Šta je novo?

Privatni prevoznici

Ali su svakako slabiji od Mercedesovog motora, jeste da imaju iste konje ali Cummins punu snagu dostigne na 2800 obrtaja, a Mercedes na 2200.
 
Jesi li siguran za obrtaje? ISB se pravi i u varijantama za pikapove, i dostiže i do 400ks. Ovaj tip za autobuse, i lake kamione, trebao bi postizati maksimalnu snagu na nekih 2100 do 2200 obrtaja uz 1100Nm obrtnog momenta. 2800 obrtaja za 280-300ks iz 6.7L je, prosto rečeno, nerealno mnogo, a i po zvuku ne bi rekao da guraju toliko baš. Pisao sam i pre da se jako široko koriste, i to ne samo u solo autobusima. Ne mogu to biti nikako loši motori. Čak naprotiv, ako ga koristi i jedan Solaris, na primer. Vi nemate puno proizvođača dizel motora za autobuse, a da se isporučuju samostalno bez šasije. Cummins ima široku paletu motora uključujući tu i poveliki X15 sa sve odličnom servisnom podrškom.
 
Meni je ovo rekao čovek koji radi sa vozilima na Novom Beogradu i Dorćolu, tako da ako je on mene slagao slagao sam i ja vas.
 
Povratak Solarisa na liniji 601 :D
LRM_20240222_151931.jpg
LRM_20240222_140554.jpg
 
Kako ovo uopšte može da radi na liniji 601?
Kako se plaća kilometraža, kao zglobno vozilo?
 
Meni je ovo rekao čovek koji radi sa vozilima na Novom Beogradu i Dorćolu, tako da ako je on mene slagao slagao sam i ja vas.
Mislim, možda si ti i u pravu, pa sam te zato i pitao koliko si siguran u to. Prosto, ne idu mi ti obrtaji za maksimalnu snagu, jer to znači preko 3000 da može da dobaci pre limitera, a to je baš mnogo za motor tog tipa, pogotovu ako se uporedi sa sličnim agregatima MAN-a i IVECO-a (D08 i Tector), a i mercedesov (više Micubiši) OM906la od 6.4L pa se ne vrti toliko, barem koliko je meni poznato.
 
ISB 6.7 (koji se inače nalazi u solo BMC) je manji za 1000 kubnih centimetara od OM936LA, te mi deluje da ima logike da je slabiji.
 
Solo vozilo, po ugovoru smeju da daju solo vozila do 15 metara. Inače su Solarisi trenutno rezerve, odnosno upadnu kada neki zglob crkne, što je u ovom slučaju 70064.

Jeste rezerva i sve, ali samo 2 vratiju sigurno nije zadovoljavajuće za tako dugačko vozilo u Beogradskim uslovima.

U Nišu su sva vozila ovakvog tipa sa 3 ulaza, pa ako će nam Niš Ekspres držati bukvice OK.
 
Po ugovoru smeju da šalju dvovratan bus jer je 601 prigradska linija od jula. Smešno je samo to da je od svog osnivanja bila gradska linija i to čak skoro 70 godina, čak je jedina linija poteza 600 na kojoj nikada nije radila Lasta, pa onda dođe SNS i sve to za čas promeni.
 
Po ugovoru smeju da šalju dvovratan bus jer je 601 prigradska linija od jula. Smešno je samo to da je od svog osnivanja bila gradska linija i to čak skoro 70 godina, čak je jedina linija poteza 600 na kojoj nikada nije radila Lasta, pa onda dođe SNS i sve to za čas promeni.
Gde dele linije na gradske i prigradske? Ima li neki ugovor?
 
Ugovor za gradske linije (GSP):
Ugovor za prigradske linije:
Ostale linije su privatničke gradske, odnosno Arriva, taj ugovor ne mogu da nađem, ali svakako gradonačelnik Šapić je rekao da za proleće ističe tako da ne bi značio preterano.
 
ISB 6.7 (koji se inače nalazi u solo BMC) je manji za 1000 kubnih centimetara od OM936LA, te mi deluje da ima logike da je slabiji.

To ne mora značiti puno na polju obrtaja radilice motora. Primer su i agregati slične zapremine, a od već pre pomenutih proizvođača. Razlike ne bi trebale biti veće od 100 do 200 obrtaja u minuti. Veći učinak po radnoj zapremini motora ide na obrtni moment, koji dostiže svoj maksimum na manjim obrtajima. Najlakše ti je da baciš pogled na instrumente u prolazu, mada se da i po zvuku naslutiti. Ako šalta na 1500 obrtaja, često padne i blizu 1000 kako idu stepeni prenosa, onda nema šanse da se maksimalna snaga dobija tek pri 2800 obrtaja. Jednostavno, toliki radni opseg takvog tipa motora nije uobičajen, da tako kažem. Imaj u vidu da ISB dolazi i sa zapreminama ispod 6.0L, a i dalje sa šest cilindara, samo što nije predviđen za tržišta van američkog kopna, koliko ja znam. Tamo ga nose one njihove pikap grdosije od Dodž Rama i Forda F150. Tu je vrlo moguć veći opseg rada motora, nešto između kamionskih i automobilskih motora. Takav koncept polu kamiona nikada nije zaživeo na tlu starog kontinenta, pa ne možemo da pojmimo neobične gabarite takvih vozila, jer ih je malo ko imao prilike videti uživo.
 
