Необус не да је имао потенцијала, него је, напросто, пуцао од истог! Њихова Citta SLF се показала као можда и најбољи аутобус за београдске услове. Иако средњеподан, показао је да је веома савремен и у рангу са западним произвођачима и трендовима. Ненаметљив и једноставан, а опет савремен дизајн дали су му препознатљив лични печат. Ту је и оригинално решење рукохвата на вратима - уместо једне велике преградне шипке на средини возила као код Икарбуса ИК-103, код Необуса су остављене по 2 мање шипке са стране (на II и III вратима), при чему је флуктуација путника умногоме побољшана. Завршна обрада савршена, уградне робе веома квалитетне. Штета што је фабрика пропала на онако глуп начин...Neobus je već pokazivao izvestan potencijal, kao i Ikarbus između ostalog, ali, kao što je već toliko puta do sad rečeno, potrebno je mnogo toga za kvalitetan razvoj novih modela, i još više za uspostavljanje kontinuiteta u ozbiljnijoj serijskog proizvodnji, a to sa sobom donosi i podizanje sveukupnog kvaliteta gotovog proizvoda.
Šta je na njima bilo sporno? Na osnovu čega to kažeš, jer to prvi put čujem?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664140#p664140:3cgk8p7y je napisao(la):Djole Pevcanin » Čet Sep 26, 2019 2:48 pm[/url]":3cgk8p7y]Фапове кочнице су јако зезнуте. Ко не зна да кочи тешко њему.
Šta je na njima bilo sporno? Na osnovu čega to kažeš, jer to prvi put čujem?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664140#p664140:200q55zb je napisao(la):Djole Pevcanin » Čet Sep 26, 2019 2:48 pm[/url]":200q55zb]Фапове кочнице су јако зезнуте. Ко не зна да кочи тешко њему.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664135#p664135:3ol9zqa2 je napisao(la):ПЕТАР » Čet Sep 26, 2019 2:29 pm[/url]":3ol9zqa2]Нисам возач тако да не желим коментарисати управљивост и прегледност, али из угла путника мислим да су FAP A537 одлична возила за београдске улице. Конструкција је добра, базирана на Mercedes O405. Једини проблеми које имају су ломљива пластика и стари мотори. За време у којем су произведени добра су возила.
Ово за Мутанте могу само да потврдим! :wink: Сећам се покојног #74 пре пар година, тада свеже ремонтованог на 405, кад год би се то са мењачем десило, мотор би производио такав звук да сам мислио да је отишао у ибертуру.Nisam ni ja vozač, ali slušam šta vozači komentarišu, između ostalog i oni koji voze kod privatnih prevoznika. Još pre nekoliko godina, dok su i 103-jke i FAP-ovi A537 bili masovnija pojava na ulicama kod privatnika, mogao sam čuti od nemalog broja vozača da je i 103-jka, u globalu, ozbiljniji autobus od FAP-a. Ne znam kakvu to plastiku pominješ, ali motori su im, kao i ostatak pogonskog sklopa, jedini plus u suštini. Mercedesov OM447, kasnije OM457, svetla su tačka svakog FAP-a A537, nikako njihova mana. Poslednje izvedbe tog motora pokreću i LE. Sa njim se stalo na E5 EEV normi, a inače je, sa ne tako velikim izmenama, u proizvodnji od 70-tih godina prošlog veka.
Što se konstrukcije tiče, nisu ni tu tako sjajni, a dovoljno govori što se, nakon dve manje serije iz 2002 i 2003 godine, i za GSP tražila kooperacija sa Ikarbusom, kad smo dobili Mutante. Iako se nisu pokazali tako lošim, i njma su pucale FAP-ove šasije. Takođe, bili su problemi sa visinom na svim serijama, a interesantno je da su Mutanti jedina vozila u GSP-u, kojima se dešavalo da menjač iz četvrtog stepena prenosa iz čista mira pređe u prvi stepen, kad dolazi do vrlo neprijatnog cimanja i kočenja, plus je tu i motor koji ulazi u previsoke obrtaje. To im se masovno dešavalo i kad su bili jako mladi.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664240#p664240:30zkm3i5 je napisao(la):ПЕТАР » Čet Sep 26, 2019 8:54 pm[/url]":30zkm3i5]Електроника је 100% узрок. Возила зависна од електронике чешће се кваре од других возила. Једном човеку се стално кварио нов аутомобил, који зависи од електронике. Кварио му се чешће него стари. Исто је с аутобусима. Пре неко време је предложено да се купи Mercedes Conecto из 2019. Никако. Боље половни Conecto из 2005. него возила која зависе од електронике. Већина мисли да су нова возила боља. Погрешно. Индустрија је последњих година пропаст и треба избегавати сваки производ који је у корак с овим временом.
