Šta je novo?

Privatni prevoznici

Pet godina su debili u gradskoj i republičkoj vlasti dobijale upozorenja da će Srbiju pogoditi nedostatak vozača. Pet godina su imali da promene kadrovsku i obrazovnu politiku i probaju da reše problem, ne samo manjka vozača za vožnju, nego i sam problem odlaska te grupe ljudi odavde.

Kurblom nisu mrdnuli svo ovo vreme i sada kada je njesra doguralo do ventilatora, sada se po medijima plasiraju priče i priprema javnost za novu realnost u kojoj će nas voziti indusi i azijati.


Bacio bi ih sve na doživotnu robiju.
 
 
Vozio sam se malo pre na liniji niji 20, I zaista nisam do sada video ovakav bus.
Unutra je čudan, ima pozadi stepenice, i uzdignut je a kada klima hladi bude i podnošljivo.
Jel ovo Volvo?
IMG_20220709_175710.jpg
 
Arrivin volvo le, idealan za liniju 20, konačno su se setili da ga tu stave, a ne na linije gde je velika gužva, retko kvalitetno vozilo koje je stiglo kod nas, nebitno privatnik ili gsp. A i možete da vidite kako u njemu lepo mogu da budu dva prozora u zadnjem delu, dok genijalci iz Ikarbusa ne stave nijedan, a imali su prostora za 4 prozora lagano. Jako mi se sviđa ovo što radi Arriva, uzeli su još 10 Temsi i 4 Volvoa koja su jako dobra vozila i većina voznog parka su im vozila jednog proizvođača.
 
Poslednja izmena:
Nije Volvo redovan na 20ici. Samo je taj dan upao.

Послато са SM-A805F помоћу Тапатока
 
Bilo bi dobro da se neformalno dogovorimo gde ćemo da kačimo vesti i pričamo o problemu manjka vozača i merama za rešavanje toga, pošto to pominjemo na nekoliko tema.
Evo najnovije vesti na tu temu a koja se uglavnom fokusira na privatnike, pa je stavljam ovde.

GRAD REŠAVA MANJAK VOZAČA GSP: Evo ko će voziti Beograđane​

Nezvanično, tokom prethodne godine ovaj posao napustilo je oko 200 domaćih vozača, pa je potražnja za njima sve veća.

U toku su razgovori sa vozačima iz nekoliko zemalja, potvrdili su privatnici, a više detalja znaće se u narednom periodu.
- Nedostaje ozbiljan broj vozača na našem tržištu, ali ovde se radi o 200 vozača u javnom gradskom prevozu, što bi nama zadovoljilo potrebe - ističe Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika. - I stranci će pristići najdalje do kraja ove godine, a mi se nadamo da će početkom septembra prve grupe pristizati i započinjati rad. Stranci će morati da imaju iste dozvole kao i naši vozači i radiće pod istim uslovima. Radi se o iskusnim vozačima i profesionalcima koji poseduju svu dokumentaciju za rad i koji su već obavljali posao javnog gradskog prevoza u drugim zemljama i takve mi njih dovodimo ovamo, kao iskusne vozače - kaže Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika.

Plate vozača koji "drže volan" u vozilima javnog gradskog prevoza mogu doseći do 1.000 evra sa smenskim radom i dodatnim bonusima, dok se u evropskim zemljama za isti posao može zaraditi minimum duplo više novca. Ipak, rešenje o dolasku stranaca neće biti jednostavno sprovesti.

Teško da bi se oni snašli ovde i to da će neko da ih drži godinu dana i da ih uči, mislim da to nema veze - kaže vozač Dragan Mišić. Onda nepoznavanje grada, mentalitet ljudi, sve je različito, teško da bi se uklopili. Neće ljudi da rade za ove pare, dok dođe do D kategorije, njemu treba do 2.500-3.000 evra. Samo malo veća plata i vratiće se naši iz inostranstva.

I penzioneri za volanom​


Kako su "Novosti" ranije pisale, u toku prošle godine autobuse koji saobraćaju gradskim ulicama vozilo je i 175 vozača starijih od 65 godina. NJih nije bilo samo u JKP GSP "Beograd" i SP "Lasta" a. d. Beograd. Zakon je definisao da se vozačima starijim od 65 godina vozačka dozvola izdaje najviše na pet godina.

 
Najbolje bi bilo da to što vidiš po drugim temama, prijaviš, i da se sve to lepo onda prebaci u temu o Budućnosti gradskog prevoza. Ta tema je najprikladnija za ovu tematiku (problematiku).
 
Bilo bi dobro da se neformalno dogovorimo gde ćemo da kačimo vesti i pričamo o problemu manjka vozača i merama za rešavanje toga, pošto to pominjemo na nekoliko tema.
Evo najnovije vesti na tu temu a koja se uglavnom fokusira na privatnike, pa je stavljam ovde.

GRAD REŠAVA MANJAK VOZAČA GSP: Evo ko će voziti Beograđane​

Nezvanično, tokom prethodne godine ovaj posao napustilo je oko 200 domaćih vozača, pa je potražnja za njima sve veća.

