Crveni je top kao da je nabavljen za oslovsku 31 (sveobuhvatno eksterijer i enterijer, izuzev spoljnog osvetljenja vrata i naravno sedišta), međutim enterijer nema veze sa nemanjićko plavom. Specifikacija je kao stvorena za prigrad, što Strela verujem uspešno forsira zahvaljujući prepasivnom Gradu.
Kao natrpan sedištima (čak i sa okretnim vratima mogao je biti
obezbeđen veći prostor za stajanje, dok bi s kliznim
još i bolje bio rešen) odgovara dužini linije kojoj je upućen, ali smanjen prostor za stajanje nije primeren zapaženom opterećenju (takoreći zglobni Citaro a la tesan Higer). U pogledu uslova eksploatacije i (ne)higijene tapacirung je suvišan, a klizna vrata poželjna na koridorskoj gradskoj liniji kao što je 88.
Zadnji prepust je interesantno rešen, budući da je reč o konfiguraciji sa horizontalnim motorom i jednim stepenikom (koji na isključivo izlaznim vratima ne pravi problem u ruralnim uslovima) koja važi za duhovnog naslednika verzije sa hladnjakom iza zadnjih vrata karakterističnu za O405GN, Citaro u Oslu i Zagrebu, te stari Conecto u Beogradu.
Možda grešim (detaljnije slike enterijera bi potvrdile ili opovrgle), ali sudeći po šipki iskivljenoj ka prozoru deluje da ima tri longitudinalna sedišta naspram zadnjih vrata što je za razliku od Zagreba postojalo u Oslu. Nema vertikalnu šipku na kraju prolaza desno što nije ergonomično, mada je tepenikom na vratima, odn. rampom eliminisan problem
evidentan u Minhenu (stepenice za pristup izdignutim sedištima pozadi).
Autobus je prva liga, proizvođač uber-korektan, ali S(tr)ela i G(r)ad ostaju dežurni zabušanti na putu ka prevozu dostojnom potteba 21. veka.
Ajde sto ih ne volim zato sto su strelini, to je posebna prica...ali ne volim ih sto kabina vozaca nije adekvatna. Gde je pregradno staklo na vratima kabine, razdelna sipka na prvim vratima da vozac moze da ima preglednost kad skrece desno itd? I najveca glupost je sto nema taster za sva vrata i vrata pojedinacno, kao na vozilima GSP, nego vrata na senzor i putnik sam otvara vrata i cekas "dva dana" da se vrata zatvore...Niskopodni Konekto je generalno dobar, vozio sam ih u Arrivi, a oni su imali fizicki odvojenu kabinu kao na trolama i preglednost je vrh.
Jučerašnja scena na 52 najbolje ukazuje na nepovoljnost prigradske konfiguracije u gradskim uslovima poput Požeške.
Dolazi Conecto G, otvara prva, žena s malim detetom u naručju trči da bi pala ako bi se spotakla. Normalno da dolazi do četvrtih koja su najbliža, gleda, pipa sigurnosne prekidače, ma ništa. Potrči do trećih, tu isto, čak pipala spoljne rukohvate za prinudno otvaranje, naravno ništa. U međuvremenu se neko seti da unutra pritisne stop dugme za četvrta ali prekasno. Žena pritisnula skrajnut senzor i konačno otvorila vrata.
Dok je Strela mrcvarila Solaris na 37 doleteo od semafora (kod doma zdravlja) i prišao stajalištu u momentu kad se ovaj sklonio. Otvorio sva vrata, desetak ljudi istovremeno ušlo i izašlo, zatvorio i otišao. Naravno da ga je sustigao.
U odnosu na to, mislim da su tramvaji čak i najveći "kočničari" prevoza, u nekim slučajevima i saobraćaja (poput Resavske). Nit većeg vozila, nit praznijeg, nit duže zadržanog. Znači od gomile vrata otvori samo dvoja, taman što ih otvori, evo neko trči da otvara treća. Autobusi naravno stoje u koloni, posebno u slučaju kad je Katica iza Švajcarca ili, još gore, on iza CAF-a. Sam tramvaj nije uzrok toga, nego način njegove primene. Treba da vozi mnogo putnika na baštici rezervisanoj za njega, pa i da se tu minimalno zadržava nalik kapacitetnim šinskim sistemima, ne ometajući druge vidove prevoza ili, ne daj bože sopstvene fidere (autobus, minibus).
@Busloverbk
Bila su dva BMC jedan za drugim kod Arene (video na BG plus, mislim #3539 i 3541) pa mi pobegli dok se 95 nije dovukla do Bloka 19. Srećom naišao Solaris 3011.