Šta je novo?

Privatni prevoznici

Dok je moje iskustvo jednog izgleda novog na 27 da vozi reli. Umalo nije ubio motociklistu na raskršću kod Skupštine tamo gde trasa ide u X (ka Trgu ide na Terazije, a sa Trga od Terazijskog tunela). Ali prevoz svakako je iz dana u dan sve gori i gori.
Ima i kod nas raznih nažalost, jer baš i danas na 23-jci čovek ne da nije za D kategoriju, nego nije bre ni da mu čovek da dozvolu za moped. To nabada, leti preko ležećih, vozi kao da namerno hoće da baca putnike po autobusu. Ali u globalu gledano privatnici imaju dosta više takvih slučajeva, da ih tako nazovem, a u odnosu na GSP.
 
Za to nepoznavanje trase bi trebalo da, pored vozača, bude odgovoran i prevoznik koji je odobrio da vozač samostalno vozi trasu koju očigledno ne poznaje dobro. S druge strane, ne kapiram šta je problem uložiti u uređaje za navigaciju, pa čak iskoristiti i ove sad nove uređaje što ugrađuju vozačima. Kako god, tehnologija postoji i treba da se iskoristi - nije sramota ako se vozač služi navigacijom, sramota je ako se pravi da je poznaje i onda se desi to što se desilo.

To mi je jako čudno, moguće je da su ih zastrašivali ako bilo kako i bilo koliko oštete vozila, pa se sad tako ponašaju u saobraćaju. Inače su i njihove ulice jako uske i u užasnom stanju. Čak sam i na Malti doživeo njihovu vožnju, ulice preuske, sa zidovima i oštrim uglovima - a oni voze bez problema, manevrišu toliko dobro da verujem da bi i sa povezom na očima mogli bez greške da prođu trasu.
Isto sam i ja Mare pomislio, znajući iz kakvih sredina dolaze, al baš sam puno puta primetio da staju bez potrebe zbog saobraćaja iz suprotne trake.
 
Ima i kod nas raznih nažalost, jer baš i danas na 23-jci čovek ne da nije za D kategoriju, nego nije bre ni da mu čovek da dozvolu za moped. To nabada, leti preko ležećih, vozi kao da namerno hoće da baca putnike po autobusu. Ali u globalu gledano privatnici imaju dosta više takvih slučajeva, da ih tako nazovem, a u odnosu na GSP.
bas sam hteo da se uključim na ovu temu, ali nikako da stignem, ali kad si već spomenuo, sinoc sam se upravo vozio 23-jkom i vozač je kao lud vozio, naglo kocio, da sam ja lakat zveknuo, sva sreća pa nije ništa strasno ali evo bolelo me 24h sigurno nakon toga, sva sreća slabog intenziteta
 
Nije on kriv sto su ljud r*********i, napišeš im, nacrtaš i opet ne razumeju
Tvojom logikom, kojom je deka koji je ceo život navikao na nešto i sad mu se papirom A4 formata koji ne očekuje servira nešto drugo - *retardiran* opravdavaš bahatost? Garantuješ da čovek vidi dobro, ume da pročita? Druže, koliko god ja podržavao ovaj način otvaranja vrata, ne mogu da podržim bahato ophođenje i izdr***anje prema osobi koja plaća JAVNU uslugu koju joj obavljam.
 
Tvojom logikom, kojom je deka koji je ceo život navikao na nešto i sad mu se papirom A4 formata koji ne očekuje servira nešto drugo - *retardiran* opravdavaš bahatost? Garantuješ da čovek vidi dobro, ume da pročita? Druže, koliko god ja podržavao ovaj način otvaranja vrata, ne mogu da podržim bahato ophođenje i izdr***anje prema osobi koja plaća JAVNU uslugu koju joj obavljam.
Koliko se tih putnika do sad ponasalo bahato prema tom vozaču, urlalo mu da otvori vrata i psovalo ga, to ne mogu ni da zamislim. Čoveku je pukao film i nema živaca za te ljude koji ne mogu da nauče kako se otvaraju vrata. Ja tako ne bih postupio, jer gledam da uvek budem pristojan i kulturan na radnom mestu, koliko god me neko iznervirao, ali mogu da razumem zašto je tako odreagovao.
 
Garantuješ da čovek vidi dobro, ume da pročita?​
Ja garantujem da ljudi ne vide dobro, barem oni koji čekaju 600 na Sajmu, jer i dan danas ima ljudi koji tvrde da piše 860 dok autobus ne skrene na Most na Adi, a nakon toga tvrde da nisu dobro videli, da je u stvari pisalo 860MV.​
 
Prvo, što on ne sme to da radi, drugo što se radi o starijoj osobi, a treće ako nećeš to da radiš i nemaš živaca onda nemoj.
I ja sam radio sa ljudima i koliko su mi se peli na glavu, pa nijednom nisam ni povisio ton, znači moguće je.

