Šta je novo?

Privatni prevoznici

До јуче држали само 860 и 860 абецеду за коју не могу рећи ништа лоше што се тиче функционисања и услуге,поштовали су ред вожње,све су наши возачи возили,није било сумњивих возача из Шри Ланке и далеког истока,али Стрелин квалитет услуге је почео опадати када су узели потез 600,узели су превелики залогај тада.
 
Zato što se to kosi sa zdravim razumom. JKP preduzeća jesu pod direktnom upravom Grada, često i kroz osnivački akt, al to ne znači da Grad treba da se da ne kažem šta po tim firmama. GSP ima ozbiljnu infrastrukturu, kapacitete, Grad ga tretira kao nevoljeno dete, pa mu još pod prozor dovodi firmu koja direktno uzima posao od domaćina te njihove, nazovi, manifestacije. Krštenu garažu nemaju, došli tamo negde iz Uba kao teški anonimus do juče da se sprdaju sa firmom veličine GSP-a, koja postoji od kad. I šta ima gradska vlast da se busa vozilima privatnika na kraju krajeva. Samo to je dosta degutantno. Čemu uopšte takva promocija. Šta je Grad tu uradio, sem zavukao duboko ruke u džepove svih nas da pokrije te silne privatnike.
Нешто се причало на промоцији о удвајању погона тј спајање погона пошто је гсп изгубио доста линија зна ли се нешто о томе да ли ће се десити
 
Treba i GSP malo da se priupita kako su sebe doveli do ove pozicije.

Ali to se neće desiti, jer "GSP nema saznanja™ ".
И ја мислим исто мислим. Треба полиција да уђе у гсп и пречешља пословање шта се све ради тамо шта раде директори какви се послови склапају да ли постоје измишљена радна места?
 
Dakle, mestanima koji su na protestu u Opovu ne odgovara da daju Lasti 15.000 mesecno. Sasvim razumno i mali podsetnik, Strela je privatna firma koja moze da diriguje cenu kako njoj odgovara, i mislim da ne zele da se bave prodajom karata na linijama 109 i 110, te isti novac refundiraju povecanjem voznog kilometara. Nisam siguran da li ljudi kapiraju da ce dolaskom Strele u Opovo, ako se ozvanici, i ako opstina bude pristala da plati koliko traze, takodje i ljudi davati veoma slican iznos novca koliko kosta Lasta, ne verujem da ce popustiti jer kao neko ko drzi monopol, ne zanima ih jedna nebitna opstina. Pantransport nakon sistematskog unistenja Atp Panceva dolazi kao "spas", u vidu poskupljenja karte sa 60 na 180 dinara, Strela ako bude spasavala mestanine opstine Opovo, jeftinije ce im biti da idu Pantransportom do Panceva pa posle da kruze oko grada da ne moraju placati prevoz, bice jeftinije.:) Elem, strpite se jos malo, verujem da ce umesto Laste takodje Strela uskoro ovde, pa sta ce im u tom slucaju gradska linija 110 kad ce vec drzati medjugradsku.
 
Од недеље стартују 102П,103 и 112,траса и ред вожње су на сајту СЈП.
Bilo bi pametnije da su jednu od ove tri nove linije preusmerili posle mosta da prođe kroz Novu Galeniku kuda idu 707 i 703, pa onda sa SMT Ugrinovačkom dođu do okretnice. Ovako prolaze sve kroz Banatsku koja sada ima 5 linija, a realno nema potrebe za tim.
 
Данас виђен Ниш Експресов Мерцедес зглобни (2003. годиште) око пола 1 на Лабудовом брду.
 
Treba i GSP malo da se priupita kako su sebe doveli do ove pozicije.

Ali to se neće desiti, jer "GSP nema saznanja™ ".

GSP nije zlatan, ima nekoliko mana, počev od administracije do eksploatacije.
Pa eto i taj odnos radnika od kojih većina ćuti je odraz nekog stanja.

MEĐUTIM, nijedan glavni Grad u Evropi nema ovoliki procenat privatnih prevoznika u gradskom / prigradskom prevozu, jer je takav koncept pogrešan, neodrživ, kao što je neodrživo da se Beograd ovoliko oslanja uopšteno
Sa druge strane zasto bi mi građani Beograda punili džepove nekim polupismenim vlasnicima koji su većinom stekli svoja bogatstva vozeći botove, pritom imamo "naše" preduzeće koje to radi već 130 godina.

