[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456930#p456930:1p9pgn1m je napisao(la):
Žika » 08 Jun 2017 10:03 pm[/url]":1p9pgn1m]Ko je uvređen majstor ?
Piše dodatno se plaća klima nigde se ne pominje na godišnjem nivou.
Info koji imam od pre dve godine da su dobijali po 10 000 dinara dnevno kada postoji naredba za uključivanje klime. Ne godišnje.
Info sam dobio od vozača čijom krivicom autobus nije radio u letnjem periodu i gazda mu je predočio koliko gubi.
Ako imaš tačniju informaciju slobodno iznesi.
Najviše volim ovo potezanje trenutnog zanimanja, u nedostatku argumenata.
Hajde da se bavimo tvojom informacijom, neka je 10.000 dnevno, neka to bude 100e, da bi došli do cifre od 20.000 koju sam lupio, treba 200 dana da pališ klimu. Što je opet nerealno.
laki72":1p9pgn1m je napisao(la):
Pa vidi @becks89
I ja cu da kupim 200 autobusa, ako cu da bez pare i dinara za godinu dana da ih otplatim, podmirim sve troskove i imam minimalni profit.
Jer po toj tvojoj racunici, ja cu u naredne 4 godine zaraditi za jos 4 autobusa (ovaj sam otplatio u prvoj godini
)
No ekonomija ipak nije bas takva kako 'mali perica' zamislja.
Pa posto se vozilo ili kupuje od prethodne akumulacije kapitala (sopstvena sredstva), ili na visegodisnji llizing ili kredit, "gazdama" kad namire gorivo, mazivo, delove i osoblje, ostaje sasvim dovoljna zarada.
Jedino gde su privatnici u nepovoljnom polozaju u odnosu na GSP je ta praksa da grad ili kupuje vozila ili dotira poslovanje preduzeca.
Mada bi i tu trebalo izvuci matematicko uporedjenje broja vozila i polazaka i uplata iz budzeta, u odnosu na placanja privatnim prevoznicima po danu.
Onda bi imali jasnu sliku.
Sto se tice "krseva" ma koji bili, a bez obzira sto se i sam u njima (silom prilika) vozim, tvrdim da su predobri u odnosu na stanje saobracajnica po kojima se voze, ali jos vise u odnosu na odnos putnika i ne placanje usluge prevoza. Bolje ne zasluzujemo (pa me mrzite koliko god hocete
)
Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Ajmo ovako, za cenu šugavog Ikarbusa, solo, treba da voziš godinu dana, neka taj autobus pravi 200km dnevno, a mora potrošiti bar 30l/100km, sa klimom i više, to ti dođe 60*150 to ti je 9.000 po autobusu dnevno samo za gorivo što ti dođe oko 30.000e godišnje, ajmo da se bavimo radnikom, neka ima dnevnicu 20e (iako najčešće nema) to ti je još 15.000e po autobusu, za dve smene. Hoćeš da idemo dalje, koliko koštaju delovi, jastuci, ventili, prekidači, sijalice, šrafovi i sve ostalo što moraš da uložiš u to sokoćalo, jer mu uvek nešto fali. Koliko to godišnje dođe? Bez delova već si u prvoj godini u minusu za 45.000, koji naši privatnici anuliraju kupovinom, još većih poluproizvoda, ali bar ozbiljnijeg izgleda i malo bolje završne obrade iz Turske, Belorusije i sl.
Daleko je taj posao od neisplativog, ti kroz 5 godina sigurno moraš doći do profita, ali moraš imati jako debelu podršku sa strane i druge izvore prihoda, jer se prve dve godine vraćaš na nulu. E zato imamo kraćenje, isključivanje, smanjenje obrta, gubljenje sa trase, zato imamo dosta toga, jer to je privatnik, glavni cilj je što veći i brži profit i povrat uloženog.
Priču o kupovini od prethodne akumulacije novca, gde ti majstore živiš, gde se to još kupuje za keš 20,50,100 vozila? Veliki deo u svetu i dalje to radi na kredit, jer mu je lakše otplaćivati kroz mesece i ima mnogo više prednosti u planiranju aktivnosti za sva vozila.
Ne misliš valjda da će neko volonterski da se bavi tim poslom, pa naravno da je cilj što pre i što više zaraditi.
Povlačim paralelu sa periodom plaćanja krajem 90tih i početkom 2000tih, kada su privatnici ubirali ogroman keš, na mesečnom nivou, gde si vozila otplaćivao kroz koji mesec, ovde dve godine radiš da dođeš do nule. Nisu džabe neki batalili gradski, daleko je to od savršenog, tu su igre u kojima samo najjači opstaju i traju.
Za ovo poslednje, apsolutno se slažem. Dovezeš mu nov, čist, klimatizovan autobus, on lepi žvake po sedištima, seče ga nožem, buši zidove, čupa sedište, pa i nismo još dostigli nivo da prevaziđemo drvena sedišta i izolovanog vozača. Samo takva vozila nam trebaju, da ti ne bude žao kad nešto unište, pa nek tuče po drvetu i metalu do mile volje.
tragac":1p9pgn1m je napisao(la):
Pa, jesmo li "autsorsovali" ridžovane? Sad oni mogu da kao treća strana kontrolišu da li obe strane ispunjavaju svoje obaveze. Isto kao što je obaveza putnika da ima kartu, trebala bi da bude obaveza vozača da održava podnošljivu temperaturu u vozilu ako je ono tehnički opremljeno svim potrebnim uređajima. Ako nije, odgovornost je na prevozniku. Isto tako trebalo bi da vode računa i o higijeni, bezbednosti, putnicima koji unose prasiće, bojlere šifonjere..., jednom rečju da nadziru red u javnom prevozu. Dok se kontrole karata pooštravaju, prava putnika se gaze na svakom pređenom kilometru. I privatnici i GSP su tu isti. Privatnici su tu malko bolji jer zbog nepodlezanja Zakonu o javnim nabavkama imaju bolju kontrolu nad zalihama delova.
Prava putnika mogu da traže samo oni koji ispunjavaju uslov da su putnici, dakle regularno plaćena karta, a najčešće ta prava traže oni drugi.
Uvek je postojala kontrola i uvek su postojali problemi sa istom, nikada bar što ja znam nije bilo da nekom kontrola nije smetala, niti da je svima odgovarao javni prevoz. To nije samo u Beogradu, svuda je tako, ne može svima biti sve potaman, ali sa druge strane samo u BGu je prisutan taj pojam, da ti ne platiš i da ti ne valja, samo ovde je to u mentalitetu, čemu već, da je normalno ne plaćati uslugu koju koristiš. Ali, ipak, dobrom delu ljudi ne smeta ta činjenica, da sebi traže prava.
Sa čim vozač da ti održava temperaturu u vozilima, kad mu poskidaju kaiševe klime, jedino da ugradi sebi pedale napred i veže kanapom, pa da vrti on? Niko to ne kontroliše i nikog to ne zanima, isto kao što ne zanima ni grejanje zimi.