90 % vozača u Streli su kreteni, verovatno dovučeni iz Obrenovca, one kamiondžije na Ibarskoj su gospoda za njih.
A ujednom nije ni to bilo dovoljno pa su dovukli i najgori ljudski šljam iz Šri Lanke, valjda da se dobro uklope sa ovim Srpskim vozačima.

Sekta od firme, ako stvarno budu dobili sve prigradske poteze, ni dinara doktor Šapić neće dobiti za prevoz, neću ja da punim Bratove džepove, malo su se zaj***.
 
Uvek je lepo videti skoncetrisane vozače na drum. ;)

20240522_161747.JPG
 
Šta kažu Strelčani? Je l planiraju još Citara? Eventualno nekog Mana i tako to?

P.S. ja sam inače prvi na forumu rekao da nema šanse da ih bace (Citare) u KG, već da će ostati u BG. Nemam nikakve veze sa Strelom, jednostavno u pitanju je neko logično zakljuĉivanje.

Lepi su nema šta. Skoro sam baš na semaforu bio pored jednog njihivog Citara, mahnuo iz kola šoferu da otvori prozor, on mislio nešto zgrešio da hoću da ga napušavam, pa mu dobacio bato super ti bus, jesi zadovoljan, a on se nasmejao i odgovorio super je, hoćeš da se menjamo, ja tebi bus, ti meni auto :)

Želim im svu sreću i da uzmu što više linija gradskog prevoza, uz uslov naravno samo Citari, MAN-ovi i slični (Iveco, Solaris i tako ti) pa da se BG polako ratosiljava turskog i kineskog škarta (mislim na bmc, higer i akije)
 
Teška priča, nabavljaju pretežno Conecto uz Cobre za poteze 100 i 700. Videćemo za šta će se odluciti ako budu uzimali poteze 300 i 400 zajedno sa Lastom koju izvesno kupuju.
A dobro i Konekti mogu da prođu, ipak su Mečke u pitanju. Jedino ne znam koji će im te Kobre, baš su ružni busevi, počev od onih prvih zelenih koje pamtim još od studentskih na 53ci i 52ci (tad imao neku ribu na banovom brdu pa sam se često vozio tim prvim kobrama) pa do ovih najnovijih koji nisu toliko gadni, ali ipak su gadni.

Od turaka samo Otokar priznajem :)
 
Cobre su im za slabije polaske i šihte verovatno, a uzimaju ih jer imaju Mercedesov motor i onda im olakšava održavanje.
 
Šta kažu Strelčani? Je l planiraju još Citara? Eventualno nekog Mana i tako to?

P.S. ja sam inače prvi na forumu rekao da nema šanse da ih bace (Citare) u KG, već da će ostati u BG. Nemam nikakve veze sa Strelom, jednostavno u pitanju je neko logično zakljuĉivanje.

Lepi su nema šta. Skoro sam baš na semaforu bio pored jednog njihivog Citara, mahnuo iz kola šoferu da otvori prozor, on mislio nešto zgrešio da hoću da ga napušavam, pa mu dobacio bato super ti bus, jesi zadovoljan, a on se nasmejao i odgovorio super je, hoćeš da se menjamo, ja tebi bus, ti meni auto :)

Želim im svu sreću i da uzmu što više linija gradskog prevoza, uz uslov naravno samo Citari, MAN-ovi i slični (Iveco, Solaris i tako ti) pa da se BG polako ratosiljava turskog i kineskog škarta (mislim na bmc, higer i akije)
Glupo da ponavljam istu priču stalno, al ne mogu da shvatim da iko podržava prodor jedne Strele na ovakav način. I ti Citari su došli samo što su bili na lageru. Teško da ćeš ih ikad više videti, mislim u nabavci. Što reče @Vinča307 kolike pare dobijaju, pa i u odnosu na GSP, ništa sem renomiranih ne bi ni trebali da gledaju. Čekam da i kod njih jednog dana dođe i Akia, pošto i nju ganja Mercedes, a Otokar, pa i Isuzu su dosta bolji od Cobri. No, neće oni uvesti ni te bolje Turke. Dok god imaju zlatnu gradski sisu, na pamet im neće pasti. Narod i dalje samo neka blene, a posledice ćemo uskoro videti, i bez obzira što Strelu ne mogu da smislim voleo bih da grešim. Već sad se vidi da ništa Strela neće biti posebno bolja od vrlo prosečnih privatnih prevoznika. Da je vrhuška htela dobro ovom Gradu, GSP bi bio taj koji bi se širio, a ne privatnici. Posebna priča što i sam Grad zatrpava GSP otpadnim nesposobnim kadrom. No, većinu stanovnika ove naše prestonice, realno, malo šta tangira i interesuje, pa ćemo u skladu sa tim i imati posledice. U malo pametnijim sredinama, ljudi ipak malo više prate stvari od javnog značaja. Kod nas, dok god ne gađa naš prag lično, pa još ako i ne koristimo prevoz u pojedinačnim slučajevima, a takvih je poprilično, gradska vrhuška može da se igra do mile volje, ne samo našim parama, ogromnim parama, nego i živcima onih koji ipak ponešto znaju, a da ne pričam o delu ljudi i sa ovog foruma koji su dosta više upućeni u ovu materiju.
 
