Šta je novo?

Privatni prevoznici

I momentalno povlačenje svih Akia na detaljni pregled svakog šrafa!!

Svašta se dešavalo ali da li se ikada desilo pre u Beogradu da otpadne točak sa autobusa?
Nažalost, dešavalo se. Pre desetak godina je otpao točak sa Ikarbusa Ik218n gb 431 na liniji 15 u Zemunu, malo posle stare okretnice u Prvomajskoj. Koliko se sećam, nije bilo povređenih, moguće da je neko vozilo u blizini bilo oštećeno. Inače, da je normalnih, Akija i slične marke ne bi ni mogle da voze u Beogradu. Čak ne bismo ni znali da postoje, kako bi i trebalo da bude.
 
Onaj jedan vozač je vrteo krugove po slaviji dok se nije zakucao u banderu, nakon toga je jedan udario u farbaru na uglu Bulevara i Ustaničke. Garantujem da su polovni Manovi i Citaro stari 5-10 godina bolji od svake turske kante, ali njima je važno da je prosečna starost vozila tipa 5.27 godina, a to da li su ispravni, to uopšte nije bitno.
 
Zato što svi političari više vole igru brojeva: kupili smo 500 autobusa (lepše zvuči tupavom glasaču),nema veze što su solaći i što su krševi: a ne suštinu: kupili smo kvalitetnih 250 vozila velikog kapaciteta koja će 3x da nadžive onih prethodnih 500! :) Karikiram :)

A prosečan vozač možda ne vidi razliku između GSPa i pravilnika ali kad vidi u rupu na podu ili točak kako se kotrlja po ulici...
 
A šta ako je neka urođena mana tog modela autobusa? Što opet ide na čast onima koji kupuju neproverene ultra low cost autobuse, kao i onima koji favorizuju (najgluplji mogući parametar) godište autobusa naspram kvalitetnog i proverenog proizvođača! Kako izgleda Akia stara 2 godine i Solaris star 12 godina?

Bilo ko normalan bi sve Akie odmah povukao iz saobraćaja dok se ne ustanovi šta se stvarno desilo!!
I da jeste mana modela, gde je kontrola kvaliteta u preduzeću? Gde je stručnost mehaničara? Gde je provera?
Zna li se kako je otpao točak? Ne može to da otpadne ako jedan šraf nije dobar. Dakle ili je to trajalo, što znači da ni mehaničar ni vozač to nisu primetili niti proverili, ili da je to neki kvar koji se odjednom desio i da je zbog toga otpao točak. Ali valja razmisliti šta je verovatnije i realnije. I da jeste to neka "urođena mana" modela, to je moralo odavno da se utvrdi.
 
Ne bi me čudilo da je Šrilanac/penzioner i osetio da mu se točak olabavio ali je nastavio da tera pod onom uzrečicom "će izdrži do okretnice".
Zato bi trebalo da vrate kamere od Slavije do Hrama da vide da li se točak već bio olabavio ili je puko brezon baš na stajalištu.

Šrilanci su onaj tip ljudi da im daš traktor sa prikolicom mrtvo ladno bi izašli na liniju ne mareći ni za šta, no ne bih da osuđujem odmah dok se ne ispitaju okolnosti nesreće.

Prevoznik koji je u Srbiji skoro imao problema sa ovakvim incidentima jeste bio Niš Ekspres, a rešili su tako što su stavljali zelene brezone na točkovima da bi lakše uočavali nepravilnosti.
 
Polako, bilo je svega u prošlosti i otpadamja točkova i celih osovina i propadanja putnika pod točkove zbog trulog poda i blatobrana, gubljenja prikolica, pucanja spona... I to sve kod GSP.
Nisam video kako je otpao točak. Može da se desi na dva načina:
1. Zbog nepritegnutih matica na brezonima, razlokaju se rupe na felni ili pucaju brezoni kad luft postane preveliki (udarac pri svakom dodavanju gasa i pri svakom usporavanju). Tada najčešće spada samo spoljni točak sa vučne pri kočenju i on inercijom nastavja brže od autobusa.
2. Zbog kvara ležaja ili glavčine, spadaju oba točka/felne sa pripadajućim kočionim mehanizmom (doboš ili disk). Tada se to polako svali, često karoserija legne na unutrašnji dok spoljni ostane da štrči. Kad je nizbrdo, može da se to sve izvuče i nastavi.
U svakom slučaju, felna i guma teški su preko 100kg, guma naduvana, malog otpora i velike sklinosti ka odskakanju, i postaje pravi projektil. Teško onome ko mu se nađe na putu!
 
