Polako, bilo je svega u prošlosti i otpadamja točkova i celih osovina i propadanja putnika pod točkove zbog trulog poda i blatobrana, gubljenja prikolica, pucanja spona... I to sve kod GSP.
Nisam video kako je otpao točak. Može da se desi na dva načina:
1. Zbog nepritegnutih matica na brezonima, razlokaju se rupe na felni ili pucaju brezoni kad luft postane preveliki (udarac pri svakom dodavanju gasa i pri svakom usporavanju). Tada najčešće spada samo spoljni točak sa vučne pri kočenju i on inercijom nastavja brže od autobusa.
2. Zbog kvara ležaja ili glavčine, spadaju oba točka/felne sa pripadajućim kočionim mehanizmom (doboš ili disk). Tada se to polako svali, često karoserija legne na unutrašnji dok spoljni ostane da štrči. Kad je nizbrdo, može da se to sve izvuče i nastavi.
U svakom slučaju, felna i guma teški su preko 100kg, guma naduvana, malog otpora i velike sklinosti ka odskakanju, i postaje pravi projektil. Teško onome ko mu se nađe na putu!