Šta je novo?

Privatni prevoznici

И ово да доживим, стрелин 70211 редовњак са 307 стоји поред пута, неки квар вероватно.
 
Ima jedan Citaro koji konstantno radi ovo. Pre par dana smo stajali na Sajmu nekoliko minuta jer nijedna vrata nisu mogla da se otvore, pa je vozač čačkao nešto i otvorio sva 4. Onda smo morali da čekamo da se restartuje nešto, pa smo produžili. Pretpostavljam da ima komanda koja otvori sva vrata u nekom vanrednom slučaju.
 
Ima jedan Citaro koji konstantno radi ovo. Pre par dana smo stajali na Sajmu nekoliko minuta jer nijedna vrata nisu mogla da se otvore, pa je vozač čačkao nešto i otvorio sva 4. Onda smo morali da čekamo da se restartuje nešto, pa smo produžili. Pretpostavljam da ima komanda koja otvori sva vrata u nekom vanrednom slučaju.
Sklapa se u Turskoj. Nije ni blizu Nemačkog.
 
Pa šta, ima problem sa senzorima koji će se rešiti. Crvčkov Man takođe ima problema sa senzorima od prvog dana, ali je činjenica da su ta vozila uz Solaris najkvalitetnija vozila u Evropi. Isti problem sa vratima su imali Citari u Zagrebu, pa su ih sad rešili i vrata rade najnormalnije
 
Svakako je okej da ima probleme sa senzorima. Sva nova vozila ih imaju. Novosadski Urbini su takođe imali problem sa vratima. Problem je što ne znamo da li će i kada neko da ih reši. CLC i dalje nije rešio, npr. @Vinča307
 
Sklapa se u Turskoj. Nije ni blizu Nemačkog.
Doterani su uz francuske fabrike (ne na točkovima). I Conecto je u početku imao problema sa vratima pa su rešili. Promašaj je što nisu omogućili otvaranje četvrtih vrata spolja i da na vozačev signal se zatvaraju, već se četvrta vrata krenu zatvarati čim ne prepoznaju nikog u zoni vrata.
 
Poslednja izmena:
Doterani su uz francuske fabrike (ne na točkovima). I Conecto je u početku imao problema sa vratima pa su rešili. Promašaj je što nisu omogućili otvaranje četvrtih vrata spolja i da na vozačev signal se zatvaraju, već se četvrta vrata krenu zatvarati čim ne prepoznaju nikog u zoni vrata.

Promašaj je što vozač nema kontrolu nad svim vratim, jednostavno 88 ne treba taj sistem sa STOP tasterima..
 
Doterani su uz francuske fabrike (ne na točkovima). I Conecto je u početku imao problema sa vratima pa su rešili. Promašaj je što nisu omogućili otvaranje četvrtih vrata spolja i da na vozačev signal se zatvaraju, već se četvrta vrata krenu zatvarati čim ne prepoznaju nikog u zoni vrata.
Kako su stigli?
 
Verovatno na kamionima, ako nisu na svojim točkovima, mada su dugački za klasičnu šasiju polu prikolice. Ne znam i čemu to kad su u voznom stanju normalno. Jedino ako im je tako isplativije, s obzirom na papire i tablice neophodne za uvoz vozila. Inače, ni jedna verzija Citara ne bi trebalo da se pravi u Turskoj. U tamošnjoj fabrici se rade Conecto, Intouro, nekada Tuorismo, danas možda ne, a radio se i Travego za domaće tržište. Tourismo je jedini sada čisto turistički HD Mercedesa za evropsko tržište.
 
Verovatno na kamionima, ako nisu na svojim točkovima, mada su dugački za klasičnu šasiju polu prikolice. Ne znam i čemu to kad su u voznom stanju normalno. Jedino ako im je tako isplativije, s obzirom na papire i tablice neophodne za uvoz vozila. Inače, ni jedna verzija Citara ne bi trebalo da se pravi u Turskoj. U tamošnjoj fabrici se rade Conecto, Intouro, nekada Tuorismo, danas možda ne, a radio se i Travego za domaće tržište. Tourismo je jedini sada čisto turistički HD Mercedesa za evropsko tržište.
Jesu na kamiona jer je jedan sa kojim sam se vozio na 88 imao samo 330km na satu. Prosto ne žele da lome buseve, a i realno to je gradski autobus i nije predviđen za putovanje od jedno 20 sati.
 
Kamionom (niskonoseća poluprikolica, vangabaritni transport - kako je CAF stigao iz Saragose?), prešli su do prvog radnog dana u proseku manje od 250 km. Razlog - uvozniku bilo tako lakše organizovati uvoz nego da šalje vozače, potom organizuje njihov smeštaj, busevi da se prljaju, administrativni troškovi dok se izvade uvozne tablice ili daleko bilo neke štete tokom uvoza zbog osiguranja i sl.
Pre dve godine kada mi je u bivšoj firmi stigla nova Kobra, došla je na točkovima iz Burse (dovezli je turski vozači), ali je stigla sa napuklom šoferkom (kamen je razbio). Te je produžen bio period dok su je spremili za saobraćaj...

