Zašto bi GSP davao privatnicima Solarise? Mislim zašto bi im davao bilo šta?
Da bi potpuno kontrolisao sastav i kvalitet voznog parka (kad već nije u praktičnoj mogućnosti da ublaži poremećaje može bar da ograniči preopterećenje većom zastupljenošću kapacitetnijh vozila, odn. viši komfor, a o manjem trošku u odnosu na nove), usput izbegavši ucene od osiljenih privatnika.
Da bi sprečio gubitak pozamašnog broja kvalitetnih vozila uoči najavljene velike obnove inventara GSP, a uz istovremeno povećanje kapaciteta inventara privatnika bez povećanja raspoloživog inventara (zapravo bio bi smanjen za 200 jer bi im grad samo iznajmio Solarise, ne i prodao), odn. mitigaciju negativnog efekta umnogome neujednačenog, a ipak novog voznog parka.
S tim u vezi, tih cca 200 potpuno istih vozila nikako nije nevažan resurs u gorepomenute svrhe, ma koliko iskorišćena bila (prema opštem stanju ima gorih vozila starih godinu-dve dana i to od više proizvođača).
Ako to Grad ne bi uradio, u suprotnom bi nastavio da od privatnika traži nova u sukcesivnim serijama (uz još veći broj lotova) što bi se negativno odrazilo na uniformnost kvaliteta i same specifikacije (slaba unifikacija=slaba kohezija celine="klimav" imidž koji gradu najmanje treba uoči Expa) kao i na mešanje baba i žaba (evo 52 ne samo solo/zglob već dva potpuno različita modela, iako nova, kao bačena sa različitih kontinenata što ne ukazuje ozbiljnost pružaoca usluge u smislu da više liči na non-fleet i divlje taksiste, neregulisane maršrutke ili džipnije, iako je reč o formalno regulisanoj delatnosti).
O pa lepo.
Samo 88 ili će da proteraju i prigradske "mučibabe" s 52?
Kontam da su 601 žrtvovali u cilju njihovog usiljavanja na 52 sa znatno manjim inventarom od 88. Zato je 88 sačekala.
Sad što je 37 sakata s manje od pola zglobnih nije poželjno, mada je grad bar na tenderu za privatnike uzeo u obzir mogućnost donošenja odluka, i shodno tome korekcije cene usluge (mogu da kažu sklonite 6 solo i vratite 12 zglobnih) pa bi bar bilo moguće održati doskorašnje stanje plus pola 37 (uz težnju ka potpunoj konverziji u zglob putem uticaja na zahteve najavljenih tendera).
Svako ima svoje mišljenje, ali je meni i Citaro definitivno na nivou Mana i u samom vrhu ove industrije, pokazali su se odlično na potezu 600 i danas su tip top. Uskoro bi trebali imati priliku provozati se i zglobnim Citarima, pa ćemo tada moći da ih uporedimo.
Interesantno da je na mene polovni Citaro ostavio najbolji utisak od svega što se kotrlja našim putevima, a novije je od Solarisa (održan kvalitet od '97 budući da se ne razlikuje od niških troosovinaca s početka 2000-ih, i to preko kratera u Požeškoj), mada je to do detalja specifikacije. Jednostavno manje vrata=manje staklenih pregrada=manje drndanja, debelotapacirana prigradska sedišta koja ne cvile na spojevima (po tome se većina narudžbina Citara razlikuje od ovog izložbenog M.A.N-a s standardnim sedištima sa plastičnim ramom) su samo od nekih primenjenih rešenja sa upečatljivim rezultatom. Hamburg recimo izbegava stakla, ali ne pazi na sedišta, te zato i lupa.
S tim u vezi, ne očekujem od novih da budu na tom nivou, dobro ne baš ni kao u Tuluzu, iako je tamošnja specifikacija idealna za Beograd. Izbacio bi staklene pregrade, pripazio na model sedišta (odabrao plastična s najutegnutijim, najtišim spojevima) i to bi bilo to. Klizna vrata ne bi mogao izostaviti iz više objektivnih razloga, a kamoli u slučaju spoljne manuelne kontrole (dugme za otvaranje na sredini ko u tramvaju, i na zadnjim).