Šta je novo?

Privatni prevoznici

Већ кад си се дохватио линије 65, не само што се тиче соло возила. У последње време баш доста опао квалитет рада гсп на тој линији, нека возила се не виде на апликацији. Испадају из реда вожње и праве често возиће. Разумем кад је гужва, ал то се дешава и ван шпицева често. Чак се много пута дешава да се прескочи ред вожње.
da, zato što ovo g***do koje vozi higer se zakači za solaris koji vozi ispred i ovaj ga vuče po gradu.

ne razumem takođe zašto ne možemo da imamo 10 redovnih solarisa na liniji i da se zna ko vozi i šta, a ne da svaki bogovetni dan viđam nova lica i nova vozila na liniji.

P.S. znam da sam se dotakao samo "svoje linije" ali ovako je u većini gspa.
 
Linea u nekom belaju.

(Slika boli oči 😜😂)

20241219_201853.jpg
 
da, zato što ovo g***do koje vozi higer se zakači za solaris koji vozi ispred i ovaj ga vuče po gradu.

ne razumem takođe zašto ne možemo da imamo 10 redovnih solarisa na liniji i da se zna ko vozi i šta, a ne da svaki bogovetni dan viđam nova lica i nova vozila na liniji.

P.S. znam da sam se dotakao samo "svoje linije" ali ovako je u većini gspa.
Ja nemam nikakav problem s linijom 65. Valjda imam sreće da izbegnem te Higere. :) Uvek mi dolaze ili Solaris ili BMC i nikad nisam čekao duže od 5-10 minuta.
 
Šta će mi advokati, nisam to ni planirao. Tužim samostalno, situacija je jasna, prijave postoje, nisu rešene u zakonskom roku. Zna se ko je odgovoran. Tu je i efektiva da uskoči ako zatreba. Videćemo šta će ombudsman da kaže, možda uzmu i oni po službenoj dužnosti...
Bas tako i treba se izboriti protiv transprodukta naravno da su dali pare za linije kao i svi ali koga briga nek im nađu zamenu a na 57 lepo da se vrati gsp ako vec ne može nek dodje neki normalan privatnik koji ima garažu u blizini (b&b,banbus,knezevic,transjug)
 
Pa kad nema solarisa , juce 3105 imao udes kad se vracao sa sihte eto i on ispao.
 
Beobus je katastrofa na 47, uopšte se ne pridržavaju reda vožnje, vozači su im gerijatrija +65, vozila su im sve Akie.

No, doživeo sam brutalan bezobrazluk sada, gde vozač nije hteo da mi otvori prva vrata, jer pada kiša i njrmu smeta, no srećom sam stigao da uđem na srednja vrata.
Međutim, na sledećoj stanici lik je jednoj ženi zalupio srednja vrata i nije stigla da uđe, jer je čekala ispred prvih pa potrčala nazad.

EPSKO GOVEDO!
 
Beobus je katastrofa na 47, uopšte se ne pridržavaju reda vožnje, vozači su im gerijatrija +65, vozila su im sve Akie.

No, doživeo sam brutalan bezobrazluk sada, gde vozač nije hteo da mi otvori prva vrata, jer pada kiša i njrmu smeta, no srećom sam stigao da uđem na srednja vrata.
Međutim, na sledećoj stanici lik je jednoj ženi zalupio srednja vrata i nije stigla da uđe, jer je čekala ispred prvih pa potrčala nazad.

EPSKO GOVEDO!
Мене занима зашто долази на линијама до поделе између више превозника (типа 46, 47, 55)!?

Можда то утиче да некад возе у колони и не поштују никакав интервал поласка.
 
Naišao mi Cvrčkov MAN posle dužeg vremena, ako uzmem u obzir puteve u Sremčici i neodržavanje, bus je i dalje perverzija, nezahvalno mi je da poredim solo Citara i zglobnog Lions City-a, ali kada bih morao definitivno mi je MAN ispred Mercedesa.

Kvrcka samo kod vratiju nešto sitno, ali ovako baš utegnut i dalje. Dopada mi se što salon ne svetli kao zubarska ordinacija, taman je onako kako treba. Sedišta komforna, unutra je tiši od CNG BMC, vešanje odlično.

20241221_180817.jpg

20241221_180832.jpg


Al ono što me je još više iznenadilo jeste reakcija moje sestre, koja je rekla da bi mogla do Sremčice ovim autobusom.
Znači, ipak običan putnik može da primeti razliku između Turskog dreša i kvalitetnog busa.
 
Svako ima svoje mišljenje, ali je meni i Citaro definitivno na nivou Mana i u samom vrhu ove industrije, pokazali su se odlično na potezu 600 i danas su tip top. Uskoro bi trebali imati priliku provozati se i zglobnim Citarima, pa ćemo tada moći da ih uporedimo.
ni novi Iveco ne zaostaje. Vozio sam se danas s njim na 96. Ja mislim da je najtiši bus u BG-u, a ništa ne treska niti lupa.
 