Lično mi se više dopada kada putnici sami otvaraju vrata, lakše mi je sa aspekta vozača (sporije, ali sigurnije jer kod nas putnici utrčavaju i kroz zatvorena vrata - ovako cvrc). Druga stvar - na manje prometnim stanicama prednost je što se ne otvaraju sva vrata i dodatno hlade/zagreva enterijer i habaju cilindri, vođice, ventili vrata...
 
Nema tu šta da bude lično već mora po pravilniku, ako pravilnik ne odgovara potrebama onda treba da prevoznik napravi inicijativu Sekretarijatu za izmenu (šta je to jednoj Streli).
Baš zato nam je došla zemlja, jer sve gledamo na prečicu i kvarno protivno pravilima.

No, taj Stop sistem je i najmanji problem, sramota je uzeti za liniju 88 autobus sa stepenikom na zadnjim vratima, na kraju krajeva to je kršenje tendera i trebalo bi biti konsekvenci. Ne zanima me da li je Citaro ili BMC, pravila su jasna.
 
Nigde nije definisan način otvaranja vrata, već samo broj istih.
Svakog jutra se klackam sa Citarom, gore je bilo u špicu kod Japanaca pozadi pa su opet toliko godina odradili pošteno na 88. Najgore je što se četvrta vrata nekontrolisano zatvaraju nakon par sekundi po otvaranju i to su morali da reše pre puštanja u rad. Ovako ispalo neka odrade par dana pa onda da vide nedostatke (a isto je bilo i sa Konektom). Očigledno je prošao tehnički prijem od SJP-a (čim su mu dali P broj) i lepili grbove grada u NBG garaži.
 
@Mićo
Pa da vangabaritni transport. Za tramvaj računam da mogu da idu moduli i zasebno, pa da se spajaju po isporuci. Ne verujem da je onaj za Budimpeštu od 40 metara transportovan u jednom komadu.
zar se Intouro ne pravi u Nemačkoj?
Trebalo bi u Turskoj, izvorno sigurno, a verujem i sad. Nekada je Integro rađen u Evropi, sad verovatno prave dizel Citara i mnogo više eCitaro, pretpostavljam. Tourismo kao naslednik Travega se verovatno radi u nekoj od evropskih fabrika.
Jesu na kamiona jer je jedan sa kojim sam se vozio na 88 imao samo 330km na satu. Prosto ne žele da lome buseve, a i realno to je gradski autobus i nije predviđen za putovanje od jedno 20 sati.
Pa najčešće i dovoze na točkovima buseve, koliko sam mogao da ispratim, pa mi zato čudno.
Nema tu šta da bude lično već mora po pravilniku, ako pravilnik ne odgovara potrebama onda treba da prevoznik napravi inicijativu Sekretarijatu za izmenu (šta je to jednoj Streli).
Baš zato nam je došla zemlja, jer sve gledamo na prečicu i kvarno protivno pravilima.

No, taj Stop sistem je i najmanji problem, sramota je uzeti za liniju 88 autobus sa stepenikom na zadnjim vratima, na kraju krajeva to je kršenje tendera i trebalo bi biti konsekvenci. Ne zanima me da li je Citaro ili BMC, pravila su jasna.
Jeste po pravilniku, al deo koji se tiče zaustavljanja na svakom stajalištu bez obzira dal ima ili nema putnika je krajnje debilan. Ni GSP to ne poštuje sasvim. Na primer, rani jutarnji polasci i linije na prigradu, apsolutno težak gubitak vremena, plus habanje vozila. Taj pravilnik, odnosno pomenti deo treba hitno menjati.
 
Vozio sam se danas Citarom na 88. Utisci su pozitivni. Lepo ide, deluje čvrsto, sviđa mi se i zvuk motora, sedišta su udobna, grejanje je fino, ventilacija takođe. Stop dugmići su zalepljeni, tako da se vrata automatski otvaraju. Jedino je imao problem s drugim vratima koja skoro na svakoj stanici nisu htela iz prve da se zatvore. Broj ne znam, jer ne pamtim petocifrene oznake, a i ne razumem ih.
 
CAF je npr. stigao iz dva dela (sećam se Holleman da ga je dovezao u garažu, sav je bio strečovan u belom da se ne bi ošteto), te je spajan i angažovan auto kran da ga istovari. Zavisi sve od uvoznika i dogovora sa kupcem, koliki je lot i koliko daleko se voze. Eto turci obično pošalju vozače (često sam viđao razne modele konekta da tranzitiraju kroz Beograd na putu ka EU).

Znam iz od ranije (u vreme Arive) da je "cenovnik" za preskočeno stajalište staje 20.000 za firmu i odgovorno lice u prevozu i 3000 za vozača, ako se dokaže da je preskočeno (a obično se reagovalo po prijavi i uvidom u bazu Bus Plusa - tu je bio stvarno nepogrešiv).
 
Vrh