Šta je novo?

Privatni prevoznici

Kad se završi ceo Smederevac biće druga priča za potez 300, al ako ga budu uzimali privatnici, mislim da će pre to uzeti Arriva grupa, tj sad Mobilitas.
 
Nije samo Smederevac problem, već i celokupan teren po kom ide potez 300, sva ona brdovita naselja uništavaju buseve. Što se Arrive tiče, mislim da SNS želi da ih izbaci čim su odleteli iz Niša i Kragujevca, kao i da su ih odbili na tenderu za potez 500. Posao nosioca posla na sledećem tenderu će najverovatnije biti Strela umesto Arrive, a na tenderu će verovatno biti ponuđene linije sa lakim terenom i velikom kilometražom (ideal potezi 100 i 700), dok će ostale linije uzeti ostali privatnici.
 
Формираће се нова група под другим именом у том случају.
 
Konfiguracija vozila zavisi od uslova tendera. Dvovrati jednostavno ne mogu u Bgd i idu tamo gde mogu.
Ko do sada nije ukapirao kako i zašto f-niše Strela, neće nikad ni ukapirati.
Uzimaće i dalje lake ravničarske linije gde je habanje najmanje, a kilometraža velika, tj. naplata. Kao što se podržavaoci ovog lopovskog sistema lako prepoznaju i deklarišu raznoraznom izjavama da su svi isti, da jevvažno samo da se radi i gradi, tako se i ovde iz aviona vidi kombinacija za isisavanje para iz budžeta.
Onome ko je kupovao vozila za sebe, i nije imao potrebu da se ugrađuje, vrv je turski mb ispao povoljniji od bmc za GSP sa provizijom, a eto marketinški postavio je mamac za lakoverne da firmiranim vozilima brine o građanima.🤣
 
Ne verujem ni da bi Citare kupovali da nisu sa lagera, odnosno tako su jeftiniji. Ipak, njih je uništilo stajanje od godinu dana, te sad imaju problema sa regeneracijom i raznim greškama. Solarise su kupili maltene neispravne, oni verovatno nisu radili većinu 2020. te ih je to uništilo, imaju problem sa regeneracijom i limitiranjem, a otkazuju im i kočnice, jedan je čak pao tehnički zbog toga.
 
Pa treba li direktnije objašnjenje od toga što si napisao otkud mercedesi u beogradskom saobraćaju? Jasno.
 
Ne verujem ni da bi Citare kupovali da nisu sa lagera, odnosno tako su jeftiniji.
Treba ih naterati samo Citare ili najnovije Man lions coach da uzimaju (solo i zglobne) za bilo koji naredni segment da dobiju. Bukvalno im to treba staviti da bude uslov.

Kad smo se već dotakli MAN-a, šta bi sa onim likovima što im se svaki čas pale Maz-ovi, jesu li konačno prešli na MAN-ove
 
Mislim da se prevoznicima ne isplati da kupuju toliko skupa vozila jer njih grad plaća određenu sumu, te su jelte ograničeni sa primanjima jer oni sa tim novcem moraju plaćati održavanje, radnike, porez,...
 
Bar je GSP mogao posle Solarisa da nastavi sa kupovinom kvalitetnih autobusa, da se bar na tim linijama vozimo kao ljudi, kad već privatnici kupuju turske, ruske i kineske kante. Samo obratite pažnju da đubre prevoze Mercedesi i Dafovi, a da se putnici voze raznim Akijama, Mazovima, Liazima, Higerima, Bmcovima...
 
Treba ih naterati samo Citare ili najnovije Man lions coach da uzimaju (solo i zglobne) za bilo koji naredni segment da dobiju. Bukvalno im to treba staviti da bude uslov.

Kad smo se već dotakli MAN-a, šta bi sa onim likovima što im se svaki čas pale Maz-ovi, jesu li konačno prešli na MAN-ove

Nisu prešli na MAN-ove već na BMC, on nije ni planirao MAN-a, već ga usralo i pokupio 2 komada, drugog nikako da vidimo.

Ali za ovo prvo si totalno u pravu, kao grad bih povećao plaćanje za one koji naruče vozila renomiranih proizvođača.

Pritom većina tih prevoznika vozi turizam sa Setrama, Mercedesima itd..
A kada treba za gradski škrtare se tu sa Turcima, zato šut karta, očistio bih grad od raznih kvazi prevoznika.
 
Citari nisu polovni, došli su sa ispod 1000km. U pitanju su lagerski, odnosno oni koje je neko naručio, pa je otkazao narudžbinu.
 
Videćemo šta će biti i sa polovnim solo Scaniama, pričalo se da je i njih C&LC uzeo, a čini mi se da sam i njih viđao po stranim sajtovima na oglasima uz još Iveco urbanway. Ja sam uvek za to da privatnici pre kupe polovne kvalitetne autobuse, nego nove turske krseve.
 
Данас сам се провозао електричним на 59. Доста се разликује од Ћурдиног по питању опреме. Ево шта сам приметио:

- STER тапацирана седишта + 2 преклапајућа на месту за инвалиде, 3 у шарагама, напред су по 2 уместо спојених, по 2 постављена ниско контра су окренути, код других врата 2 реда десно и један ред контра окренут на вишем нивоу

- BODO врата, прва се отварају ка унутра, друга и трећа су клизећа и отварају се ка споља, немају шипке на вратима него између на средини подолита

- подолит је другачији у односу на Ћурдић, није храпав, није раван

- шипке су делимично гумиране у одређеним деловима

- поседује Поларис унутрашњи дисплеј

- STOP сигнал се чује тише него код дизела, звук приликом отварања врата је другачији

Што се тиче вуче, сувишно је коментарисати. Успоне код Цеце и ПМП је извукао боље него било који дизелаш. Унутра се осећа блага вибрација а електромотор није бучан.

Ево неких фотографија:


IMG_20240206_125607324.jpg

IMG_20240206_125506035.jpg
IMG_20240206_125503973.jpg
 
Da, ovde baš imamo slučaj fino opremljenog vozila. Za vrata baš i nisam siguran kako će se pokazati u našim uslovima, al bi trebalo da daju i malo više prostora za razmenu putnika. Doduše, tu je i šipka po sred ulaza, što možda i nije tako loše, u smislu da će ljudi morati ulaziti i izlaziti u malo većem redu.
 
Vrh