Čak ni Holandija koja je ponosna na koncept javnog privatnog pasrtnerstva je u najvećin gradovima ostavila Gradska preduzeća, jer su u pitanju strateške stvari.

Sa druge strane, Strela je nešto drugo, projekat privatizovane države radi sticanja profita, pranje novca preko kupovine novih autobusa i sticanje apsolutnog monopola u državi. Strela već sada drži 4 prigradska poteza u Beogradu, 3. Paket linija u Nišu & manje više ceo Kragujevac, drži Lastru, kupovinom Laste imperija dostiže vrhunac.

ŠTa god da je Šapić trenutno uvodio i radio u Beogradu završilo se fijaskom, možda da počnemo od novig kružnog toka kod TC Ušće?
 
GSP nije zlatan, ima nekoliko mana, počev od administracije do eksploatacije.
Pa eto i taj odnos radnika od kojih većina ćuti je odraz nekog stanja.

MEĐUTIM, nijedan glavni Grad u Evropi nema ovoliki procenat privatnih prevoznika u gradskom / prigradskom prevozu, jer je takav koncept pogrešan, neodrživ, kao što je neodrživo da se Beograd ovoliko oslanja uopšteno
Sa druge strane zasto bi mi građani Beograda punili džepove nekim polupismenim vlasnicima koji su većinom stekli svoja bogatstva vozeći botove, pritom imamo "naše" preduzeće koje to radi već 130 godina.

Čak ni Holandija koja je ponosna na koncept javnog privatnog pasrtnerstva je u najvećin gradovima ostavila Gradska preduzeća, jer su u pitanju strateške stvari.

Sa druge strane, Strela je nešto drugo, projekat privatizovane države radi sticanja profita, pranje novca preko kupovine novih autobusa i sticanje apsolutnog monopola u državi. Strela već sada drži 4 prigradska poteza u Beogradu, 3. Paket linija u Nišu & manje više ceo Kragujevac, drži Lastru, kupovinom Laste imperija dostiže vrhunac.

ŠTa god da je Šapić trenutno uvodio i radio u Beogradu završilo se fijaskom, možda da počnemo od novig kružnog toka kod TC Ušće?
Ma sve to stoji a Šapić jeste debil, ali isam GSP se više puta srozao i osramotio ispod svake mere. Preduzeće kojem je jedna od prvih asocijacija kad mu se ime izgovori - "GSP nema saznanja". Zaređaju brdo propusta, nesreća i svinjarija, i svaki put kad ih neko pita nešto o tome, oni kažu "nemamo saznanja". Okej,samo se vi zayebavajte sa ljudima i tim glupim izgovorima, pa posle kad puknete, videćemo ko će zadnji da se smeje i kliberi.

Da ne pričam o brdima krađa, autobusima koji su im nestajali iz depoa, točkovima koji su im otpadali, klime koje nisu uključivali, itd itd... I opet ništa neće naučiti iz toga, kao što ni glupi Ikarbus nije naučio sve dok ga nisu zatvorili. I opet i dan danas imamo neuke a bandoglave ljude koji pričaju i misle kako su Ikarbus uništili zapadnjaci da im ne bude konkurencija (MAN se vazda useravao od Ikarbusa... mda...) a ignorišu činjenicu da je on sam sebe doveo do uništenja. Slična je priča i sa GSPom, pošto su i jedno i drugo dva srodna guza istog entiteta - države. Sad da, ima mešanja spolja i ima podmetanja nogu. Ali ništa od toga ne bi ovoliko poljuljalo GSP da on sam u svojoj srži nije opšte rasulo. I takav je od kad znam za sebe. Nisam za to da se ugasi, ali vala neću ni da sečem vene zbog njega.

Nemaju saznanja... Foliranti jedni...
 
Poslednja izmena:
Kako god okreneš, ovo što se dešava je ponižavanje iz barem dva razloga. Prvo i osnovno, GSP je gradsko preduzeće. Za sve što navodiš kriv je grad koji bi isto tako to sve mogao da dovede u red. Da je hteo. Drugo, u vezi s prvim, ovo sve što se radi kroz javno-privatno partnerstvo, moglo je da se radi samo s GSP-om koji ima infrastrukturu. A za pare koje su upucane privatnicima u poslednjih 20 godina, mogli su neku novu garažu da otvore. Manjak vozača? Sve ovi što rade kod privatnika ne bi radili u GSP da mogu? A šta se radi umesto toga? Promovišu vozila privatnika u najvećem pogonu GSP-a, dok većina privatnika nema adekvatne uslove. I onda imamo to što imamo. Privatnici traže poskupljenje, sutra će opet. Grad ako odbije, oni će da štrajkuju, a GSP više nema mogućnosti da to i koliko-toliko pokrije. Loša situacija na duže staze, ali narod nema pojma o svemu ovome. Bitno da im je nov autobus. A ovi će biti u ok stanju maksimalno godinu dana, neki možda dve do tri, a posle kao i sad sa ovim šklopocijama.
 
ajde baš da vidimo hoće li ga pustiti u saobraćaj ili će ga vratiti u niš.
 
