Šta je novo?

Privatni prevoznici

Kakvi su ovo hibridi na 704 i 707? Jel imaju elektromotor?
Reč je o Mild hibridima (MHEV). Ima dodatni elektromotor koji prilikom kočenja i jedrenja stvara električnu energiju, koja se kasnije koristi prilikom kretanja, ubrzavanja i kada motor radi u praznom hodu. Na taj način postiže se manja potrošnja motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
 
Kakvi su ovo hibridi na 704 i 707? Jel imaju elektromotor? I kad će displeje da srede? S papirima izgleda neozbiljno.
Imaju valjda manji elektro motor, možda i generator starter između motora i menjača. Tu je zarad uštede goriva, kao i za pomoć u vidu snabdevanja strujom pomoćnih agregata. Nema elektro motor za pokretanje točkova, pošto je mild hibrid u pitanju. Postoji bust, verovatno, u vidu povećanog obrtnog momenta. U svakom slučaju, ne radi se o pravom hibridu, a moguće je da imaju i start&stop sistem, mada je on oduvek za moj pojam bio teška nepotrebna glupost, pogotovo što drastično poskupljuje nekoliko potrošnih delova, uz vrlo ograničen uticaj na potrošnju goriva. @Student je već i dao odgovor.
 
Reč je o Mild hibridima (MHEV). Ima dodatni elektromotor koji prilikom kočenja i jedrenja stvara električnu energiju, koja se kasnije koristi prilikom kretanja, ubrzavanja i kada motor radi u praznom hodu. Na taj način postiže se manja potrošnja motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Znači elektromotor i dizel motor su zajedno "upregnuti" i podpomažu se? Koliko sam shvatio dizel pokreće autobus direktno, ne ide preko elektromotora kao hibrid, pa me zato zanima gde je ubačen elektromotor. ?
 
Električni motor pomaže motoru sa unutrašnjim sagorevanjem u slučajevima koji sam naveo, a energiju dobija iz manje baterije koja se dopunjava rekuperacijom. Autobus ne može da se kreće samo na struju.
 
Strela prolazi kako i radi. Ne kaze nas narod dzabe otero prokleto. Sve sto otmu gsp i lasti ce im se vratiti. Nisu sastavili 15 dana da nemaju tezak sudar ili paljevinu autobusa
 
@Kesha žao mi je što si ispisao roman na moja dva reda, pa ću sad ja napisati roman, jer sam napravio zabludu.

Naime, meni namera nije bila da "oblatim" MANa, već samo da ga spustim u rang nekih kvalitetnih autobusa, (Connecto stariji, i mlađi malo manje, Solaris Urbino III pa I IV, MAN SG313, čak I IK201 (za ovo bi me pola foruma spalilo, ali reći ću)

Ne sporim ja da je ovaj bus za nas Srbe spejs šatl, ali ne želim da živim u toj zabludi (jer gledam u budućnost i prošlost i mogu da (možda pogrešno) tvrdim da nije ništa bolji od gorenavedenih autobusa). (možda izuzevši ik201)

Za mene (možda pogrešno), postoje samo kvalitetna vozila I vozila lošeg kvaliteta. Ostalo su samo sitne nijanse.
Bus kome škripi 4, 7 I 12 panela ili ne radi 5 ili 15 svetala u salonu zbog lose elektrike su za mene jednako lošeg kvaliteta.


Ne želim da živim u toj zabludi kao (sa sigurnošću tvrdim) većina Srbije pa tako ga spuštam na rang ostalih kvalitetnih autobusa koji su vozili ovim ulicama.
 
Poslednja izmena:
E a ako ti škripa panela određuje kvalitet samog autobusa, ne znam šta da ti onda kažem na to. Uđi u novog e-Citara, pa da vidiš kako i on fino škripucka unutra. Ne znam kako se očekuje da tolika masa vozi po svim mogućim tipovima asfalta, a da se unutar vozila baš ništa ne čuje. Prošlo vreme izrade panela kao na SL i SG serijama, ili kod IK201 gde imaš tanke jeftine panele pričvršćene šrafovima i popnitnama. Kod Urbina III spasava stvar samo što su razdvojeni. Urbino IV već pitanje dal je tako. Kod BMC-a je škripa najmanji problem, čak šta više većina je i zadovoljavajuće utegnutog enterijera, al zato vešanje, način, celokupno gledano, kako se taj bus kreće, je nešto što MAN-u ne može prići ni na kilometar, plus pouzdanost, plus svakako i lošija krajnja završna obrada. Za svetla opet nikakav pokazatelj. Može biti i sitnica, tipa osigurač, na primer. Na kraju krajeva, taj MAN je sajamski primerak. Verovatno je jedan i od prvih iz serije, pa može i da ima neku falinku više.
 
