Šta je novo?

Privatni prevoznici

П40146
IMG_20230415_120430.jpg
П40151
IMG_20230413_123501.jpg
 
O čemu pišeš ti da mi je znati. Nisu te privatne firme nastale sve od dolaska SNS-a aman. Kupuju autobuse normalno, jer se plaćaju po kilometru, a uzimaju se vrlo moguće na kredit ili lizing, i ne ne spadaju u ne znam kako skupe autobuse. Zato se uvoze već neko vreme 100% iz Turske. Grad Beograd ih sigurno kupio nije. Koliko god ne voleo ove, i njihovo sve veće bahaćenje na nekim poljima, toliko ti ideš daleko u nekim svojim teorijama zavere.

Krajem devedesetih tajposao je krenuo u krugovima krajsike ekipe iz Altine i Batajnice koja je bila baza tadasnjeg SRS-a.
 
Tako nekako.
Posao je dobar, a para laka...
Obezbeđena uposlenost vozila, sigurna naplata... Pa svako bi mogao ući u takav biznis. Kredit za vozila i sam se otplaćuje.
Samo treba biti dobar sa onim što je dobar sa nekim...
 
Tako nekako.
Posao je dobar, a para laka...
Obezbeđena uposlenost vozila, sigurna naplata... Pa svako bi mogao ući u takav biznis. Kredit za vozila i sam se otplaćuje.
Samo treba biti dobar sa onim što je dobar sa nekim...

MIslim da nam ovo , veoma ispravno rezonovanje, govori u kom pravcu ce se kretati javni prevoz u Boegradu.
Nula tramvaja, nula trolejbusa i mnostvo privatnih preduzenika, sasvim slucajno, vecina iz Zemuna i Batajnice.
 
A inače nigde po Evropi nema privatnih firmi kao prevoznika na redovnim, prethodno dodeljenim linijama. Odavno je to urađeno. Teško da će se to ikada više vratiti samo pod okrilje GSP-a. Potebni su novi pogoni, dosta više osoblja i vozila. Dal će trolejbusi jednog dana nestati? Pa verovatno da hoće, i to ne samo ovde. U svakom slučaju, i te kako ima prostora za njihov rad još nekoliko decenija. Tramvaji sigurno nestati neće. To je što pričam da se preteruje u teorijama zavere. I tu gomilu privatnika samo iz Zemuna i Batajnice ja ne vidim, al ajde. Veliki konzorcijumi dobijaju linije na koncesiju u stotinama velikih gradova, tako da se bar po tome ništa specijalno sad ne razlikujemo od onog razvijenijeg dela sveta.
 
Iako u GSP-u radim, ne bih imao ništa protiv da se i razvoj infrastrukture, tj širenje tramvajske mreže, uvođenje novih linija itd., da pod koncesiju privatniku, ako je to jedino rešenje. Očigledno da je Grad golja, i po pitanju novca, a i po pitanju intelekta onih koji imaju moć da nešto menjaju, pa ako nam i tu treba privatnik ne bi li se tramvaj mrdnuo sa mrtve tačke, što se mene tiče slobodno neka uđe sutra. Nije dobro ni da ceo sistem javnog gradskog prevoza bude u privatnim rukama. Čak šta više, u većini slučajeva gradovi drže veći deo u svojim rukama, al ništa ne smeta da učestvuju i privatnici sa 30 do 40% recimo. Sad što kod nas manjka kontrole, a ne nedostaje korupcije i partijskog tapkanja po ramenu, pa tako ozbiljan posao obavljaju, i po ustrojstvu, a i po mentalitetu, slepačke firme, to je već do nas, a ne do koncepta kao takvog.
 
Kakva je korist od privatnika u tramvajskom podsistemu ako se mreža ne širi? Prvo bi trebalo širiti mrežu, pa tewk onda razmišljati o privatnicima.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Pa to i napisah. Sam razvoj infrastrukture može da se da pod koncesiju. Dal je to pametno baš, nisam toliko stručan, ali očigledno je da grad pokazuje strahovitu nesposobnost u kombinaciji sa velikom nezainteresovanošću. Takvi projekti su obično glomazni i jako skupi. Nisu sigurno interesantni, kao izgradnja autoputeva, na primer. Grad bi verovatno morao da odvoji pozamašna sredstva, a vidimo koliko su voljni za to. Imaju volju za dalje gašenje makar i mogućnosti da neki delovi grada, tamo ko zna koje godine, dobiju tramvaj.
 