Jedan od razloga zašto se linije daju privatniku je što je Gsp ograničen vozačima, kod privatnika mogu lako da dovedu njih 1000 iz inostranstva. Jedan od razloga je i što privatnici kupuju autobuse bez tendera i onda može više da se mulja i ugrađuje kod nabavki.
 
103 od nedelje skoro na svakih sat vremena , sprdacina od linije pa on dok se smiluje da dodje ljudi ce se uveliko voziti 101 pa 85. Jos krece od 5 i 30 ujtru prvi polazak i padinske skele.
Sad vidim i na sajtu Sekretarijata za javni prevoz stoji da će nova linija saobraćati Padinska Skela-Zemun/Bačka. Zar nije prvo bila priča da će voziti od Zemuna do sadašnje okretnice 108 pre mosta na Tamišu? Da je to prihvaćeno, 103 bi bila fina dopuna za antibiotik 108 duž celog Pančevačkog Puta.
 
Pa dobro tu je 112 on ide do reve pa do Zbega pa se ukljucuje na pupinov most od nedelje? Ili ide drugom trasom?
 
Kad se već pominju izmišljena radna mesta u GSP-u, da napomenem da ne mogu radna mesta biti izmišljena, jer postoji nešto što se zove sistematizacija radnih mesta, al mogu biti zaposleni u smislu da su u radnom odnosu, a ovamo se pokrivaju na sve moguće načine da ih ta radna mesta nikada ne vide. Ne postoji JKP preduzeće, pa verovatno i čisto državna firma da toga nema. Mislite da su resorni, razni pogonski direktori toliko moćni da rade takve stvari. Te i takve radnje se obično rade preko sindikata, a pod pokroviteljstvom gradskih glavešina, jer za muljanja te kategorije se mora biti veliko zna se šta. Grad je dovukao gomilu ljudi po političkoj liniji, kao i neke direktore, a opet da bi se neke stvari bolje razumele, mora se ceo taj sistem malo i proći. Ne može se tu očekivati tržišno poslovanje. Često ne postoji model adekvatne nagrade, pa i sankcija što bi pročesljalo kadar i koliko toliko razdvojilo žito od kukolja. Te firme ne treba ni da služe za tržišne trke, al treba političari bar malo da skrate svoje pipke, da popuste biroktatsko tenderske stege, da puste kadar da se razvija, a direktore koliko je moguće da povlače iz sopstvenih izvora tih preduzeća. Neki određeni vid samostalnosti moraju da imaju, a ona apsolutno izostaje. Neka dovode direktore i sa strane, al ne samo politički podobne. To teško ide kod nas, pa dal bili sad ovi ili žuti pre njih. Već godinama se prihvata model kontrole tih preduzeća, koja dovode do njihovog urušavanja, a to nije samo kod GSP-a tako. Primera je mnogo, a na kadrovima se to oseti najviše. Ma koliko ljudi bili ubeđeni da se u državnim firmama ne radi, e pa radi se za većinski deo, i to se fino radi, a novac to baš i ne pokriva najbolje u odnosu na privatni sektor. Vrlo bitna stavka koja, takođe, dosta utiče na kadrovsku strukturu.
E što se tiče toliko puta pominjanog Ikarbusa, opet, mora se to mnogo šire sagledati, pa potražiti slične scenarije iz desetine dostupnih primera. Kompleksnost te vrste industrije je tolika, da uopšte tu nije lako opstati, a najveći dokaz tome su silna spajanja u razne konzorcijume zarad kresanja troškova i korišćenja zajedničkih kadrovskih i finansijskih resursa. Britanska automobilska industrija, da ne idem u njenu veličinu, je izgubila toliko fabrika, brendova, a ovo što je opstalo, a dosta je opstalo, apsolutno odavno nije samostalno. Pa zar je jedan Leyland propao zbog lošeg kvaliteta. Neće biti. Zar je jedan Neoplan batalio gradske autobuse jer su bili loši, zar je jedan Solaris nikao onako iz zemlje ili iz fabrike pre pomenutog brenda, a uz gomile privatnog kapitala jednog ovećeg poljskog preduzetnika, pa ga eto i prodade na kraju. Jer Turci prave jako kvalitetne autobuse, dokazano, pa zato imaju jednu od najvećih industrija te vrste u svetu. Biće da to nema veze sa ogromnim resursima, pogotovo u vidu stotine kooperanata sa sve velikim domaćim tržištem. Ikarbus je propao samo od svog delovanja, što bi se reklo namernog fušarenja, pa neka verujemo u to ako nam je tako lakše. Toliko se hvalio Neobus, pa propade i on, a primera onoliko da ništa posebno bolje autobuse od Ikarbusa nisu pravili, da ne gledamo one na B10M(A) šasijama od pre 30 godina. Neka se mi samo tešimo da je to sve po zasluzi, a drugi se spašavaju na sve moguće dostupne načine, pa eto dođe i kod nas krem tog kvaliteta, a sve kao plod čiste tržišne konkurencije, gde je kvalitet jedini garant opstanka proizvodnje. Mnogo se široko može o ovoj temi, al poenta je da stvari nikada nisu tako proste da se samo kaže, e sami su krivi za svoju sudbinu.
 