U pitanju je linija 304NDart":usvb04le je napisao(la):Odakle uopšte autobus kod Đerma?
Viđao sam MAZ na 79, ali je ta linija udaljena poprilično od ovog mesta...
IK103 је озбиљнији од FAP A537 само у причама возача. Ако се изостави вредна серија из 1996, то су возила која се гасе неколико пута у току вожње, губе кочнице и завршавају у расходу као нова. Први IK103 исечен је 2002. после шест месеци рада. Први FAP A537.3 исечен је 2009. после шест година рада. Први IK103F исечен је 2008. после три године рада. Вратили су га у саобраћај. 2012. су кренули пожари. На тој серији се види да су Икарбус и ФАП заједно радили на томе да аутобуси што гори изађу из фабрике.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664307#p664307:16cvoh1l je napisao(la):Kesha » 27 Sep 2019 07:56[/url]":16cvoh1l]
Nisam ni ja vozač, ali slušam šta vozači komentarišu, između ostalog i oni koji voze kod privatnih prevoznika. Još pre nekoliko godina, dok su i 103-jke i FAP-ovi A537 bili masovnija pojava na ulicama kod privatnika, mogao sam čuti od nemalog broja vozača da je i 103-jka, u globalu, ozbiljniji autobus od FAP-a. Ne znam kakvu to plastiku pominješ, ali motori su im, kao i ostatak pogonskog sklopa, jedini plus u suštini. Mercedesov OM447, kasnije OM457, svetla su tačka svakog FAP-a A537, nikako njihova mana. Poslednje izvedbe tog motora pokreću i LE. Sa njim se stalo na E5 EEV normi, a inače je, sa ne tako velikim izmenama, u proizvodnji od 70-tih godina prošlog veka.
Što se konstrukcije tiče, nisu ni tu tako sjajni, a dovoljno govori što se, nakon dve manje serije iz 2002 i 2003 godine, i za GSP tražila kooperacija sa Ikarbusom, kad smo dobili Mutante. Iako se nisu pokazali tako lošim, i njma su pucale FAP-ove šasije. Takođe, bili su problemi sa visinom na svim serijama, a interesantno je da su Mutanti jedina vozila u GSP-u, kojima se dešavalo da menjač iz četvrtog stepena prenosa iz čista mira pređe u prvi stepen, kad dolazi do vrlo neprijatnog cimanja i kočenja, plus je tu i motor koji ulazi u previsoke obrtaje. To im se masovno dešavalo i kad su bili jako mladi. FAP tu nešto nije odradio kako treba. Nisam uspeo da saznam o čemu se konkretno radilo, ali neka logika nalaže da je problem u elektronici. Nisam baš nešto ubeđen ni da su za putnike idealni, s obzirom da im ergonmija nije jača strana. Dosta je sedišta u putničkom prostoru sa jako malo mesta za noge. Klizni prizori su mali i nema ih dovoljno.
Боље Sanos S110 на CNG него ново електронско возило. Различитог смо мишљења. Многи су говорили како су CAF Urbos 3 бољи од ČKD-KT4. За ђаво су бољи. Један се преполовио, што је срамота за овај век. Боље да се возе педесет година стара возила него да се набављају нова.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664311#p664311:1hrvbsvq je napisao(la):Рипањац 405 » 27 Sep 2019 08:31[/url]":1hrvbsvq]@ ПЕТАР
А, не, нетачно је да су сва савремена возила лоша само зато што су пуна електронике. Потпуно нетачно. Како то да сви МАН-ови, Мечке, Волвои, Солариси... дословно пливају у електроници, па не добијају ибертуру као, опет, поједини Турци? Ако ћемо да ширимо панику и параноју само зато што СВА нова возила пливају у електроници (која, притом, помаже и у смањењу загађења), онда стварно... :roll: Ој, Србијо међу шљивама... :roll: