Dpf je boljka svih savemenih motora koji rade uglavnom na niskim režimima i čestim zaustavljanjima.
Potebno je da neko vreme motor kontinuirano radi na višim obrtajima kako bi nakupljene čestice sagorevale i filter ostao prohodan, što bi vozači rekli, trebalo bi ga oštrijom vožnjom malo produvati.
Ali, na ravničarskim linijama, gradskom režimu i vijugavim sremskim putevima nema mogućnosti za to.
Problem bi se delimično mogao rešiti, ukoliko menjačka tastatura ima više dugmića od DNR, blokiranjem prebacivanja u visoke stepene, da motor neko vreme bude kontinuirano u visokim obrtajima, izvan područja u kom svakodnevno obitava.
I kad se uključi regenracija, a vozilo na liniji, šta će - kao i dotle, vozi stani- kreni, a temperatura u filteru raste, ne hladi se u vožnji.
Sreo sam se istim problemom na kamionu jedne auto škole - i on ima automatski menjač, satima se vrti po gradu na jedva nešto preko 1000-1100 o–¹ i vrlo često traži regeneraciju ili čak i čišćenje, jer posle više prekinutih cikluca, ona više ne može da odradi svoje.
Zato, po gasu povremeno!