Šta je novo?

Privatni prevoznici

Tokom leta 2020 od 1000 Vectron lokomotiva u Evropi, samo su 2 bile van saobraćaja, obe u Srbiji. (Danas je još gore)
Nakon toga ni oko čega se više ne iznenađujem oko tehnike kod nas.

Mada, Mercedes je imao svojih kikseva sa Citarima, zato samo MAN, jer muškarci znaju zašto.🤓😉
 
Jeste imao jedan veći kiks sa serijom za London. Mislim da je Facelift u pitanju. Ima tome petnaestak godina. Dobili su nadimak fire chariots. Za kratko vreme baš dosta samozapaljivanja.
 
Ali su proizveli brdo autobusa i voze se svuda u Evropi, nekad se dese fabričke greske, ali sigurno nisu slučajno ovi Citaro bili na lageru. Slično kao solo Bmc koje ne uzeo Gsp, pa su onda počeli da divljaju sa iberturazom. Ovi Citaro verovatno nisu plaćeni više od jednog Conecta, a možda čak i jeftinije i svesno su rizikovali. Ali ovde se pokazalo kako je bitan protivpozarni sistem, koji je očigledno zakazao kod onog zglobnog Bmc koji je izgoreo u Ns. Mislim da će biti veselje sa tim Bmc kod nas za jedno par godina.
 
Protivpozarni sistem je dostupan samo u motoru,a kod zglobnog BMC-a se nije zapalio motor
 
Dpf je boljka svih savemenih motora koji rade uglavnom na niskim režimima i čestim zaustavljanjima.
Potebno je da neko vreme motor kontinuirano radi na višim obrtajima kako bi nakupljene čestice sagorevale i filter ostao prohodan, što bi vozači rekli, trebalo bi ga oštrijom vožnjom malo produvati.
Ali, na ravničarskim linijama, gradskom režimu i vijugavim sremskim putevima nema mogućnosti za to.
Problem bi se delimično mogao rešiti, ukoliko menjačka tastatura ima više dugmića od DNR, blokiranjem prebacivanja u visoke stepene, da motor neko vreme bude kontinuirano u visokim obrtajima, izvan područja u kom svakodnevno obitava.
I kad se uključi regenracija, a vozilo na liniji, šta će - kao i dotle, vozi stani- kreni, a temperatura u filteru raste, ne hladi se u vožnji.
Sreo sam se istim problemom na kamionu jedne auto škole - i on ima automatski menjač, satima se vrti po gradu na jedva nešto preko 1000-1100 o–¹ i vrlo često traži regeneraciju ili čak i čišćenje, jer posle više prekinutih cikluca, ona više ne može da odradi svoje.
Zato, po gasu povremeno!
 
Baš tako. Dizel motori su na neki način upropašćeni naknadnom obradom izduvnih gasova. SCR je neizostavan danas, a potrošnja Ad-Blue-a postaje ozbiljna kod dosta proizvođača. DPF se brzo začepljuje, a bez regeneracije njegovo ultrazvučno čišćenje uopšte nije jeftino. Zarad efikasnijeg sagorevanja goriva, dizne rade i na pritiscima i od 2000 bari, pa koštaju po komadu kao lošiji polovni auto. Pre dvadeset do dvadeset pet godina, radile na četrdesetak bari u proseku. Sad su tu odavno i sistemi za prečišćavanje ulja u motoru, pa su intervali zamene baš dugi. Eto ima i nekih prednosti. Ulja su uopšte i kvalitetnija. Uz ogromne troškove razvoja i sve složenije sisteme naknadne obrade izduvnih gasova, dalji razvoj dizel motora postaje sve skuplji i zato se proizvođači okreću razvitku skoro pa isključivo onih veće zapremine, koji će imati budućnosti još neko izvesno vreme u vozilima za dugolinijski transport robe i putnika. Čak su počeli da dodaju po litru zapremine u novijim generacijama. Navodno našli idealan odnos veličine klipa i radne zapremine, a za efikasnost i potrošnju goriva. Zato se toliko i forsira struja zadnjih nekoliko godina za urbane sredine. Prednosti u odnosu na dizel su sve više izražene, održavanje dosta jeftinije, a i jednostavnije sa dolaskom sve boljih i boljih baterija. Efikasnost elektro pogona je poznata i više od sto godina. Problem je bilo njihovo napajanje strujom. Ja se iskreno nadam da će dizel opstati još dugo, al u urbanim sredinama definitivno polako al sigurno ustupa mesto elektro pogonu.
 
Ne verujem da je novo zaduženje, ovih dana su knap sa vozilima pa premeštaju vozila po linijama, a za neke polaske nemaju šta da daju pa eto na primer jedan dan jedna šihta na 601 ostane bez vozila do treće smene... 70163 je danas umesto 70238 koji je valjda bio na servisu danas pa je kasnije nešto zamenio na 611 tako da verujem da se već sutra vraća sve po starom. I 70207 sa 611 takođe je na servisu, juče su dali Solarisa umesto njega, a danas je tu 70202.
 
Pomešao sam sinoć 600 i 607, 70163 je radio umesto 70202 koji je već drugi dan zaredom (i izgleda da će ostati neko vreme) na 611 umesto 70207, moguće je da će 70163 tu radnim danom ostati dok ne srede 70207, kako vidim vozila ga je i redovna ekipa juče. 70199 je menjao 70163 na 605, tako da je čak moguće da će 70199 biti na 607, a da će se 70163 vratiti na 605, videćemo od ponedeljka svakako.
 
Како су распоређени гаражни бројеви у Стрели? Мени се чини да се измешано.
 
Izmešano je. Citari su na primer 70200-70207 i 70213-70215, Cobre 70178-70186, 70191-70192, 70195-70199, 70208-70212, 70216-70220, 70224-70225, 70242-70243, novi zglobovi nema šta nema, čak ima jedan novi zglob sa direkcijskim 70115, a poslednji koji je pušten u saobraćaj nosi 70273.
 
Одавно ни у ГСП не могу да пратим ни погоне, а камоли типове возила.
Некад сам непогрешиво знао по броју о ком се конкретном возилу ради
 
Nije ukleta nego je autobus krsina.
Има ту мало и од саме трасе. Цела Савска магистрала је почела да се распада, па онда део од пруге до кривих њива, па онда и лежећи полицајци у Сремчици. Не кажем да је пут уништио те аутобусе, али је сигурно доста помогао.
 
Krajnja desna traka od Mostara do Ade Molla je u užasnom stanju, pogotovo šahte koje su propale.

Često sam prekoputa Sajma, nekada čujem unutra kako autobus udara od šahtu, nije normalno.
 
Има ту мало и од саме трасе. Цела Савска магистрала је почела да се распада, па онда део од пруге до кривих њива, па онда и лежећи полицајци у Сремчици. Не кажем да је пут уништио те аутобусе, али је сигурно доста помогао.
Jeste tačno, tako je i na 307, ali kako onda jedan Conecto iz 2005 može da bude daleko manje rasturen od jednog Higera 2019 godište na istoj liniji.
 
Jeste tačno, tako je i na 307, ali kako onda jedan Conecto iz 2005 može da bude daleko manje rasturen od jednog Higera 2019 godište na istoj liniji.
Od Nisove pumpe na Adi gde postoji utonuce puta, pa ceo potez kod Šećerane, pa potonuće puta ispred samog ada mosta, pa ceo potez pored sajma gde su šahotvi. Ne znam model autobusa koji bi to izdržao.
 
Vrh