Pa dobro tu je 112 on ide do reve pa do Zbega pa se ukljucuje na pupinov most od nedelje? Ili ide drugom trasom?
Jeste, ja sam pobrkao nove linije 103 i 112, ova druga će ići Reva-Krnjača-Zrenjaninski Put-Pupinov Most-Zemun, i ona će imati celodnevni takt veći od pola sata.
Najveći promašaj obe linije je u tome što će zadnji polazak 103 iz Zemuna biti u 21:45, a 112 već u 21:10. Beskorisno za nekoga ko živi u Padinskoj Skeli ili Krnjači a radi drugu smenu negde na Novom Beogradu do 22 uveče i trebao bi da na zemunskom terminusu preseda sa 18 ili 83. Ako je već linija toliko retka, onda bi bilo smislenije da poslednji polazak bude između 23:00 i 23:30.
 
Poslednja izmena:
Pa to 2 smena je vecinom do 22 beskorisno za one koji idu iz druge smene , jedini ovi sto idu i 3 smenu moze da prodje mada nece niko da rizikuje sa 103 da ne zakasni na posao.
 
Ikarbus je propao samo od svog delovanja, što bi se reklo namernog fušarenja, pa neka verujemo u to ako nam je tako lakše.
Nije samo od toga, ali jeste većinski.

Kakva meni plata, takva tebi vrata.

Gledam to u ovoj posranoj zemlji i izvan Ikarbusa, gledam ga svuda. Svi kao nešto kivni a umesto da j..u majku onima koji zaslužuju to, oni zakinu sugrađanina, kupca ili klijenta i misle da su time ispravili neku kosmičku nepravdu i isterali svoje. Onda ih kosmička pravda šutne u yaya pa se nađu na ulici kao nezaposleni pa se čude i kukaju na sve živo, osim na sebe same što su bili đubrad prema svojoj firmi i svojim klijentima.

Ja za takvima neću da plačem. Ionako ih ima još pun kufer u Srbiji, snaći će i ti iz Ikarbusa, naći će nova radna mesta na kojima će da zabušavaju i fušare.

A za GSP nemam saznanja stvarno. Ako i puknu, ja stvarno neću imati saznanja. Eto.
 
80 нових возила свих приватника или само Стреле?
Bitno je da je izveštaju na BG hronici pričao neki lik koji se vozi u Ivecu i opisuje ga. Transfer blama za pismene ljude( nisu napisali ko je lik). Autobus je Iveco,hibrid,klima radi,ima brojač putnika,bitno za Gangulu. To je siže opisa najverovatnije naboljeg solo busa u poslednjih x godina. Umesto da ga nahvale jer stvarno vredi i da to iskoriste ide opis tipa: ima vrata,točkove,volan,prozore,mogu da se voze ljudi u njemu,ima i sedišta. Strašno.
 
70341 na 101
Za ovaj prelepi ambijent je zaslužan majstor Slaviša😀
IMG_20240913_131908.jpg

IMG_20240913_131918.jpg

IMG_20240913_132433.jpg


IMG_20240913_132228.jpg

IMG_20240913_132215.jpg

IMG_20240913_132159.jpg
IMG_20240913_131933.jpg

IMG_20240913_131948.jpg

IMG_20240913_131942.jpg
 
Vrh