Каква је заправо разлика између соло троосовинског и зглобног аутобуса?
Velika. I najduži solo je kraći od najkraćeg zgloba, pri čemu (taj najduži) savladava samo veće radijuse i od najdužeg troosovinskog zgloba (18,75m). Zglob mu nije stavka za održavanje, te je uslovno pouzdaniji. Kraći je i lakši od zgloba pa se u odgovarajućim uslovima može koristiti umesto trovratnog.
To na prvi pogled ukazuje na ograničenu upotrebu trosovinca, međutim postoje i kraća rešenja poput
M.A.N-a A36 i
A39 (oba 13.7m) sa boljom upravljivošću. I singl i dabldeker bi nudili isti kapacitet pri većem komforu od postojećeg formata zastupljenog ma solo linijama.
Osim dužih singldekera i dabldekera kraći troosovinski dabldekeri dužine
11.3,
12 i
12.8m nude dodatne prednosti budući da savladavaju još manje radijuse i to pri manjem zanošenju, pa ni ne čudi što ih upravo Hong Kong najviše ima. Uz to nude manje osovinsko opterećenje pogodno za saobraćaj preko šina (manje kruni beton od dvoosovinca).
Takva rešenja bi u varijanti sa dvoja ili troja vrata zavisno od kapaciteta, dužine, tipa i karakteristika linije zapravo omogućila potpunu zamenu solo inventara (GSP i privatnika), pri čemu bi obezbedila dodatnu fleksibilnost u pokrivanju grada (umesto firgona na 26L 10.6-11.3m s pratećom bi mogao saobraćati na suplementarnoj 26P, a što da ne i na poluturističkoj 24 kao atrakcija umesto furgona ili kratkog solo od 10,5m).
S tim u vezi iako 15 nije bila logičan izbor za dvovratni dvoosovinski dabldeker ima mnogo linija koje opravdavaju upotrebu trovratnih troosovinskih dabldekera (osim na potezima i 47, 55, 70, 74, 78, 85). Ekspres linije ne bi ni uslovljavale troja vrata.