Kako bi ta koncesija funkcionisala kada je tramvaj deo sistema gradskog prevoza, odnosno ne bi mogao da bude zaseban sistem kao što je to slučaj sa železnicom.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Krajem devedesetih tajposao je krenuo u krugovima krajsike ekipe iz Altine i Batajnice koja je bila baza tadasnjeg SRS-a.
Ипак је крајем 90их била СПО братија која је започела са приватницима.
 
A inače nigde po Evropi nema privatnih firmi kao prevoznika na redovnim, prethodno dodeljenim linijama. Odavno je to urađeno. Teško da će se to ikada više vratiti samo pod okrilje GSP-a. Potebni su novi pogoni, dosta više osoblja i vozila. Dal će trolejbusi jednog dana nestati? Pa verovatno da hoće, i to ne samo ovde. U svakom slučaju, i te kako ima prostora za njihov rad još nekoliko decenija. Tramvaji sigurno nestati neće. To je što pričam da se preteruje u teorijama zavere. I tu gomilu privatnika samo iz Zemuna i Batajnice ja ne vidim, al ajde. Veliki konzorcijumi dobijaju linije na koncesiju u stotinama velikih gradova, tako da se bar po tome ništa specijalno sad ne razlikujemo od onog razvijenijeg dela sveta.
da da, kod nas se "radi kao i svuda u svetu". i penzije ce rasti
 
Pa to i napisah. Sam razvoj infrastrukture može da se da pod koncesiju. Dal je to pametno baš, nisam toliko stručan, ali očigledno je da grad pokazuje strahovitu nesposobnost u kombinaciji sa velikom nezainteresovanošću. Takvi projekti su obično glomazni i jako skupi. Nisu sigurno interesantni, kao izgradnja autoputeva, na primer. Grad bi verovatno morao da odvoji pozamašna sredstva, a vidimo koliko su voljni za to. Imaju volju za dalje gašenje makar i mogućnosti da neki delovi grada, tamo ko zna koje godine, dobiju tramvaj.
Da li mislis da se nekom privatniku isplati da ulaze u tramvajsku infrsatrukturu.
Cak i na zapadu to nije cesta pojava, odnosno vrlo je retka.
 
Kako bi ta koncesija funkcionisala kada je tramvaj deo sistema gradskog prevoza, odnosno ne bi mogao da bude zaseban sistem kao što je to slučaj sa železnicom.

Pa ne mora da bude zaseban sistem. Plaćalo bi se privatniku slično kao kod autobusa, s tim što bi ta nadoknada morala biti mnogo veća u odnosu na autobuse. Mogao bi da ima i neki procenat od ukupne prodaje karata. Mislim, nisam baš toliko u toj materiji, al načina sigurno ima. Zato i rekoh pride da ne znam koliko bi to baš bilo pametno za Grad. Sigurno da bi bilo bolje da Grad izgradi infrastrukturu, al opet, svesni smo koliko će se to brzo realizovati u praksi, pa sve i da ovog trenutka krenu u neku ozbiljniju priču oko toga. Nabavka samih voznih sredstava bi trebao biti najmanji problem, al čak ni to nije slučaj kod nas. I trolejbuske linije ponegde održavaju privatnici, al to je i mnogo jednostavnija priča. Mada bi kod nas i to verovatno bilo komplikovanije nego što bi moralo. Metro je sad prioritet, i već se uveliko dešava ono što mnogi predvidoše. Sve drugo će biti nevažno xy narednih godina, pa kad dođe metro jednog dana, ako uopšte dođe, za veći deo stanovništva ovoga grada, bit će nevažan i on.
 
Има Лика транс и даље. Било је и те екипе, али ипак је СПО тад у граду кројио капу док је Шешељ сејао трафике по Земуну, трасирао Алтину и правио оне кућерке-радње по Првомајској.
У СПО је било доста екипе типа таксисти, аутоотпади, ауторадионице, гастарбајтери, отуд се родила идеја да приватни капитал уђе у јавни превоз. Беше то изазвало и чувени штрајк ГСП.
 
Budite sigurni da je prioritet vladajucih struktura od 1996. bilo ukidanje tramvaja i trolejbusa i otimanje javnih prostora + davanje koncesija privatnim autoprevoznicima bliskih partijama.
Nista drugo ne postoji u Beogradu sem kontinuiteta pljacke.
Svarite to i ne mastajte vise.
 