daleko je on od najboljeg, ali jeste dobar. samo estetski je fantazija, ovako nije ništa specijalno bolji od ostalih koturaljki beogradskih ulica.
Prvi dan sam se vozio tim Manom i to je jedan od najboljih, ako ne i najbolji autobus u gradu. Kvalitet na odličnom nivou, ne lupaju paneli i sve ostalo, udoban i jako tih. Sad to što je prevoznik raspali C&LC koji uništava to vozilo, to je druga priča. Od njega je u Beogradu bolji možda samo Citaro i eventualno Strelin Solaris urbino 15 III generacije.
 
20240710_103050.jpg

20240710_103045.jpg
 
E a ako ti škripa panela određuje kvalitet samog autobusa, ne znam šta da ti onda kažem na to.
Nije mi to merilo kvaliteta, nego za 15 minuta koliko imam pravo na izmene poruke nisam uspeo da smislim bolje primere od ova dva.

A što se tiče MANa, ne znam. nisam dovoljno stručan da mogu da izdvajam njegove prednosti I mane. Doduše, iako se slažem da je jedan od boljih na našim ulicama, nisam siguran da će uspeti da izdrži dugotrajnu eksploataciju ovim ulicama I oranicama. Ali šta znam, vreme će pokazati da li (ni)sam u pravu.
 
I još Strela da se tu ubaci i kompletni su, kako sam ja makar čuo 10 solo BMC u Mašinoprometu je za Niš Ekspres, moguće je da će prebaciti i onih 10 iz Niša pa da mogu da održavaju 20 polazaka. Na drugom forumu pisalo se da im stiže i 10 zglobnih BMC, ako to stigne očekujem ih na 56 i 88 sa ostalom kompanijom.
 
Još zimus se pojavila informacija da će Niš Ekspres doći da radi gradski prevoz u Beogradu, samo što je u tom trenutku ta informacija bila sumanuta. Posle svega što se desilo u protekla 3/4 meseca, ništa više nije sumanuto. U tom periodu sam čuo i da će 10 solo BMC-a koje su kupili i koji rade u Nišu, tamo biti samo privremeno, dok ne krenu ovde da rade, a da su naručili još 10 zglobova (mada vrlo moguće da je to ovih 10 solaća koji stoje u MPN) i da se oni kupuju za Beograd.
 
Poslednja izmena:
Uskoro ce i pristinska barileva da vozi gradski u Beogradu. videh da su u Rozajima isto registrovali firmu. Pustice AV njegovu kriminalnu bracu da prosire posao, dovozili su i jadne ljude i kada je pravio kontra mitinge, pa da se oduzi, a sada su im ok i tablice 1 RKS, ima obavestenje na granici da ih ne priznajemo
 
Ne zna se ko je gori.

Najuriti GSP na 56 & 88 zbog ovih bu**** je žešći bezobrazluk.
Ja još ne mogu da se opasuljim da te dve linije idu privatniku. Niko ih nigde pomenuo nije za sve ovo vreme koliko se zna za celu ovu priču. Ne znam zašto imam utisak da će obe linije za par godina biti poput 511, sa razdrndanim, unakaženim i večito pokvarenim autobusima. Preveliki je ovo zalogaj za privatnike - tri jaka poteza, plus gomila opterećenih dvocifrenih linija, a vozila naravno turska što je u kombinaciji s njihovim održavanjem blagi užas. Vreme će pokazati koliko je ovo katastrofalna odluka i za 56 i 88, a naravno i za mnoge druge linije.
Sa druge strane, ničija nije gorela do zore, pa čvrsto verujem da će GSP-u brojne linije i potezi jednom biti vraćeni.
 
Vrh