Šta je novo?

Privatni prevoznici

Ako su to smislili, onda su kompletni debili, strašno. Nekog ima da ukanale sa krš prevoznikom, a nekom ima da padne bolji i biće mu top. Btw šalji mi deo ugovora gde stoji ta stavka, jer mi ne deluje realno i šta će onda manji prevoznici raditi koji nemaju vozila ni za jednu celu liniju.
To pije vodu u slučaju da su vozila ista, a čak bi i tada bez šarenila stanje pomenutih garantovalo neujednačenost usluge. Osoblje i da ne pominjem.

Imajući u vidu prethodnih godina izgrađen odnos sa pojedinim zainteresovanim partijama za drugu je diskusiju činjenica da grad ne odbija loše/društveno nepovoljne ponuđače ako ne debarmentom onda bar strožijom kontrolom i tenderskom dokumentacijom unapred predviđenim, za grad svakako povoljnijim uslovima raskida ugovora.

Na kraju krajeva kako neki delovi grada ne bi bili oštećeni nejednakost je moguće prevazići ako ne po liniji onda po grupi, odnosno paketu linija, mada to sad ne treba da bude opravdanje za lošu selekciju partnera.

Sve bi to bilo nebitno, čak i propast GSP da je organizacija prevoza drugačije definisana relevatnim propisima. Postoji i drugi oblik javno-privatnog partnerstva gde grad/država raspolaže inventarom i relevantnom infrastrukturom, dok je privatni partner kao podizvođač u obavezi da (korišćenjem tuđih, državnih sredstava za rad) uz odgovarajuću nadoknadu (značajno manju nego prema beogradskom modelu) vrši uslugu obavljanja linijskog prevoza putnika.

Tako državni partner obezbeđuje kapacitete zavisno od potreba, a samim tim što Grad raspolaže javnom imovinom on se takoreći ne samo motiviše da ih osim za neprofesionalan rad kažnjava i za nedomaćinsko ophođenje prema istoj, već i podstiče na razvoj infrastrukture, pogotovo šinske. U tom slučaju je komentar (izgovor) našeg gradonačelnika (o samokažnjavanju) totalno irelevantan.

Na ovom forumu fali još "emotikona reakcija", tipa onaj tužan, ne sviđa mi se, obožavam i ljutko.

Koja fora, C & LC ispade po jačini u rangu Strele,mislim po politici.
A užasni su u realnosti kao prevoznik i mnogi od nas bi voleli da im vidimo leđa.

(tužan smajli).
Kad smo već kod uticaja, teško da se onoliko kruženje obrenovačkog BG voza ne može pripisati zaštiti/očuvanju monopolističkih polazaka 860A do Š. To više govori o vezi Strele s vlašću nego išta drugo.

Aerodromska pruga je samo pravi izgovor u pravo vreme ako uzmemo u obzir da je izvodljivo i logično produženje od Makiša desnom obalom. Sporija obrenovačka varijanta bi imala smisla samo u slučaju značajne urbanizacije leve obale zapadno od obilaznice/Ostružničkog mosta, bez obzira na planirano stanje Ekspo kompleksa budući da je i sam Obrenovac daleko manji od Pančeva. Mislim sa desne strane je niz većih naselja, vikend naselja i planirane su urbanizacije u Makišu i više Rupčina od kojih samo druga za cca 80k novih stanovnika.

Tako da sagledavši obim frustracija koje nas prate već godinama ništa bolje ne bi pokazalo nezadovoljstvo građana (od Sremčice preko Miljakovca do Mladenovca) nego smajli koji lupa glavom o zid nemerljivom sa iznosom nečije zarade. Kako stvari stoje prikladan smajli bi od očajničkog lupanja i bez zuba trebalo da ostane.

Odlični autobusi, uskoro i u zglobnoj verziji u našem gradu, ali nažalost samo 4 ili 5Pogledajte prilog 206369
Da je pameti, budući da nudi pristojan broj sedišta i komotan prostor za stajanje s prtljagom tako mali broj zglobova bi (uz poneki solo) bio dovoljan za 70 do aerodroma, nešto veći i za 600 i 607, mada teši činjenica da bi 50-ak komada olakšalo situaciju na dodeljenim linijama koje trpe zbog nedovoljnog broja predviđenih vozila većeg kapaciteta.

Niko na vlasti ne mari, ali nema sumnje da bi nekolicina novijih trovratnih zglobnih polovnjaka (u konfiguraciji Citara sa slike) makar na pola solo polazaka 302 i 405 preporodila poteze 300 i 400, tim pre što je Lasta dotakla dno. Nema sumnje da se Grad previše fokusira na pouzdanost i atraktivnost, a premalo na pogodnost i komfor od značaja za mrežu radijalnih periurbanih linija.