Ovaj je napravljen konkretno za Evropsko tržište, tako da ništa ne mora da znači. Svakako informacija koju sam dobio verujem da je vrlo pouzdana, jer izvor zna BMC u srž, jer svakodnevno radi sa njima.
 
Kako ovo uopšte može da radi na liniji 601?
Kako se plaća kilometraža, kao zglobno vozilo?
Isto kao i Citaro koji je dvovratni jer je ugovorom predvidjeno da vozila moraju da imaju dvoje vrata. Mislim da Strela šalje više zglobova nego sto je predvidjeno ugovorom i onda komotno mogu da pošalju neki solo umesto zgloba.
 
Trenutno šalju tačno toliko koliko trebaju zglobova, ali ne na polaske koji su predviđeni za solo. 2, 3, 8, 11, 14 i 15/601 su predviđeni za solo, a oni solo šalju na 1, 7, 11, 13, 17 i 18. 7, 17 i 18 rade Citari, a pošto će oni morati da odu u nekom trenutku, zameniće ih zglobovi (primarna svrha u Beogradu im je zamena zglobova, kao i Solarisima, isto važi i za 70207 na 611 kog će u jednom trenutku zameniti zglob). Ipak, u planu je da pošalju još 2 nova zgloba na 601, tako da će slati više nego što treba po ugovoru.
 
Ovaj je napravljen konkretno za Evropsko tržište, tako da ništa ne mora da znači. Svakako informacija koju sam dobio verujem da je vrlo pouzdana, jer izvor zna BMC u srž, jer svakodnevno radi sa njima.

Nemoj slušati tek tako razne "stručnjake". Od majstora mi se često diže kosa na glavi, pogotovu od njihovih teorija i zanja u malom prstu. Ne omalovažavam nikoga, nego ti je to prosto tako kod određenih zanimanja. 100 ljudi 100 različitih verzija, priča itd. Proguglaj malo ako nećeš sam da proveriš. Nije me mrzelo da izađem na trenutak i na sajt BMC-a. Postavljam i screenshot.
Screenshot_20240222_183616_Chrome.jpg

Jasno ti piše 204kw pri 2100 obrtaja u minutu. Prosto, ne može kod sličnih motora biti tolike razlike, jer ako se nešto prosečno vrti na 1500, a drugo na čak 2500 obrtaja, reč je o tehnički potpuno različitim jedinicama, a to u svetu komercijalnih vozila ne prolazi. Tolike razlike menjaju mnogo toga, počev od trajnosti samog motora, potrošnje, termičkih karakteristika, razvoja snage i obrtnog momenta. Kad bi tom Cummins-u bilo potrebno skoro 3000 obrtaja da dođe do skromnih 280ks, verujem da ni izbliza ne bi bio ovoliko uspešan i rasprostranjen.
 
Podseti me na ono kad drug koji vozi dizela uzme da vozi mog benzinca i kaže ovo ne ide. A njegov ide do 4500, a moj do 8000. 😄
 
Nemoj slušati tek tako razne "stručnjake". Od majstora mi se često diže kosa na glavi, pogotovu od njihovih teorija i zanja u malom prstu. Ne omalovažavam nikoga, nego ti je to prosto tako kod određenih zanimanja. 100 ljudi 100 različitih verzija, priča itd. Proguglaj malo ako nećeš sam da proveriš. Nije me mrzelo da izađem na trenutak i na sajt BMC-a. Postavljam i screenshot.
Pogledajte prilog 190324
Jasno ti piše 204kw pri 2100 obrtaja u minutu. Prosto, ne može kod sličnih motora biti tolike razlike, jer ako se nešto prosečno vrti na 1500, a drugo na čak 2500 obrtaja, reč je o tehnički potpuno različitim jedinicama, a to u svetu komercijalnih vozila ne prolazi. Tolike razlike menjaju mnogo toga, počev od trajnosti samog motora, potrošnje, termičkih karakteristika, razvoja snage i obrtnog momenta. Kad bi tom Cummins-u bilo potrebno skoro 3000 obrtaja da dođe do skromnih 280ks, verujem da ni izbliza ne bi bio ovoliko uspešan i rasprostranjen.
Ali je činjenica da su svi Turci sa Cumminsom nekako tromi i bruje, dok ovaj Strelin Solaris ide kao zmaj i vuče ludački, plus uopšte nije bučan
 
Turci sa Cumminsom su sve samo ne tromi. Mi terali Cobru sa Cumminsom 100 km/h preko Gazele. Motori na uzbrdicama lagano izvlače 50.
To potcenjivanje Cumminsa u odnosu na Mečkin motor mi je već dosadilo, oba motora rade posao kako treba bez većih problema.
 
Vrh