Šta je novo?

Privatni prevoznici

Juče sam se baš provozao Strelinim Otokarom 70476 koji se ustalio na 307 i stvarno se oseti poprilicna razlika u odnosu na Cobru, neuporedivo mekše prelazi preko svih rupa, a uz to i bolje vuče od Cobre i sedišta bez tapacira su udobnija, nego tapacirana na Cobrama.
Otokar je sasvim okej, ali naravno, više bih voleo Solaris, Man i Mercedes Citaro klot, nego Otokara u full opremi.
@Kesha Pa to je i poenta Conecta, da izgleda kao Citaro, ima iste motore, ali da je prosto po kvalitetu lošiji.
 
Dok je nov bato. Oni su jedva održavali 50 autobusa a kamoli 400. Bice gori od Clc
 
Sad znaci ima i otokara na 307?Na 309 idalje nista osim kobre ponekad udje maz šihtaš i tjt
 
Ljudi se izlože na neke autobuse kojih nema u Beogradu, pa kad ih vide, shvate da je to isto autobus kao i svaki drugi
U nas ljudi uglavnom imaju previsoka očekivanja u vezi bilo čega, pa onda kada to što su očekivali i dobiju shvate da to možda i nije ništa posebno. Što ti kažeš bus ko i svaki drugi, samo što je meni lično lepše da vidim Mercedes/Man na ulici, nego BMC/Akia/Maz buseve i otuda lepši osećaj. Al da pitaš 99% korisnika gradskog prevoza u kojem su busu, ja sam siguran da bi odgovoroli bili u stilu "u novom" ili "u starom", a to jesu li u novom BMC ili novom Mercedesu, mislim da je ipak višlja matematika za većinu ljudi koji ne prate autobusku industriju.
 
Iskreno što se tiče vraćanja poteza GSP-u, trenutno je nemoguće iz dva razloga:
  1. Gangula na vlasti
  2. fali 5 prevoznika u javnom prevozu (koji kakvi god da su bili, bili su neophodni)
Jedini realan scenario je da privatnici sa poteza 300 i 400 razmene gradske linije sa GSP-om. Potez 700 malo teže (ko će da drži 18), a potez 100 takođe. Imamo problem i sa Strelom koja ima 500+ vozila i 90% nije njihovo (nego pripada lizing kući), i nema šta da im se zapleni. Nek im istekne ugovor, pa ćemo posle da vidimo.
 
Jedini realan scenario je da privatnici sa poteza 300 i 400 razmene gradske linije sa GSP-om. Potez 700 malo teže (ko će da drži 18), a potez 100 takođe. Imamo problem i sa Strelom koja ima 500+ vozila i 90% nije njihovo (nego pripada lizing kući), i nema šta da im se zapleni. Nek im istekne ugovor, pa ćemo posle da vidimo.
Ne, postoji i scenario da GSP NE POSEČE solarisa i imaće dovoljno vozila bar za još jedan potez, i to da se lepo raspodele, ne da solo idu na zglobne linije i tako to.
 
"soko zove niš, niš javi se"
"niš pao, niš pao"
IMG_20250220_172908.jpg
 
Danas se kad sam se vozio Konektom 70318 na 711, na autoputu je vozač vozio 85 km/h i odjednom se čuo ženski glas koji je rekao: "Prekoračili ste brzinu, usporite" na engleskom. Prvi put da ovo čujem. Koliko znam njima je limit na 90?
 
Danas se kad sam se vozio Konektom 70318 na 711, na autoputu je vozač vozio 85 km/h i odjednom se čuo ženski glas koji je rekao: "Prekoračili ste brzinu, usporite" na engleskom. Prvi put da ovo čujem. Koliko znam njima je limit na 90?
Čuh je i u Citaru pre par dana. To je senzor za prepoznavanje saobraćajnih znakova, oglasi se nakon što neko vreme voziš preko ograničenja brzine.
 
Zar bi trebalo ukupno da bude 60 zglobova? Valjda će doći zglobni Conecto za 101, 601 i 610
 
Promašaj je što vozač nema kontrolu nad svim vratim, jednostavno 88 ne treba taj sistem sa STOP tasterima..
Slažem se to nije za beograd može možda na 860,lastinoj 493,560 itd ali ovo za gradski u Beogradu nikao nije i nije mi jasno da nema dugme na 4 vratima koja su uvek najrizičnija...
 
Nema tu šta da bude lično već mora po pravilniku, ako pravilnik ne odgovara potrebama onda treba da prevoznik napravi inicijativu Sekretarijatu za izmenu
No, taj Stop sistem je i najmanji problem, sramota je uzeti za liniju 88 autobus sa stepenikom na zadnjim vratima, na kraju krajeva to je kršenje tendera i trebalo bi biti konsekvenci. Ne zanima me da li je Citaro ili BMC, pravila su jasna.
Slažem se ali mercedes nudi opciju sa tim naslabijim motorom i isti raspored sedišta ali bez tog stepenika,Stvarno mi nije jasno zbog čega su železi tako možda je jeftinije:sesir:
 
Tourismo se isto radi u Turskoj.
Nova Setra Multiclass, pandam Intouru, se pravi u Nemačkoj tako da ko želi nešto više od Turaka praktično ih bacaju na Setru.
Verujem da će i dizel Citara u budućnosti prebaciti u Turskoj, a da će eCitara nastaviti da proizvode u Evropi tada će verovatno ugasiti Conecta.
Na Zapadu i u Centralnoj Evropi dizel tržište polako zatvara radnju...

Čuo sam da u Istanbulu postoji "ban" da se kupuju strani brendovi, uključujući Mercedes.
Kolko sam ja upućen u Turskoj rade tourismo sa rucnim menjačem a u Nemačkoj automatike za intoura nisam siguran sigurno Turska...ali opet to mora da prodje mnogo veće testove oko zavrsne obrade nego neka akija.Ali jeste istina da im je setra za prigrad i medjugrad boja opcija ali i mnogo skuplja pogotovo nova Le.
 
Ja ne znam da li sam jedini koji je imao neka veća očekivanja od Citara... Da me neko ne shvati pogrešno, trenutno su najbolja vozila koja imamo u gradu, ali sam ipak nešto malo više očekivao. Deluju mi faktički kao malo naprednija verzija Conecta.
Po meni kolko god c&lc kako da kazem zapušta onog mana nemože ni da mu pridje onaj man je čudo ne osecas put a i brzinu kvalitet obrade takođe jedino bi mogao da ima bolji raspored i vise okrenutih sedista u smeru voznje i naravno klasična vrata jer se ona klizna na svakoj drugoj rupi do železnika tresu samo sto se ne otvore,Man jeste skup ali vidi se idalje prisutan viši nivo kvaliteta i ako se i oni proizvode u Poljskoj takodje Lion 's coachevi od Niš Ekspresa bez zamerke...Slažem se za tobom da sam i ja sam ocekivao više od citara ali realno to je što je,nadograđeni conecto malo deblji tapaciri bolja izolacija i vrata,vozačeva instrument tabla,bolje svetlosne grupe,i to je to nema mnogo razlika ali za neki 218N od pre koju godinu svemirski brod.Ipak je ovo Beogradu prvi put da ima citaro kao model u saobraćaju u većem broju,neračunajući i njihove solo na 600 i 607,imala je arriva par na 9A i 6A neke 2018-2019 ako se ne varam dok se radila Slavija svakakvih buseva je tada tu bilo jer gsp nije mogao tada da održava tu liniju tada je arriva dovukla svoje stare citare facelift iz neke 2009 koji su bili fantastični.
 
Poslednja izmena:
Vrh