Šta je novo?

Privatni prevoznici

Arriva Srbija je jaka i dinamična kompanija – ona je tržišni lider po kvalitetu usluga na srpskom autobuskom tržištu.

ovo je napisao neko ili pijan ili drogiran. arriva u beogradu, a možda i van, je teški raspad u odnosu na ono od pre deset godina.
 
Za potez 700 je logično i očekivano, ali za potez 100 neverovatno, bez problema gsp može da pokrije te polaske
1114C8F2-D262-44C3-B2EE-9CD0187C0CB4.png
 
Onda su preostali potezi 300 i 400 koje će verovatno pokupiti ostali privatnici i onda će zaokruziti celu priču, a verovatno će zauzvrat gsp dobiti neke gradske linije privatnika poput 37 kojoj trebaju zglobovi.
 
Arriva Srbija je jaka i dinamična kompanija – ona je tržišni lider po kvalitetu usluga na srpskom autobuskom tržištu.

ovo je napisao neko ili pijan ili drogiran. arriva u beogradu, a možda i van, je teški raspad u odnosu na ono od pre deset godina.

Zanimljivo na Turizmu i Linijskom saobraćaju Arriva je jedan od boljih prevoznika u Srbiji.
Gotovo ceo Autobuski park na međumesnom saobraćaju je sastavljen od Mercedesa uz neku Safarijevku, održavanje u RJ Požarevac je odlično, a tako je bilo do skora i u Kragujevcu.

U Beogradu su stvari dosta drugačije, ne znam zašto je tako.
 
Znači nasilno preuzimanje gradskog prevoza u Beogradu od strane Strele će verovatno biti nastavljeno. Sve uz apsolutnu podršku Grada naravno. Nije da sam nešto iznenađen. Možda to bude i uvod u neki malo bolji prevoz kroz koju godinu, najviše zbog uvoza radne snage, al baš toliko očigledno ići u pravcu postepenog rasturanja GSP-a, a zarad interesa, do juče, potpuno nebitne firme, jeste nešto što bi građane ovoga grada trebalo da zabrine. Scenario gde je GSP gubavac sa lošijim vozilima, nedostatkom radne snage, pogonima koji se nisu realno modernizovali (sređivanja je bilo, Kosmaj, Karaburma), a novi privatnik tako brižan prema osoblju i putnicima, kupuje dobra vozila itd., toliko je providan da to nije realno, al realno jeste da nema ko to ni da primeti, niti ikoga briga. Situacija na terenu može biti bolja, i oni su svoj cilj postigli. Izvukli su pare iz budžeta za svoje pajtaše (još kad pomislim da iza svega možda stoji i ruski kapital), poboljšali šatro prevoz, pa kad to dođe sve jednog lepog dana na naplatu celom Gradu, a kroz ucene, visoke cene prevoza itd., biće kasno za bilo kakve reakcije i ispravke.
 
Privatnici imaju pravo da traže veću cenu prevoza kao sto je tražila Arriva grupa nakon skoka cene goriva
 
C&LC ће отпасти од приватника,то сигурно,честе притужбе за линију 511 и један су од горих превозника у граду.Кад дође нови уговор,волео бих да 37 и 74 постану зглобне линије и под ГСП-ом,поготово 74 која је толико дугачка линија да соло није довољан.
 
Nema sumnje u to s obzirom na broj vozila koje uzimaju, plus garaže i održavanje poteza 600 6m evra godišnje
 
Privatnici imaju pravo da traže veću cenu prevoza kao sto je tražila Arriva grupa nakon skoka cene goriva

Imaju pravo da traže veću naknadu po kilometru, al ako ipak ne drže većinski deo prevoza u gradu, baš ne mogu da ucenjuju. E kad taj procenat učešća u javnom prevozu pređe, pa možda i 60% pitaće se mnogo više. Sigurno da im neće smetati da traže i prekomerna povećanja, a troškovi se lako napumpaju. Grad ne sme sebi dozvoliti da u tolikoj meri bude zavistan od privatnika. Kad držiš sve konce u rukama, onda diktiraš i uslove i cenu, a mogućno je onda i učešće u sveukupnom uređenju javnog prevoza. Nije lako onda ni promeniti operatera, jer to nisu više manje lokalne firme, ako sve jednog dana uzme kompanija sa hiljadama zaposlenih, i negde između 500 i 600 vozila, a taj broj realno i nema limit. Može rasti samo tako, jer to će biti sjajna prilika za jednu Strelu da napreduje, a budžet nije bitan u celoj toj priči. Cene karata lako mogu postati ozbiljne, ono ne odjednom, al s vremenom.
 
