Šta je novo?

Privatni prevoznici

A kak'a mu je cena?
Koliko je skuplji od dizel verzije koja je oko dvesta hiljada koliko znam.
 
Nemaju baš puno toga zajedničkog. Pisano je dosta na tu temu. Higeri imaju super kondenzatore, neki bi rekli malo zastareo koncept sa tehnološkog aspekta. Prednosti u odnosu na baterijske elektro buseve ogledaju se u brzom punjenju, tačnije neophodno je preko pantograf sistema, a zbog nevelike autonomije, najviše par desetina kilometara, plus tehnologija super kondenzatora bi trebalo da da dosta dug vek trajanja sistema kao takvog. No, baterijski električari se, takođe, mogu opremati vrlo različito, od malih, al brzo punjivih baterija, opet preko pantografa najčešće (Solarisi u Novom Sadu), do onih sa velikim paketima baterija raspoređenih po krovu i iza zadnje osovine najčešće, tj. u konstrukciji zadnjeg prepusta. Autonomija zavisi od mnogo faktora, terena, temperature, stila vožnje, a u slučaju ovog Otokara može ići i do fabrički deklarisanih 400 kilometara. Motor je centralno postavljen koliko mi je poznato, i proizveo ga je VOITH, a baterije su Webasto-ove. Elektro motori mogu biti i u glavčinama točkova. Baterije postoje u nekoliko tipova hemijskog sastava, što će reći da varijacija zaista ima puno, a to važi i za sisteme dopune istih, ne samo dal se to može izvesti preko pantograf sistema, nego i prema ugrađenim punjačima za neizmeničnu i jednosmernu struju. Jako je važno koliko mogu struje da povuku, mislim u piku, jer obično temperature ne dozvoljavaju baš predugo punjenje maksimalnim kapacitetom. Skoro pominjani eCitaro, na primer, u zglobnoj varijanti može nositi baterije kapaciteta i do 700kw/h. Zaista se sad mogu naći varijante za sve namene. No, taman su tolike i razlike u cenama. Otokar nudi možda čak i samo jednu varijantu, ovu koja vozi i našim ulicama, a i to samo po sebi utiče na cenu. Verujem da se dobro pokazuje, al opet, sigurno da nije baš idealno rešenje za linije gde se gazi puno kilometara bez zaustavljanja. 59 sa druge strane, čini se kao vrlo zgodna za takav tip vozila, kad već nije elektifikona još odavno trolejbusima.
 
Meni ova vozila deluju dobro za sihtu, koja prelazi u smenca kada izadje na drugi deo sihte. Ujutru izađe, ode u garažu i dopuni se, a onda izađe i radi do uveče, jer ovako ako izađe na rane jutarnje polaske, ne može da izgura duže od negde 18h gde mora ići da garažu na dopunu. Dok dizelasi mogu da cepaju od jutra do mraka i po meni su najbolje rešenje za nas, može tu i tamo da se eksperimentiše sa Cng, električnim, pa i hybridima koje bih voleo više da vidim, ali oslonac mora da bude na dizel vozilima
 
Onda bi zglobni bio dobar za liniju 16. Mislim da je ona bila organizovana kao kombinacija dvosmenaca i šihtaša sa trećom smenom. Ne znam sad kakva je situacija. Ali verujem da bi još linija moglo tako da funkcioniše.
 
Sve se da proračunati. Privatnici su sebi neku računicu već napravili sigurno, a što se GSP-a tiče, problem je uvek neizbežna vezanost za odluke i finansije Grada. Za ozbiljnije ubacivanje električara u saobraćaj, pogotovu na vrlo frekventne i važne linije, mora sve dobro da se proračuna i promisli. Vozila su preko raznih zvaničnih kanala, najčešće, dostupna i za probni rad, a on je svakako obavezan po meni, ako se planira uzimanje većeg kontigenta vozila. Al prema dosadašnjim iskustvima, te i tolike ozbiljnosti zasigurno nedostaje među onima koji se nešto pitaju na nivou Grada, pogotovu kad je toliko ranjiva kategorija javnog prevoza u pitanju.
 
Neko od privatnika je u problemu. Juče na 35 prekomanda 40555 sa 84, a danas 41617 sa 68 isto na 35.
 
Po čemu si shvatio da je to prekomanda? P40555 je redovan na 35 već par nedelja, a P41617 je verovatno upao umesto redovnog P41640.
 
hmm pa dugo nisam video unacop na 35 a iz sećanja msm da unacop nema na 35, kao i da je 40555 na 84, samo ćurda i g***ava.

al eto ljudi smo, grešimo, izvinjenje 😁
 
Vozač sa 84 koji je dužio P40555 je skoro zadužio P40563, te je P40555 dobio novo zaduženje na 35.
 
Унакоп има један полазак на 35, као и Тамнава и ММ.
 
još jedan clc pokvaren

IMG_2813.jpeg
 
Ležeći panduri, jedino sredstvo regulisanja saobraćaja u Beogradu, pogotovu ka periferiji. Tamo gde ih nema, ima lepih rupa, tako da je vožnja beogradskim ulicama, u većini slučajeva, izuzetno iskustvo, pravo uživanje.
 
Vrh