Pa kada se uzima klot bus bez razmišljanja, dvokrilna vrata na spolja su smrt za retrovizor, mada se može poboljašti luk da se ublaži greška. Primetio sam da isti problem imaju i Novosadski Iveco.
Što je najgore postoji dvovratna verzija sa vratima za otvaranje ka unutra.
FB_IMG_1734817471419.jpg


A da se razmišlja još 2 koraka unapred, umesto retrovizora uzeli bi kamere, noću kamere rade perfektan posao, mnogo bolje nego retrovizor.
 
Čekaju se Mercedesi i čim stignu preuzeće 88. Trebalo bi da bude uskoro i narednih mesec dana.
Conecto ili Citaro G?

Al su se za*ebali s 52. Ako bude Citaro na 88, 52 samo sa solo u gradskoj spec a 37 sa Higer vozićima i neremontovanim sve nepouzdanijim Solarisima crno nam se piše do (neizvesne) realizacije obećanja obnove GSP.

Drugačije bi bilo da su 23 i 52 zadržali Karaburma i Novi Beograd (obe Solaris, i to već remontovan), 37, 56 i 88 u paketu preuzela Strela s zglobnim Citarima (u početku makar polovnim a posle ako već hoće dugmad kako bi izbegli "debakl zadnjih prigradskih vrata" obavezno s kliznim nalik tramvajskim, naravno sa tasterom i na sredini zadnjih).

E 511 je već mogao Niš Ekspres da se kurtališu C&LC.

Inače, kad smo kod C&LC moje saučešće 70. To je trebalo biti zglob odavno. Eno Solaris nudi 53% više sedišta i pored za isti procenat veće površine poda za stajanje u odnosu na BMC i Akiu. Savršeno za aerodromsko-potrošački autoputni ekspres.

Ironično, to je ujedno i prva logična linija koju je baš Strela mogla da uzme, da nije bila toliko alava, a i grad u žurbi. Možda bi se istakla kao uzoran prevoznik, mada ovo je ipak Srbija - zemlja opšteg nemara, bahatosti, krajnje nediscipline i (ličnog i stranačkog) interesa na prvom mestu.

Baš u vezi Strele, Grad da je bio domišljat, u cilju unifikacije i formiranja imidža javnog prevoza mogao je planski remontovane Solarise izdati ne samo njoj već i ostalim privatnicima, a GSP-u za nove pogone nabaviti nova kvalitetna vozila ekvivalentnog kapaciteta. Privatnici bi tako imali 200 zglobova više, a istovremeno najmanje 250 solo Turaka manje.

Drugi bi to grad bio.
 
Pocela je da me nervira linija 302 i linija 311 zato sto iako su postale malo redovnije nego kad je gsp bio na tim linijama prijavljivao sam par puta da ne postuju red voznje i da ih nema na aplikaciji i nikad nisam dobio odgovor.zanima me zasto ide par njih za redom pa ih nema po 30 min
 
Naišao mi Cvrčkov MAN posle dužeg vremena, ako uzmem u obzir puteve u Sremčici i neodržavanje, bus je i dalje perverzija, nezahvalno mi je da poredim solo Citara i zglobnog Lions City-a, ali kada bih morao definitivno mi je MAN ispred Mercedesa.

Kvrcka samo kod vratiju nešto sitno, ali ovako baš utegnut i dalje. Dopada mi se što salon ne svetli kao zubarska ordinacija, taman je onako kako treba. Sedišta komforna, unutra je tiši od CNG BMC, vešanje odlično.

Pogledajte prilog 223869
Pogledajte prilog 223870

Al ono što me je još više iznenadilo jeste reakcija moje sestre, koja je rekla da bi mogla do Sremčice ovim autobusom.
Znači, ipak običan putnik može da primeti razliku između Turskog dreša i kvalitetnog busa.
Ja, iskreno, osim ovo malo, levo, na donjoj slici, uopšte ne vidim horizontalne rukodržače. Naročito u prikolici. E sad, ako bus ide sa samo popunjenim sedištima, onda ok. Sve ostalo nije diskutabilno😎
 
Zašto bi GSP davao privatnicima Solarise? Mislim zašto bi im davao bilo šta?
Da bi potpuno kontrolisao sastav i kvalitet voznog parka (kad već nije u praktičnoj mogućnosti da ublaži poremećaje može bar da ograniči preopterećenje većom zastupljenošću kapacitetnijh vozila, odn. viši komfor, a o manjem trošku u odnosu na nove), usput izbegavši ucene od osiljenih privatnika.

Da bi sprečio gubitak pozamašnog broja kvalitetnih vozila uoči najavljene velike obnove inventara GSP, a uz istovremeno povećanje kapaciteta inventara privatnika bez povećanja raspoloživog inventara (zapravo bio bi smanjen za 200 jer bi im grad samo iznajmio Solarise, ne i prodao), odn. mitigaciju negativnog efekta umnogome neujednačenog, a ipak novog voznog parka.

S tim u vezi, tih cca 200 potpuno istih vozila nikako nije nevažan resurs u gorepomenute svrhe, ma koliko iskorišćena bila (prema opštem stanju ima gorih vozila starih godinu-dve dana i to od više proizvođača).

Ako to Grad ne bi uradio, u suprotnom bi nastavio da od privatnika traži nova u sukcesivnim serijama (uz još veći broj lotova) što bi se negativno odrazilo na uniformnost kvaliteta i same specifikacije (slaba unifikacija=slaba kohezija celine="klimav" imidž koji gradu najmanje treba uoči Expa) kao i na mešanje baba i žaba (evo 52 ne samo solo/zglob već dva potpuno različita modela, iako nova, kao bačena sa različitih kontinenata što ne ukazuje ozbiljnost pružaoca usluge u smislu da više liči na non-fleet i divlje taksiste, neregulisane maršrutke ili džipnije, iako je reč o formalno regulisanoj delatnosti).

O pa lepo. :cool: Samo 88 ili će da proteraju i prigradske "mučibabe" s 52?

Kontam da su 601 žrtvovali u cilju njihovog usiljavanja na 52 sa znatno manjim inventarom od 88. Zato je 88 sačekala.

Sad što je 37 sakata s manje od pola zglobnih nije poželjno, mada je grad bar na tenderu za privatnike uzeo u obzir mogućnost donošenja odluka, i shodno tome korekcije cene usluge (mogu da kažu sklonite 6 solo i vratite 12 zglobnih) pa bi bar bilo moguće održati doskorašnje stanje plus pola 37 (uz težnju ka potpunoj konverziji u zglob putem uticaja na zahteve najavljenih tendera).

Svako ima svoje mišljenje, ali je meni i Citaro definitivno na nivou Mana i u samom vrhu ove industrije, pokazali su se odlično na potezu 600 i danas su tip top. Uskoro bi trebali imati priliku provozati se i zglobnim Citarima, pa ćemo tada moći da ih uporedimo.
Interesantno da je na mene polovni Citaro ostavio najbolji utisak od svega što se kotrlja našim putevima, a novije je od Solarisa (održan kvalitet od '97 budući da se ne razlikuje od niških troosovinaca s početka 2000-ih, i to preko kratera u Požeškoj), mada je to do detalja specifikacije. Jednostavno manje vrata=manje staklenih pregrada=manje drndanja, debelotapacirana prigradska sedišta koja ne cvile na spojevima (po tome se većina narudžbina Citara razlikuje od ovog izložbenog M.A.N-a s standardnim sedištima sa plastičnim ramom) su samo od nekih primenjenih rešenja sa upečatljivim rezultatom. Hamburg recimo izbegava stakla, ali ne pazi na sedišta, te zato i lupa.

S tim u vezi, ne očekujem od novih da budu na tom nivou, dobro ne baš ni kao u Tuluzu, iako je tamošnja specifikacija idealna za Beograd. Izbacio bi staklene pregrade, pripazio na model sedišta (odabrao plastična s najutegnutijim, najtišim spojevima) i to bi bilo to. Klizna vrata ne bi mogao izostaviti iz više objektivnih razloga, a kamoli u slučaju spoljne manuelne kontrole (dugme za otvaranje na sredini ko u tramvaju, i na zadnjim).
 
Ma nema od toga ništa. Sistem je takav da se kupuju vozila slabog kvaliteta. Privatnici verovatno po nižim cenama, a Grad kako smo videli po paprenim. A da će tako biti i dalje, svedoče i sulude starosne granice koje Gangul-paša uvodi. Zato me i čudi da Strela nabavlja Mercedese i Iveko koje posle parkira na trotoaru. Ne znam za vas, ali ja se ne osećam sigurno u vozilu koje nisu u stanju ni da operu, a kamoli nešto više.
 
O pa lepo. :cool: Samo 88 ili će da proteraju i prigradske "mučibabe" s 52?

Kontam da su 601 žrtvovali u cilju njihovog usiljavanja na 52 sa znatno manjim inventarom od 88. Zato je 88 sačekala.

Sad što je 37 sakata s manje od pola zglobnih nije poželjno, mada je grad bar na tenderu za privatnike uzeo u obzir mogućnost donošenja odluka, i shodno tome korekcije cene usluge (mogu da kažu sklonite 6 solo i vratite 12 zglobnih) pa bi bar bilo moguće održati doskorašnje stanje plus pola 37 (uz težnju ka potpunoj konverziji u zglob putem uticaja na zahteve najavljenih tendera).
Trebalo bi da citari budu na 88 a i na 52 da zemene conecte sa tasterima cobre mažalost ostaju(kao solo deo linije...)a 37 navodno kad daju 88 celu uzima pogon novi beograd sa zglobovima.
 
Vrh