Džaba ti i Otokar na 302 kad u slučaju kvara dođe drugi krcat. Isto ujutru i kasno uveče kada svi pokušavaju da uđu u prvo vozilo koje naiđe. S tim u vezi i polovan Citaro s troja vrata obezbedio bi pristojne uslove u takvim situacijama, pri čemu bi predstavljao i prikladniju zamenu za Lastine zglobne Otokare sa nedovoljnim brojem sedišta. U svakom slučaju kad već GSP i Lasta iz različitih razloga nisu bili u stanju da dosad ponude odgovarajuća vozila makar na 302, 405, 461, 491, 493, 560 i 591, predaju poteza na ovaj način treba videti kao propuštenu štansu.

Ako išta drugo, upravo je omražena Strela mogla pokriti ključne linije zglobnim vozilima, a konzorcijum pp sa solo. Da smo normalna država bez bratskih firmi u slučaju da joj ne odgovara rentabilost ponuđenih trasa prijavio bi se neki veliki, ozbiljan igrač poput Keolisa, Transdeva ili Nobine, te bi problem nedovoljnih ili neadekvatnih zglobova bio dugoročno rešen.
 
Da li je ovo stvarno novi bus ili?


Screenshot_2024-07-29-20-34-10-144_com.instagram.android.jpg
 
Vidi se i po broju registarskih tablica da su novi. Koga god da pitam i u firmi, baš dosta pljuju BMC, mnogo više i od Higera. Ne uspevam da dođem do konkretnijih problema koji ih muče, al u suštini, ukupan kvalitet se najviše kritikuje. Nisu karoserije problem koliko sam uspeo da pohvatam, već jednostavno razni tehnički problemi, nedovoljan kvalitet većeg broja delova najjednostavnije rečeno.
 
Ja sam od osoblja GSP (ne od vozača) čuo upravo suprotno, a to je da je kod Higera loše rešena šasija, odnosno previsoka sa ogromnim beskorisnim prostorom u gornjoj zoni, dok u donjoj gde treba biti najviše slobodnog ptostora ima najmanje, te je težište visoko i loš raspored mase po osovinama i samim tim je autobus nestabilan, BMC su daleko stabilniji. Takođe u BMC je daleko bolje rešen putnički prostor, jer Turci shvataju gužve na isti način kao i kod nas, te je u gužvi BMC daleko bolji što se prostora tiče. Higer jedino prednjači sa motorom i klimom i možda grejanjem, čak bih rekao da je karoserija daleko osetljivija kod Higera nego kod BMC.
 
Простор око четвртих врата је катастрофално решен јер ту има места једва за два човека колико је уско. Ни код Хигера ништа боље.
 
Ali je generalno BMC bolji što se toga tiče, Higer ima velika sedišta kojih ima previše i još mali prostor između njih, a u sredini ne može ni desetoro ljudi da stane, radije bih se vozio sa BMC za vreme špica nego u Higeru.
 
Ja sam to baš i pisao. BMC je i solidan po putanju karoserije i uopšte konstrukcije kao takve, al ne valjda dosta toga drugog izgleda.
 
u BMC je daleko bolje rešen putnički prostor, jer Turci shvataju gužve na isti način kao i kod nas
Na osnovu čega ovo zaključuješ? Porediš solo BMC i solo Higer i zaključuješ za sve BMC autobuse?

Zglobni BMC ima layout koji ničim ne ohrabruje putnike da se sklone sa vrata. Sa znatno manje ljudi unutra deluju prepuni, u poređenju sa svim ostalim GSP-ovim zglobnim autobusima. Ako je cilj da izgleda puno kao da vozi po Istanbulu, onda okej.
 
Izgleda da su u Kragujevcu završili Ikarbusi iz ATP.


"Iz ovih razloga prevoznik je obezbedio pet dodatnih vozila marke Ikarbus sa Mercedesovim agregatima koji će biti uključeni u rad krajem ove nedelje, najavljuju oni."
Proverio sam, jedino moguce jeste Strela da ih ukljuci u saobracaj, taj naziv JKP "Sumadija" je prvo lice, koje angazuje privatnike za obavljanje javnog prevoza, Vulovic teska prica jer su vecinu voznog parka na metan unificirali, tako da Strela, i ne znam za Arrivu.
 