Za cenu karte nema problema ako kvalitet prevoza bude na nivou, da bude i 2.5 do 3 puta veća neće biti problem ako prevoz stvarno bude kvalitetan
 
@Vinča307
Mašiš malo poentu, jer sve i da bude bolji, toliko bolji za drastična povećanja sigurno biti neće. Što je još i Pantograf pisao, lako možemo plaćati, gledano kroz današnje cene, i 300 dinara jednu vožnju, a mesečna da budu tipa i 100 evra. Što to tako ne rade i ostali veći gradovi u Evropi, to je pravo pitanje, nego ipak teže da dobrim delom Grad drži javni prevoz, i tu se baš vide razlike od grada do grada. Nemačka sa svim mogućim varijacijama je baš dobar primer, a pola familije mi je tamo 50+ godina. U okolini Kelna jedan pravac do manjeg susednog grada košta tipa 12 evra, ako se dobro sećam. Ima tu tridesetak kilometara. Zato zglob vozi 15 putnika po pravcu. Berlin je primer jako dobrog javnog prevoza, al to sigurno nije slučaj sa većim brojem manjih gradova po Nemačkoj. Češka je primer koji svi treba da slede, pa i Mađarska bogami. Znači, sve to što oni hoće preko naših leđa, odnosno preko budžeta svih građana sa Strelom da urade, apsolutno može i sa GSP-om za mnogo manje novca, pa i uz veći kvalitet čak. Mislim da većina ljudi, pa ovde na forumu, nije svesna koliki su troškovi održavanja glomaznih sistema javnog prevoza kakav je u Beogradu. E sad zamisli da se to još utrostruči. Budžet to da pokrije ne može, pa čak i prevoz da bude bolji kroz veći broj radnog osoblja sa sve vozilima, zbog većih cena će zasigurno još više izbaciti kola na već dosta zakrčene ulice. A onda dolazimo opet na početak, gde će kvalitet prevoza opet drastično opadati prema uslovima u saobraćaju, a koštaće neuporedivo više nego danas, što Grad, što krajnje korisnike.
 
Može i sa GSP-om, ali ne može na duže staze, tačnije ne mogu na duže staze da trpaju lovu u džepove, čim padnu sa vlasti, lako se promeni i garnitura u GSP-u, a to njima ne odgovara.

Teže da što više outsource-uju prevoz privatnim firmama, koje su u vlasništvu njima bliskih ljudi, tako da se u jednom momentu upravo dođe u situaciju da sistem zavisi od njihovih firmi, a ne od gradske firme. I onda čak i kad se vlast smeni, đavolja rabota će biti otarasiti se gigantske privatne firme koja obavlja 80% prevoza u gradu.
 
Jednostavno gsp kao i bilo koja državna firma kod nas ne može da funkcioniše kako treba jer radim u jednoj drzavnoj firmi i znam kako stvari funkcionišu. Za tih 70 miliona koje dobija Strela, za oko 70 vozila, Gsp je lagano mogao da kupi 100 Citara, ili Solarisa i uz to da ih i održava kako treba za taj novac, ali je situacija takva kakva jeste i od toga nažalost nema ništa. Drzavne firme su takve kakve su i neće se promeniti ni sa jednom vlašću i sa time se moramo pomiriti.
 
Jednostavno gsp kao i bilo koja državna firma kod nas ne može da funkcioniše kako treba jer radim u jednoj drzavnoj firmi i znam kako stvari funkcionišu. Za tih 70 miliona koje dobija Strela, za oko 70 vozila, Gsp je lagano mogao da kupi 100 Citara, ili Solarisa i uz to da ih i održava kako treba za taj novac, ali je situacija takva kakva jeste i od toga nažalost nema ništa. Drzavne firme su takve kakve su i neće se promeniti ni sa jednom vlašću i sa time se moramo pomiriti.

Znaš, posle skoro 14 godina rada u GSP-u, vrlo dobro znam o čemu pričaš🙂 Al veruj mi da sve i te kako može da funkcioniše dobro, a to što to nije tako upravo i jeste iz razloga odsustva samostalnog odlučivanja. Nedostaju rukovodeći kadrovi koji nisu dovedeni samo da budu poslušnici, i da budu tu dok ne obave prljav posao. Oni to i hoće, mislim na vlast u globalu, da mi potpuno otupimo, da nam dokažu kako ništa ne može bez da dođu njihovi nafatirani pajtaši. Znaju oni vrlo dobro šta rade, i jako su proračunati. Odavno su faktički uništili najveće sindikate. Kupili ih lepim parama i povlasticama. Posledice, pogotovu ove sa odloženim dejstvom, malo kad su ovde doticale narod kroz istoriju. Kasno uočavamo vrlo ozbiljne greške.
 