U toku su razgovori sa vozačima iz nekoliko zemalja, potvrdili su privatnici, a više detalja znaće se u narednom periodu.
- Nedostaje ozbiljan broj vozača na našem tržištu, ali ovde se radi o 200 vozača u javnom gradskom prevozu, što bi nama zadovoljilo potrebe - ističe Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika. - I stranci će pristići najdalje do kraja ove godine, a mi se nadamo da će početkom septembra prve grupe pristizati i započinjati rad. Stranci će morati da imaju iste dozvole kao i naši vozači i radiće pod istim uslovima. Radi se o iskusnim vozačima i profesionalcima koji poseduju svu dokumentaciju za rad i koji su već obavljali posao javnog gradskog prevoza u drugim zemljama i takve mi njih dovodimo ovamo, kao iskusne vozače - kaže Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika.

Plate vozača koji "drže volan" u vozilima javnog gradskog prevoza mogu doseći do 1.000 evra sa smenskim radom i dodatnim bonusima, dok se u evropskim zemljama za isti posao može zaraditi minimum duplo više novca. Ipak, rešenje o dolasku stranaca neće biti jednostavno sprovesti.

Teško da bi se oni snašli ovde i to da će neko da ih drži godinu dana i da ih uči, mislim da to nema veze - kaže vozač Dragan Mišić. Onda nepoznavanje grada, mentalitet ljudi, sve je različito, teško da bi se uklopili. Neće ljudi da rade za ove pare, dok dođe do D kategorije, njemu treba do 2.500-3.000 evra. Samo malo veća plata i vratiće se naši iz inostranstva.

I penzioneri za volanom​


Kako su "Novosti" ranije pisale, u toku prošle godine autobuse koji saobraćaju gradskim ulicama vozilo je i 175 vozača starijih od 65 godina. NJih nije bilo samo u JKP GSP "Beograd" i SP "Lasta" a. d. Beograd. Zakon je definisao da se vozačima starijim od 65 godina vozačka dozvola izdaje najviše na pet godina.

Pitam se zasto bi dolazili stranci da voze kod nas, kada EU, kojoj isto nedostaju vozaci, nudi ne samo vise zarade, vec i daleko kvalitetnija vozila, lakse uslove rada i slicno.

Izuzetno je nezahvalno raditi taj posao u GSP-u, gde su svi autobusi upitne ispravnosti, i gde se u slucaju nezgode sve prelama na ledjima vozaca
 
Moguće da prihvataju da rade kod nas ili kao oskočna daska, ili jednostavno tako gde bi želeli da odu, više ih ne žele. Negde sam čuo da pojedine članice EU ne žele da primaju više izbeglica i "izbeglica".
 
Javni prevoz u Beogradu, Vojska Srbije, Železnice i verovatno još par drugih javnih preduzeća i organizacija u Srbiji:
CabEyCeW0AAUpDh.jpg

Da se primetiti kako je svo neophodno osoblje desetkovano, dok su sve mnogobrojne fotelje ostale. Sa sve somotnom trakom, da ih tako uzvišene odvaja od ostatka ''rulje''.
I naravno - povećanja plata i/ili radne snage su uvek poslednja opcija o kojoj se razmišlja tek kada brod krene da tone i više mu nema spasa te mu džaba sva povećanja i ''reforme''.
 

Privatni prevoznici traže poskupljenje javnog prevoza u Beogradu​


Privatni prevoznici, koji obezbeđuju više od 40 odsto vozila javnog prevoza u Beogradu, uputili su molbu gradu za poskupljenje, sa objašnjenjem da je, u trenutku kada su potpisali aneks ugovor, gorivo koštalo oko 160 dinara po litru, a sada više od 200, objavila je Radio-televizija Srbije.

Gradski prevoz je poslednji put poskupeo 2015. godine, a grad u ovom trenutku ne planira povećanje cene prevoza i neće se menjati ni kriterijumi za one koji se voze po povlašćenim uslovima, saopštio je gradski sekretarijat za javni prevoz.

„Mi smo poslednji zahtev podneli 27. marta sa povećanjem cene rada od 10,34 odsto i očekujemo da će to u najkraćem roku biti ispoštovano. U međuvremenu su se parametri stekli da se poveća za još pet-šest odsto cena rada“, izjavio je Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika.
Po ugovoru koji imaju sa gradom, mogu dva puta godišnje da povećaju cene, ukoliko troškovi na osnovu četiri kriterijuma, od kojih je cena goriva svakako najznačajniji, porastu za više od pet odsto.

„Za prva četiri meseca kašnjenja povećanja cene rada izgubili smo preko 120 miliona dinara, a u ovom drugom kašnjenju, koje je trenutno, izgubili smo više od 200 miliona dinara. Za tu cenu, za to što nam je izostavljeno povećanje, mogli smo da nabavimo preko 20 solo autobusa. Prema onome što smo u poslednjim inteziviranim razgovorima dobili je da će naš zahtev biti usvojen na prvoj sednici Skupštine grada“, rekao je Tošić.

Činjenica je da se naplatom karata podmiruje oko četvrtina troškova javnog prevoza u Beogradu, ostalo se finansira iz gradskog budžeta, a prevoz bi morao drastično da poskupi ukoliko bi grad odlučio na taj način da obezbedi više sredstava za javni prevoz, što se, zbog socijalne politike, izvesno, neće desiti, konstatuje RTS.


Autor: FoNet

 
Zato isključuju klimu čim se smrkne, pa se lepo prebiju.

Neviđena bruka za ovaj Grad da za urbanu mobilnost zavisi od kojekakvih leonija, ćurdića i ostalih secikesa, šibicara i prišipetlji.

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Vrh