Proverio sam, jedino moguce jeste Strela da ih ukljuci u saobracaj, taj naziv JKP "Sumadija" je prvo lice, koje angazuje privatnike za obavljanje javnog prevoza, Vulovic teska prica jer su vecinu voznog parka na metan unificirali, tako da Strela, i ne znam za Arrivu.
Ikarbusi su Vulovićevi, Arriva je napustila gradski prevoz u Kragujevcu.
 
Nemam ali sam čuo još pre objavljivanja ove vesti da su Vuloviću stigli neki Ikarbusi, verovatno će neko slikati ko se nađe u Kragujevcu
 
Ruku na srce Higer u električnoj verziji nudi dosta više mesta za stajanja.

Meni lično Higer u putničkom salonu bolje stoji od BMC-a, manje lupa, najviše što treska jesu vrata, za to su operisani totalno. Gledano evolucijski kada uporedimo prvu generaciju Vegana, pa dizel i onda i drugu generaciju Vegana može se videti sasvim pristojan napredak u kvalitetu (osim za vrata 😆 ), ne mogu to reći za BMC.

Nego, već kada smo kod autobusa GSP-a, krajnje je vreme da neko malo našteluje staklene površine kod sedišta u Solarisu, većina njih strašno treska.
 
Nemam ali sam čuo još pre objavljivanja ove vesti da su Vuloviću stigli neki Ikarbusi, verovatno će neko slikati ko se nađe u Kragujevcu
Vulović je Iznajmio su od Transjuga, 4 komada, kako kolege kažu autobusi su u lošem stanju, Kragujevcu je bolja solucija bila Ariva tjs MobiLitas nego Vulović što im je ostao. Ali politika diktira ko će i gde voziti.
 
Niko na vlasti ne mari, ali nema sumnje da bi nekolicina novijih trovratnih zglobnih polovnjaka (u konfiguraciji Citara sa slike) makar na pola solo polazaka 302 i 405 preporodila poteze 300 i 400, tim pre što je Lasta dotakla dno. Nema sumnje da se Grad previše fokusira na pouzdanost i atraktivnost, a premalo na pogodnost i komfor od značaja za mrežu radijalnih periurbanih linija.

Džaba ti i Otokar na 302 kad u slučaju kvara dođe drugi krcat. Isto ujutru i kasno uveče kada svi pokušavaju da uđu u prvo vozilo koje naiđe. S tim u vezi i polovan Citaro s troja vrata obezbedio bi pristojne uslove u takvim situacijama, pri čemu bi predstavljao i prikladniju zamenu za Lastine zglobne Otokare sa nedovoljnim brojem sedišta. U svakom slučaju kad već GSP i Lasta iz različitih razloga nisu bili u stanju da dosad ponude odgovarajuća vozila makar na 302, 405, 461, 491, 493, 560 i 591, predaju poteza na ovaj način treba videti kao propuštenu štansu.

Ako išta drugo, upravo je omražena Strela mogla pokriti ključne linije zglobnim vozilima, a konzorcijum pp sa solo. Da smo normalna država bez bratskih firmi u slučaju da joj ne odgovara rentabilost ponuđenih trasa prijavio bi se neki veliki, ozbiljan igrač poput Keolisa, Transdeva ili Nobine, te bi problem nedovoljnih ili neadekvatnih zglobova bio dugoročno rešen.
Sve je odrađeno veoma nestručno što se dalo i očekivati, jer ko god da odlučuje o svemu tome, taj se ni najmanje ne razume u funkcionisanje bilo koje linije. Zna se naravno kako su takvi ljudi došli do tih pozicija na kojima jesu. Više puta sam rekao, a i ponovo ću ponoviti da bi ljudi na ovom forumu bolje organizovali javni prevoz i upravljali istim nego bilo ko od onih koji su plaćeni za to.
Ovo su napravili na osnovu trenutnog stanja. Linije koje su većinom pokrivene zglobnim vozilima (56, 88, 511, 52) ostaju zglobne, a druge ostaju solo. Neki stručnjak smatra da 52 treba pokriti sa kojim zglobom, al 53 ne treba. Nijedna linija sa solo vozila neće preći bar na delimično zglobnu. Linije kao što su 42, 46, 47, 48, 50, 53, 55, 59, 79, 89, 302, 405 su linije koje na ovaj tender nikako bez zglobnih autobusa nisu smele da budu ponuđene. 46, 48, 53 i 89 su linije koje bi u potpunosti trebalo pokriti zglobnim vozilima, a ostalo bi moglo polovično, ponegde bi makar i samo u špicu značilo.
Besmisleno je i spominjati zglobna vozila na trocifrenim linijama kad je ovoliko dvocifrenih ostalo bez šanse da ponovo budu bar pola zglob pola solo.
 
Vrh