Jel se planira barem neki protest u GSP-u?

S obzirom da se ne nabavljaju nova vozila i postoje indicije da se gasi Zemun, zar to ne bi trebalo barem neke da pobuni?
 
15. februara je tender i nema sumnje da će nabaviti neke turske krseve koji će zameniti Solarise. Trebalo bi protestovati zbog idiotskih starosnih granica koje su pogubne po gsp
 
@Jelancha
Ne da ja znam. Nema to ko da pokrene. Reprezentativni sindikati sigurno neće prstom mrdnuti, a ovi što se kao nešto bune iz tih manjih sindikata, najčešće nemaju nikakav kredibilitet. Znam ja jednog što je predstavljao i vozače. Bio je on i na televiziji više puta. Taj ne bi trebao da ima pravo da pisne, a kamoli da nešto konkretno kaže. Znam još njih par koji lažu i pljuju preko svake mere, a kao bore se za firmu tako što joj nanesu još veću štetu. Svega toga je vrlo svesna vrhuška u Gradu. Nije sve tako sjajno i u drugim JKP, al GSP baš prednjači po anomalijama. Ništa gradska vlast ne radi tek tako. Pripremili su oni teren dobro sa svojim ljudima. Ja verujem da od trenutnog V.D. direktora goreg nisu mogli da dovuku, a on sa sabom dovukao još svojih ljudi. Naravno, velika većina iz Laste. Sve jaki kadrovi za sigurnu budućnost.
 
15. februara je tender i nema sumnje da će nabaviti neke turske krseve koji će zameniti Solarise. Trebalo bi protestovati zbog idiotskih starosnih granica koje su pogubne po gsp
Само је ок 20 година,ово што су урадили за Јапанце,ускоро неће бити возила старијих од 10 година,што значи ликвидирање Солариса који могу још ићи и који су квалитетни баш.Јасно је да желе да нам увале 300 турских кршева.
 
@Jelancha
Ne da ja znam. Nema to ko da pokrene. Reprezentativni sindikati sigurno neće prstom mrdnuti, a ovi što se kao nešto bune iz tih manjih sindikata, najčešće nemaju nikakav kredibilitet. Znam ja jednog što je predstavljao i vozače. Bio je on i na televiziji više puta. Taj ne bi trebao da ima pravo da pisne, a kamoli da nešto konkretno kaže. Znam još njih par koji lažu i pljuju preko svake mere, a kao bore se za firmu tako što joj nanesu još veću štetu. Svega toga je vrlo svesna vrhuška u Gradu. Nije sve tako sjajno i u drugim JKP, al GSP baš prednjači po anomalijama. Ništa gradska vlast ne radi tek tako. Pripremili su oni teren dobro sa svojim ljudima. Ja verujem da od trenutnog V.D. direktora goreg nisu mogli da dovuku, a on sa sabom dovukao još svojih ljudi. Naravno, velika većina iz Laste. Sve jaki kadrovi za sigurnu budućnost.

Znači svuda je isto, sindikati na istom principu rade i na železnici.
 
Ma i u Vodovodu. Svuda je to isto. Kupljeni su oni svi dobro, tj. dosta visoko plaćenim funkcijama. To nekada, kad su sindikati imali više smisla, nije ni bila plaćena funkcija, a često su se sindikalne aktivnosti radile van radnog vremena. Sad im te iste funkcije popunjavaju časove, koje bi inače trebali da provedu na svojim radnim mestima po aktuelnoj sistematizaciji. Kao neka vrsta mafije su, kad moram tako da kažem. Toliko hvaljeni socijalizam/komunizam, po nekim odredbama Zakona o radu, davao je dosta manja prava nego što to čini aktuelni Zakon. Kad otpustiš radnika, pa nije baš retkost da to bude i potpuno opravdano usled baš teške povrede radne obaveze i discipline, velika verovatnoća je da će isti biti vraćen na svoje staro radno mesto uz povezivanje staža, sa sve isplatom zarada kao da je sve vreme radio. Nekad to i jeste pobeda pravde, al neretko i potpuno degutantno. Mislim, posao mi je takav da sam pročitao na desetine presuda. Koliko ljudi nepravedno nastrada, pa sigurno sličan ili isti broj profitira od nerada, bahatosti i neodgovornosti. Po tim pitanjima, privatnici mnogo bolje prolaze u odnosu na državne firme.
 
Vrh