Kad su već pomenute 30, 57 i 48, liniju 57 sam u poslednjih mesec dana u Požeškoj ređe viđao nego slabiju 87.
Kada dođe, motokontejner bude pun i van špica, kod Šumarskog najviše. Stvarno nema smisla da lokalna linija sa trasom tako udaljenom od centra u tolikoj meri ne funkcioniše.
Praktično dokazuju da bez GSP ni metro fideri ne bi bili ništa bolji od dijametralnih "metrobusa" izloženih uzastopnim čepovima i demonstracijama. Znajuči da je metro dobar koliko i sistem fidera, to ne bi bile loše vesti za budućnost prevoza. S tim u vezi neke privatnike nesumnjivo treba isključiti iz sistema JGP. Novi Beograd bi, shodno mogućnostima, uz celu 37, sa Solarisima trebalo da pokrije i bar pola 48 privremeno dok se ne poveća inventar kapacitetnijih vozila. Otom, potom i 52, budući da više ima solo Kobri nego zglobnih Mercedesa. U poslednje vreme na terenu nije vidljiva neka posebno velika razlika u odnosu na 53, osim boje vozila.
A 30 još kuburi s vozilima, na drugačiji način u odnosu na 57. Dok su na 57 te MAZ lešine za 30 ne mogu da skrpe ni dva ista vozila (kamoli tri), odnedavno ni prevoznika ni seriju, niti godište. Bukvalno su nabacali šta god je ostalo u garaži, a sticajem okolnosti nije pokrilo neke druge linije.
Evo danas doteraše drugu Kobru, ne znam čiju ali nesumnjivo stariju (P22006) i primetno zapuštenu. U pitanju je serija sa sivim "monoblok sedištima" bez uložaka, neortodoksno raspoređenim. Ima dva sedišta nisko ispred levog pogonskog točka, ali i jedno ispred njih okrenuto ka vratima, bez ikakve pregrade, šipke.
Ozvučenje za vrata ne pišti, već je kao u liftu tzv. ding-dong. Specifikacija kao za Mars da je bila. Iako to niko ni ranije nije bogzna kako kontrolisao, sada još i manje, verovatno u iščekivanju kaskade povodom nabavke novih vozila. Baš su požurili s predajom linija i tu je Grad nesumnjivo najviše odgovoran.
To je samo početak. Gledano iznutra samo desno krilo drugih vrata jedva funkcioniše (vuče se, da bi se zaustavilo na 15cm od ivice otvora ulazišta, čitaj raspolaže sa manje od 50% širine). Oba krila ispadaju lateralno, ali bar su na sredini zadržana graničnicima. Na levom neispravnom donja šipka iskrivljena. Baš se vidi da je na "lakoj" liniji radio. S obzirom na to da većina koristi druga vrata, na svakom stajalištu i jedva po par putnika zadržavalo je takvo vozilo.
Kućište grejača iza prvog levog točka trulo. Osim toga što smrdi na spaljenu prašinu, u životu nisam video tako prljav putnički salon u gornjem delu, poglavito od servisiranja. Čistiji je pod od prstima izmazanih, ispolivanih panela (i to sivih).
Motor prdi i, pri jačem gasu pišti, karoserija lupa i trese, dosta toga unutra škripi i krči. Kao da ima 30 godina, pa važno da mili preko ležećih kako se ne bi raspao.
Vozač na Autokomandi (ej, Autokomandi, iako je bilo putnika na stajalištu) znajući da druga ne rade cela, nije otvorio ni iovako pola prvih vrata (bar da obezbedi ekvivalent dvoja), pretpostavljam da se slučajno ne bi pretvorio u kocku leda u uslovima kada su se putnici očito kuvali.
Posle ove vožnje, nema sumnje da na 30 šalju ne samo zapuštena (higijenski i loše održavana), već i dobrim delom neispravna vozila. Ej, od tri vozila, nema dana kada jedno-dva ne može da prođe bez evidentnih nedostataka. Ni sa najvažnijim se nisu proslavili, ali rad slabijih linija baš nikako ne kontrolišu.