcavanje, one bi trebalo da plutaju na reci tako da im se nivo automatski podesava? A ako su fiksne i visina im je ista kao postojeceg doka zasto ih uopste dodavati? Cini mi se da tamo ima dovoljno mesta za setnju na postojecoj obali tako da platforma tu ne resava nikakav problem, a kao sto sam rekao, vodari i zastita od poplave ce se zestoko usprotiviti da se smanjuje visokovodni poprecni presek reke jer to izaziva plavljenje uzvodno.
Sto se tice konteksta, mislim da bi "postenije" odnosno konsistentnije izgledalo da se jednostavno sruse te stare zgrade, i tako bi mi se ovaj tip resenja iskreno vise svidjao. Nekako sam vise za to da tradiciju ili nadgradjujes i sa njom ulazis u ozbiljnu konverzaciju i sa uvazavanjem ili, ako ti se ne svidja i imas dobre argumente za to, skroz je zbrises. Tako mislim da recimo ona McDonaldsova inace lepa kucica na Slaviji nema neku svetlu buducnost. I ovaj tretman ovde me navodi na slicnu pomisao, i da je u pitanju vise "tolerisanje" tradicije nego ozbiljna konverzacija, i da bi stvar jednostavno bolje izgledala bez tih umetnutih starih zgrada.
No sve u svemu, jako dobar i interesantan studenski rad, i odlicna osnova za diskusiju sta hocemo a sta necemo, sto je JAKO korisno u ovoj nasoj pustinji u kojoj se polako nesto barem krece. I tu je doprinos beobuilda ogroman. A mislim da je i za samog autora mnogo korisnija kritika i preispitivanje od hvalospeva... mada i hvalospevi su naravno dobri ako se baziraju na dobrim argumentima.
Mir Boziji, Hristos se rodi!