Baš me iznenađuju Akie Beobus Cityja, upravo se vozio u P41447 na 50 i bus je stvarno još uvek dosta dobar, nema treskanja, lupanja u trapu, ne tresu se stakla i paneli i definitivno su njihove Akie najbolje u odnosu na sve privatnike. To je dokaz da uz bolje održavanje i jeftiniji autobusi mogu da budu barem solidni, primer su stari Liazi koje je imala Saga trans i koji su bili odlični do poslednjeg dana rada.
@Kesha bice bolja Strela od ostalih privatnika i to je iz razloga što imaju infrastrukturu i imaće svoje garaže, dok većina privatnika održava autobuse bukvalno na livadama. Beobus city verovatno ima bolje održavanje jer je njihov gazda bio vlasnik Megabusa i u njihovoj fabrici odrzavaju vozila.
 
Ja i sad redovno viđam strelina vozila sa neispravnom signalizacijom, na primer, a to mi mnogo govori na samim počecima njihovog masovnijeg rada u Beogradu. To je bar banalno za održavanje. Akiee da, koristim ih i ja relativno često, ove novije, i jeste to bolje pošto su i mlađe, al iskreno i dalje su daleko od nekih svojih sunarodnika. Patos im predstavlja popriličan problem, na primer. Ni ove skroz nove kod Baneta ne odaju utisak baš ne znam kakvog kvaliteta. Dosta je to sve treskavo i klimavo za potpuno nov bus, iako su kao nove za sad i ok. Video sam na još par primeraka, ovih starijih naravno, da pucaju zadnji prepusti. Ako karoserije toliko stradaju za sedam do osam godina, iskreno nemam puno razloga da verujem u neki posebno veliki napredak. Mučila je ta problematika i naš Ikarbus, al više stare visoke 103-jke, nego novije niskopodne, kao i M i LE seriju. Akia po meni komotno može nositi epitet najlošijeg "Turčina", poreklom Persijanca ili kako god.
 
Slažem se potpuno, lošeg su kvaliteta i po meni su u rangu Higera, možda za nijansu bolji. M&M trans i Banbus Akie su katastrofa, takođe su i Prestove loše koji su uvek imali dobro održavanje. Ma da i solo Bmc koje ima Tamnava su tu negde, posle 5 godina rada ih jede korozija i slike kod jednog od tih modela.
 

Prilozi

  • 30C837DE-F839-4DF3-92CA-A87D1807DEA3.jpeg
    30C837DE-F839-4DF3-92CA-A87D1807DEA3.jpeg
    130,3 KB · Pregleda: 133
Pričajte šta hoćete, u Tamnavi su najbolji autobusi 103jke, vozah se sad u Liazu, bože me oprosti.
Te zadnje 103jke je Ikarbus doveo do savršenstva, uspeli su čak da reše i grbu.

I ono što mi se dodatno dopada kod Ikarbusa (nebitno kojeg modela) jesu paneli, koji su 10x kvalitetniji i čvršći od bilo koje marke iz Turske uključujući i Conecta.
Da su bili rešili i tu termoizolaciju to bi bio jedan zaista lep autobus.

Prijatno me je iznenadio i jedan IK-112 od Mobilitasa, unutra cvrče samo vrata i ona ulazna vratanca od vozača, šipke i paneli na svom mestu, ništa se ne čuje, a bus star 10 godina.
Bili smo mnogo kritični prema Ik-u, kako prolazi vreme sa Turcima to se uviđa.
 
I to su Tamnavini dosta lošiji od Prestovih koji su u top stanju, jesmo bili kritični prema Ikarbusu, ali ispada da su im poslednje seriji bile stvarno solidne, Ik 103, 112le i 112m. Već dosta Ik 112le je premašilo milion kilometara i voze bez problema.
 
Vrh