Па оно Ђилас је урадио нешто ипак набавком белоруских трола. Са КАФом се зезнуо али је трамвај преживео захваљујући донацијама.
1997. су узете последње Катице.
Ова садашња екипа се води економским планом Синише Малог. Брзи кеш.
 
Budite sigurni da je prioritet vladajucih struktura od 1996. bilo ukidanje tramvaja i trolejbusa i otimanje javnih prostora + davanje koncesija privatnim autoprevoznicima bliskih partijama.
Nista drugo ne postoji u Beogradu sem kontinuiteta pljacke.
Svarite to i ne mastajte vise.
Nije bilo baš tako, preterao si. Ovde zvučiš kao neko kome se potvrdila jedna teorija zavere (u ovom slučaju, da Grad, DJP i SNS rade na tome da ukinu trolejbuse sada u 2023.), i sada automatski ide dalje i zaključuje da su onda automatski i sve druge teorije istinite. A mislim da si krenuo tim putem, pošto i inače u zadnje vreme vidim iz tvojih postova širom foruma da si počeo da se ložiš i na kaubojske rezone pojedinaca koji su gladni za oružjem i samo priželjkuju da dobiju povod i opravdanje da nekoga ubiju ili pošalju u Urgentni centar, a sebe na robiju. Povuci ručnu malo. Inače ćeš postati ko Alex Jones.

Od 1996. do 2010. bilo je bar 4-5 nabavki trolejbusa za Beograd, možda čak i više, zavisno kako računamo i brojimo.
U istom periodu je bilo, ako se dobro sećam, i 3 nabavke tramvaja.

Da, ovi sada idu na to da poukidaju i rasprodaju što više mogu. Jer su nesposobna gomila ponavljača sa konopa i koca.
Da, ja prvi podržavam i zastupam stav da Beogradom, a i Srbijom, već vekovima upravljaju uglavnom slepčine ili lopine.
Ali tvoji stavovi se teraju do isključivosti i bukvalnosti. I negiraju se neke činjenice. I tera se do ekstrema i apsurda.
 
Poslednja izmena:
Pa ne mora da bude zaseban sistem. Plaćalo bi se privatniku slično kao kod autobusa, s tim što bi ta nadoknada morala biti mnogo veća u odnosu na autobuse. Mogao bi da ima i neki procenat od ukupne prodaje karata. Mislim, nisam baš toliko u toj materiji, al načina sigurno ima.​
To onda nije koncesija. A sam si spomenuo da bi moglo privatnicima da se da da izgrade (prošire) mrežu uz koncesiju.

Budite sigurni da je prioritet vladajucih struktura od 1996. bilo ukidanje tramvaja i trolejbusa i otimanje javnih prostora + davanje koncesija privatnim autoprevoznicima bliskih partijama.​
Netačno. Bilo je perioda kada smo doticali dno, ali to je bilo iz raznoraznih razloga, i nije bilo jedino i isključivo do vladajuće stranke u datom trenutku. Do dolaska aktuelne vlasti, makar se videlo neko svetlo na kraju tunela, uprkos i greškama koje su se dešavale. Ovo danas se čini kao da ćemo da probijemo dno koje se nalazi iznad rupe bez dna. Sa svakim novim gradonačelnikom / zamenikom gradonačelnika, samo još više poniremo, jer je, po mom ličnom utisku, svaki novi sujetniji od prethodnog, a sve to ide preko naših leđa i u konačnici ćemo da dobijemo jedno veliko ništa, bez obzira što se svaki novi više busa u grudi od prethodnog. Ovbo se odnosi na celokupan sistem gradskog prevoza, uključujući i BG: voz.​
 
Poslednja izmena:
Па оно Ђилас је урадио нешто ипак набавком белоруских трола. Са КАФом се зезнуо али је трамвај преживео захваљујући донацијама.
1997. су узете последње Катице.
Ова садашња екипа се води економским планом Синише Малог. Брзи кеш.
Са КАФом се зезнуо онај који је поручивао што није тражио модификацију модела за Београд. Трамвај је добар, мада је мени и даље криво што није узета Шкода.
А највећи фејл су оне пресвлате за седишта. Давно сам видео на неком форуму (можда је био и Беобилд) нови Шкода трамвај са одличним дрвеним седиштима модерног дизајна. Грађани су имали прилику да сами изгласају која седишта хоће.
 
Odakle ti Škoda, oni nisu ni ucestovali na tenderu? Bile su samo dve ponude Caf i Končar.
 
Koliko se secam KAF je takodje bila neka korupcionaska sema zajedno sa likovima iz EU ili EBRD
 
Vrh