Sve se skupilo, i loše održavanje i loši putevi, upravo na tom stajalištu postoji visinska razlika izmedju dve betonske ploče,jedna je ulegla ima sigurno 10-ak cm. Iako vozač ne vidi na vreme otpadnu bubrezi. Ali džabe priča i sve kada žene više nema.
 
Tu sad ne igra ulogu kvalitet autobusa, već održavanje opet.
Ovo se može dogoditi i na setri i na neoplanu, mercedu ili manu, na svakom kamionu, isto kao i na akijama, bmcovima ili mazovima ako se periodično ne dotežu točkovi, ako je posle zamene gume neko propustio da dotegne, ili ako se ignoriše brujanje i luft ležaja. Ležajevi posebno stradaju ako je došlo prethodno do blokiranja točka i pregrevanja kočnice gde sva ta toplota razgreje mast u ležaju i ona se istopi. Tada svi metalni delovi dobiju plavičastu boju.
 
Bane je i 2019. imao incident na istoj liniji. Da se podsetimo:
c3958e8a0912ea7ca64b20505a6edeac.jpg


Sent from my RMX3710 using Tapatalk
 
Sećam se ovoga. do čega je napravljena boca za vazduh kad je tako eksplodirala? Ona treba da izdrži višestruko veći pritisak od onog koji autobus može da napravi.
 
@stex-pb
Od neke legure metala svakako🙂 Moguće i aluminijum, mada mi je čelik verovatniji, iako dosta veće mase. Ovo stvarno nema veze sa markom autobusa. Osovine su svakako nemačke proizvodnje sa sve točkovima. Dešavalo se i GSP-u to, iako ne tako skoro, al opet je Banetova bahatost specifična. Autobusi su mu stvarno u jako lošem stanju, a još je tu i loš kvalitet samog vozila. No, ovo je samo do najbazičnjeg održavanja. I lepo je to Branik više puta pisao. Neverovatne sivonje glume danas profesionalce. Jako teško da uopšte ne oseti da mu je točak pred ispadanjem. Treba i Banbus da snosi, i to teške, posledice, al nema šanse da vozač uopšte nije kriv. Po sistemi baš me briga dok ide. Mnogo je tu propusta u jednom podužem lancu.
 
Sećam se ovoga. do čega je napravljena boca za vazduh kad je tako eksplodirala? Ona treba da izdrži višestruko veći pritisak od onog koji autobus može da napravi.
Čelični lim. Ali, vrlo često, boce nisu komponente već ih sami proizvođači prave i (možda) atestiraju.
Ima po kutjubu masa snimaka iz trećeg sveta kako ih prave - mašina za savijanje, , presa i aparat za varenje
 
Iako je Liaz jedan od najgorih buseva u gradu, ovaj detalj sa logom na ratkapni mi je uvek bio nekako kul. U fazonu, sve bitno smo napravili užasno, ali ajmo bar da izrezbarimo logo na ratkapni. 😁
 
Čelični lim. Ali, vrlo često, boce nisu komponente već ih sami proizvođači prave i (možda) atestiraju.
Ima po kutjubu masa snimaka iz trećeg sveta kako ih prave - mašina za savijanje, , presa i aparat za varenje
Na domaćim busevima je to radila Petoletka, svaka boca imala pločicu sa serijskim brojem, brojem kontrole i tako to. Proizvod koji se atestirao upravo jer može da eksplodira.
 
Eksplozija boce za vazduh se desila na Akii, možda čak i dva puta, i jednom bar na MAZ-u 203. Za MAZ znam da ih pravi sam, za Akiu ne znam. Igraju se sa jako opasnom, a naizgled vrlo jednostavnom komponentom.
@1111
Nije Liaz baš toliko loš koliko je Unacop kriminalan, poput Baneta i CL&C-a. Knežević je pokazao da i Liaz ne mora propasti baš do mere ovog što @solecar pokaza. Veći je problem kod njih ergonomija enterijera, plus i prozori nalik na dom zlatnih ribica. Da ih volim, ne volim ih, al realno ima i gorih od Liaza, što se ukupno gledanog kvaliteta tiče.
 
Тако је то када су главни критеријуми број возила и просечна старост, а не одржавање возила и радна дисциплина. Све ово је одсуство опште техничке културе у народу. Аутобуси се терају као да су трактори.
 
Malo ima i tu da ljudi moraju da nauče da kažu ne upravo iz ovih razloga. Mislim znam da preterano morališem, ali meni je skandalozno da neko radi na takvom mestu i potpiše pod pritiskom ili odobri da vozilo izađe u saobraćaj. Mislim to samo govori da nikakva odgovornost od strane pojedinca ne postoji i da se sve svodi na daj mi samo moje pare da nekako preživim, a viši problemi me ne interesuju. A sad nas je pogodio baš taj jedan viši problem.
 
Vrh